Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja epäilys:
jos olet nuo kaikki itse ostanut niin sullahan on asiat mukavasti, epäilen toki suuresti, koska kotihoidontuki tai äitiyspäiväraha ei päätä huimaa ja jos olet vielä yksin maksamassa taloutesi kulut, ilman asumistukia niin kerroppa mulle, että teetkö sitten jotakin osa-aika työtä tai kotoa käsin työskentelet?
Saan toki asumistukea. Säästän isompia ostoksia varten ja ostan vaatteet usein etukäteen alennusmyynnistä tai esimerkiksi S-etupäiviltä. Isompien juttujen kohdalla vertailen etukäteen mistä kannattaisi ostaa ja yleensähän nuo eivät tule yllätyksenä

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.. pitää osata ennakoida.
mutta kalliit harrastukset vielä siihen päälle, ihan realisti vain olen.
mun tytöllä on kohtuu edullinen harrastus 300? vuosi tanssitunneista, ja pakko myöntää, että maksut tekee joskus tiukkaa, vaikka työssä olenkin, tienaan hiukan päälle 2000?, mutta elätän yksin perheeni, en saa asumis-tai muitakaan tukia, elareitakaan en ex-mieheltä ota, koska ollaan sovittu, että ostelee lapsille sitten kuukaudessa tarvitsemian vaatteita ja urheiluvälineitä ruokaa ym.
asun vuokrakolmiossa joka maksaa kuussa 800? eli asumiseen jo menee aika is siivu palkasta, mulla ei ole autoa, lainaan ex-mieheltä mikäli pakottava tarve auton käyttöön tulee (tämä kiusaa suunnattomasti hänen nykyistä naisystäväänsä, en tajua kyllä miksi)
loput palkasta jääkin sitten muuhun elämiseen, trhamaksuihin ym.