olenko ollut huono äiti kun en ole koskaan opettanut lapsille mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mieee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mieee

Vieras
potalla ovat alkaneet käydä kun ovat käyneet
tuttipullosta en ole vierottanut, ovat ne jättäneet pois kun ovat jättäneet
pyöräilemään en ole opettanut, pyörän olen ostanut ja loput opetelkoon ite

jne...

(kaiken ovat oppineet kyllä kuitenkin ns. normiaikaan)

No et kai huono, mutta laiskahkolta tuo vaikuttaa. Oppiihan ne lapset itsestäänkin viimeistään kavereiden voimalla, mutta kyllä mun sydäntä riipaisi kun näin kun naapurin tyttö juoksi toisen naapurin tytön pyörän vierellä kun tyttö yritti oppia ajamaan ilman appareita. Tytön vanhempia kun ei opettaminen kiinnostanut vaikka tyttö pyysi monta kertaa.

No et kai huono, mutta laiskahkolta tuo vaikuttaa. Oppiihan ne lapset itsestäänkin viimeistään kavereiden voimalla, mutta kyllä mun sydäntä riipaisi kun näin kun naapurin tyttö juoksi toisen naapurin tytön pyörän vierellä kun tyttö yritti oppia ajamaan ilman appareita. Tytön vanhempia kun ei opettaminen kiinnostanut vaikka tyttö pyysi monta kertaa.

kyllä mun lapset on oppineet ajamaan 3,5v-4 vuotiaana ilman appareita :)

Mäkään en tiedä, olenko varsinaisesti opettanut. Mahdollisuuksia oppimiseen olen kyllä tarjonnut.

Olen hommannut potan ja jossain vaiheessa todennut että nyt vaipat veks kun en jaksa enää niitä vaihtaa, mene potalle. Oppivat.

Fillarit on lapsilla ollut aina, apupyörät lähti kun päätin ottaa ne pois & laitoin lapsen fillarin selkään ja työnsin vauhtiin, hihkaisin perään että polje. Siitä se samantien lähti x 2.

Lukemaan tai kirjoittamaan en ole opettanut. Oppii ne ilman sitäkin, kun kotona on kuitenkin kirjoja, kyniä ja paperia.

Toisella ei tuttipulloa ollutkaan, toisen vieroitin siten että nappasin vaan pullon pois.

Uimaopetus on ollut meillä sitä että mennään uimaan. Sitten nuo alkoivat uimaan kun niiltä otti kellukkeet pois.

Opetan kyllä jotain juttuja, esim. tänään opiskeltiin englantia kun lapset sitä toivoivat, mutta aika moni asia on sellainen jonka lapsi oppii ihan itsestään kun siihen on esimerkki ja mahdollisuus annettu, ei se mitään erityistä opettamista vaadi. Tuo kuusivuotiaani esim. kokkasi tänään meille kanapastaa melkein kokonaan itse, teki salaatin myös, enkä ole opettanut, vaan on oppinut seuraamalla ja tekemällä.

Mitä se opettaminen edes loppupeleissä on, ellei juurikin mahdollisuuksien antamista ja tilaisuuden tarjoamista?

• Tykkää
Reactions: vrs
"Uimaopetus on ollut meillä sitä että mennään uimaan. Sitten nuo alkoivat uimaan kun niiltä otti kellukkeet pois".

Tähän toteaisin että jaa, tapa se tietysti tuokin:).

[QUOTE="jepulis";25717917]"Uimaopetus on ollut meillä sitä että mennään uimaan. Sitten nuo alkoivat uimaan kun niiltä otti kellukkeet pois".

Tähän toteaisin että jaa, tapa se tietysti tuokin:).[/QUOTE]

Mä opin seitkytluvulla lähes samoin, hyppäsin laiturilta veteen ja uimarengas (lue auton sisäkumi) jäikin pintaan ja mä menin pohjaan ja sitten olikin pakko uida ;)

En kyllä suosittele kaikille.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="jepulis";25717917]"Uimaopetus on ollut meillä sitä että mennään uimaan. Sitten nuo alkoivat uimaan kun niiltä otti kellukkeet pois".

Tähän toteaisin että jaa, tapa se tietysti tuokin:).[/QUOTE]
Ja hyvä tapa. Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä :D

"Pitää olla viisaalla tavalla laiska" sano mun balettiopettaja muinoin. :)

Anatolia kuvas aika hyvin tavan, mitä meilläki noudatetaan. Näytetään mallia, mut ratakiskoa en kyllä jaksa lapsille mistään kaivaa. :D

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä