Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:Alkuperäinen kirjoittaja .....:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Candide:[Voitkohan sitä ihan varmaksi tietää?
![]()
Tuskinpa mitään voi tietää varmaksi, mutta uskon että lapseni eivät vaihtaisi kotona viettämäänsä lapsuutta merkkivaatteisiin ja isoon taloon =) Sitä vain, että raha ei itsessään ole mikään tae onnellisuudesta.
Herää unelmistasi, jos kysyt lapsiltasi teineinä haluaisivatko he että heillä on rahaa vai että ovat viettäneet lapsuuden kotona niin mitä luulet että tulee vastaukseksi?
Mä opin jo teininä, että jos mä jotakin erityistä haluan, niin mun pitää kyetä hankkimaan se itse. Vanhempien tehtävä on mun ylläpito.
Vähän sama homma, paitsi että meillä diili oli että saan tietyn kuukausirahan josta mun pitää itse säästää ja suunnitella jos haluan jotain erityistä hankkia. Perusjutut mutsi maksoi ja harrastukset. Musta se opetti hyvin rahankäyttöä enkä mäkään merkkivaatteissa kulkenut, paitsi Levi's:n farkut ostin parin vuoden välein kun vanhat kului puhki tai jäi pieneksi![]()
Mun mielestä on kaksi täysin eriasiaa. Olla niin köyhä, että pitää miettiä mistä ruokaa lapsille ja se, että olla niin köyhä, ettei voi ostaa monia leviksen farkkuja vuodessa.
Se, että mä meen töihin, ei tarkoita edes sitä, että voisi antaa lapsilleni korkeaa kuukausirahaa saati merkkivaatteita. Se tarkoittaa vain sitä, ettei tarvitsisi joka leipää miettiä, ostaako eillisen päivän vai voiko ostaa tuoretta.