"Olen niin laiska"-ihmiset selittäkääs?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Mua niin ärsyttää ku kestoilen ja moni ihminen kommentoi asiaa näin : " Mä oon niin laiska etten ikinä jaksais/ois jaksanut ku lapsi/lapset pieniä"

Miten sitä niin LAISKA voi olla?

Ei ole apua vaikka sanoo etten usko että tästä tulee yhtään lisä hommia.
Tässä pitää hommata vaipat kerralla, niitä ei pidä roudata kaupasta.
Kakat sieltä kertiksestäki pitää poistaa suihkulla, tai kippaamalla pönttöön, kukaan TOIVOTTAVASTi ei kääri niitä kakkoja sinne paketin sisään vain kauheitten muovikääröjen keskelle ja tee suurta metaanipäästöä moneks vuodeksi kun se sieltä pikku hiljaa vaupautuu.
No kestikset lyödään ämpäriin ja kertikset ämpäriin. Kestot laitetaan koneeseen, kertikset kuljetetaan roskikselle. Kuivumaan laittaminen sujuu samalla "vaivalla" ja ajalla ku ne kertisten hakeminen kaupasta.

Niin mikä tekee ihmisestä niin laiskan, tossa saa kyllä oikeesti olla jo TODELLA laiska!

Se on jotenkin vaan kai niin hyvä syy olevinaan.
Toisaalta moni luulee että kestoilusta olis paljon enemmän vaivaa, meidät on aika hyvin kertakäyttöistetty :D

Kummastakin vaipattamismuodosta saa ihan niin hankalaa kuin tahtoo.

ap
no just niin... Kikkailla kakkavaippojen kanssa? samanlailla ne suihkutellaan/kippaillaan pönttöön ku ne kertakäyttöset? mikä tekee siis kestoista kakkavaippojen kaa kikkailua?

No ihan oikeasti meillä on nyt jo ollu kuivatus kapasiteetti täysin käytössä ja kone käy kokoajan. Eli niitä kestoja olis tarvinnu ostaa niin paljon, että ne olis voinu lähettää pesulaan. Tai sit olis pitäny ostaa toinen pesukone ja kuivausrumpu sitä touhua varten ja se tuskin on ekologista!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ehkä se onkin se vaippojen ostaminen, sopivan metsästäminen, ne kun pitää pääosin netistä ostaa.
No jooo..... ja täälläkin on joka päivä kyselyjä että mistä nettikaupasta löydän sen ja sen tuotteen.
Paljonhan sieltä nykyään ostetaan.
Mutta on totta että kestovaippoja saa hirveän huonosti 'hypistellä' kaupoissa ostohetkellä, kun niitä on niin vähän myynnissä 'livenä'.
Tai sitten pitää kauhean valveutuneesti seurata ilmoittelua kestotapahtumista jne, joita ei niitäkään ole liian usein lähistöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no just niin... Kikkailla kakkavaippojen kanssa? samanlailla ne suihkutellaan/kippaillaan pönttöön ku ne kertakäyttöset? mikä tekee siis kestoista kakkavaippojen kaa kikkailua?
No mua ei vaan kiinnosta alkaa suihkuttelee ja pesemään niitä..

Mä en ole ehkä just tuolla laiskuus-asialla kertistelyä selittänyt, mutta siinä mielessä olen ollut jo kolme kertaa laiska että en jaksa lähteä siihen rumbaan että pienen vastasyntyneen kanssa alan pohtimaan minkälainen kestosetti nyt pitää ja tuntuu parhaimmalta, kokeilemaan monia erilaisia jne. Tuohon kun en ole vastasyntyneen kohdalla lähtenyt niin siihen se on sitten aina jäänyt.

Sen verran sentään on tehty jokaisen kohdalla että pottaan on tutustuttu heti kun lapsi osaa istua hyvin, ja kun pottaan saa useimmin saalista niin vähenee vaippakulutus. Siinä vaiheessa kun oikeasti pottaan tehdään asiat jo useamman kerran päivässä niin on siirrytty kankaisiin harjoituspöksyihin jotka on ihan ykköset!

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No ihan oikeasti meillä on nyt jo ollu kuivatus kapasiteetti täysin käytössä ja kone käy kokoajan. Eli niitä kestoja olis tarvinnu ostaa niin paljon, että ne olis voinu lähettää pesulaan. Tai sit olis pitäny ostaa toinen pesukone ja kuivausrumpu sitä touhua varten ja se tuskin on ekologista!
Eli sun syy ei ole se 'laiskuus'? ;)

Kyllähän sen ymmärtää ettei kaikki voi, vaikka se oliskin kuinka mahtavaa.

Kaikki ei kestoile, kaikki ei karppaa :xmas:

jep jep
Kyllä mä vaan ruttaan kakat sinne kertakäyttövaipan sisään ja runttaan roskiin, en ala niitä jakelemaan eri astioihin.

Joo, kyllä olen niin laiska, ettei kiinnosta alkaa kestovaippoja pyörittelemään, saati niitä hommaamaan.

Eli "olen niin laiska".

mä oon niin laiska, etten jaksa käydä pesemässä alakerrassa, taloyhtiön pesukoneessa jokapäivä vaippoja.
eikä oo varaa ostaa niin paljoa vaippoja, että riittäis viikoksi.
toki silloin, kun on suunnitelmissa pestä muutakin pyykkiä niin käytän kestiksiä enemmän.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Kuinka monta lasta

Alkuperäinen kirjoittaja hedona:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Niin ja uskomattoman moni kyllä kääri ne paskat sinne kertakäyttöisen sisään metaania tuottamaan.
No en mä ainakaan kertiksiä rupee putsaamaan :eek: Suoraan roskiin ne menee.
Niin ei vain olis hyvä tehdä :/ oikeesti.
Mutta harvassa on ne ihmiset jotka kertiksistä käy pökäleet pönttöön tipauttamassa.

Yhteistyössä