Olettehan jo allekirjoittaneet adressin (kotihoidontuen leikkaamisesta)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "voikukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nehän käy töissä, sitten itketään kun menee niin pitkään että valmistuvat. Muista ettet itse hae koskaan mitään tukia, ei ne ole pakollisia. Edes työttömyyskorvausta, kun saat potkut.

koskaan enkä ole saanutkaan, töillä minä olen itseni elättänyt ja velkani maksanut. Rahaa on sen verran jemmassa ja sijoitettuna että tukea en tule koskaan tarvimaan yhteiskunnalta enkä hae.

[QUOTE="vieras";25813351].

Minusta on käsittämätöntä että joissain kunnissa osa äideistä käyttää sekä kotihoidontuen että vanhempi lapsi on hoidossa päiväkodissa.[/QUOTE]

Tämä on minusta huomattaavsti isompi onglema! Jos joku pistäisi adressi subjektiivista hoito-oikeutta vastaan, niin allekirjoittaisin :)

Tätä adressia ei ole aikomustakaan allekirjoittaa. Sinäänsä sellaisenaan tämä lyhennys ei tuo varmaan säästöjä ja jotain muutakin tarvitaan. Odotan vaan, että mitä muuta siihen saman pakettiin vielä sitten poliitikot keksivät ;)

[QUOTE="vieras";25813792]Sinä sanoit et töissä tienaa paremmin kuin kotihoidontuella, mut nyt sinä sanotkin ettei niitä töitä oikeasti ole. :xmas:[/QUOTE]

Voi sinua mussukkaa kun sinä tahallaan sotket asioita. :hug:
Jos kotihoidontuelta menee töihin tai jää työttömäksi niin varmaankin tienaa paremmin.
Jos työttömältä otetaan työttömyysetuus pois niin ei siitä työpaikat lisäänny.

Voit toki taas jollain tavalla sotkea tämänkin yksinkertaisen asian mutta ei se mitään! =)

Voi sinua mussukkaa kun sinä tahallaan sotket asioita. :hug:
Jos kotihoidontuelta menee töihin tai jää työttömäksi niin varmaankin tienaa paremmin.
Jos työttömältä otetaan työttömyysetuus pois niin ei siitä työpaikat lisäänny.

Voit toki taas jollain tavalla sotkea tämänkin yksinkertaisen asian mutta ei se mitään! =)

Puhuit itsesi pussiin, mut eipä ollut eka kerta, eikä vika. =)

En todellakaan allekirjoita. AINOA mitä voisin allekirjoittaa on vetoomus joustavamman työajan suhteen pienten lasten vanhemmille - huomatkaa monikko. Eli sellainen joka lyhentäisi pienten lasten vanhempien työpäivää ja tekisi työelämästä joustavamman. Näin tasa-arvokin kohentuisi työelämässä kun lapsista aiheutuvat "kustannukset ja haita" jakaantuisivat niin miesten kuin naisten työnantajille. Kun tuo jousto vielä saadaan tehtyä oikein, lasten hoitoajat lyhenevät ja päiviäkään ei viikkoon jää monta.

[QUOTE="vieras";25813903]Puhuit itsesi pussiin, mut eipä ollut eka kerta, eikä vika. =)[/QUOTE]

Ja taas sinulta loppui järjelliset argumentit kuten joka kerta aikaisemminkin. Nyt ei tarvinnut edes mennä historiassa 100 vuotta taaksepäin. =)

nuo ketkä tällä palstalla puolustaa niin kärkkäästi tuota lyhennystä, ovat jotain katkeria ja syyllisyyttä tuntevia uraäitejä, jotka ei itse ole voineet olla kotona. Eivät sitten saisi olla muutkaan. Eivät osaa ajatella mitään muuta kuin itseä, ei edes omia lapsiaan. Ja perse homeessa istuvat jossain toimistossa ja kirjoittelevat facebookiin ja mitäs nyt-palstalle työaikana. Ollaan sitte niin ahkeria niin ahkeria.

En ole katkera, enkä tunne syyllisyyttä. Aloitin työt lapseni ollessa 1v2kk ja mielestäni se oli ihan hyvä aika viedä lapsi hoitoon. Olisin voinut rahatilanteen vuoksi olla kotona koko 3 vuotta, mutta en vaan jaksanut sitä kotiäitielämää tuon pidemmälle ihan virikkeettömyyden takia. Ja juu, olen it-alalla, siisti sisätyö ja on ajoittain aikaa käydä palstailemassa työajalla ja saan vielä palkkakin. Kade? ;)

Kun on itse syntynyt kultalusikka suussa niin on niin sydämetön että ottais toisilta senki vähän.

Itse en ainakaan ole rikkaaseen perheeseen syntynyt, työnteko on vaan opetettu jo pienestä pitäen että sitä pitää tehdä että maailmassa pärjää. Niin olen opettanut omille lapsillekin ja hyvin säästävät rahan mitä annetaan heille, parempi olisi muidenkin ymmärtää se että toimettomana ollessa ei rahaa tule läheskään tarpeeksi mihin sitä tarvisi eikä pidä tullakaan, Suomi on vapaa maa yrittää mitä vaan.

[QUOTE="niin";25813110]Kyllä noi laiskat ihmiset aina jotain tekosyitä kuitenkin löytää ettei töihin joutuisi menemään.[/QUOTE]

Minä olen kuule elämäni aikana opiskellut ja tehnyt töitä sen minkä olen ehtinyt ja verojakin olen sitten maksanut jo vuosia.

Kyllä minulla on oikeus hoitaa lastani kotona ihan yhteiskunnan varoilla, kun olen veroja maksamalla kustantanut kaiken maailman huithapeleiden elämää. Työpaikka minulla on ja palaan sinne sitten kun katson ajan olevan siihen sopiva.

• Tykkää
Reactions: Sarjavamma
Mun mielestäni omien lasten hoitamista ei voi työksi kutsua, on jokaisen oma asia hankkiiko niitä lapsia vai ei. Musta on törkeää kutsua työnteoksi sitä, kun hoitaa omia lapsiaan. Kyllä siinä hommaa on, en sitä kiellä, muttei se kyllä työtä sanan varsinaisessa merkityksessä ole. Samalla logiikalla mä voisin jäädä kotiin hoitamaan meidän koiraa ja saada tukea, kun onhan koiranhoito työtä kun kerta koirahoitoloitakin on ;)

Idiootti. Kotikoirista harvemmin tulee Suomenmaahan veronmaksajia. Vai oletko kuullut esim. lääkärikoirista?

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;25813657:
Enpä allekirjoita. Jokainen elättäköön lapsensa itse. Ei ole valtion tehtävä.

Ja jokainen kouluttakoon lapsensa itse. Ei ole valtion asia? Samoin tuet päivähoitomaksuista pois. Siinähän olisitte sitten töissä perusduunarin palkalla ja lapset missä lystää, jos ei isovanhemmat kykene hoitamaan.

[QUOTE="Dog";25814294]Huumekoira, opaskoira, poliisikoira, rajakoira... Eivät tosin maksa veroja mutta tekevät töitä ja syövät valtion piikkiin. Vähän kuin kotiäiti ilman sitä työntekoa.[/QUOTE]

Juu, puhuinkin KOTIkoirista. Nuo mainitsemasi koirat eivät yksinään pidä Suomea pystyssä. Vai mitä luulet?

Idiootti. Kotikoirista harvemmin tulee Suomenmaahan veronmaksajia. Vai oletko kuullut esim. lääkärikoirista?

Hahhahahhha. Päivän paras, lääkärikoira. Edelleenkään en ymmärrä miten joku voi verrata ihmisiä ja koiria (eläimiä yleensäkin) toisiinsa. Jossakin muissakin keskusteluissa on ollut samaa vertailua. Onhan ne aika eri asioita vaikka molemmat eläviä ovatkin.

[QUOTE="vieras";25814012]Minä olen kuule elämäni aikana opiskellut ja tehnyt töitä sen minkä olen ehtinyt ja verojakin olen sitten maksanut jo vuosia.

Kyllä minulla on oikeus hoitaa lastani kotona ihan yhteiskunnan varoilla, kun olen veroja maksamalla kustantanut kaiken maailman huithapeleiden elämää. Työpaikka minulla on ja palaan sinne sitten kun katson ajan olevan siihen sopiva.[/QUOTE]

Sama täällä. Verorahoilla olen hyvän koulutukseni saanut, ja verorahoilla se minun pitää myös takaisin maksamani. Ja mielelläni niistä veroista annan kotiäitien hyvää työtä varten, jotta 1-vuotiaita ei tungeta ylitäysiin laitoksiin.

[QUOTE="niin";25813110]Kyllä noi laiskat ihmiset aina jotain tekosyitä kuitenkin löytää ettei töihin joutuisi menemään.[/QUOTE]

Kotihoidontuella ei ole yhtäänmitään tekemistä vanhempien työssä käynnillä. Ottaisitko asioista selvää?

[QUOTE="Dog";25814294]Huumekoira, opaskoira, poliisikoira, rajakoira... Eivät tosin maksa veroja mutta tekevät töitä ja syövät valtion piikkiin. Vähän kuin kotiäiti ilman sitä työntekoa.[/QUOTE]

No tässä ne puurot ja vellit vasta sekaisin menevätkin. Taitaa olla melko sekaisin tämä kirjoittaja.

Kyllä aika monella kotiäidillä on työpaikka mihin sitten palata kun haluaa. Se nyt vaan on niin että jotkut eivät halua laittaa lastaan liian pienenä hoitoon ja tuo pieni korvaus minkä siitä saa että hoitaa lapsensa kotona, on aika pieni ja ei sillä Suomen taloutta kyllä pelasteta. Johan joku Vantaan täti, päiväkodinjohtajakohan hän oli, sanoi että he tarvitsisivat jo pelkästään henkilökuntaa niin paljon lisää, että tämän hetkiset tilat eivät riittäisi millään. Järki hoi. Halpaahan se on uusia hoitajia palkata ja tiloja hankkia ja vieläpä koko Suomen alueelle.

Yhteistyössä