Olenko huono äiti jos jätän 10kk yhdeksi yöksi isänsä kanssa vaikka imetän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mökkiytynyt kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja shelly:
Kannattaa ehkä etukäteen opettaa miehelle kaikki tarvittava, ja tehdä ruoat valmiiksi (ellei mies osaa/halua), samoin laittaa vaatteet. Osaako mies vaihtaa vaipan? Se on syytä opettaa. Kannattaa myös tehdä joku muistilista miehelle, vaikka jääkaapin oveen. Ja jos mahdollista, niin voithan pyytää esim. mummoa (jos asuu lähellä) käymään teillä illalla katsomassa, että kaikki varmasti sujuu. Kunhan muistat laittaa kaiken valmiiksi ja ohjeistaa miestä tarpeeksi, niin varmasti onnistuu.

Itse en olen kerran jättänyt miehen vauvan kanssa ja hyvin meni, kunhan laittoi kaiken valmiiksi. Kuittia tuli ainoastaan siitä, että olin kiireissäni unohtanut laittaa ruoan itse miehelle:D Mummi kävi kerran illalla tarkistamassa tilanteen ja laittamassa pyykit, ei ollut hänelläkään pahaa sanottavaa.

Kannattaa totutella ajoissa pulloon.

Ootko sä ihan tosissas? Aikuinen mies tarvitsi holhoojan äärelle että pärjää toisen kanssa? Eli suomennettuna, jätit lapsen lapselle?

Olisikohan sen pumppaamisenkin kanssa niin että jos sitä ei ole aloittanut harjoittelemaan ajoissa, niin eipä sekään sitten enää myöhemmin ehkä onnistu..? En osaa sanoa.. Eipä ole paljon tehtävissä jos äidin tissi on ainoa mikä auttaa eikä ole valmis vielä vieroittamaan tai lopettamaan yötissittelyä. Siinä tapauksessa ei auta ap:n muuta kuin odotella iltamenojen kansa sitä ajankohtaa kun sen imetyksen sitten haluaa lopettaa -joko öisin tai kokonaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisikohan sen pumppaamisenkin kanssa niin että jos sitä ei ole aloittanut harjoittelemaan ajoissa, niin eipä sekään sitten enää myöhemmin ehkä onnistu..? En osaa sanoa.. Eipä ole paljon tehtävissä jos äidin tissi on ainoa mikä auttaa eikä ole valmis vielä vieroittamaan tai lopettamaan yötissittelyä. Siinä tapauksessa ei auta ap:n muuta kuin odotella iltamenojen kansa sitä ajankohtaa kun sen imetyksen sitten haluaa lopettaa -joko öisin tai kokonaan..

Noo, olen minäkin ollut muutaman kerran viihteellä ja edelleen 1v syö öisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja shelly:
Kannattaa ehkä etukäteen opettaa miehelle kaikki tarvittava, ja tehdä ruoat valmiiksi (ellei mies osaa/halua), samoin laittaa vaatteet. Osaako mies vaihtaa vaipan? Se on syytä opettaa. Kannattaa myös tehdä joku muistilista miehelle, vaikka jääkaapin oveen. Ja jos mahdollista, niin voithan pyytää esim. mummoa (jos asuu lähellä) käymään teillä illalla katsomassa, että kaikki varmasti sujuu. Kunhan muistat laittaa kaiken valmiiksi ja ohjeistaa miestä tarpeeksi, niin varmasti onnistuu.

Itse en olen kerran jättänyt miehen vauvan kanssa ja hyvin meni, kunhan laittoi kaiken valmiiksi. Kuittia tuli ainoastaan siitä, että olin kiireissäni unohtanut laittaa ruoan itse miehelle:D Mummi kävi kerran illalla tarkistamassa tilanteen ja laittamassa pyykit, ei ollut hänelläkään pahaa sanottavaa.

Kannattaa totutella ajoissa pulloon.

Ootko sä ihan tosissas? Aikuinen mies tarvitsi holhoojan äärelle että pärjää toisen kanssa? Eli suomennettuna, jätit lapsen lapselle?

No meillä nyt tavataan tehdä näin. Mies on siinä mielessä perinteinen, että vauvan tulee olla äidin kanssa, kun se äidiltä luontevammin sujuu ja olen samaa mieltä. Siksi hän ei ole niin perillä näistä asioista. Minä olen myös tavannut hoitaa kodin, joten nekin asiat yksikseen ovat miehelle vähän uusia juttuja.Mutta siinäpähän hänkin sai hieman opetella.

Tottakai voit jättää lapsen isälleen. Voit imettää juuri ennenkuin lähdet ja vauva voi syödä ja juoda jotain muuta sen illan ajan. Ei sinun tarvitse edes "opettaa pullolle" tai totuttaa korvikkeesen tuon takia.

Kaikki vauvat eivät muuten koskaan suostu ottamaan korviketta, kuten minun tyttäreni. Siihen ei auttanut mikään, ei asteittainen maistelu ruoan tai äidinmaidon seassa eikä ns. kovat keinotkaan. Oli mieluummin 10 tuntia syömättä ja juomatta, kuin suostui ottamaan pisaraakaan korviketta. Siinä vaiheessa minä luovutin ja imetin siihen saakka, että tavallinen lehmänmaito rupesi menemään. Se on helppoa neuvoa opettamaan korvikkeelle (tai pullolle), mutta aina se ei vaan onnistu.

Yhteistyössä