Olettehan jo allekirjoittaneet adressin (kotihoidontuen leikkaamisesta)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "voikukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaitettavasti tälläisillä adresseilla ei ole mitään virkaa jos J.Käteinen kumppaneineen on päättänyt jonkun asian tehdä. Mielelläni kyllä allekirjoittaisin.

Mutta eiköhän siellä päättäjien keskellä herätä todellisuuteen kun oikein alkavat laskemaan ja miettimään niitä syntyviä kustannuksia kun lapset laitettaisiin hoitoon ainakin vuotta aiemmin.

Erikseen on sitten ne mammat joilla ei työpaikkaa ole ja he pääsevät sitten nauttimaan työttömyyskorvauksia vuotta aikaisemmin... Heillehän se on vaan plussaa ja tulot kasvavat "huimasti" kotihoidontukeen verrattuna.

koskaan enkä ole saanutkaan, töillä minä olen itseni elättänyt ja velkani maksanut. Rahaa on sen verran jemmassa ja sijoitettuna että tukea en tule koskaan tarvimaan yhteiskunnalta enkä hae.

Ovatko lapsesi olleet kunnallisessa päivähoidossa? Siitähän myös saa tukea. Lisäksi yksityisen hoidon tukikin on olemassa. Joten mietihän tarkkaan, oletko koskaan käyttänyt tukia?

[QUOTE="vieras";25814454]Erikseen on sitten ne mammat joilla ei työpaikkaa ole ja he pääsevät sitten nauttimaan työttömyyskorvauksia vuotta aikaisemmin... Heillehän se on vaan plussaa ja tulot kasvavat "huimasti" kotihoidontukeen verrattuna.[/QUOTE]

Näinpä. Eli tuolla kotihoidontuen leikkaamisella ei ole mitään virkaa, ei missää olosuhteissa. Ottaisitte ihmiset selvää asioista, ennenkuin alkaisitte mitään täällä julistamaan.

kirjoitettiin eilen miehen kanssa molemmat...ihan vaan periaatteen vuoksi. Lapsi tulossa ja olisi kurjaa joutua laittamaan hänet alle kolmevuotiaana hoitoon muualle :( ymmärrän että jotkut haluavat mennä aiemmin töihin ja saada enemmän rahaa ja olla aikuisten seurassa, mutta me tehdään tää lapsi siks että voidaan olla hänen kanssaan ja kokea ensimmäiset vuodet yhdessä...aika menee niin nopsaa että sen jälkeen ei samanlailla kerkeä. Kyllä me aijotaan olla äiti ja isi ketkä on mielummin lapsen kanssa ku pönkittämässä itsetuntoosa kovalla liksalla ja työllä. Se kotihoidontuki tosiaan on törkeän pieni, mutta mies käy kuitenkin töissä ja en ymmärrä mitä haittaa siitä voi olla että yhteiskunta tukee vanhempia viettämään aikaa lasten kanssa, kun moni ei näköjää halua käyttää edes sitä mahdollisuutta hyväkseen .avusta huolimatta.

Eikä sen puoleen kyllä me jotenkin lapsi hoijetaan kotona vaikka tuki lakkautettaisiinkin, mutta kyllähän siitä apuakin olisi että sen saisi. Olen ollut päiväkodissa töissä ja se on oikeasti surullista kun ne pikkuiset hokee koko päivän että kohta mun äiti tulee hakemaan, kohta mun isi hakee ja sitä jatkuu yleensä monellakin lapsella koko päivän. Päikkäreitten aikaan tullaan lähelle hoitotätiä ja haetaan turvaa ja itketään ikävää...ei se ole musta kivaa... käy oikeasti sääliks ne muksut ja ne tosiaan kyllä kiintyy meihin hoitotäteihinki ja ku pätkää yleensä tehää ja jonku lapsen kiintymystäti ei oo töissä, niin päivästä ei tule yhtään mitään kun se lapsi ikävöi sitä hoitotätiäkin. Kaiken tän lisäks monet vanhemmat tuovat lapset hoitoon lomillaankin ja hakevat just ennenku päiväköti menee kiinni vaikka töistä olisvat päässeet monta tuntia sit... Mut meitä on niiin moneen junaan...

Joskus on serkkuillansa olleet tai mummolassa. Tukia ei olla haettu mutta minkäs teet kun tulee lapsilisät, ei niistä kieltäytyäkään voi. :)

Good for you! Kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin. Jos valtio+kunnat eivät tukisi lapsiperheitä, olisi Suomessa entistä vähemmän jengiä maksamassa eläkemaksuja muutaman vuosikymmenen kuluttua. Sehän hienoa politiikkaa olisikin! Eihän se tietenkään pientä rikkaiden vähemmistöä haittaisi, mutta ehkä heillekin koittaisi kusiset ajat kun turvattomuus lisääntyisi ja huono-osaisten määrä kasvaisi. Näinhän niitä hyvinvointivaltiota luodaan.

Good for you! Kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin. Jos valtio+kunnat eivät tukisi lapsiperheitä, olisi Suomessa entistä vähemmän jengiä maksamassa eläkemaksuja muutaman vuosikymmenen kuluttua. Sehän hienoa politiikkaa olisikin! Eihän se tietenkään pientä rikkaiden vähemmistöä haittaisi, mutta ehkä heillekin koittaisi kusiset ajat kun turvattomuus lisääntyisi ja huono-osaisten määrä kasvaisi. Näinhän niitä hyvinvointivaltiota luodaan.

Minne pitääkin eli meille. :) Kyllä niitä kunnollisiakin ihmisiä sitten löytyisi jostakin jonka voisi vaikka kotipalvelijaksi ottaa. Tietenkin hyvällä palkalla niin että ei tulisi mitään ulkopuolisia siihen portille vinkumaan, pakkoko se olisi kulkea rikollisilla alueilla kun olisi varaa ostaa vaikka koko alue itselle ja rakentaa muurit siihen ympärille. Nyt eletään kapitalismin kulta-aikoja ja sille sinäkään et voi mitään, toiset ne ei vaan tykkää kun tulee selvä ero rikkaisiin ja köyhiin mutta näinhän se aina menee. Kaikkia ei voi miellyttää. :)

Töihin menevät toisivat verotuloja, päiväkotien rakentaminen kasvattaisi työllisyyttä rakennusalalla joka taasen toisi verotuloja. Myös päiväkotien työntekijöiden palkkaaminen kasvattaisi työllisyyttä. Ei siellä pelkkiä menoja olisi.

Verotuloja töissä oleva vanhempi tuo kyllä, mutta on laskettu että yksi lapsi maksaa vuodessa 10 000 ekeä päivähoidossa. Eli aika suuren loven niistä verotuloista lohkaisee? Entä kun yleensä juuri parivuotias lapsi sairastelee todennäköisesti melko runsaastikin, työnantaja joutuu palkkaamaan sijaisen, tulee kustannuksia.

Entä kun on arvioitu että puolet Suomen kiinteistöistä on homeessa? Eikö ensin korjattaisi vanhat paskat, että lapset ja aikuiset voisivat olla terveissä rakennuksissa töissä, hoidossa ja koulussa??

Entä kun puhutaan, että päivähoitajista on huutava pula? Roimalla palkankorotuksilla saisi ehkä lisää hoitajia päiväkoteihin, tuskin nykyliksoilla.

Eikä sen puoleen kyllä me jotenkin lapsi hoijetaan kotona vaikka tuki lakkautettaisiinkin, mutta kyllähän siitä apuakin olisi että sen saisi. Olen ollut päiväkodissa töissä ja se on oikeasti surullista kun ne pikkuiset hokee koko päivän että kohta mun äiti tulee hakemaan, kohta mun isi hakee ja sitä jatkuu yleensä monellakin lapsella koko päivän. Päikkäreitten aikaan tullaan lähelle hoitotätiä ja haetaan turvaa ja itketään ikävää...ei se ole musta kivaa... käy oikeasti sääliks ne muksut ja ne tosiaan kyllä kiintyy meihin hoitotäteihinki ja ku pätkää yleensä tehää ja jonku lapsen kiintymystäti ei oo töissä, niin päivästä ei tule yhtään mitään kun se lapsi ikävöi sitä hoitotätiäkin. Kaiken tän lisäks monet vanhemmat tuovat lapset hoitoon lomillaankin ja hakevat just ennenku päiväköti menee kiinni vaikka töistä olisvat päässeet monta tuntia sit... Mut meitä on niiin moneen junaan...

Jos olet ollut siellä töissä tiedätkö mitä sinun pitäisi tehdä tuossa tapauksessa?

Minne pitääkin eli meille. :) Kyllä niitä kunnollisiakin ihmisiä sitten löytyisi jostakin jonka voisi vaikka kotipalvelijaksi ottaa. Tietenkin hyvällä palkalla niin että ei tulisi mitään ulkopuolisia siihen portille vinkumaan, pakkoko se olisi kulkea rikollisilla alueilla kun olisi varaa ostaa vaikka koko alue itselle ja rakentaa muurit siihen ympärille. Nyt eletään kapitalismin kulta-aikoja ja sille sinäkään et voi mitään, toiset ne ei vaan tykkää kun tulee selvä ero rikkaisiin ja köyhiin mutta näinhän se aina menee. Kaikkia ei voi miellyttää. :)

Eli olet ahne p***. Ei meilläkään ole rahasta puutetta, mua vaan kiinnostaa muukin kuin oma perse.

Eli olet ahne p***. Ei meilläkään ole rahasta puutetta, mua vaan kiinnostaa muukin kuin oma perse.

Ei minua nyt kiinnosta yhtään miten joku pärjää kotonaan lasten kanssa kun ei voi töihinkään mennä. Kotona oleskelussa ei tarvikaan pärjätä, voitais vaikka katkaista niiltä sähköt ja vesi, veden saisi hakea paloasemalta attä liikkuisivat edes vähäsen. Sähköä ne ei tarvisi.

Vaikka trolli taidat olla itse :D Muuten voisit harkita ystävinesi veroparatiisin perustamista Suomen kylkeen, ihan oman valtion saisitte. Ota Katainen ja kumppanit mukaan jooko? Ei tartteis tulla Suomen asioita sekottamaan.

Verotuloja töissä oleva vanhempi tuo kyllä, mutta on laskettu että yksi lapsi maksaa vuodessa 10 000 ekeä päivähoidossa. Eli aika suuren loven niistä verotuloista lohkaisee? Entä kun yleensä juuri parivuotias lapsi sairastelee todennäköisesti melko runsaastikin, työnantaja joutuu palkkaamaan sijaisen, tulee kustannuksia.

Entä kun on arvioitu että puolet Suomen kiinteistöistä on homeessa? Eikö ensin korjattaisi vanhat paskat, että lapset ja aikuiset voisivat olla terveissä rakennuksissa töissä, hoidossa ja koulussa??

Entä kun puhutaan, että päivähoitajista on huutava pula? Roimalla palkankorotuksilla saisi ehkä lisää hoitajia päiväkoteihin, tuskin nykyliksoilla.

Tuo "todennäköisesti melko runsaasti" kuulostaa hieman hatusta vedetyltä arviolta. Mutta tuohan se sijainenkin verorahoja plus tietysti se kotona lasta hoitava tietenkin. Siitähä maksetaan palkka josta menee veroa. Tuo on totta että kannattaisi korjata homeiset kiinteistöt mutta niihin tarvitaan niitä verotuloja joita töissä käymällä valtiolle tulee. Päivähoitajista tuskin on huutavaa pulaa, kunnat eivät vain varojen puutteessa heitä palkkaa. Palkkaa heille toki minusta voisi maksaa vaikka enenmmänkin.

Jos sinun ajatusmallillasi hoidettaisiin taloutta niin kaikkein paras olisi kaikkien jäädä kotia lapsien kanssa tai vaikka ilmankin parin sadan euron korvausta vastaan. Niinhän se talous pyörisi. Vai...?

No kerroppas ihmeessä?! Ihan ensiksi jään ainakin kotiin lapseni kanssa kun hän syntyy ja vien vasta hoitoon kun on ihan pakko!

kovin vauvana, juurikaan kukaan ei ole alle 10kk. vienyt vauvaansa hoitoon, oletko oikeasti niin tietämätön mitä sinun pitäisi tehdä siinä tilanteessa jos lapsi joka on tod.näk. jo 2v. itkee ikäväänsä joka päivä päiväunien aikaan ja hakeutuu hoitajien viereen? Pelkää lähteä kotiinsa? Itse en ole hoitaja mutta tiedän tasan tarkkaan mitä pitäisi tehdä tuossa tilanteessa.

kovin vauvana, juurikaan kukaan ei ole alle 10kk. vienyt vauvaansa hoitoon, oletko oikeasti niin tietämätön mitä sinun pitäisi tehdä siinä tilanteessa jos lapsi joka on tod.näk. jo 2v. itkee ikäväänsä joka päivä päiväunien aikaan ja hakeutuu hoitajien viereen? Pelkää lähteä kotiinsa? Itse en ole hoitaja mutta tiedän tasan tarkkaan mitä pitäisi tehdä tuossa tilanteessa.

Voi älyhoi älä jätä tätä ihmistä :D:D:D kyse oli nyt niistä alle kolmivuotiaista jotka tämän päätöksen takia joutuisivat yhä useammin sinne päiväkotiin.! Hoitajana en asialle mahda mitään pidän toki lapsia sylissä ja lohdutan, mutta että näin! Jokainen saa tehdä mitä tahtoo, kerroin vain oman mielipiteeni...että mielummin hoitaisin sen alle kolmivuotiaan kotona kun veisin hoitoon itkemään ja muitten isompien lasten jalkoihin pyörimään, se on liikaa pienelle ihmiselle! (minun mielestäni siis)

Voi älyhoi älä jätä tätä ihmistä :D:D:D kyse oli nyt niistä alle kolmivuotiaista jotka tämän päätöksen takia joutuisivat yhä useammin sinne päiväkotiin.! Hoitajana en asialle mahda mitään pidän toki lapsia sylissä ja lohdutan, mutta että näin! Jokainen saa tehdä mitä tahtoo, kerroin vain oman mielipiteeni...että mielummin hoitaisin sen alle kolmivuotiaan kotona kun veisin hoitoon itkemään ja muitten isompien lasten jalkoihin pyörimään, se on liikaa pienelle ihmiselle! (minun mielestäni siis)

Kuka muuten sanoi että pelkää kotiinlähtöä ? häh?

Yhteistyössä