Ei se äitiys ole suorittamista vaan elämistäAlkuperäinen kirjoittaja paskamaisin ja niin yksin:Tämä on aika karmeaa.
Mitä enemmän juttelee äiti-ihmisten kanssa, sitä vakuuttuneemmaksi tulee siitä, että olen kaikista huonoin ja paskamaisin ja laiskin äiti!
Aina sanotaan, että samassa elämäntilanteessa elävä ymmärtää sinua varmaan parhaiten...en usko enää tätäkään. Paskat.
Meillä on monta pientä ja olen aika väsynyt, toisinaan hyvinkin väsynyt.
Minulla on useampi sisko, joilla jokaisella on vielä isommat perheet kuin minulla/meillä. Kuvittelin joskus, että he, jos joku, ymmärtävät minua.
Kuvittelin, että hekin ovat tämän saman läpikäyneet.
Kuvittelin, että heilläkin on joskus tiskit ja pyykit kasaantuneet silkasta väsymyksestä ja hekään eivät ole aina jaksaneet syödä monipuolisesti, terveellisesti, eivät ole aina jaksaneet harrastaa liikuntaa ja ulkoilua...siis että heilläkin olisi ollut tällaisia kausia, jolloin ei mene ihan putkeen tämä homma.
Vaan mitä vielä!
He kaikki antavat ymmärtää, ettei heillä koskaan ole ollut moisia ongelmia, ei he koskaan ole olleet edes ihan puhkiväsyneitä...pah!! Itse muistan vielä oikein hyvin sen, kun olin itse vielä perheetön, kuinka heillä takkusi ja oli elämä melkoista kaaostakin...miten se kaikki on voinut unohtua noin täydellisesti?
Vai muistanko minä ihan väärin?
Täytyykö minun vain hyväksyä se tosi asia, että olen maailmankaikkeuden paskamaisin äiti?
(lisään vielä, että paskamaisin olen kai siksi, kun en ole viime aikoina jaksanut huolehtia täydellisesti kaikesta, siis olemme syöneet vähemmän terveellisiäkin ruokia, tosin ruoka-ajat ovat olleet aina säännölliset...lisäksi minulla on pyykit ja tiskit välillä kasaantuneet, tosin tällä hetkellä niitä kasoja ei ole...lisäksi ulkoilen liian vähän lasten kanssa, enkä ole jaksanut urheilla itse...*niin paska, niin paska*)
Minäkin ratkaisen sen Schrödingerin.Alkuperäinen kirjoittaja pientenäiti:Näin on. Schrödingerin yhtälöitä ratkon paremmin kuin 99,9 % noista siisteistä ja vaatteensa silittävistä äideistä, ja saavat minusta lapset olla ihan tyytyväisiä siitä, että ovat saaneet äidikseen juuri minut.Alkuperäinen kirjoittaja Siiri Kaarina:Meillä on ihan samoin! Ei mulla kyllä ollut kovin siistiä silloinkaan kun asuin yksin. (Ja tyttöni näyttää tulevan äitiinsä.) Joku muu saa kodin pidettyä siistmpänä, mutta takuulla löytyy silti joku asia missä minä olen parempi.Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:Hei, mulla on vaan kaks lasta, meillä välillä tiuskit ja pykit (ja siivous ) on retuperällä kun en vaan jaksa... :hug:
Minusta henkisesti vireä ja lukenut äiti on lapsille arvokkaampaa kuin puhdas koti, ja muut äidit saavat olla ihan vapaasti vastakkaista mieltä. Erilaisuus on rikkautta.
Tässäpä se!Alkuperäinen kirjoittaja Minna:Eräs lastenhoitaja, jonka lastenhoitotaitoja en erityisemmin arvosta sanoi eräästä lapsesta, että kyllä näkyy kuinka hyvin kotona on asiat ja lapsesta välitetään kun on hoitoreppu aina niin siisti, vaatteet pestyinä ja silittettyinä ja viikattuina..
Jos se on hyvän hoidon ja välittämisen ja kasvatuksen perusta niin meidän viisi lasta on vissiin sitten ihan heitteillä.. ..mutta kukin tyylillään..
Hyvin harvoin jotain vaatteiden puhtautta tai kodin siisteyttä kukaan ammattilainen arvioi sillä perusteella että äiti on huono jos tiskipöydällä on muutama astia tai paidanrinnuksissa jugurttitahra tai vaatetta ei ole silitetty. Mutta jos asunto on samassa kunnossa kuin sillä siisti-ohjelman törkykämpät ja lapsi on edelliset kuusi viikkoa kulkenut samoissa likaisissa vaatteissa, hiukset on takussa ja niin likaiset että sen haistaa kauas ja kynnet kasrvaa kiinni varpaankärkiin koska niitä ei ole muistettu leikata niin silloin voisi olettaa että kaikki ei ole ihan kunnossa. Sellaiseen kuntoon ei asunto tai lapsi mene muutamassa päivässä tai edes viikossa vaikka vähän leikittäisiinkin majaleikkejä.Alkuperäinen kirjoittaja Eve:Äidinkös tehtävä se on siivota? Meillä on välillä kamala kaaos, pyykit ja tiskit levällään, kun on ollut niin kiire tehdä majaa tai kikatella muuten lasten kanssa.. Minusta äiti on silloin onnistunut "tehtävässään" kun lapset ovat onnellisia (ja sillä ei ole mitään tekemistä kiiltävän kodin kanssa).
Ihana!! Tämä on niin totta. Meillä mies on ihan samallainen, eikä epäile hetkeäkään, etteikö olisi maailman paras iskä!Alkuperäinen kirjoittaja Liinastina:Muuten mielenkiintoista, ettei miehillä ole yleensä noin kovia vaatimuksia itselleen. Meillä iskä on ihan tyytyväinen itseensä, vaikka unohtais kokonaan ruokkia ja ulkoiluttaa tenavaa. Leikkii ja pelaa vaan onnessaan pojan kanssa.
Lähinnä tarkoitin että meillä ainakin asuu myös isä, joka myös osallistuu kodinhoitoon.. että sinänsä turhaa syyllistää äitejä pelkästään kodin sotkuista. Jos ei minulla päivällä ole aikaa siivoilla, niin sitten järjestän/järjestetään koti illalla. Eli mitään törkykämppää ei meidän kodista saa, vaikka välillä kaaos onkin..Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:Hyvin harvoin jotain vaatteiden puhtautta tai kodin siisteyttä kukaan ammattilainen arvioi sillä perusteella että äiti on huono jos tiskipöydällä on muutama astia tai paidanrinnuksissa jugurttitahra tai vaatetta ei ole silitetty. Mutta jos asunto on samassa kunnossa kuin sillä siisti-ohjelman törkykämpät ja lapsi on edelliset kuusi viikkoa kulkenut samoissa likaisissa vaatteissa, hiukset on takussa ja niin likaiset että sen haistaa kauas ja kynnet kasrvaa kiinni varpaankärkiin koska niitä ei ole muistettu leikata niin silloin voisi olettaa että kaikki ei ole ihan kunnossa. Sellaiseen kuntoon ei asunto tai lapsi mene muutamassa päivässä tai edes viikossa vaikka vähän leikittäisiinkin majaleikkejä.Alkuperäinen kirjoittaja Eve:Äidinkös tehtävä se on siivota? Meillä on välillä kamala kaaos, pyykit ja tiskit levällään, kun on ollut niin kiire tehdä majaa tai kikatella muuten lasten kanssa.. Minusta äiti on silloin onnistunut "tehtävässään" kun lapset ovat onnellisia (ja sillä ei ole mitään tekemistä kiiltävän kodin kanssa).
Olisit unelmaminiä äidilleni! :saint:Alkuperäinen kirjoittaja Rakastunut:Noh, meillä on aina siistiä, siis ihan aina. Moppaan päivittäin, pyyhin, hinkkaan, pesen, pyykkään, kokkaan, leivon ym ym kokoaika. Töissä käyn tietty välissä. Mutta voi sanoa, etten todellakaan ole täydellinen äiti, päinvastoin! Mä oon vaan pirun hyvä siivoaja! :/ Ja koen huonoa omaatuntoa, kun en ehdi lasten kanssa touhuta tarpeeksi. Ja muuten, meidän pojalla on huonepöly-allergia! Että totta jotkut turisseet tässä ketjussa....