"Olen niin laiska"-ihmiset selittäkääs?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No ihan oikeasti meillä on nyt jo ollu kuivatus kapasiteetti täysin käytössä ja kone käy kokoajan. Eli niitä kestoja olis tarvinnu ostaa niin paljon, että ne olis voinu lähettää pesulaan. Tai sit olis pitäny ostaa toinen pesukone ja kuivausrumpu sitä touhua varten ja se tuskin on ekologista!
Eli sun syy ei ole se 'laiskuus'? ;)

Kyllähän sen ymmärtää ettei kaikki voi, vaikka se oliskin kuinka mahtavaa.

Kaikki ei kestoile, kaikki ei karppaa :xmas:
No mut järjestelykysymys se olis ollu, jos olis välttämättä halunnu. Olis voinu vaikka alkaa yöllä nousta tyhjentämään konetta. No ongelmaks olis jääny se kuivaus...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hedona:
Niin ja uskomattoman moni kyllä kääri ne paskat sinne kertakäyttöisen sisään metaania tuottamaan.
No en mä ainakaan kertiksiä rupee putsaamaan :eek: Suoraan roskiin ne menee.
No ei ole tullut mieleen että se kestis itsessään saastuttaa mutta se kakkakin siellä aiheuttaa pahojaan. Aika hurjaa ettei nykyihminen ton vertaa tajua, tai JAKSA tehdä

Niin ja uskomattoman moni kyllä kääri ne paskat sinne kertakäyttöisen sisään metaania tuottamaan.
Niin ei vain olis hyvä tehdä :/ oikeesti.
Mutta harvassa on ne ihmiset jotka kertiksistä käy pökäleet pönttöön tipauttamassa.
Itseasiassa, en oo minäkää törmänny ikinä ihmiseen joka ne kakat raapis vaipasta pois, enkä kyllä itekkää ajatellu niin tehä.. :whistle:

ss
Mutta harvassa on ne ihmiset jotka kertiksistä käy pökäleet pönttöön tipauttamassa.
Pitäiskö se lusikalla sitten kaapia siitä kertiksestä se kakka sinne pönttöön :/ :D

Alkuperäinen kirjoittaja odottava:
odottelen esikoista ja olen kiinnostunut kestovaipoista.. paljonko maksavat kappaleelta (noin)? ja kuinka paljon niitä on syytä olla? :D
Keskihinta taitaa olla 15-17 euroa, riippuu vaipasta. 20 ylikin saa yhteen menemään.
Toisaalta taas harsot on puoli-ilmaisia.
Määrä riippuu kanssa mitä vaippoja on käytössä, osa kuivuu hitaasti, osa hetkessä (taskut ja harsot)

Jos mä vielä saisin vaipatettavan, hankkisin kymmenkunta harsoa (ehkä jopa enemmän), kahdet villahousut, 5 taskuvaippaa ja pari AIO vaippaa.
Alkuun.

Mä en oikeasti kyllä tiedä tai muista paljonko meillä oli yksiä vaippoja käytössä, käytin tosi paljon noita harsoja ja villahousuja/kuorta/taskua.

toinen odottaja
en myöskään ryhdy varastoimaan eri kokoisia kestovaippoja kauheita määriä.. ja pyykkiäkin tulee muutenkin ihan tarpeeksi. minä paikkailen muuten käyttämällä julkisia yms. ihan sama kuinka vaahtootte ekologisuudesta, ja en oo tienny kenekään putsaavan kertakäyttövaippaa!! huh enkä aio minäkään. tääl on paljon pahempia saastuttajia kuin vauvojen vaipat ja pökäleet!!!!!! huh mitä marttyyreja

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Pitäiskö se lusikalla sitten kaapia siitä kertiksestä se kakka sinne pönttöön :/ :D
Kyllä se ihan sillä käsisuihkulla luulis suurrimman lähtevän,mutta sehän on niiiin aikaa vievää touhua

kakkavaippa
No, mulla molemmat olleet jatkuvia kakkaajia ja tavara on ollut löysää kuin mikä. Että siinä ei vaipasta mitään kikkareita nätisti pönttöön tiputella. Roskiin on siis nuo satsit vaipan mukana menneet, parhaimmillaan kymmenesti päivässä. Siinä mun syyni kertisten käyttöön.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja toinen odottaja:
en myöskään ryhdy varastoimaan eri kokoisia kestovaippoja kauheita määriä.. ja pyykkiäkin tulee muutenkin ihan tarpeeksi. minä paikkailen muuten käyttämällä julkisia yms. ihan sama kuinka vaahtootte ekologisuudesta, ja en oo tienny kenekään putsaavan kertakäyttövaippaa!! huh enkä aio minäkään. tääl on paljon pahempia saastuttajia kuin vauvojen vaipat ja pökäleet!!!!!! huh mitä marttyyreja
18 miljoonaa tonnia vuodessa vaippajätettä pelkästään suomessa onkin ihan pikku juttu! yksi ihminen voi tätä helpottaa ainaki 5 tonnilla, luulen että luku on kyllä pienemässä, onneksi...mutta sehän on meidän super äitien ansioo. Kertaakaan ei ole laiskottanu vaippa asiat

--
Meillä on pieni asunto jossa ei ole minkäänlaista pyykinkuivatustilaa erikseen. Kylppäriin ei mahdu kuin pieni teline kerrallaan. En aio ripotella pyykkiä ympäri asuntoa (täällä ei ihan oikeasti sekaan sitten mahdu). Siinä sulle laiskuutta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap =) :
Hehe siis kestikset lyödään ämpäriin ja kertikset roskikseen.
Niin ja siitä eteenpäin: roskapussi viedään ulos; kestikset laitetaan ämpäristä pyykkikoneeseen, kone päälle, ripustetaan kuivamaan ja kaappiin.

Alkuperäinen kirjoittaja odottava:
odottelen esikoista ja olen kiinnostunut kestovaipoista.. paljonko maksavat kappaleelta (noin)? ja kuinka paljon niitä on syytä olla? :D
Keskihinta taitaa olla 15-17 euroa, riippuu vaipasta. 20 ylikin saa yhteen menemään.
Toisaalta taas harsot on puoli-ilmaisia.
Määrä riippuu kanssa mitä vaippoja on käytössä, osa kuivuu hitaasti, osa hetkessä (taskut ja harsot)

Jos mä vielä saisin vaipatettavan, hankkisin kymmenkunta harsoa (ehkä jopa enemmän), kahdet villahousut, 5 taskuvaippaa ja pari AIO vaippaa.
Alkuun.

Mä en oikeasti kyllä tiedä tai muista paljonko meillä oli yksiä vaippoja käytössä, käytin tosi paljon noita harsoja ja villahousuja/kuorta/taskua.

No mut mä en halua. Kakka on ällöttävää, vaikka kyseessä olisikin vauvan kakka. Mitä vähemmän joudun olee sen vaipan sisällön kans tekemisis, sen parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millaisia on kankaiset harjoittelupöksyt? Mistä niitä saa? Pitävät siis jonkun verran märkää?
Ne on ihan niinkuin paksut pikkarit, vähän reilumman kokoiset vain ja kriittisemmällä alueella imua.

Pitävät pienet pisut mutta tuntuvat märiltä, meillä tosiaan jo nyt kolmannella käytössä ja on tykätty. Ihan samoista paikoista kuin kestojakin, eli nettikaupoista helpoimmin.

http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=294 nämä on olleet mun mielestä parhaat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen odottaja:
18 miljoonaa tonnia vuodessa vaippajätettä pelkästään suomessa onkin ihan pikku juttu! yksi ihminen voi tätä helpottaa ainaki 5 tonnilla, luulen että luku on kyllä pienemässä, onneksi...mutta sehän on meidän super äitien ansioo. Kertaakaan ei ole laiskottanu vaippa asiat
Kestoilu tekeeki susta superäidin :LOL:

shihtzu
Minä olen kestoillut, mutta nyt on aika pitkään menty kertiksillä, jotenkin vaan on taas ajauduttu siihen.
Mutta kuitenkin, minä joskus tipautan kertiksistä sen pökäleen pönttöön, mutta jos on sellaista joka ei noin vain irtoa, niin en minä sitä suihkuttelemaan ala, kun meillä ei edes sellaista vaihtoehtoa ole, kun ei ole pöntön vieressä käsisuihkua.

yhäippä
Miten ripulikakka saadaan siitä kertakäyttövaipasta pönttöön? Mä ihan oikeasti haluisin käyttää kestoja, mutta en vaan oo jaksanut. Tässä on niin paljon ollut muuta. No eilen kyllä päätin taas ottaa esikon kestot käyttöön, ja nyt poitsu painelee vaaleanpunaisessa fuzzyssa :) mut saas nähdä jääkö taas vaan muutamaan päivään :(

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millaisia on kankaiset harjoittelupöksyt? Mistä niitä saa? Pitävät siis jonkun verran märkää?
Ne on ihan niinkuin paksut pikkarit, vähän reilumman kokoiset vain ja kriittisemmällä alueella imua.

Pitävät pienet pisut mutta tuntuvat märiltä, meillä tosiaan jo nyt kolmannella käytössä ja on tykätty. Ihan samoista paikoista kuin kestojakin, eli nettikaupoista helpoimmin.

http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=294 nämä on olleet mun mielestä parhaat.
Kiitti tiedosta!

Yhteistyössä