oletko muuttanut kauas kotipaikkakunnalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mie

Aktiivinen jäsen
13.06.2004
1 955
2
36
eli miten on elämä sinnuu vieny??
minä lähdin Kuusamosta -91, sitten kempele, sitten espoo,
-96 tapasin mieheni ja muutettiin vantaalle, sitten espooseen ja nyt ollaan tampereella...

"Kotiin" on yli kolmesataa kilometriä,joten ei sinne ihan jokahätään lähdetä.Yleensä keväällä iskee kotiseutuikävä.
Hienosti olen kotiutunut Lappiin enkä oikeastaan voisi kuvitellakaan asuvani muualla =)

Olen kotoisin Helsingista. Suomessa olen asunut myos Savonlinnassa ja Espoossa. Maailmalle lahdin v.1987 ensin Espanjaan, sitten Ruotsiin, Saksaan, Sveitsiin ja nyt asun Englannissa. Kreikassakin olen asunut yhden kesan.

Kotipaikkakunta on kaaaaauuukana ja kaikki sukulaiset kans :/ Muutin Pudasjärveltä Pohjois-Savon kautta koukaten Lahteen suuren rakkauden perässä :heart: ... Äitiliinin luo matkaa 630 km.

Kotoisin olen Hyvinkäältä josta lähdin "kiertämään maailmaa" ensin Vantaalle,sitten Kannelmäkeen,Kontulaan,Korsoon,Hiekkaharju,Ilola,sitten tänne Lopelle,nyt kotia matkaa noin 40km.

Oulusta olen kotoisin, mutta tänne Rovaniemelle olen tullut via Hammerfest, Posio, Oslo, Helsinki, Kuusamo ja Eskilstuna, olikohan muita...? Olen myös asustellut Lontoossa yhden kesän ja Saksassa yhden kevättalven. Eli pohjoisesta etelään ja takaisin ja taas etelään ja takaisin =) Pohjoisen ihminen olen todistetusti :wave: =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2006 klo 08:30 mie kirjoitti:
eli miten on elämä sinnuu vieny??
minä lähdin Kuusamosta -91, sitten kempele, sitten espoo,
-96 tapasin mieheni ja muutettiin vantaalle, sitten espooseen ja nyt ollaan tampereella...

Hei, minä lähdin Kuusamosta vuonna 90. Ehkäpä tunnen sinut? "Mie"- murteen olet kyllä napannut muualta kun Kuusamosta. :)

Annette, Kuusamossa periaatteessa kaikki tuntee kaikki tai ainakin tietää kaikki mutta voihan olla että jos äärilaidoilta ollaan niin ei tunnetakkaan..Ja voihan olla että ollaan sukuakin, mun mies jaksaa aina ihmetellä että kuinka "kaikki" voi olla jotain serkkuja tai kumminkaimoja meilläpäin..
Missäs sie meet nykyisin?
JOO sie ja mie tarttu espoossa eräältä kämppikseltä joka oli jottain karjalahenkisii immeisiä... ;)

Synnyin Helsingissä, mutta asuin koko lapsuuteni ja nuoruuteni Espoossa. Mieheni tavattuani muutin kaksvitosena Ruotsiin, jossa perustimme perheen. Siellä asuimme 6 vuotta. Kuopus syntyi kuitenkin Suomessa ja pääkaupunkiseudulla elelemme yhä. Espoo tuntuu omalta kotikunnalta, mutta tällä hetkellä olemme naapurikuntalaisia. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2006 klo 10:45 mie kirjoitti:
Annette, Kuusamossa periaatteessa kaikki tuntee kaikki tai ainakin tietää kaikki mutta voihan olla että jos äärilaidoilta ollaan niin ei tunnetakkaan..Ja voihan olla että ollaan sukuakin, mun mies jaksaa aina ihmetellä että kuinka "kaikki" voi olla jotain serkkuja tai kumminkaimoja meilläpäin..
Missäs sie meet nykyisin?
JOO sie ja mie tarttu espoossa eräältä kämppikseltä joka oli jottain karjalahenkisii immeisiä... ;)

Pääkaupunkiseudulla ollaan. :)
Joo, mullakin on Kuusamossa 30 serkkua ja toistasataa pikkuserkkua. Tiedä vaikka olisit yksi niistä ;) .
Pikkupikku serkkuja taitaa sitten olla kaikki loput Kuusamolaiset. Pois suljettuna muualta muutaneet.

Syntyperäisin Helsingistä,sieltä lähdin Paimioon vuonna 70(välissä n.150km)sieltä Piikkiöön vuonna 98(välissä 12km) ja pian takaisin Paimioon,Toivottavasti 06 eli tänä vuonna.

Yhteistyössä