Olen niin kyllästynyt siihen että mies on KOKO AJAN väsynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tympääntynyt puoliso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Justjust:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihme juttuja taas:
Sinä valvot päivät ja nukut yöt. On ihan ymmärrettävää et puolisosi on väsynyt, hänhän on tehnyt koko yön töitä.

Älä valita.

Huom! meillä kaksi lasta, joista pienempää imetän yhän öisinkin. En minäkään täysiä öitä nuku.

Voi elämän kevät sentään. Tiedätkö sinä mitä on tehdä töitä yöllä, aikana jolloin ihmisen pitäisi oikeasti nukkua? Tiedätkö miten raskasta se on? Jos sä valitat puolisosi väsymyksestä nyt, niin mene helvetti its eyötöihin ja kitise vasta sitten jos enää on aihetta.

Tein itse kaksi yövuoroa/ viikko vuoden ajan ja voin sanoa et kyllä väsytti. Vaikka olikin vain kaksi yötä, sillä mä jouduin yksinhuoltajana hakemaan lapset tarhasta, suokkimaan ne, siivoamaan, pesemään pyykkiä ja hoitamaan asioita. Kunnes oli taas aika lähteä töihin.

Sä oikeasti nyt valitat vain sen takia kun teillä on kaksi pientä lasta kotona ja sä et jaksa yksin kotia hoitaa. Tässä on nyt kyse sinusta eikä puolisostasi vikka kuinka selität.

Grow up and get a life!

Tekstistäsi paistaa kyllä katkeruus. Pahoittelen että olet yksinhuoltajana joutunut tuon kaiken kestämään.. minä en kuitenkaan ole yh, vaan minulla on mies ja lapsillani isä..jota me tarvitsemme.

Katkera? Minäkö? En helvetissä :D

Sun mies pitää sua itsestäänselvyytenä, joten tee asialle jotain. Nakkaa sille muksu ja sano et nyt äijä hommiin.

Onkohan sun mies masntunut tai tyytymätön perhe-elämään??? Luulisi, että haluaa viettää aikaa lastensa kanssa. Itse olen tehnyt yötöitä ja tosiaan kolmen maissa pystyyn ja sitten normiarkea iltaan asti. Ei ole normaalia nukkua koko päivää.

Normaali terve ihminen ei väsy kolmivuorotyöstä niin paljon, että nukkuu kaiken vapaa-aikainsa. olen itsekin tehnyt kolmi- ja viisivuorotyötä ja tiedän sen kokemuksesta. Kuten moni jo sanoikin, moni perheellinen käy vuorotöissä ja osallistuu silti perheen elämään. Miehelläsi ei taida olla kaikki kunnossa. Joku mainitsi masennuksesta, mikä voi olla yksi mahdollisuus. Miehesi pitäisi ehdottomasti mennä lääkäriin tutkittavaksi.

Ei tämä asia sinun ymmärtämiselläsi ja joustamisellasi parane. Olet varmasti kaikkesi tehnyt, etkä todellakaan vaikuta rasittavan miestäsi liikaa kotitöillä. Kyllä terve työssäkäyvä mies jaksaa työnsä lisäksi olla kiinnostunut myös perheestään ja viettää aikaansa lasten kanssa. Voimia sinulle. :)

Olen tuota koittanut saada lääkäriin että ottaisivat verikokeet tai muuta vastaavaa, mutta eipä tuo ole suostunut. Itse alan tässä olemaan jo eron partaalla, koska ei tämä tilanne muutu ellei töitä lopeta ja se ei oikeastaan käy päinsä koska ei me muuten tultaisi rahallisesti toimeen..täytyy tuota lainaakin lyhentää.
Kyllä voi olla mahdollista että on tyytymätön tähän perhe-elämään tai minuun, mutta eipä se ainakaan mitään ole myöntänyt kun olen koittanut kysyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:
Normaali terve ihminen ei väsy kolmivuorotyöstä niin paljon, että nukkuu kaiken vapaa-aikainsa. olen itsekin tehnyt kolmi- ja viisivuorotyötä ja tiedän sen kokemuksesta. Kuten moni jo sanoikin, moni perheellinen käy vuorotöissä ja osallistuu silti perheen elämään. Miehelläsi ei taida olla kaikki kunnossa. Joku mainitsi masennuksesta, mikä voi olla yksi mahdollisuus. Miehesi pitäisi ehdottomasti mennä lääkäriin tutkittavaksi.

Ei tämä asia sinun ymmärtämiselläsi ja joustamisellasi parane. Olet varmasti kaikkesi tehnyt, etkä todellakaan vaikuta rasittavan miestäsi liikaa kotitöillä. Kyllä terve työssäkäyvä mies jaksaa työnsä lisäksi olla kiinnostunut myös perheestään ja viettää aikaansa lasten kanssa. Voimia sinulle. :)

Kiitos! :)

Nyt mies vasta heräsi..tunnin päästä pitää olla jo työmaalla. Eli tosiaan nukkui aamu seitsemästä tähän asti :( sain sen sentään syöttämään naperolle iltapuuron, eipä tuo muuta sitten ennätäkään enää kun joutuu taas lähtemään :(

Olen tuota koittanut saada lääkäriin että ottaisivat verikokeet tai muuta vastaavaa, mutta eipä tuo ole suostunut. Itse alan tässä olemaan jo eron partaalla, koska ei tämä tilanne muutu ellei töitä lopeta ja se ei oikeastaan käy päinsä koska ei me muuten tultaisi rahallisesti toimeen..täytyy tuota lainaakin lyhentää.
Kyllä voi olla mahdollista että on tyytymätön tähän perhe-elämään tai minuun, mutta eipä se ainakaan mitään ole myöntänyt kun olen koittanut kysyä.

Miehet on just tuollaisia, tosi vastahakoisesti lähtevät hakemaan apua, ja selvittelemään asiaa. Mut oikeesti sun pitää vähän herätellä sitä miestäsi..jos ei sit muuta vaihtoehtoa, niin ota ja lähde lastesi kanssa vaikka esim. mummolaan ym. viikoksi ja sano että muutosta on tultava tai sitten pitää miettiä vakavasti eroa. Se sun miehesi pitää nyt ihan itsestäänselvyytenä sitä että sinä hoidat kaiken, eikä tuskin myönnä että mikään on vialla, ennekuin hieman "pelottelet ja herättelet" sitä.

pitäsköhän sun mennä töihin niin ei tarvisisi miehes puskee pitkää päivää?? olisit sinäkin leipää hankkimassa, niin ei yksi ihminen perheessä pala loppuun.. ehkä niitä helliä hetkiäkin sitten tulee...

Alkuperäinen kirjoittaja mietippä sitä:
pitäsköhän sun mennä töihin niin ei tarvisisi miehes puskee pitkää päivää?? olisit sinäkin leipää hankkimassa, niin ei yksi ihminen perheessä pala loppuun.. ehkä niitä helliä hetkiäkin sitten tulee...

kuka ne kotityöt tekisi jos minä olen päivät töissä? No minähän tottakai, eli sehän tietäisi itselleni vain kahta kauheammin töitä. Olen vielä äitiyslomalla enkä kyllä ajatellut töihin mennä ennenkuin kuopus on 2-vuotta.

Mun mies teki 3-vuorotyötä ja on kyl osallistunut lasten- ja kodinhoitoon. Nukkui sen minkä nukkui ja sitten oli meidän kanssa (olin silloin kotona lasten kanssa). Ei kuulosta normaalilta, enkä itsekään jaksais katsoa tuollaista miestä.

Normaalia työaikaahan tuo ap:n mies tuntuu tekevän. Että ei tuo kommentti oikein tähän istu.

Alkuperäinen kirjoittaja y:

Normaalia työaikaahan tuo ap:n mies tuntuu tekevän. Että ei tuo kommentti oikein tähän istu.

ihan normaali 8 tunnin työaika on.

kuka ne kotityöt tekisi jos minä olen päivät töissä? No minähän tottakai, eli sehän tietäisi itselleni vain kahta kauheammin töitä. Olen vielä äitiyslomalla enkä kyllä ajatellut töihin mennä ennenkuin kuopus on 2-vuotta.

se on sit sun asias älä valita.. jos kumpikin kantaa rahaa taloon kumpikin hoitaa taloutta... niin se menee.. lapset on päivät tarhassa ei siellä kukaan ole sotkemassa kotona.. tosin pyykkiä tulee silti.. sitä varten on pyykkikone keksitty elämää helpottamaan.. kuules tiiän mistä puhun... !selityksiä löytyy että ei tarvitse töihin mennä AINA!! TÄÄLLÄ PALSTALLA... hoidat äityysloman loppuun ja sit... kysyppä mieheltäsi haluaako se elättää teitä... mitä mieltä se on oikeasti asiasta.. sä tietysti pykellät viimestään ennen kuin lapsi on 3v uuden.. että on taas tekosyy olla menemättä töihin.. eikös niin..?

Alkuperäinen kirjoittaja y:

noh tehdä sitten yöitä....

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Mun mies teki 3-vuorotyötä ja on kyl osallistunut lasten- ja kodinhoitoon. Nukkui sen minkä nukkui ja sitten oli meidän kanssa (olin silloin kotona lasten kanssa). Ei kuulosta normaalilta, enkä itsekään jaksais katsoa tuollaista miestä.

jokaisen jaksamis kyky on erillainen... jos näkee että kumppani ei jaksa niin pitäisi olla tukena.. eikä kasata lisää töitä..

Alkuperäinen kirjoittaja ihmetyttää hitleri naiset..:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:

jokaisen jaksamis kyky on erillainen... jos näkee että kumppani ei jaksa niin pitäisi olla tukena.. eikä kasata lisää töitä..

Näitä kommentteja voi tulla vain ihmisiltä, jotka eivät oikeasti tiedä, mistä puhuvat. Hyvähän se on opettaa ihmisille, miten pitää toimia, kun ei oikeasti ole vastaavassa tilanteessa ollut.

Ja en kyllä yhtään ymmärrä näitä ap:n morkkaajia. Itse en jatkaisi tuollaisessa suhteessa. Kyllä ainakin oma äitini oli vaativassa kolmivuorotyössä eikä todellakaan nukkunut koko päivää... Osallistui kotihommiin ja oli meidän kanssa, kun oli herännyt yövuoron jälkeen uniltaan. Mutta naisethan ovat aina valmiit paapomaan niitä rankkaa työtä tekeviä miehiä ja kivittämään ihan aiheesta miehestään huolissaan olevan naisen :(. Onneksi ap on sentään saanut muutaman järkevänkin vastauksen. Miehen on syytä selvitellä onko hänestä yötöihin ylipäänsä, jos ei normaali unimäärä esim 8-16 riitä, niin on kyllä epänormaalia.

Ei tuo kyllä ihan normaalia ole että noin paljon nukkuu. Ja tiedän mistä puhun, itse kolmivuorotyötä tehneenä ja paljon tuttavia jotka tekee. Kyllähän yövuorot voi saada aika väsyneeksi mutta ei sentään niin että koko päivä menee nukkumiseen.

Mä en jaksa ymmärtää miten tämäkin on taas saatu ap:n syyksi joka on vaan huolissaan miehestään.

eih...kohta ihan tosi pääsee itku. Juuri olin saanut tiskattua ja pyyhdittyä pöydät, niin nyt oli taas lavuaari täynnä astioita ja ruuantähteitä. Kuinka kauan sitä pitäisi jaksaa aikuisen miehen jälkiä siivota?? :`(

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja en kyllä yhtään ymmärrä näitä ap:n morkkaajia. Itse en jatkaisi tuollaisessa suhteessa. Kyllä ainakin oma äitini oli vaativassa kolmivuorotyössä eikä todellakaan nukkunut koko päivää... Osallistui kotihommiin ja oli meidän kanssa, kun oli herännyt yövuoron jälkeen uniltaan. Mutta naisethan ovat aina valmiit paapomaan niitä rankkaa työtä tekeviä miehiä ja kivittämään ihan aiheesta miehestään huolissaan olevan naisen :(. Onneksi ap on sentään saanut muutaman järkevänkin vastauksen. Miehen on syytä selvitellä onko hänestä yötöihin ylipäänsä, jos ei normaali unimäärä esim 8-16 riitä, niin on kyllä epänormaalia.

huolissani olen kyllä. Mies on vasta 35-vuotias ja jos on tämän ikäisenä näin loppu töistä, niin minkälaista se tulisi olemaan esimerkiksi kymmenen vuoden päästä? :( epäilen kyllä ettei ihan kaikki ole kunnossa

Siis mies nukkuu noin 13h unet 8h yövuoron päälle? Ei ole kyllä normaalia, että terve ihminen nukkuisi noin.
Joko on masentunut tai sitten on joku fyysinen sairaus takana, tai muuten vaan haluaa laistaa kotityöt ym. kotiin liittyvät asiat.
Itse nukuin viime yönä 12h unet, mutta oonkin viimeisilläni raskaana, 5 lasta ennestään ja nukkuminen katkonaista selkäkipujen takai.

no ei ole tosiaan normaalia. kyllä normaali ja terve ihminen pystyy ja haluu ja jaksaa osallistuu perheensäkn elämään vaikka tekiskin kolmivuorotyötä.
oisko mies jotenkin masentunut tms ?

Yhteistyössä