"Olen niin laiska"-ihmiset selittäkääs?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Mähän pääsen kohta vauhtiin :whistle:

SE että käyttää kestoja syystä tai toisesta, ei tee päivänvalon kestävää ituhippiä vielä kenestäkään. Niinkuin EI perunoita syöväkään ole automaattisesti se karppi... :kieh:
(kun nyt sen olen esille keskustelussa ottanut, niin pysytään nyt sitten siinä samassa).
Jos käyttää kestoja SAA matkustaa lentokoneella, SAA käyttää konevoimia kotitaloustöissä, SAA ostaa bioluvilia kaupasta ja Saarioisten äitien ruokaa. JA pilttiä.
SAA ajaa autolla ja SAA ostaa vaattensakin muualta kuin kirppikseltä.

Oikealla ekoihmisellä ja ituhipillä kestoilu on yks asia monen muun vastaavan joukossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
'Paskavaipoilla kikkailu'- määritelmä on aika paljon hauskempi mitä vielä puolisen vuotta sitten palstalla määritelty 'paskanhajussa ja sormet paskassa'- määritelmä :D
Lanseerataan kestovaipalle uudeksi nimeksi vaikka kikkavaippa tai sitten kestoilu voisi olla vaikka kakkakikkailua tai vähän ronskimmin paskakikkailua.

Käytettyjen kestojen säilytysämpäri voisi olla nimeltään tajunnanräjäyttäjä tai biohasardi.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
'Paskavaipoilla kikkailu'- määritelmä on aika paljon hauskempi mitä vielä puolisen vuotta sitten palstalla määritelty 'paskanhajussa ja sormet paskassa'- määritelmä :D
Lanseerataan kestovaipalle uudeksi nimeksi vaikka kikkavaippa tai sitten kestoilu voisi olla vaikka kakkakikkailua tai vähän ronskimmin paskakikkailua.

Käytettyjen kestojen säilytysämpäri voisi olla nimeltään tajunnanräjäyttäjä tai biohasardi.
Mikäs kertakäyttövaippa sit olis? Daijuvaippa? :kieh: tai ökyvaippa?

Joku ei jaksa ja jotain ei kiinnosta. Itse laitan laiskuuden piikkiin sellaisia asioita joita en viitsi tai jaksa tehdä. Jos niitä kohtaan olisi isompaa kiinnostusta niin varmaan se auttaisi paljonkin tuossa jaksamisessa, mutta kun ei ole niin ei ole.

Meille kun on esikko tulossa, niin pakko myöntää, että en ole edes harkinnut kestoilua. Voi olla laiskuutta, en tiedä, mutta ei vaan ole minun juttu. En kai osaa edes sen kummempaa selitystä antaa.

kiira
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap =) :
Hehe siis kestikset lyödään ämpäriin ja kertikset roskikseen.
Niin ja siitä eteenpäin: roskapussi viedään ulos; kestikset laitetaan ämpäristä pyykkikoneeseen, kone päälle, ripustetaan kuivamaan ja kaappiin.
Niin ja kertikset laitetaan pussiin, pussi kiinni, ovi auki, ovi kiinni, kävely roskiksille, kansi auki, kansi kiinni, kävellään kotiin, ovi auki, ovi kiinni ja uus pussi paikoilleen

ap

Meillä ei ole ikinä Ronjan tuplaläppä vaippa falskannut yöllä ja yöunet sen 10 tuntia ainakin ja villavaippa päällä. IKINÄ ei kestovaippa ole päästänyt läpi, on nyt ihmisillä ollut vähä väärät vaipat käytössä. Eikä ikinä ole tarvinnut pyllyä lapsilla rasvata pienenä vaikka vanhimmalla lapsella on paha atooppinen iho

Mä olin vähän henkisesti laiska kun en tajunnut eka mistä on kyse. Joo, siis mulla on kokemusta molemmista kestoista ja kertiksistä...
Kestovaippoja pidin lapsilla n. 1-1,5vuoden ikään ja kaikkien kolmen kohdalla siihen loppuiva´t mun voimat. En tiedä, jotenkin vaan siinä kävi niin. En ole ylpeä kertisten käytöstä ja mietinkin aina välillä että voisin katsella niitä isoja kestiskuoria ja systeemeitä, mutta en vaan jotenkin enää jaksa. :ashamed:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Nää ekoilijat on kyllä hauskoja, kun ne luulee että se pyykinpesu ei kuluta energiaa yhtään. Tehkää te niinku parhaaksi näätte, mä teen niinkun parhaaksi nään.
HUHUUU kuinka paljon energiaa ja vettä vie ne vaippatehtaat ???

ja sitten niitä vielä lennätellään pitkin poikin maailmaa! Että sanot mitä vaan niin kestot ovat monen monta kertaa luontoystävällisempiä kuin kertikset

Täällä!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä ei ole ikinä Ronjan tuplaläppä vaippa falskannut yöllä ja yöunet sen 10 tuntia ainakin ja villavaippa päällä. IKINÄ ei kestovaippa ole päästänyt läpi, on nyt ihmisillä ollut vähä väärät vaipat käytössä. Eikä ikinä ole tarvinnut pyllyä lapsilla rasvata pienenä vaikka vanhimmalla lapsella on paha atooppinen iho
Joo, mut meillä oli tosi huonosti nukkuva lapsi enkä väsyneenä jaksanut enää alkaa etsiä sopivaa kestoa, kun kertis toimi kuin unelma = ei peppu punoittanut eikä falskannut. kesto taas aiheutti pahan vaippaihottuman ja oli koko ajan märkä. Kokeiltiin siis useita eri kestismerkkejä ja tarkoitus oli ihan pelkästään kestoilla. Täytyy miettiä miten seuraavan lapsen kanssa tehdään..

Täällä!
Nää ekoilijat on kyllä hauskoja, kun ne luulee että se pyykinpesu ei kuluta energiaa yhtään. Tehkää te niinku parhaaksi näätte, mä teen niinkun parhaaksi nään.

ja sitten niitä vielä lennätellään pitkin poikin maailmaa! Että sanot mitä vaan niin kestot ovat monen monta kertaa luontoystävällisempiä kuin kertikset
Kyllä muuten ne kestotehtaatkin vie energiaa ym. Tai osahan tehdään täällä suomessa ja kodeissa, mutta fuzzit esim tehdään muualla ja ihan "tehtaassa".

pökäleet?
Alkuperäinen kirjoittaja hedona:
Niin ja uskomattoman moni kyllä kääri ne paskat sinne kertakäyttöisen sisään metaania tuottamaan.
No en mä ainakaan kertiksiä rupee putsaamaan :eek: Suoraan roskiin ne menee.
Niin ei vain olis hyvä tehdä :/ oikeesti.
Mutta harvassa on ne ihmiset jotka kertiksistä käy pökäleet pönttöön tipauttamassa.
mitkä pökäleet? meillä ainakin kaikilta kolmelta tullut suht löysää ulostetta vuoden ikään asti..

Alkuperäinen kirjoittaja Täällä!:

Kyllä muuten ne kestotehtaatkin vie energiaa ym. Tai osahan tehdään täällä suomessa ja kodeissa, mutta fuzzit esim tehdään muualla ja ihan "tehtaassa".
Ja sitten oma ongelmansa vaikkapa Intiassa on puuvillan tuotanto, mutta ei mennä nyt niin pitkälle eihän.
Mä kannatan kestoja vaikka tällä hetkellä kuopus käyttääkin vielä kertsejä. Kestojahan voi tehdä itse kierrätysmatskusta ja se on jo toooosi ekoa! =)

tige
Mua ei kiinnosta kakkavaippojen kanssa kikkailu, en todellakaan kaavi kertiksistä kakkoja pönttöön (no, yleensä tuo meidän poika nykyään kakkii suoraan pönttöön) ja toisekseen ei olisi varaa kestoiluun. Poika on pian 7kk ikäinen ja yksi paketti vaippoja ollaan maksettu itse, kaikki muut on saatu lahjaksi. Isovanhemmilla on tapana tulla vaippapaketin kanssa kylään ;)

En voi sietää sitä, että nykyään on superäidit ja paskat äidit, jaottelu toki tapahtuu sen mukaan millaisia vaippoja käyttää :D Ja sitäpaitsi, jos kestovaippojen kuivaamiseen käyttää kuivausrumpua, niin ei ne enää ole ekologisia. Näin oli jossain tutkimuksessa (valitettavasti en nyt saa yhtään päähäni mikä tai missä) selvitetty.

ap
No ite koitan käyttää kierrätysmatskuja =P ja ostan vaippoja käytettynä, lähinnä sen takia että imu on mahtava näissä jo. ja toki vaipoista jäävät materiaalit omiin siteisiin ja vielä pienemmät jämät omatekosten pehmojen sisustaks =)

blaa
Mä en noiden kahden kanssa kestoillu, ajelen myöskin bensahirmu autolla, en sammuttanu valoja earth hour- ajaksi, meille tulee ydinvoimalla tuotettua sähköä, telkkari on päällä vaikka kukaan ei katso, tietokoneita ei sammuteta ollenkaan ja valotkin palaa usein... mitähän muuta? kaikki ei varmaan tule edes nyt mieleen...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä!:
mun neuvoni ois se että mahdollisimman luonnonläheisiä kankaita, bambu on hellä =)
Mutta sekään ei pysy yhtä kuivana kuin kertis ja meillä oli kosteus nimenomaan ongelma.
oon huomannut tosi paljon eroja ohuissa fleeceissä, näissä ei uus ole parasta ihoa varten, monta kertaa pesty lätkä on paljon parempi ku just ostetusta kankaasta tehdyt, se mokka on hyvää ollut, coolmax ei niin hyvä mutta toimii.

Yhteistyössä