Olenko ihan kauhea ihminen?

  • Viestiketjun aloittaja koiravaiei
  • Ensimmäinen viesti
koiravaiei
Meillä sellanen tilanne, et mieheni osti pari vuotta sitten koiran. Meille synty sit 9 kk sitten lapsi, jolla on todella paha atooppinen ihottuma, siihen ei tepsi nykyään enää juuri mikään,vaikka kuinka yritän sitä rasvailla, ja kaikkeni tehdä ja luulen et se johtuu koirasta. Olen yrittänyt sanoa miehelleni et pitäis tehdä jotain asialle, kun lapsi oikeesti kärsii kun aina vaan kutittaa, yölläkin saattaa vaikka kuinka kauan vain itkeä ja raapia... :( Mut ei se aijo koirasta luopua. Oon kysyny siltä et onko sille oikeesti koira tärkeempi ku oma lapsi, sano että ei ole, mut ei kyllä kauheesti siltä näytä...
Sanokaa, oonko ihan kauhee kun vaadin koiran hävittämistä? Tulee kauhee olo itelle kun tiedän miten tärkeä se on hänelle, mut toistaalta mulle lapsen terveys on tärkeämpää. Mitä tekis?
 
kuusikon äiti
Mitä jos kävisitte oikein virallisesti allergiatesteissä, niin sitten on mustaa valkoisella näyttää todisteeksi miehellesi, jos lapsella on koira-allergia.
 
Olet.
Mulle jäi lapsena traumoja kun mun jatkuvan nuhan takia meiltä "katos" kissa :/
Ei vaan vanhemmille tullut mieleen lopettaa sisällä röökaamista :kieh:

Meillä esikoisella oli atooppista ihottumaa ja se vaan paheni ja muuttui koko kehon peittäväksi. Kaikki tietty vihjaili että kyseessä on varmaan meidän kissat. No itse en siihen uskonut. Ja lopulta selvisi että kyseessä oli ruoka-aine allerigia. Se kun usein kulkee käs kädes atooppisen ihon kanssa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
atopia ei välttämättä ole allergiaa... kannattaa ehkä käyttää lapsi allergiatesteissä ennen koiran hävittämistä
niin mä ajattelinki, olen kyllä käytännössä todennut sen jo itse, mut kysyisin, et minkä ikäiselle lapselle tehdään allergiatestit?tehdäänkö alle 1vee?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Olet.
Mulle jäi lapsena traumoja kun mun jatkuvan nuhan takia meiltä "katos" kissa :/
Ei vaan vanhemmille tullut mieleen lopettaa sisällä röökaamista :kieh:
me ei polteta sisällä, eikä ulkona....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Olet.
Mulle jäi lapsena traumoja kun mun jatkuvan nuhan takia meiltä "katos" kissa :/
Ei vaan vanhemmille tullut mieleen lopettaa sisällä röökaamista :kieh:
me ei polteta sisällä, eikä ulkona....
En mä sitä epäillytkään :D

Kannattaa muutes itse seurailla milloin sitä ihottumaa nousee. Ja sitten miettiä mitä lapsi on syönyt. Meillä selvisi allergioiden syyt sillä metodilla. Kun ne allergiatestit voi olla aika rankkoja pienelle ihmiselle.
 
atoopikon äiti
Ootko selvittänyt tai ootko jättänyt allergisoivia ruoka-aineita pois.

Sulkisin nuo ensin pois.

Mitä rasvaa lekuri on teille määrännyt?
Itsellä atoopikko myös-
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Olet.
Mulle jäi lapsena traumoja kun mun jatkuvan nuhan takia meiltä "katos" kissa :/
Ei vaan vanhemmille tullut mieleen lopettaa sisällä röökaamista :kieh:

Meillä esikoisella oli atooppista ihottumaa ja se vaan paheni ja muuttui koko kehon peittäväksi. Kaikki tietty vihjaili että kyseessä on varmaan meidän kissat. No itse en siihen uskonut. Ja lopulta selvisi että kyseessä oli ruoka-aine allerigia. Se kun usein kulkee käs kädes atooppisen ihon kanssa.
Kun aloitin kiinteet pojalla, niin pidin kirjaa siitä, mihin ruoka-aineeseen pojan iho reagoi. Päärynää en enää anna... Miehen veljellä kans atopia, ja sil on todettu eläinallergia, et kyl atopikot on monesti yliherkkiä eläimillekin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Kun ne allergiatestit voi olla aika rankkoja pienelle ihmiselle.
Otetaan verikokeella käsivarresta. Näin ainessii meijän yksivuotiaalla.
Mun tuntemille ihmisille on tehty ne testit pistelemällä reikiä ihoon ja laput siihen päälle. Neuvolassa mulle sanottiin että ne on aika rankkoja pienille :/
Kaveri kertoi kuinka sen poika oli huutanut puolisen tuntia mitä se lappujen laitto kesti.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja atoopikon äiti:
Ootko selvittänyt tai ootko jättänyt allergisoivia ruoka-aineita pois.

Sulkisin nuo ensin pois.

Mitä rasvaa lekuri on teille määrännyt?
Itsellä atoopikko myös-
Ei mitään tiettyä rasvaa, mut nyt viimeks ostin decubal -nimistä, ja se vaikuttaa hyvältä aineelta
 
Hmm
oMALTA ATOOPIKKO TYTÖLTÄ OTETTIIN VERIKOE, JOSTA näki koira-allergian. Tulos oli negátivinen ja neuvolasta suositteli epävirallisesti helokkiöljyä. Sillä atopia sitten paranikin lähes kokonaan, sitä käytettiin muutaman vuosi. Murkkuna iho on alkanut taas oireilla ja aloitellaan taas helokki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Olet.
Mulle jäi lapsena traumoja kun mun jatkuvan nuhan takia meiltä "katos" kissa :/
Ei vaan vanhemmille tullut mieleen lopettaa sisällä röökaamista :kieh:

Meillä esikoisella oli atooppista ihottumaa ja se vaan paheni ja muuttui koko kehon peittäväksi. Kaikki tietty vihjaili että kyseessä on varmaan meidän kissat. No itse en siihen uskonut. Ja lopulta selvisi että kyseessä oli ruoka-aine allerigia. Se kun usein kulkee käs kädes atooppisen ihon kanssa.
Kun aloitin kiinteet pojalla, niin pidin kirjaa siitä, mihin ruoka-aineeseen pojan iho reagoi. Päärynää en enää anna... Miehen veljellä kans atopia, ja sil on todettu eläinallergia, et kyl atopikot on monesti yliherkkiä eläimillekin.
Meillä oireili pahimmillaan lapsi kananmunasta, sitrushedelmistä, suklaasta, mansikoista, tomaateista ja lisäaineista.
Jotkut mausteet kuulemma saatta olla myös allergisoivia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Otetaan verikokeella käsivarresta. Näin ainessii meijän yksivuotiaalla.
Mun tuntemille ihmisille on tehty ne testit pistelemällä reikiä ihoon ja laput siihen päälle. Neuvolassa mulle sanottiin että ne on aika rankkoja pienille :/
Kaveri kertoi kuinka sen poika oli huutanut puolisen tuntia mitä se lappujen laitto kesti.
[/quote]

Jaa, se voip muuten olla noin. Miun tytöltä otettiin samalla kertoo muitakin verikokeita, joten se kissa-allergiatestaus hoitui siinä samassa syssyssä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Mun tuntemille ihmisille on tehty ne testit pistelemällä reikiä ihoon ja laput siihen päälle. Neuvolassa mulle sanottiin että ne on aika rankkoja pienille :/
Kaveri kertoi kuinka sen poika oli huutanut puolisen tuntia mitä se lappujen laitto kesti.
varmaan lapsikohtaista, jos on pistämisestä hermostuva lapsi niin takuulla huutaa :|
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Olet.
Mulle jäi lapsena traumoja kun mun jatkuvan nuhan takia meiltä "katos" kissa :/
Ei vaan vanhemmille tullut mieleen lopettaa sisällä röökaamista :kieh:

Meillä esikoisella oli atooppista ihottumaa ja se vaan paheni ja muuttui koko kehon peittäväksi. Kaikki tietty vihjaili että kyseessä on varmaan meidän kissat. No itse en siihen uskonut. Ja lopulta selvisi että kyseessä oli ruoka-aine allerigia. Se kun usein kulkee käs kädes atooppisen ihon kanssa.
Karmeaa! :( Mun äiti poltti liesituulettimen äärellä, en muista että olisi häirinny mitenkään.

Testeihin vain, tulee varmuus. Ite en voisi koirasta luopua olematta varma, että siitä johtuu sairastelu.

Mutta jos koira-allerginen on, tietenkin koira pois.
 
ei kestä niin kauaa
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Mun tuntemille ihmisille on tehty ne testit pistelemällä reikiä ihoon ja laput siihen päälle. Neuvolassa mulle sanottiin että ne on aika rankkoja pienille :/
Kaveri kertoi kuinka sen poika oli huutanut puolisen tuntia mitä se lappujen laitto kesti.
varmaan lapsikohtaista, jos on pistämisestä hermostuva lapsi niin takuulla huutaa :|
Ei se pistely puoltatuntia kestä. ihoon pistetään reikä kuten sormesta verta otettaessa. ja iholle tiputetaan tippa ainetta(eri allergeeneja) lopuksi testikohta peitetään teipillä jotta ei raavi testaus kohtaa.

meidän pojalta testattiin vuoden vanhana. Itki rokotukseen verrattaen, eli hetken, mutta raivokkaasti. Ja itku johtui pääosin kiinni pitämisestä.

Itseltäni myös testattu samoten aikoinaan ja ainoastaan pistot joille olin allerginen kutisivat ja kihelmöivät.

 
Niitä testejä tehdään nykyään myös verikokeilla, joita ainakin meidän lääkäri sanoi suosivan pienillä lapsilla. Toisaalta sama lääkäri sanoi myös ettei mitkään muut kuin altistus testit ole luotettavia pienillä lapsilla. Meidän pojallakaan maitoallergia ei testeissä näkynyt mutta todella pahat oireet altistuksessa jne.
Selvitellä kuitenkin kannattaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei kestä niin kauaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Mun tuntemille ihmisille on tehty ne testit pistelemällä reikiä ihoon ja laput siihen päälle. Neuvolassa mulle sanottiin että ne on aika rankkoja pienille :/
Kaveri kertoi kuinka sen poika oli huutanut puolisen tuntia mitä se lappujen laitto kesti.
varmaan lapsikohtaista, jos on pistämisestä hermostuva lapsi niin takuulla huutaa :|
Ei se pistely puoltatuntia kestä. ihoon pistetään reikä kuten sormesta verta otettaessa. ja iholle tiputetaan tippa ainetta(eri allergeeneja) lopuksi testikohta peitetään teipillä jotta ei raavi testaus kohtaa.

meidän pojalta testattiin vuoden vanhana. Itki rokotukseen verrattaen, eli hetken, mutta raivokkaasti. Ja itku johtui pääosin kiinni pitämisestä.

Itseltäni myös testattu samoten aikoinaan ja ainoastaan pistot joille olin allerginen kutisivat ja kihelmöivät.
Niin kaipa siihen kestoon vaikuttaa montako lappua laitetaan. Ja kuinka yhteistyökykyinen pieni lapsi on.

 

Yhteistyössä