Olenko oikeasti ainoa ei-niin-täydellinen-äiti??

• Viestiketjun aloittaja paskamaisin ja niin yksin
  • Ensimmäinen viesti
paskamaisin ja niin yksin
Tämä on aika karmeaa.
Mitä enemmän juttelee äiti-ihmisten kanssa, sitä vakuuttuneemmaksi tulee siitä, että olen kaikista huonoin ja paskamaisin ja laiskin äiti!
Aina sanotaan, että samassa elämäntilanteessa elävä ymmärtää sinua varmaan parhaiten...en usko enää tätäkään. Paskat.
Meillä on monta pientä ja olen aika väsynyt, toisinaan hyvinkin väsynyt.
Minulla on useampi sisko, joilla jokaisella on vielä isommat perheet kuin minulla/meillä. Kuvittelin joskus, että he, jos joku, ymmärtävät minua.
Kuvittelin, että hekin ovat tämän saman läpikäyneet.
Kuvittelin, että heilläkin on joskus tiskit ja pyykit kasaantuneet silkasta väsymyksestä ja hekään eivät ole aina jaksaneet syödä monipuolisesti, terveellisesti, eivät ole aina jaksaneet harrastaa liikuntaa ja ulkoilua...siis että heilläkin olisi ollut tällaisia kausia, jolloin ei mene ihan putkeen tämä homma.
Vaan mitä vielä!
He kaikki antavat ymmärtää, ettei heillä koskaan ole ollut moisia ongelmia, ei he koskaan ole olleet edes ihan puhkiväsyneitä...pah!! Itse muistan vielä oikein hyvin sen, kun olin itse vielä perheetön, kuinka heillä takkusi ja oli elämä melkoista kaaostakin...miten se kaikki on voinut unohtua noin täydellisesti?
Vai muistanko minä ihan väärin?
Täytyykö minun vain hyväksyä se tosi asia, että olen maailmankaikkeuden paskamaisin äiti?

(lisään vielä, että paskamaisin olen kai siksi, kun en ole viime aikoina jaksanut huolehtia täydellisesti kaikesta, siis olemme syöneet vähemmän terveellisiäkin ruokia, tosin ruoka-ajat ovat olleet aina säännölliset...lisäksi minulla on pyykit ja tiskit välillä kasaantuneet, tosin tällä hetkellä niitä kasoja ei ole...lisäksi ulkoilen liian vähän lasten kanssa, enkä ole jaksanut urheilla itse...*niin paska, niin paska*)

maatuska mahallaan
Hei kuule!
Tällee äkkiä kirjoituksessi lukaisseena vastaan :

Se on ihan luonteesta kiinni, onko AINA siisti koti, tiskot AINA pesty tai koneessa, ruoka AINA ruoka-aikaan ja terveellisintä, vaatteet AINA silitetty ja
muutenkin päivärytmi kohillaan! Tai sitten he ovat vain hyperaktiivisia ;0)
Mä pidän itteeni ihan tavallisena, huolehtivana, äitinä ja ihmisenä. Aina en jaksa laittaa tiskejä koneeseen, vaan ne roikkuu jopa seuraavaan päivään tiskialtaassa, en jaksa aina silittää vaatteita jne.
Mutta tunnen silti olevani siitä "siistimmästä päästä" ihmisolentoja =0)

Et sinä ole paskamainen! Olet tavallinen aläväinen ja hyväksy ittes ellasena, älä vertaa toisiin ! Jostain se on niiltä toisilta pois...

pohjantähdenalla
No mäkin oon epätäydellinen,pitäs nyt just käydä laittamassa tiskit koneeseen,imuroida toi keittiön lattia,ku kaurahiutaleita tippu lattialle kasa :ashamed: Mutta haluun herätä ensin :saint:

maatuska mahallaan
Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:
Hei kuule!

Se on ihan luonteesta kiinni, onko AINA siisti koti, tiskot AINA pesty tai koneessa, ruoka AINA ruoka-aikaan ja terveellisintä, vaatteet AINA silitetty ja
Mä pidän itteeni ihan tavallisena, huolehtivana, äitinä ja ihmisenä. Aina en jaksa laittaa tiskejä koneeseen, vaan ne roikkuu jopa seuraavaan päivään tiskialtaassa, en jaksa aina silittää vaatteita jne.

Et sinä ole paskamainen! Olet tavallinen aläväinen ja hyväksy ittes ellasena, älä vertaa toisiin ! Jostain se on niiltä toisilta pois...
aläväinen = eläväinen
ellasena = sellasena

siis minäkään en ollut täydellinen taas... ;0p

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Alkuperäinen kirjoittaja paskamaisin ja niin yksin:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Täällä toinen ei-niin-täydellinen. :wave: Ja voin vakuuttaa että meitä on aika paljon. :saint:
Oikeesti?? Missä ne kaikki ovat irl?!? :eek:
ne ei vaan kehtaa sanoa sitä ettei kulissit kaadu. mäkin voin pinoutua epätäydellisten äitien pinoon ihan surutta :hug:
Voi että...mikä ihmisiä vaivaa?! Miksi ei voida olla sitä, mitä oikeasti ollaan?? Siis tarkoitan, että eikö se olisi äärettömän tärkeää meidän kaikkien äitien kannalta, että olisimme "yhdessä väsyneitä", emmekä esittäisi mitään?! Sehän olisi meidän kaikkien etu! Olisi paljon ympärillä ihmisiä, jotka elävät samaa tilannetta, ymmärtävät ja kokevat samaa...sehän olisi ihan mielettömän tärkeää saada tuntea niin! Vaan kun monet, hyvin hyvin monet, esittävät jotain perseen täydellisyyttä ja kieltävät kaikki elämän epäkohdan...voi jee. En sano, että kaikkien pitäisi olla väsyneitä tai että kaikilla pitäisi olla ongelmia, on ihanaa jos oikeasti voi hyvin ja jaksaa! Se on hienoa! Mutta jos kukaan ymmärtää äitiä, niin toinen äiti...tai sitten ei.

atta
täydellinen...höh, sellasia ei olekkaan, enkä itse edes haluaisi ollakaan.Sehän meistä niin hyviä tekee, että ollaan kaikki erilaisia.Ja juu...jos nuo edellä mainitut tekee naisesta huonon äidin, niin tähän pinoon sitten loikkaan minäkin.Perus siistiä meillä lähes aina on, mutta jos joskus ei ole, niin sitten ei ole.Talo elää tavallaan :)

Hei kuule!

Itse oikeastaan hyväksyn itseni tällaisena, mieheni hyväksyy minut ja itseasiassa olen aina luullut olevani kohtuuhyvä äiti omilleni...mutta joka puolella saan törmätä siihen, että "tee niinkuin minä teen niin olen sinun kaveri". Siis minun pitäisi olla sellainen äiti kuin oma äitini on ollut (vaikkein IKINÄ halua olla sellainen!), sellainen äiti kuin siskoni ovat, jotta olisin heidän silmissä "hyvä äiti". Tämä on niin puuduttavaa! En tästä asiasta välittäisi pätkän vertaa, ellen saisi heidän suusta kuulla tästä huonoudestani lähes päivittäin!!

Täällä toinen ei-niin-täydellinen. :wave: Ja voin vakuuttaa että meitä on aika paljon. :saint:
ne ei vaan kehtaa sanoa sitä ettei kulissit kaadu. mäkin voin pinoutua epätäydellisten äitien pinoon ihan surutta :hug:
Juu, mää oon ihan samaa mieltä, sitä ei kehdata tunnustaa. :whistle: Mun mielestä on helpompaa kun ei yritä luodakaan mitään kuvaa että olis täydellinen äiti, ei tarvii pitää kynsin hampain niitä kulisseja pystyssa. ;)

Juu, mää oon ihan samaa mieltä, sitä ei kehdata tunnustaa. :whistle: Mun mielestä on helpompaa kun ei yritä luodakaan mitään kuvaa että olis täydellinen äiti, ei tarvii pitää kynsin hampain niitä kulisseja pystyssa. ;)
No tismalleen tämän "virheen" olen tehnytkin!! Siis että olen alusta asti ollut juuri sitä, mitä oikeasti olen ja avoimesti elänyt niin hyvät kuin pahatkin päivät...ei ole tarkoitustakaan alkaa rakenteleen mitään kulisseja, mutta sitten sitä saakin näköjään olla aina paskaa niska täynnä ja melkoisen yksin ja outo ennenkaikkea!!

No tismalleen tämän "virheen" olen tehnytkin!! Siis että olen alusta asti ollut juuri sitä, mitä oikeasti olen ja avoimesti elänyt niin hyvät kuin pahatkin päivät...ei ole tarkoitustakaan alkaa rakenteleen mitään kulisseja, mutta sitten sitä saakin näköjään olla aina paskaa niska täynnä ja melkoisen yksin ja outo ennenkaikkea!!
:( Mun mielestä nuo tuollaiset täydelliset mammat ei ole tuossa tapauksessa edes tutustumisen arvoisia. :kieh: Mä olen kanssa outo ja aika yksin, mutta ehkä omasta tahdostani. On mulla ihan irl:kin samanhenkinen kaveri ja täällä netissä useampikin. :heart: Mä oon ehkä itsekin kranttu seurani suhteen, mä nimittäin ahdistun tuollaisessa täydellinen mamma-seurassa. :ashamed: Mä oon kyllä muutenkin aika erakkoluonteinen. Mutta voin kuvitella sun fiilikset. :hug: Harmi että me epätäydelliset löydetään niin harvoin toisemme irl. :(

tuskin täydellistä on olemassakaan, kaikilla on kausia kun ei vaan jaksa.... Tosin meillä jos minä en jaksa niin mies hoitaa sillon ne työt mitkä mulla jäi tekemättä. Ja ruokaa olen tosi laiska tekemään, siksi mies tekeekin ruuan koska tietää että inhoon ruuan laittoo ja hän itse pitää siitä. Tiskejä meillä ei pöydillä roiku koska siitä olen pitäny kiinni että kaikki laittaa käyttämänsä astiat suoraan koneeseen eikä niitä kasata pöydälle......

maatuska mahallaan
Hei kuule!

Itse oikeastaan hyväksyn itseni tällaisena, mieheni hyväksyy minut ja itseasiassa olen aina luullut olevani kohtuuhyvä äiti omilleni...mutta joka puolella saan törmätä siihen, että "tee niinkuin minä teen niin olen sinun kaveri". Siis minun pitäisi olla sellainen äiti kuin oma äitini on ollut (vaikkein IKINÄ halua olla sellainen!), sellainen äiti kuin siskoni ovat, jotta olisin heidän silmissä "hyvä äiti". Tämä on niin puuduttavaa! En tästä asiasta välittäisi pätkän vertaa, ellen saisi heidän suusta kuulla tästä huonoudestani lähes päivittäin!!
No voi perkule =0(. Sulla on jo näimmä hyvin asia, et oma perheesi (mies) hyväksyy sinut sellaisenaan . Niinkuin sinä itsekin. Mutta mahtaako siskoillasi ja äidilläsi olla samoin? Jos he olisivat omia itsejään, pelkäävätkö he, ettei heitä hyväksytä... ? ! Ole vahvasti oma itses ja sano , ettet missään tapauksessa halua heidän valitsemalleen tielleen astua =0)

täydellisen siisti?
Onko täydellinen äitiys sitä, että on tiskit koneessa ja vaatteet silitetty? Ei musta. Mä luen paljon kirjoja ja seuraan mitä maailmassa tapahtuu, keskustelen asioista ja koitan olla läsnäoleva äiti. Koen olevani erittäin hyvä jos en nyt ihan täydellinen äiti, mutta tiskit ja pyykit saa kyllä läjittyä ihan rauhassa.

:( Mun mielestä nuo tuollaiset täydelliset mammat ei ole tuossa tapauksessa edes tutustumisen arvoisia. :kieh: Mä olen kanssa outo ja aika yksin, mutta ehkä omasta tahdostani. On mulla ihan irl:kin samanhenkinen kaveri ja täällä netissä useampikin. :heart: Mä oon ehkä itsekin kranttu seurani suhteen, mä nimittäin ahdistun tuollaisessa täydellinen mamma-seurassa. :ashamed: Mä oon kyllä muutenkin aika erakkoluonteinen. Mutta voin kuvitella sun fiilikset. :hug: Harmi että me epätäydelliset löydetään niin harvoin toisemme irl. :(
Kuulostat mukavalta! :hug: Itsekin ahdistun sadasosasekunnissa "täydellisten" ihmisten seurassa ylipäätään! Mikä ihme idea siinä on, että ulospäin pitää kaikki näyttää virheettömältä ja mahtavalta, eikö kaikki energia ja aika mene siihen kulissien pitämiseen=hukkaan??? En ole tätä ikinä tajunnut. Hyi oksennus.
Tällainen ihminen on jotenkin niin kaukana minusta, ei voi mitään...
Jotenkin niin huvittavaa (ja samalla karseaa), kun tiedän, että omat siskotkin ovat takuuvarmasti rämpineet ihan samoja soita ja muistan heidän arjesta paljonkin, olen ollut lastenhoitajana melkolailla ennen omaa perhettäni...
Minun harras, niin harras toiveeni on, että löytäisin jostain samanhenkisen, epätäydellisen ihmisen ystäväkseni...jonka kanssa voisi jakaa ilot ja surut!
Sitä odotellessa...:heart:

Alkuperäinen kirjoittaja täydellisen siisti?:
Onko täydellinen äitiys sitä, että on tiskit koneessa ja vaatteet silitetty? Ei musta. Mä luen paljon kirjoja ja seuraan mitä maailmassa tapahtuu, keskustelen asioista ja koitan olla läsnäoleva äiti. Koen olevani erittäin hyvä jos en nyt ihan täydellinen äiti, mutta tiskit ja pyykit saa kyllä läjittyä ihan rauhassa.
Mä luulen että ne on nuo rakkaat kanssasisaret jotka luo kuvia millaisen äidin pitäisi olla, siis sen täydellisen äidin. Kyllähän sitä saa kuulla juoruilua että ja arvostelua sellaisesta joka tekekin asiat toisin. Mutta liekö itsetunnossa vikaa noilla arvostelijoilla? :whistle: Mä en yritäkään pyrkiä tuohon täydellisen äidin muottiin. Mä oon just sellainen kun olen, jos se ei riitä jollakin, niin ei riitä. Se on hänen ongelmansa. ;)

Yhteistyössä