Olenko ihan kamala äiti jos en osta toiselle lapselleni yhtään lahjaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mielestäni olet.
itselläni myös 3 lasta ja tiukoilla ollaan,mutta jokaiselle yritän samanarvoisesti lahjoja laittaa.
en voisi kuvitellakkaan jättäväni ilman ketään.
ajatteleppa vähän miltä 11 vuotiaasta tuollainen tuntuu.varmasti muistaa ikänsä vaikkei sitä näyttäysikään,ja vaikka sanoisi ettei haittaa

Mä en pysty millään upottamaan jokaiselle saman arvosta lahjoja :( Ja sitäpaitsi, miten pahalta kahdesta muusta tuntuu, kun vanhin tulee kotiin jouluvietosta mukanaan monta kassillista lahjoja? Itse kun saavat vain yhden?? Onko sillä väliä, kuka ne lahjat ostaa? Vanhin saa joka tapauksessa einten, vaikka minä en ostaisikaan (mitään).

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Kauanko esikoinen on isällään joulua viettämässä? Ehditkö saada rahaa ennenkuin kotiutuu.. Sattuuhan sitä, että se pukki erehtyy osoitteesta, ja paketti tulee jälkijunassa? -Jos nyt kaikki rahat on mennyt pienempien pelikonsoliin?
Tosin laittaisin kaikkien kolmen nimen siihen pakettiin.
Toisaalta voittehdä vaikka kivan "lahjakortin" jossa lukee, että tällä lahjakortilla saa äidin kanssa ostaa tammialesta itsellen paidan.. ja sitten kun saat rahaa, menet kaupoille lapsen kanssa?

Hei, tuohan on hyvä idea. Lapsi kotiutuu vasta joskus uudenvuoden tienoilla.. Paitsi että saa kuulema jo isän puolelta lahjakortin vaatekauppaan.. Huoh.

Mun pitää miettiä tää juttu siis uudelleen :(

Jos pleikka on yhteinen -enkä muuta pysty ostamaan- tuntuuko kahdesta muusta pahalta kun eivät saa mitään muuta??
Sen tiedän, että tuo vanhin saa vaikka ja mitä isältään ja muilta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap vielä:

Jos pleikka on yhteinen -enkä muuta pysty ostamaan- tuntuuko kahdesta muusta pahalta kun eivät saa mitään muuta??

11-v. ymmärtää jo paljon. Mitäpä jos keskustelisit hänen kanssaan? Sanot suoraan, että et voi ostaa mitään kallista, ja että toivot, että kaikilla olisi silti hyvä joulumieli. Annat sitten jotain pientä, kyllä lapsi tietää kuka häntä rakastaa, ei se ole lahjan arvosta kiinni. Eikä lapset sitä rahan arvoa vielä täysin tajuakaan. Annat vaikka itsetehtyä, mutta anna se rakkaudella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

11-v. ymmärtää jo paljon. Mitäpä jos keskustelisit hänen kanssaan? Sanot suoraan, että et voi ostaa mitään kallista, ja että toivot, että kaikilla olisi silti hyvä joulumieli. Annat sitten jotain pientä, kyllä lapsi tietää kuka häntä rakastaa, ei se ole lahjan arvosta kiinni. Eikä lapset sitä rahan arvoa vielä täysin tajuakaan. Annat vaikka itsetehtyä, mutta anna se rakkaudella.

Näin mun täytyy varmasti tehdä. Katson sitten joulun jälkeen mitä kaikkea hän on saanut, ja sen mukaan mietin tuon lahjakorttijutun. Vaikka parturiin tai kenkäkauppaan tai levykauppaan tai.. jotain. Tai sitten itse keksin jonkun jutun.. Hei, oisko lehtitilaus ihan hölmö juttu? Sitä ei kai tartte heti maksaa vai tarviiko?

Hehän ovat nimen omaan pyytäneet sitä, se on niiden toive. Ovat varmaan innossaan kun saavat. Mitä jos ostat lisäksi muutaman pelin tuolta olikos se pashanmarja (?) kun hän kehui että hyviä lastenpelejä. Ja sitten vaikka pistät suklaata tai jotakin herkkua paketit vielä molemmille pojille. Jotkut kaupathan alentavat aattona tai aatonaattona joulusuklaat, niin käyt sitten nappaamassa pakettiin.. Kiva että muistat pikkupaketilla tyttöäkin, mutta jos kerta isänpuolelta tulee niin paljon niin yksi paketti varmasti riittää.

Yhteistyössä