Näin siinä sitten kävi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja M49
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

M49

Vieras
Olemme ollet yhdessä yli 20 vuotta. Lämpöä ja kiintymystä on ollut paljon. Mutta seksiä ei. Tai minunlaiselleni aivan liian vähän eli joskus vain kerran kolmessa kuukaudessa.

Kerron esimerkin: Olin ulkomaankomennuksella (ja olin uskollinen) suhteen alkupuolella kokonaisen vuoden ja kävin kotimaassa n. kolmen kuukauden välein. Sainko kotona seksiä? En. Tai sitten jos sain niin eipä ollut kehumista.

Ja kuulkaa nyt minua, rakkaat naiset: Minä osaan puhua. Ja puhuin. Kerroin olevani tyytymätön. Kysyin syitä. Puhuin ystävällisesti. En huutanut. Minulle vastattiin, että ""minä vain olen tällainen"". Pahimpina hetkinä sanoin, että haen toisen ihmisen, joka haluaa seksiä kanssani. Ai niin, olen ihan tavallinen kaveri. Nykyinen kehuu kovasti fyysisistä puitteista.

Näin elämä sitten kului. Minusta tuli itsetyydytyksen mestari...:)

Mutta kaksi vuotta sitten tapasin työmatkalla ihanan naisen. Kauniin, samanluontoisen kuin minä ( kiltti, puhelias, rauhallinen, jopa sama horoskooppimerkki) ja päädyimme vuoteeseen. Rakkaat ihmiset, maailmani räjähti. Kun pääsin kotiin, lähdin ajelulle ja itkin. Kyyneleet valuivat silmistäni, olin niin onnellinen.

Nyt en ole puoleentoista vuoteen enää seksinyt omaa vaimoani. Ei tee mieli, ei tippaakaan.

Nyt minulle ollaan kärttyisiä. Elämän pitäisi siis mennä niin (vaimoni mielestä), että minä kovasti, kovasti haluan - mutta en saa. On paha, jos en halua. Mutta ei ole paha, jos en saa.

Rakastin vaimoani, mutta en enää pysty siihen. Kerään vain voimia ilmoittaakseni sen ja lähteäkseni.

Näin siinä kävi.

Minusta on ihanaa M49, että olet löytänyt jotain mikä tyydyttää sinua.
Mutta varaudu siihen, että siinä vaiheessa kun sinä saat ilmoitettua lähdöstä, sinusta tehdään syntipukki. Vaimosi saa kantaa marttyyrinkruunun ja sinä olet huoraava pukki.

Kukaan ei anna sinulle myötätuntoa, lähtijä on aina syyllinen. Siitäkin huolimatta, että taustalla olisi kuinka kylmä liitto tahansa.

Muista siinä tilanteessa kuitenkin, että on meitä muitakin lähtijöitä, jotka ymmärrämme sinua ja että sinullakin on oikeus onneen :) Toivottavasti elämäsi on onneekkaampaa jatkossa :)

Avioliitossa on oikeus seksiin. Sinulla on oikeus hakea seksiä avioliiton ulkopuolelta, koska puolisosi on yksipuolisesti irtisanoutunut seksistä kanssasi. Kysymys ei ole enää pihtaamisesta. Toivon sinulle kaikkea hyvää...

Vaimosi sai juuri sitä mitä ansaitsi.En ymmärrä pihtaavia naisia enkä miehiä,miksi ei voisi edes toista miellyttää jos ei ite siinä ensimmäisenä ole haluamassa.Kyllähän siinä halut väkisinkin herää kun touhuta alkaa.Toivottavasti uusi naisesi jaksaa odottaa...

Näin varmasti on. En kiistä. Toisaalta, mitään suunnitelmaa ei ollut. Kaikki vaan tapahtui niin kuin elämässä useasti tapahtuu: Yllättäen, ja se nuoli osui, syvälle, ja ei lähde pois.

Olet aivan varmasti tekemässä oikean ratkaisun, joten älä turhaan pitkitä lopullista irtautumista liitostasi.

Jokainen ihminen on oikeutettu rakkauteen, seksiin ja onneen, joten en ymmärrä niitä ihmisiä jotka vuodesta toiseen kärvistelevät epätyydyttävässä ihmisuhteessa.

Tiedän, että varsinkin pitkästä suhteesta uloslähteminen ei tule olemaan helppoa, kaikesta huolimatta, joten rohkeutta ja päättäväisyyttä. siinä tarvitaan.

Itse olen myöskin pikkuhiljaa tekemässä samaa ratkaisua, tosin liittoni ei aivan noin epätyydyttävä ole kuin sinun, seksiäkin saan sentään vähintään viikoittain vaikka enemmän sitä kaipaisin. Meillä ongelmat ovat enemmänkin henkisellä puolella ja puhuminenkaan ei tunnu auttavan.

Katselin eilen vähän aikaa kotimaista telkkarisarja Uudisraivaaja.

En ymmärtänyt juonesta mitään. Liekö ollut muistitakautumia vai mitä. Mies ramppasi jonkun tumman pienen pojan äidin perässä.

Olen aina inhonnut keski-ikäisiä, menestyviä ja naisten perässä kuolaavia sitoutuneita miehiä.

Tuollaisten typpien takia elämäni meni nuoruudessani pilalle.

Minulle on täysin samantekevää saavatko nuo pukit naista vai eivätkö saa.

Itse pärjään avioeroni jälkeen ilman.
Täydelliset naiset sarjassa pettävä mies oli palannut kuvioihin takaisin. Tv-sarjoissa juoni menee nopeasti eteenpäin. Tavallisessa elämässä käsikirjoituksen voi määrätä itse.

Sitä saa mitä tilaa. Ehkä ap:n vaimo on meikämamman kohtalontovereita. Kuulumme-evvk-seksuaaleihin.

Just.

Osuvasti sanottu.

Enpä usko, että vaimoni on evvk-seksuaali. Uskon, että olen vain ollut liian kiltti ja alistunut asemaani. Yritin puhua, yritin jumaliste. Siitä minua ei voi moittia.

Ja vielä: Vaimoni on hieno ihminen. Ei hänessä mitään vikaa ole - me vain emme ole sittenkään ( vahinko) toinen toisillemme tehty. Sydämeni särkee tästä syystä. Minulla ei ole hyvä mieli. Ja olet oikeassa: Nyt saan, mitä olen tilannut. Ihanasti.

Onko koskaan tullut mieleen, että sinussa olisi jotain vikaa? Yleensä naisten seksihaluttomuus johtuu miehestä. Mies ei osaa tai halua ottaa naista huomioon, vaan keskittyy omaan suoritukseensa. Kuka sellaista pidemmän päälle haluaa. Eikä se ainakaan motivoi. Kun mies nauttii naisen nautinnoista yhtä paljon kuin omistaan, on tilanne aivan toinen.

On tullut mieleen. Voi sanoa, että itsestäni hain vikaa suurennuslasilla ja tarkasti.

Rakkaani kertoo minulle, että ""olet ensimmäinen mies, kenen kanssa nautin seksistä"". Ja hän on todella seksuaalinen ihminen. Samanikäinen kuin minä - en juokse lolitojen perässä.

Ennen vaimoani seurustelin erään hieman vanhemman naisen kanssa ( 25 tällöin) ja sain kuulla samat sanat: Olet hyvä sängyssä. Ja sen kuulivat myös naapurit silloin. Useasti ja selvästi.

Olen kertakaikkiaan vain ollut liiankin kiltti.

Mutta vielä kerran: Vaimoni on hyvä ihminen ja en toivoisi hänelle tätä. Mutta siihen on nyt tultu.

Naisen haluttomuus on sellainen asia, josta pitäisi vain enemmän vielä puhua. Ihan todella yllättävä osa naisista kärsii seksuaalisesta haluttomuudesta (siis haluaisi haluta seksiä, mutta ei vain onnistu). Tämä aihe pysyy luultavasti sen takia pimennossa, koska naiset usein häpeävät haluttomuuttaan ja heidän ongelmansa ei ole päällepäin näkyvä kuten miehen impotenssi. Jos asiasta ei puhuta, miehet tuntuvat usein tulkitsevan asian niin, että ""akka vaan piruuttaan pihtaa"". Ja sekin kannattaa muistaa, että naisen ja miehen seksuaalisen aktiivisuuden huippu on usein eri ikäisionä.

Mulla on henk.koht. ollut haluttomuus ongelmana koko seksuaalisen aktiivisuuteni ajan. Syitä voi olla monia. Olen yrittänyt etsiä apua, mutta en ole vielä onnistunut. Toivon että seksielämä mieheni kanssa vielä tästä normalisoituu.

Tsemppiä kaikille ongelmasta kärsiville, niin miehille ja naisille. Ja alkuperäiselle, hienoa että olet ainakin yrittänyt puhua vaimosi kanssa tästä haluttomuudesta. Useille se on vaikeaa.

En ymmärrä että tuommoisesta eläimellisestä vietistä tehdään noin suuri numero. Kyllä ihminen ,niin nainen kuin mieskin voi olla ilman seksiä ja saa olla jos touhu ei huvita. Ei kenenkään ole pakko tehdä vasten tahtoaan. Antakaamme kaikkien kukkien kukkia,tavalla tai toisella. Saa myöskin harrastaa seksiä jos se kiinostaa, kaikkia ei vaan kiinnosta... (m40)

voi toiki olla ilman, jos ei halua, mutta ei parisuhteessa!

tällä miehellä on täysi oikeus hakea seksiä muualta, jos oma vaimo on tuollainen kapakala. harmi sinänsä, kun muuten kuulemma menee hyvin?!

Olet kertonut tarinasi, ja tietyllä tasolla voin tuntea sympatiaa.

Toisaalta, viime virkkeissä olen aistivinani katkeruutta. Suora lainaus:""Nyt minulle ollaan kärttyisiä. Elämän pitäisi siis mennä niin (vaimoni mielestä), että minä kovasti, kovasti haluan - mutta en saa. On paha, jos en halua. Mutta ei ole paha, jos en saa.""

Sanoit teillä olleen seksiä noin kerran kolmessa kuukaudessa. Ja nyt puolitoista vuotta ei kertaakaan. Vaimosi on siis ""menettänyt"" n. kuusi seksikertaa. Tämä saattaa kuulostaa vähältä sinusta, mutta paljolta vaimostasi. Se oli se määrä, jonka hän katsoi ""tarvitsevnsa"".
Nyt hän on jäänyt kokonaan paitsi ja mahdollisesti aistinut muutenkin suhtatumistavassasi muutoksen.

Oliko vaimosi aina yhtä ""vaisu"" seksin suhteen? vai oliko sukupuolielämänne vilkkaampaa suhteen alkuaikoina kuihtuen sitten vuosien varrella nykyisiin - tai oikeastaan uutta suhdetta edeltäneisiin - vuodenaikayhdyntöihin?

Uuden suhteesi kanssa olette nyt toisillenne uusia ja jännittäviä ihmisiä. Koette jotakin upeaa ja ihanaa ja näette toisenne parhaimmillanne. Ette arjessa, ette stressissä, ette ehkä ole kokeneett ensimmäistä vakavaa erimielisyyttänne. Ero entiseen kumppaniin saattaa tuntua huikealta.

Mutta entäpä jos muutaman vuoden kuluttua alkuhuuma on haihtunut, toisen suloiset, hupsut pikku tavat muuttuneet ärsyttäviksi maneereiksi, toisen iloinen jutustelu alinomaiseksi kälätykseksi ja tajunnan räjäyttävä seksi taas velvollisuudentuntoiseksi vuodenaikariitiksi?

Entäpä jos mieliin palaa ne 20 yhdessä entisen kumppanin kanssa vietettyä vuotta lukemattomine, myös hyvine ja valoisine muistoineen. Koko yhteinen elämä, jota ei voi nollata? Entä jos tuolloin tunteekin loppujen lopuksi valinneensa väärin?

Oma on elämäsi. Ratkaisuillasi vaikutat kuitenkin myös sekä vaimosi elämään, rakastajattaresi eklämään että mahdollisesti vielä kolmansien osapuolten elämään - lapsiahan teillä onneksi ei kai kuitenkaan ole. Mieti silti tarkkaan ja punnitse eri vaihtoehtojen riskit.

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi miehet naivatkin (siis menevät avioiliittoon heh heh) noita vaikeita, pihtaavia, tai prinsessanaisia. Kai he sitten ovat niitä kaunottaria tai jotain? Kun omasta mielestäni minä olen fiksu, kiltti ja tykkään vielä seksistäkin - ja minua taas ei huoli kukaan. No missikisoihin ei olisi asiaa.

Ap:n tekstistä sain sen käsityksen, ettei vaimo ollut seksistä kiinnostunut edes suhteen alkuaikoina. Miksi helkkarissa ylipäätään jatkaa suhdetta sellaisilla ehdoilla, joiden kanssa ei halua elää??

Jotenkin ymmärrän niitä ihmisiä, joiden kumppani on joskus halunnut riittävästi, mutta en tajua valitusta silloin, kun kerran tieten tahtoen on valinnut haluttoman ihmisen.

Kirjoitin äsken pitkän viestin ja se meni tärviölle. Ellit sensoi näköjään itseään.

Ei Ellien juttuja tarvitsekaan ymmärtää. Ihmisiä on moneen junaan.

Halut vaihtelevat ja ihmiset muuttuvat. Se on elämän rikkautta.

Ei haluttomuus ole syy aviorikokseen. M49 yrittää kerätä itselleen tukea eropäätökselleen.

Ensin Dr. Philin ohjeiden mukaan tehdään kaikki mahdollinen liiton eteen ja sitten vasta erotaan. Kun erosta on aikaa, katsellaan mahdollista uutta seuraa. Kaikista ei siihen ole.

Mitä enemmän näitä Ellien juttuja lukee, sitä varmempi olen, että enpä jää paljosta vaille. M49 ei minulle kelpaisi.
Hänen naisella on jäänyt luu jakajan käteen ja naisystävien ym. tuttujen takia on pidettävä kulissia pystyssä. Mies kuin mies kelpaa. Yksin ei kehtaa olla.

Tämä on viimeinen viestini tästä asiasta ja eipä taida tänne muuta asiaa ollakaan. :)

Kiitoksia kommenteista. Aika monelta kantilta sai kuulla ajatuksia ja kiitos niistä kaikista.

Päätökseni olen tehnyt. Se ei muutu.

Näillä sivuilla on joku hyvin viisas ja elämää tunteva ihminen, joka kirjoittaa hyvin paljon.
En tiedä onko hän mies, nainen vai jotain siltä väliltä.

Kun luen näitä vastauksia ja kommentteja tuntuu, että vasta äsken luin samaa, tai saman kirjoittajan tekstiä, mutta nimimerkki ei täsmää.

Ei siinä mitään, on mukava lukea asiallisia ""hätähuutoja"" ja vastauksia niihin. Toisaalta tuntuisi järkevältä vastata tietyn nimimerkin kannanottoihin.
Mutta näinhän se demokratia toimii ja mehän olemme anonyymejä, useista nimimerkeistä huolimatta, KAIKKI.

Kyllä minä olen se pahamaineinen Miesnäkökulma, julman ja kylmän vaimon lallukkamies, elämälle vieras teoreetikko, neurootikko ja provosoiva jankuttaja.

Kaikkea tätä ja vielä paljon muuta

On niin monta mieltä kun on kirjoittajaakin. Sinun täytyy tehdä niin kuin se sinusta tuntuu parhaalta.
Jotenkin vain on semmonen olo, että vaimosi vaistoaa jo sen, että kaikki ei ole kohdallaan.

Heitä kissa pöydälle ja kun kerran sinulla ei ole tunteita häntä kohtaan vaan tätä uutta, niin ei muuta kun tsemppiä.

Niin ja minä olen naimisissa ja saman miehen kanssa, mutta silti ymmärrän tilanteesi. Itsekin olen välillä miettinyt, että siinäkö se kaikki oli, koko elämä.....

Joten tsemppiä...:))