Olen niin onnellinen tekemistäni valinnoista, siitä etten ole antanut yhteiskunnan painostuksen vaikuttaa itseeni :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun miehellä ainakin on traumat siitä, että hänen lapsuudessaan, lähinnä siis kouluiässä, heillä oli todella vähän rahaa ja aina kaverit sai enemmän kaikkea. Eli osa-aikatyötä tekevä äiti ja samassa taloudessa asunut mummo eivät hänelle tuoneet "parempaa elämää". Nyt sitten hänellä pitäisi olla aina merkkivaatteet ja hieno auto, vähän näyttämisen tarvetta. Onneksi alkaen 30-v. vähän pääsemässä siitä yli.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Ja eihän se että pienten lasten kanssa on kotona, tarkoita että olisi kotona myös kun lapset on teini-iässä ;)
Mutta jotkut tekevät myös sen :D Vaihtavat alaa ja työhön, jota voi tehdä kotoa käsin etätyönä.

Oma mieheni kasvoi perheessä, jossa rahat olivat aina tiukilla. Nykyisin, raha, merkkivaatteet ja kalliit autot ovat todella tärkeitä hänelle. Kuulemma syntyneen trauman vuoksi. Kunnon kasvatuksen hän rahapulasta huolimatta kotonaan sai, ja on pärjännyt hyvin elämässä. Tosin hän arvostaa taustansa vuoksi oikeasti työhaluisia naisia hyvin korkealle...

Et sitten ole yhteiskunnan painostuksesta varmaan ottanut vastaan lapsilisiä, vanhenmpainrahaa, kotihoidontukea tms. turhaa, jota ilman voi kotona aivan hyvin lasten kanssa pyöriä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Ja eihän se että pienten lasten kanssa on kotona, tarkoita että olisi kotona myös kun lapset on teini-iässä ;)
Mutta jotkut tekevät myös sen :D Vaihtavat alaa ja työhön, jota voi tehdä kotoa käsin etätyönä.

:D
Juu totta, en ottanut huomioon tota :D

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mun miehellä ainakin on traumat siitä, että hänen lapsuudessaan, lähinnä siis kouluiässä, heillä oli todella vähän rahaa ja aina kaverit sai enemmän kaikkea. Eli osa-aikatyötä tekevä äiti ja samassa taloudessa asunut mummo eivät hänelle tuoneet "parempaa elämää". Nyt sitten hänellä pitäisi olla aina merkkivaatteet ja hieno auto, vähän näyttämisen tarvetta. Onneksi alkaen 30-v. vähän pääsemässä siitä yli.

Harmi, että sinun miehelläsi on ollut niin huono itsetunto ja että sitä pitää korjailla tavaralla :( Minun ex-mieheni perhe oli köyhä, mutta eipä siitä ole mitään traumoja jäänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja get back to the real life:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, sittenkin on ihanaa, kun teini mököttää, kun ei ole vara ostaa mitään vaatteita. Äitillä on vaan tarjota "ei oo varaa". Ei voi ikinä käydä lomilla, eikä ostaa mitään. Mutta ihana kun on vielä ihanaa:) Kun nuo pienet eivät oikein tarvii vielä mitään, eivätkä vaadi mitään..

Meinaatko etten ehtisi töihin ikinä? :) Nuorin menee hoitoon varmaan 3-vuotiaana, eli 1,5 vuoden kuluttua. Mulle jää vielä n. 40 vuotta aikaa tehdä töitä. Eipä se raha ketään ole onnelliseksi tehnyt, ei minuakaan teininä.

Miten ajattelit työllistyä pikku kotiäitiputkesi jälkeen yh:na mahdollisesti vielä lama-aikana?

Niinpä.
Miten kukaan ajattelee työllistyä tai pysyä töissä? =)

Vakivirka on aika kova sana monen vuoden työkokemuksella.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Niin, sittenkin on ihanaa, kun teini mököttää, kun ei ole vara ostaa mitään vaatteita. Äitillä on vaan tarjota "ei oo varaa". Ei voi ikinä käydä lomilla, eikä ostaa mitään. Mutta ihana kun on vielä ihanaa:) Kun nuo pienet eivät oikein tarvii vielä mitään, eivätkä vaadi mitään..

Kyllä mäkin ostin teininä itse vaatteeni, jos jotain muuta halusin, kuin perusvaatteet. Ja miksi lomilla pitäisi käydä? Mitä helvettiä? Ei mun ole ainakaan tarvinnut lomien aikana käydä yhtään missään. Olen saanut viettää ne niin, kuin olen halunnutkin.

meillä kaksi alakoululaista ja haluavat olla kotona ja levähtää, leikkiä yhdessä, pelata, olla vanhempiensa kanssa, lukea kirjoja. Ainoa joka täällä haluaisi käydä lomalla olemme me vanhemmat. Eli ei todellakaan lapset, ainakan kaikki, halua minnekään thaimaaseen köllöttelemään. Koti on se jossa lapsemme viihtyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja lapsi hoitoon 1:
Oma mieheni kasvoi perheessä, jossa rahat olivat aina tiukilla. Nykyisin, raha, merkkivaatteet ja kalliit autot ovat todella tärkeitä hänelle. Kuulemma syntyneen trauman vuoksi. Kunnon kasvatuksen hän rahapulasta huolimatta kotonaan sai, ja on pärjännyt hyvin elämässä. Tosin hän arvostaa taustansa vuoksi oikeasti työhaluisia naisia hyvin korkealle...

Minä taas en arvostaisi pätkääkään miestä, jonka mielestä 1,5 vuotias pitäisi laittaa hoitoon. Onneksi myös mies on samoilla linjoilla.

Et sitten ole yhteiskunnan painostuksesta varmaan ottanut vastaan lapsilisiä, vanhenmpainrahaa, kotihoidontukea tms. turhaa, jota ilman voi kotona aivan hyvin lasten kanssa pyöriä.

Höpöhöpö. Ihan samalla tavalla nuo rahat kuuluvat kaikille, kotihoidontuki on paljon pienempi kuin se raha, joka säästetään todellisissa päivähoitokustannuksissa :)

ÄLÄPÄ:)

Höpöhöpö. Ihan samalla tavalla nuo rahat kuuluvat kaikille, kotihoidontuki on paljon pienempi kuin se raha, joka säästetään todellisissa päivähoitokustannuksissa :)

Mistähän se kaikille kuuluva raha tulee? Ehkä työssä käyvien verotuloista? Joista iiiiso osa on pienten lasten äitejä.

Mä en todellakaan tarkoita tätä millään pahalla, mutta kuulostaa kyllä siltä että rahasta on tehty ongelma kotona tai sen on annettu näkyä ja kuulua lapsille vähän väärällä tavalla, kun siitä on niin älyttömän tärkeä miehellesi tullut. Vaikka itse tunnen paljon ihmisiä jotka on lama-aikana kasvaneet ja perheellä ei todellakaan ole ollut senttiäkään ylimääräistä, ei heistä ihan tuollaisia ole tullut..

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Harmi, että sinun miehelläsi on ollut niin huono itsetunto ja että sitä pitää korjailla tavaralla :( Minun ex-mieheni perhe oli köyhä, mutta eipä siitä ole mitään traumoja jäänyt.

Ei jäänyt täälläkään. Suomessa lapsensa ruokkii edullisesti marjoilla, ruisleivällä, perunalla, silakalla, ym. perusruoalla. ja lapset ovat terveitä ja voivat hyvin.
Ihan naurattaa kun huomaa joidenkin esittävän joillekin esittämise arvoisille jotenkin hienompaa kuin oikeasti ovat.

Voi raukkaa. Ettei olis kuitenkin puute jossain muualla. Jos ei korvien, niin jalkojen välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja peesh:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:

Kyllä mäkin ostin teininä itse vaatteeni, jos jotain muuta halusin, kuin perusvaatteet. Ja miksi lomilla pitäisi käydä? Mitä helvettiä? Ei mun ole ainakaan tarvinnut lomien aikana käydä yhtään missään. Olen saanut viettää ne niin, kuin olen halunnutkin.

meillä kaksi alakoululaista ja haluavat olla kotona ja levähtää, leikkiä yhdessä, pelata, olla vanhempiensa kanssa, lukea kirjoja. Ainoa joka täällä haluaisi käydä lomalla olemme me vanhemmat. Eli ei todellakaan lapset, ainakan kaikki, halua minnekään thaimaaseen köllöttelemään. Koti on se jossa lapsemme viihtyvät.

Ihana :) Minunkin lapseni ovat hurjan onnellisia kun käydään viikolla metsäretkillä ja tykkäävät tosi paljon olla kotona. Mökillä käydään ja siellä viihdytään yhdessä tehden ja ollen. Ei se paikkaa katso - toistaiseksi ei ainakaan ole Kanarialle asti tarvinnut lähteä olemaan yhdessä :)

Mukavaa viikkoa sullekin =) . Jokainen tehköön sen valinnan joka tuntuu itsestä parhaalle. Kaikki vaan ei viihdy kotona, mä en viihtyny, oon paljon onnellisempi kun oon päivät töissä.

Mistähän se kaikille kuuluva raha tulee? Ehkä työssä käyvien verotuloista? Joista iiiiso osa on pienten lasten äitejä.

Oletko jotenkin kateellinen? Ehkä et ole sittenkään ihan sinut valintasi kanssa..? Harmi, sillä minä olen todella onnellinen omista valinnoistani :) Ehdin kyllä maksaa nämä yhteiset hyvät takaisin moneen kertaan, kunhan myöhemmin menen töihin.

Maksetaanhan kotihoidontuesta ja muistakin tuista verot jos nyt halutaan pilkkua viilata.. Ja tosiaan ihmiset on saattaneet joskus elämässään olla töissä ja maksaa ihan tuloveroa ennenkuin ovat äitiyslomalle jääneet, kuten myös tulevat mahdollisesti tulevaisuudessa tekemään :)

Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Pikkasen päälle 20 vuoden ikäinen ammattitaidoton yh-äiti ei taida olla kovin kovaa kamaa työmarkkinoilla.

Mulle tuli tänäänkin työtarjous, mutta kieltäydyin - kuten tein yhdelle tarjoukselle tammikuussa ;)

Kyseessä taisi olla joku työkkärin työllistämistukikeikka, joka kestää 6 kk. Eli ajan, jonka sinua voi pitää valtion tuella töissä kuntoutumassa. Olet muuten aika surullinen tapaus; Et taida saada kotihoidon tukea ja työkkäriä yhtä aikaa? ELI MINKÄ IKÄISIÄ NE SINUN LAPSESI TAAS OLIVATKAAN?

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Mukavaa viikkoa sullekin =) . Jokainen tehköön sen valinnan joka tuntuu itsestä parhaalle. Kaikki vaan ei viihdy kotona, mä en viihtyny, oon paljon onnellisempi kun oon päivät töissä.

Kiitos =) Niinpä, kaikkihan me teemme omat valintamme, pääasia että niihin on tyytyväinen.

mä olen kans tyytyväibnen arkeeni, sain olla kotona lasten kanssa kunnes kuopus täytti 3v. sitten palasin takaisin vallarityöhöni, koko-ajan maksetaan taloa (vähemmän mitä esim.kolmion vuokra) itsellemme ja kaksi autoakin on pihassa.
sain nauttia lasten kasvusta ja kehityksestä kotona sen 5v. eikä siltikään ole tarvinnut mitenkään elintasoa laskea.

Uusimmat

Yhteistyössä