Näin kävi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maria

Jäsen
26.03.2004
781
0
16
Olin onnellisesti raskaana. Kolmannella kuulla tuli verenvuodot ja kovat kivut. Ajattelimme, että se olisi keskenmeno. Lääkäri sanoi, että sinulla on klamydia ja niistä verenvuodot ja kovat kivut johtuvat. Lapsemme henki ja minunkin henkeni oli vaarassa ja ajattelin että mieheni on käynyt vieraissa. Minä olin ollut vuosia uskollinen. Mieheni sanoi, että hän ei ole pettänyt vaikka miten tinkaisin. Jätin asian sikseen, mutta aina välillä mietin mielessäni minkä vaaran lue hengenvaaran se roisto aiheutti. Minulla on ollut vuosia sitten klamydia(1999 ja 2000 exältä.) ja sen 1990-luvun antibiootit eivät olleet läheskään yhtä tehokkaita kuin näinä päivinä. Lisäksi opiskelukiireiden vuoksi kuurini taisi jäädä kesken. Joten se on saattanut muhia elimistössäni. Uskon, että teillä on samansuuntaisia kokemuksia, mutta useammat eivät suurin surminkaan puhuisi näin häpeällisestä asiasta. Erehtyväisiä olemme kaikki ,mutta kohtuvauvan hengen riskeeraaminen sukupuolitaudilla on edesvastuutonta. :'(

Mulla ainakin neuvolassa otettiin kaikki mahdolliset ja mahdottomat sukupuolitautitestit. Eikö sulta otettu? Olis varmaan selvinnyt heti ekalla neuvolakäynnillä, onko kaikki kunnossa. :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.09.2004 klo 09:56 Katti kirjoitti:
Mulla ainakin neuvolassa otettiin kaikki mahdolliset ja mahdottomat sukupuolitautitestit. Eikö sulta otettu? Olis varmaan selvinnyt heti ekalla neuvolakäynnillä, onko kaikki kunnossa. :(

Otettiin. Klamydiaa ei otettu.

Ohhoh. :/ Olen lukenut, että vauva voi saada silmäänsä klamydia bakteerin, joka sitten huomataan vasta synnytyksen jälkeen. Siis silmätulehduksen, joka hoidetaan sairaalassa. Ja tietysti vanhemmat hoidetaan myös (antibiottikuuri).

Klamydia hoidettiin viikoilla 12 plus 5. Tiedän ja tiedän myöskin sen, että klamydia voi olla oireettomana vuosia ja sain klamydian entiseltä kihlatultani v.2000 alkupuolella. Näin tyttöystävätkin saavat tauteja. Hän oli ensimmäiseni. Myös herpes tms.ovat todella vakavia vauvalle. Käyttäisivät ihmiset kortsua irtosuhteissaan. Tiedän, että moni on ilman ja ajatelkaa mitkä riskit. Näin tautisena aikana en harrasta irtosuhteita, enkä ole koskaan harrastanutkaan. Mitä järkeä/tunnetta on jossain pika köyrimisessä, jossain junan vessassa. Näin eksäni oli mua pettänyt.

Hei!

Onko sinulla nyt sinänsä kaikki ok? Että selvisi, ettei ole tämä nykyinen miehesi ja lapsen isä ollut se petturi, vaan että vanha tauti muhinut sinussa ja puhjennut? Ja oletko saanut tarvittavan avun?!

Nykyään käsittääkseni klamydia saadaan hoidettua hyvin. Toivottavasti paranet tällä kertaa kunnolla, ja saat jatkaa levollisin mielin odotusta ja perhe-elämänne jatkuu.

Hämmästyttävää, että sinua ei ole testattu raskauden alussa. Minut on jo testattu moneen kertaan... suppareiden takia, vaikka on yhdyntäkielto ollut jo monet kuukaudet päällä!!! Eikä minulla ole tauteja ollut. Paremminkin olen miettinyt, että mitä ne noita resursseja minuun tuhlaa tässä asiassa.

Heipähei ja hyvää päivän jatkoa! :wave:

Onko sinulla nyt sinänsä kaikki ok? Että selvisi, ettei ole tämä nykyinen miehesi ja lapsen isä ollut se petturi, vaan että vanha tauti muhinut sinussa ja puhjennut? Ja oletko saanut tarvittavan avun?!

Nykyään käsittääkseni klamydia saadaan hoidettua hyvin. Toivottavasti paranet tällä kertaa kunnolla, ja saat jatkaa levollisin mielin odotusta ja perhe-elämänne jatkuu.

Hämmästyttävää, että sinua ei ole testattu raskauden alussa. Minut on jo testattu moneen kertaan... suppareiden takia, vaikka on yhdyntäkielto ollut jo monet kuukaudet päällä!!! Eikä minulla ole tauteja ollut. Paremminkin olen miettinyt, että mitä ne noita resursseja minuun tuhlaa tässä asiassa.

Heipähei ja hyvää päivän jatkoa! :wave:
[/quote] Kaikki on ok. Eksä oli petturi. Kuukausia sitten tuo kuvottava tauti on hoidettu Zithromaxilla. Hyvää päivänjatkoa teille kaikille ja kiitos avusta. :)

Yhteistyössä