Vantaa-lisä poistumassa 1,5 vuotiailta, yritetään vielä estää tämä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaarghh!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei yhtään sen useammat lapset mene päiväkotiin, koska päivähoitopaikkaa voidaan tarjota, kuten nytkin, aivan toisesta kaupunginosasta, eikä monet vanhemmat halua ottaa näitä vastaan. Harvalla ihmisellä kuitenkaan OIKEASTI se kotona oleminen on kiinni parista sadasta eurosta kuussa.

En keksi kuin Espoon ja Helsingin jossa on niin paljon kalliimpaa asua, että kuntalisä on reilu. Mutta onko Vantaalla asuminen kalliimpaa kuin keskimäärin muualla? SItä en tiedä. On erittäin reilua maksaa lisää niille joilla on ihan erilaiset mahdollisuudet jäädä kotiin kuin halvassa paikassa asuvien, miten joku voi olla tuosta niin kateellinen? Mulle nyt on ihan sama olenko kotona ja saan kuntalisää vai asunko jossain Kouvolassa ja en saa, sama asia, kuntalisä vain tasaa sitä mahdollisuutta.

[QUOTE="vieras";27471621]Niin täältä Kouvolastakin ollaan lopettamassa kuntalisä kokonaan. Teillä saa kuntalisää sentään sinne 1,5- vuotiaaksi asti.[/QUOTE]

Miksi siellä pitäisi saada kuntalisää? Yhdessä halvimmista paikoista asua. Kuntalisää pitäisi saada niiden joilla on epäreilut mahdollisuudet jäädä kotiin lasten kanssa muihin verrattuna, eli niissä kunnissa joissa on todella kallista asua. On todella epätasa-arvoista jos halvemmissa paikoissa saa saman, ihan eri mahikset kuin vaikka Espoolaisilla.

Ihan oikein,ei täälläkään mitään lisiä saa. Joko kaikki sauomessa saa lisiä tai ei kukaan!

Sehän olisikin sitten todella reilu systeemi, ei vittu ajatteletteko te näitä ollenkaan?! :laugh:

Miten joku voi olla kateellinen kolminkertaisista asumiskustannuksista joista saa sitten kuntalisissä peräti 200e! :O :D Vähemmälle sitä sellaisissa paikoissa kotiäidit jää, ei mitään kadehtimista. : /

Kyllä tuolla kuntalisällä miedän taloudessa on sen verran suuri rooli, että pakko se on muutaman kuukauden kuluttua mentävä töihin, kun kuopus täyttää 2. Meillä onneksi mummo tulee hoitamaan lapsia, että ei tavitse pientä päiväkotiin tunkea, mutta varmaan kovin monella tätä mahdollisuutta ei ole. Ja jos lapsilta vielä lyhennetään kotihoitomahdollisuutta 6 kuukaudella, niin voi surku.

Vähän tekisi mieli nuo omatkin mussukat ihan kiusallaan kärrätä sinne päikkyyn, että saisi päättäjät nenillee, mutta ehkäpä en sitten kuitenkaan. En myöskään usko, että minun alle 2000€ palkastani ropisee niin paljon verotuloja, että sillä 2 lapsen päivähoito kustannettaisiin. Puhumattakaan, että kunta jäisi plussalle tässä yhtälössä.

Taidan minäkin lähteä marssille.

Miksi siellä pitäisi saada kuntalisää? Yhdessä halvimmista paikoista asua. Kuntalisää pitäisi saada niiden joilla on epäreilut mahdollisuudet jäädä kotiin lasten kanssa muihin verrattuna, eli niissä kunnissa joissa on todella kallista asua. On todella epätasa-arvoista jos halvemmissa paikoissa saa saman, ihan eri mahikset kuin vaikka Espoolaisilla.

Jokainenhan valitsee itse asuinpaikkansa.

Päivähoidon arki ei ole kovin auvoista tänä päivänä, 15 vuoden aikana suunta on mennyt radikaalisti alas. Vielä hetken mietin palaanko hoitovapaalta töihin, mutta taidan suunnata tämän leikkauksen jälkeen muihin hommiin ja tehdä niitä Vantaalla pimeänä tai heittäytyä työttömäksi. Ja sitten vielä siirtää alle 2- vuotiaan kirjat Helsinkiin isovanhemmille, siksi kunnes lapsi täyttää 2.v, ja nostaa lisän Helsingistä. Ja vielä sokerina pohjalla hakea yli 3- vuotiaalle, jonka oli tarkoitus olla kotona 5- vuotiaaksi saakka kotona päivähoitopaikkaa Vantaalta.
Aivan mahtavaa!!!Hienoa Vantaa!!!!!!

Vähän kummasti epäilen, ettei kaikkien kotona olevien äitien työhön menosta kartu samaa summaa kuin mitä sitä menee. Nimittäin minä ainakaan en aio lisätunteja työtä ottaa, opiskelen kotoa käsin sitten vähän enemmän. Sama raha kun kolmevuotiaan kanssa olisi kyseessä kuitenkin. Vantaan kaupunki antaa kuvan, että lastenhoitoa ei arvosteta, joten miksen sitten antaisi vantaan kaupungin maksaa minun lapsen hoitoni jatkossa? Saa nähdä, kauanko menee ennekuin joku vähän älykkäämpi laskee, että kuntalisän takaisin tuominen toisi säästöjä :whistle:

Jälleen esimerkki kotimammasta, joka hoitaa lapsena kotona kaikista muista syistä kuin siitä, että kyse on lapsen edusta. Eli lopettakaa toitottaminen lapsenne eduista, kun kyse on aina kaikesta muusta ja olisitte tarvittaessa laittamassa heti lastanne hoitoon (siihen helveltin esikartanoon), jos joku haraa vastaan.

Ja mun mielestä pitäis ilman muuta poistaa mokoma lisä! Jos ei ole varaa hoitaa omia lapsiaan kotona ilman tukia, kannattais miettiä hankkiakko lapsia ollenkaan. Vanhemmilla se pitäisi olla kasvatusvastuu myös rahallisesti, eikä kunnilla.

[QUOTE="vieras";27474189]Jokainenhan valitsee itse asuinpaikkansa.[/QUOTE]

Miten niin? Asuinpaikan joutuu suurin osa "valitsemaan" sieltä, mistä saa työpaikan ja mistä työpaikalle on vielä mahdollista kulkea.

Yhteistyössä