Olettehan jo allekirjoittaneet adressin (kotihoidontuen leikkaamisesta)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "voikukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi älyhoi älä jätä tätä ihmistä :D:D:D kyse oli nyt niistä alle kolmivuotiaista jotka tämän päätöksen takia joutuisivat yhä useammin sinne päiväkotiin.! Hoitajana en asialle mahda mitään pidän toki lapsia sylissä ja lohdutan, mutta että näin! Jokainen saa tehdä mitä tahtoo, kerroin vain oman mielipiteeni...että mielummin hoitaisin sen alle kolmivuotiaan kotona kun veisin hoitoon itkemään ja muitten isompien lasten jalkoihin pyörimään, se on liikaa pienelle ihmiselle! (minun mielestäni siis)

Lasta hoitoon viemään vai pakottaako? :D Millä perusteella sinä olet hoitajaksi päässyt kun et osaa asiasta ilmoittaa eteenpäin, se on vastoin sääntöjä olla raportoimatta itkukohtauksista eteenpäin. Toisaalta jos olet niin typerä että et ymmärrä omia velvollisuuksia niin ei sinun pitäisi mitään tajutakaan. Edelleenkin kuka pakottaa viemään lapsen hoitoon alle 3 vuotiaana? Prrusteletko vielä vaikkalyhkäsesti sen väitteesi että lapsi pitää alle 3 vuotiaana viedä hoitoon? :)

saahan sitä jokainen hoitaa ne lapset kotona vaikka siihen saakka, kun 20 täyttävät.
mutta ei valtion tarvii maksaa palkkaa omien lasten hoitamisesta. kun on pakko rakentaa
uusia päiväkoteja, niin sehän vaan helpottaa työttömyyttä kun sinne on pakko kouluttaa
ja palkata lisää työntekijöitä

No jos se noin rautalangasta pitää vääntää niin MONELLA ihmisellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin viedä se alle kolmevuotias sinne hoitoon jos kotihoidotukea ei enää yli kaksivuotiaista makseta!!! Ei voi olla noin vaikeaa ymmärttää paitsi jos on syntynyt se kultalusikka suussa ja ties missä! Kellekkäs sää niistä kaikkien itkukohtauksista raportoisit? :D vanhemmille kyllä kerrotaan, mutta ei niistä joka päivä jaksa kertoa kun ei vanhempia ees yleensä kiinnosta...voi voi onko ollu huono päivä... muille hoitajille ei tarvii raportoida koska kaikkihan ne meistä näkee ja vihkoihin kirjotellaan joka päivä tietysti miten päivä on mennyt... Mutta eihän se auta ku vanhemmat on töissä ja lapsi siellä hoidossa niin minkäs sille teet, kun ei pienet vielä ymmärrä miksi ne hylätään! Siis siltä se pienestä vaan tuntuu, karu totuus!

Meillä töissä pyörii aika paljon työllistettyjä sekä sijaisia (ja voin kyllä sanoa että osa porukasta on allalle täysin sopimatonta ) ja sen kyllä huomaa myös lapsista. Että eipä ole sekään mikään ideaalitilanne että lyödään päiväkoteja pystyyn ja haalitaan jostain jotain porukkaa sinne lapsia hoitamaan.

En tosiaan lähtisi kotihoidotuesta "säästämään".

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kun sitä;25813032:
nimenomaan pitää lyhentää, pakko on nyt karsia menoja. Kuyllä se riittää löhöily kotona pari vuotta ihan hyvin, jopa vuosi riittäis. Menkää töihin juoppolallit!

Miksi säästö pitäisi ottaa lapsiperheiltä?
Esim. yli 100000e/vuosi tienaaville ½ prossan korotus, niin se on siinä.
Ja edelleenkin, tämä lyhennys ei tuo säästöä, vaan maksaa valtiolle maltaita.

Niin, olen allekirjoittanut.

[QUOTE="vieras";25815063]Meillä töissä pyörii aika paljon työllistettyjä sekä sijaisia (ja voin kyllä sanoa että osa porukasta on allalle täysin sopimatonta ) ja sen kyllä huomaa myös lapsista. Että eipä ole sekään mikään ideaalitilanne että lyödään päiväkoteja pystyyn ja haalitaan jostain jotain porukkaa sinne lapsia hoitamaan.

En tosiaan lähtisi kotihoidotuesta "säästämään".[/QUOTE]

Aivan samaa mieltä!

[QUOTE="vieras";25815063]Meillä töissä pyörii aika paljon työllistettyjä sekä sijaisia (ja voin kyllä sanoa että osa porukasta on allalle täysin sopimatonta ) ja sen kyllä huomaa myös lapsista. Että eipä ole sekään mikään ideaalitilanne että lyödään päiväkoteja pystyyn ja haalitaan jostain jotain porukkaa sinne lapsia hoitamaan.

En tosiaan lähtisi kotihoidotuesta "säästämään".[/QUOTE]

Aivan samaa mieltä!

Jos lapsi oireilee jotain niin kyllä hoitaja siitä kertoo tietenkin vanhemmille. jos oireilu jatkuu pitempään tulee kysymykseen päivähoidon johtaja ja vanhempien kanssa pidetään puhuttelu. Teillä on varmaan ihan eri käytännöt niissä asioissa mutta se on ihan lakisääteinen juttu että lapsen oireilusta raportoidaan eteenpäin.

Sitten pitää kouluttautua semmoseen ammattiin josta sitä rahaa tulee että voi elättää lapsensa, ei yhteiskunnan tarvi olla mikään sosiaalipankki että työttömät mammat saa istuskella kotonaan ja vetää lonkkaa mielin määrin. Vaikka sienimetsään ähertään jos ei muuta keksi, kyllä ihminen keksii keinot miten itsensä ja lapsensa elättää. :D

[QUOTE="vieras";25815079]Miksi säästö pitäisi ottaa lapsiperheiltä?
Esim. yli 100000e/vuosi tienaaville ½ prossan korotus, niin se on siinä.
Ja edelleenkin, tämä lyhennys ei tuo säästöä, vaan maksaa valtiolle maltaita.

Niin, olen allekirjoittanut.[/QUOTE]

Olen itse valmis maksamaan enemmän veroja kuin 36% tuloistani, joka paikasta pitää säästää. Kun otetaan niitä etuja pois minkä turvin kotona maataan niin kyllä silloin jotain alkaa tapahtuun että pitää rahaa jostain saada enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Eihän se riitäkään;25815122:
Olen itse valmis maksamaan enemmän veroja kuin 36% tuloistani, joka paikasta pitää säästää. Kun otetaan niitä etuja pois minkä turvin kotona maataan niin kyllä silloin jotain alkaa tapahtuun että pitää rahaa jostain saada enemmän.

Minä en edelleenkään ymmärrä tätä kotonamakaamistermiä!!
Onko kotiäideillä aikaa makoilla kotona, ei minulla ainakaan ole ollut.
Ja iksi edelleenkin liki kaikki töihin palanneet äidit sanovat, että helpotus päästä töihin, kun pääsee niin paljon helpommalla.
Jossakin mättää.

Nyt kun muutenkin tämä maa on velkainen ja valtio tarvii lisää säästökohteita niin ei kotona ollessa tuota mitään tuloa valtiolle. valtion raha kiertää vaan valtion kassaan. Töissä kun on tlee tuloa paljon enemmän kuin kotona ollessa.

Odotan toista lastani ja olen suunnitellut olevani kotona sen 2-vuotta. Kolmea vuotta en pystyisi olemaan. Ollessani kotona tilalleni palkattu sijainen saa työkokemusta ja maksaa veroja. Itse nostan tukeni ja maksan myös niistä kotihoidontuen satasista veroja.

Minusta vain on surullista tämä kylmä asenne lähimmäisiä kohtaan.

Miksi aika moni puhuu valtion säästöstä jos kotihoidontukea nipistetään vuodella, kun kyse on siitä että saadaan veronmaksajia töihin?
Töihin tai kortistoon. Se olisi tietysti hyvä asia, jos niitä työpaikkoja alettaisiin vähän tehokkaammin luoda. Varsinkin sellaisia, joissa palkasta pidätetyillä veroilla maksaisi edes ne tarvitsemansa päivähoitopaikat.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25815322:
Töihin tai kortistoon. Se olisi tietysti hyvä asia, jos niitä työpaikkoja alettaisiin vähän tehokkaammin luoda. Varsinkin sellaisia, joissa palkasta pidätetyillä veroilla maksaisi edes ne tarvitsemansa päivähoitopaikat.

Sepä se kun niitä työpaikkoja ei niin vain luoda. Tosin päiväkoteihinhan tulee paljon työpaikkoja jos uudistus menee läpi. Toisaalta aika isolla osalla kht:lla olevista on työpaikka odottamassa. Monihan ei ole kotihoidontuella vaan työttömänä jo valmiiksi koska siinä tienaa paremmin.

No jos se noin rautalangasta pitää vääntää niin MONELLA ihmisellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin viedä se alle kolmevuotias sinne hoitoon jos kotihoidotukea ei enää yli kaksivuotiaista makseta!!! Ei voi olla noin vaikeaa ymmärttää paitsi jos on syntynyt se kultalusikka suussa ja ties missä! Kellekkäs sää niistä kaikkien itkukohtauksista raportoisit? :D vanhemmille kyllä kerrotaan, mutta ei niistä joka päivä jaksa kertoa kun ei vanhempia ees yleensä kiinnosta...voi voi onko ollu huono päivä... muille hoitajille ei tarvii raportoida koska kaikkihan ne meistä näkee ja vihkoihin kirjotellaan joka päivä tietysti miten päivä on mennyt... Mutta eihän se auta ku vanhemmat on töissä ja lapsi siellä hoidossa niin minkäs sille teet, kun ei pienet vielä ymmärrä miksi ne hylätään! Siis siltä se pienestä vaan tuntuu, karu totuus!

Voi jumalauta, kuinka ihminen voi olla tyhmä! Kuuntele nyt vähän itseäs, puhut jo ihan sekoja. Vanhempia ei muka kiinnosta, jos lapsi itkee koko päivän päiväkodissa? Juu, niin varmaan. Mun poika meni 1v2kk ikäisenä päiväkotiin ja ekat 3vkoa jäi itkien hoitoon, mutta itku oli lakannut, kun oltiin poistuttu. Sen jälkeen ei ole jäänyt itkemään, eikä kitissyt siellä muutenkaan turhasta. Sitä kutsutaan sopeutumiseksi ja normaali lapsi sopeutuu niihin olosuhteisiin, mihin on sopeuduttava.

Onneks sun kaltaista hoitajaa ei meidän päiväkodissa ole, ihan takuulla vaihtaisin lapseni toiseen päiväkotiin jos näin olis. Oletko koskaan kuullut ammatillisuudesta? Otahan selvää...

Sepä se kun niitä työpaikkoja ei niin vain luoda. Tosin päiväkoteihinhan tulee paljon työpaikkoja jos uudistus menee läpi. Toisaalta aika isolla osalla kht:lla olevista on työpaikka odottamassa. Monihan ei ole kotihoidontuella vaan työttömänä jo valmiiksi koska siinä tienaa paremmin.

Ja ei siitä työnteosta ainoastaan tule veroeuroja kunnalle, vaan työssäkäyvä usein työllistää suoraan tai epäsuorasti myös muita, mahdollisesti hänen laadukas työpanoksensa lisää työn tuottavuutta ja vientiä jne.

Miten mulla tulikin mieleen ne iänikuiset kotiäitien kommentit "kyllä jokainen voi hoitaa lapsensa kotona kolmivuotiaaksi jos vaan haluaa, tietysti jos raha on tärkeämpää kuin lapsen etu niin menee töihin jo ennen sitä".

Niin, että katosiko se halu nyt johonkin?

Miten mulla tulikin mieleen ne iänikuiset kotiäitien kommentit "kyllä jokainen voi hoitaa lapsensa kotona kolmivuotiaaksi jos vaan haluaa, tietysti jos raha on tärkeämpää kuin lapsen etu niin menee töihin jo ennen sitä".

Harvinaisen hyvin oivallettu :D Siinäpäs se, vastatkaa toki te jotka arvostelette töihin palaavia äitejä! :)

Muistatko, Rytkäätys, mitä "neuvoja" kotiäidit antoivat, jos yrittikään vedota siihen, ettei ole varaa olla kolmea vuotta kotona? Ainakin ehdotettiin sitä lyhennysvapaata asuntolainoista, taidettiin jopa paheksua liian hienosti asumisesta jos ei pystynyt lainaa lyhentämään 3 vuoden kotonaolon ajan? Ja yhdellä autolla pärjää, mahdollisesti ihan ilman. Mitäs muuta? Ai niin, pitää osata varautua ja säästää jo ennakkoon, ennen lapsen hankintaa!

Ei taitais työnantaja tykätä jos jäis vielä hoitovapaan päätyttyä kotiin hoitamaan lasta. Että sinänsä joo viisas oivallus sinulta. <3

Mitäs jos ratkaisu olisi se, että kotihoidontukea myönnettäisiin äidille siihen asti, että lapsi on 2v, ja sen jälkeen vain ja ainoastaan isällä olisi mahdollisuus olla kotona kun lapsi 2-3v, muussa tapauksessa lapsi hoitoon. Isätkin pääsisivät osaksi kotona olemisesta, ja naiset saataisiin aiemmin töihin. Toisaalta myös kotihoito voisi ainakin tilapäisesti vähentyä kunnes parin-kolmenkymmenen vuoden kuluessa asenteet koti-isyyttä kohtaan on vähän vapautuneet.

Yhteistyössä