Olenko liian vaativa äitinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelijä

Vieras
Olen alkanut miettimään otsikon asiaa. Tai aloin miettimään sitä vasta ku ystäväni ilmaisi asian vähän rivien välissä sanoen että on huomannut että meillä on isompi kuri.. Ja sit eräs toinenkin ystävä sanoi miehestäni vähän tuohon samaan sävyyn...

Mielestäni lapsille pitää olla rajoja, jotta arki sujuisi hyvin ja kaikilla olisi hyvä olla. Olenko liian tiukka, jos meillä ei saa syödä kuin pöydän ääressä, ei saa tuoda paljon leluja olkkariin (esim. Legot), vaan niillä leikitään omassa huoneessa. Meillä ei levitellä vaatteita kaapista pois, vaan niiden annetaan olla kaapissa. Meillä ei saa huutaa kovaan ääneen sisällä jne. En nyt jaksa muita esimerkkejä luetella, mutta siis tuossa muutamia.

Olenko tyranni?

Minusta tuo vain kuulostaa siltä, että teillä lapsiakin kohdellaan ihmisinä ja heille opetetaan ihmisten käytöstavat. Joissakin perheissä lapsia pidetään kuin leluja tai lemmikkieläimiä.

et ole...noihan o ihan normi asioita mitä ei saa mun mielest tehd missää!!mä oon yrittäny kans tota lelulinjaa,mut tuo jäärä ei usko ja joka ilta sit kerään melkee kaikki lelut pitki kämppää sen huoneesee =( meillä syödään vain ja ainoastaa pöydä vieressä...poikkeus o sit jätski tms.herkku mitä syödää telkkaa kattoessa =) meillä ei myöskää potkita palloa sisällä,ei juosta,ei heitellä tavaroita(jos ni takavarikkoon menee...niitä onki kertyny mukava pussillinen)....mitähän vielä...no joka tapauksessa ei meilläkää noita harrasteta eikä kenenkään muunkaa lapset sitä meillä tee!!

Meillä saa tuoda olkkariin leluja, mut ei keittiöön; en haluu tallata kera soppakattilan pikkuauton päälle jne.

Aina ei saa huutaakaan, siis tahallaan, mut joskus. :ashamed:

Mieheltä menee SIIHEN hermo. :D

Vaatteita ei tosiaankaan levitellä, muutenkin karvoja täys saati sitte. :wave:

Ihan normaalit rajat on. Meillä kyllä lelut eksyy olkkariin, mutta en halua, että keittiöön tuodaan yhtä ainutta lelua. Mulla on kädet täys työtä muutenkin (3 alle 4vuotiasta+mies+kissa+kaikki kotityöt) pääsen vähemmällä, kun ei tarvii sitten keittiössä likaantuneita leluja pestä :attn:

Usein tuntuu minusta ainakin siltä,että juuri vieraiden aikana kaikki rajat tulee lapsilla koeteltua ja joutuu normaalia useammin kertaamaan ne,on välillä sellainen olo,että koko vierailun aikana ei ole tehnyt muuta kuin ei ei ei ja ei.

Meidän säännöt tälläisiä: sisällä ei saa juosta, eikä pelata mitään jalkapalloa tai lätkää. Tai mitään pallon pomputteluakaan ei sallita. Yleisesti ottaen ei saa huutaa, mutta toki joskus änni nousee meillä kaikilla.

Lapset kerää ( useimmiten ) lelunsa ja vievät vaatteet pyykkikoriin käytön jälkeen. Molemmat osaa myös ottaa itselleen vaatteet viikonloppuna, minä hoidan päiväkoti päivinä vaatteet heidän tuoleilleen.

Meillä saa syödä olohuoneessa japanilaisittain- lattialla istuen ja ruoat on pienellä pöydällä - sotkut siivotaan yhdessä jos niitä tulee.

Meillä ei saa töniä, lyödä, ottaa kädestä tai ärsyttää - ei tosin tarkoita sitä etteikö niin tapahtuisi.

Vanhemmille puhutaan kunniottavasti ja tiettyjä asioita pyydetään.

Lelut kerätään myös kylässä ollessa leikin jälkeen.

Ole onnellinen että sinulla on kyky toimia vanhempana, ei kuri tai rajat tarkoita sitä ettet olisi hyvä äiti = )

ainiin ja meillä lapset 3 ja 6 v

Alkuperäinen kirjoittaja emiraali:
Meidän säännöt tälläisiä: sisällä ei saa juosta, eikä pelata mitään jalkapalloa tai lätkää. Tai mitään pallon pomputteluakaan ei sallita. Yleisesti ottaen ei saa huutaa, mutta toki joskus änni nousee meillä kaikilla.

Lapset kerää ( useimmiten ) lelunsa ja vievät vaatteet pyykkikoriin käytön jälkeen. Molemmat osaa myös ottaa itselleen vaatteet viikonloppuna, minä hoidan päiväkoti päivinä vaatteet heidän tuoleilleen.

Meillä saa syödä olohuoneessa japanilaisittain- lattialla istuen ja ruoat on pienellä pöydällä - sotkut siivotaan yhdessä jos niitä tulee.

Meillä ei saa töniä, lyödä, ottaa kädestä tai ärsyttää - ei tosin tarkoita sitä etteikö niin tapahtuisi.

Vanhemmille puhutaan kunniottavasti ja tiettyjä asioita pyydetään.

Lelut kerätään myös kylässä ollessa leikin jälkeen.

Ole onnellinen että sinulla on kyky toimia vanhempana, ei kuri tai rajat tarkoita sitä ettet olisi hyvä äiti = )

ainiin ja meillä lapset 3 ja 6 v

kuulostaa hyvältä,tuohon meinasin itsekkin tähdätä kun pikkunen kasvaa

tavallaan ei voi puhua edes varsinaisista säännöistä, koska mun mielestä noi on ihan perusjuttuja. Mutta tottakai meilläkin on pieniä painihetkiä tms jolloin lapset saa riehua.

jos niin ei tehdä kotona niin muuallakin käyttäytyminen on helpompaa. Ja pihalla saa juosta ja huutaa mielin määrin =)