D
dina
Vieras
ja tosiaan nuo uupumukset/orastavat masennukset on syytä hoitaa, sen verran usein ne nimittäin johtaa alkoholismiin. ja siinä vaiheessa on usein jo liian myöhäistä..
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja dina:meillä ei mies oo kolmivuorotyössä, tekee yhtä vuoroa joka sitten normaalipäivänä kestääkin sen 12h. Talveksi onneksi helpottaa vähän. On kyllä kovin uupunut aina, ei jaksa mitään ja yksinhän minä näin ollen kotona kaiken hoidan. Pahinta on juurikin se ettei yhteistä aikaa ole, ja jos oliskin, ei mies uupumukseltaan jaksa innostua mistään.
Olen vain yrittänyt parhaani mukaan ymmärtää ja pyytänyt miestä pitämään välillä lomaa, vaikka sairaslomaa, mitä tahansa että hoitaisin itsensä kuntoon. Pyynnöt on tähän asti olleet turhia, ja tuo 25v näyttääkin jo ennemminkin 35v:lta. Kovin tylsäksikin on mies muuttunut.
Työuupumus pitäisi aina ottaa vakavasti, valitettavasti just miehet ei tahdo sitä tunnistaa ja vaikka tunnistaakin, sen tunnustaminen on taas asia erikseen. Ja vaikea asia onkin.
Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:Mun mies tekee aina 5 viikkoa putkeen yövuoroa ja sit välissä on yks päiväviikko. Viionloput vapaat. Eikä tosiaankaan oo samalla tavalla väsynyt kun ap:n mies. Kyllä mä veikkaisin, että jotain masennusta, anemiaa tms. sairautta on taustalla. Tiedän, että vuorotyö ja yötyö ovat rankkoja elimistölle, mutta se että nukkuu ihan koko päivän eikä jaksa/halua osallistua mihinkään, niin kielii jostain. Mars mies lääkäriin. Ja voihan olla, että tuohon ei auta muu kuin yötöiden lopettaminen, toisten elimistö ei vaan sitä kestä. Mun miehen työkaveri joutui lopettamaan yövuorot ja on nyt kuin uusi mies, laihtunutkin liki 20kg.
Kyllä mä ymmärrän ja kiva että sulla on ystäviä joiden kanssa saat vaihtaa ajatuksia päivän mittaan.Miehet on kuitenkin ikuisia lapsia,monella tapaa =)Alkuperäinen kirjoittaja ap:Clivia, tekstissä oli paljon tottakin, mutta minun täytyy sanoa että ei päivät minulla ei ole tylsiä. Minulla on mammakavereita ja käymme lasten kanssa ulkoilemassa ja kahvitellaan parinaki päivänä viikossa. Minä osaan ottaa myös ilon irti siitä että saan olla lasten kanssa kotona. Toki jotkin päivät ovat raskaita ja silloin haluan miehelleni purkaa mieltäni ihan yhtälailla kun haluan kertoa jos meillä on ollut tosi kiva päivä lasten kanssa. Haluaisin vain niin kovasti että mies voisi myös nauttia perheensä kanssa olemisesta ja että ottaisi minutkin joskus huomioon.
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:niin mitäs Unikeko viikonloppuisin tekee, tai siis vuorotauolla?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ahma:niin mitäs Unikeko viikonloppuisin tekee, tai siis vuorotauolla?
mikäli ei tietokoneella istu, lähtee kaverilleen pelaamaan pokeria. Joskus harvoin käy vauvan kanssa vaunuilemassa tai taaperon kanssa uimahallissa. Se olikin yllättävää että viime viikonloppuna itse ehdotti että lähtisi uimahalliin pojan kanssa ja siellä ne sitten oli 1,5 tuntia.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Voisi olla yksi tekijä. Mun miehellä uniapnea todettiin syyksi jatkuvaan väsymykseen ja testissä ilmeni että heräilee jatkuvasti "nukkuessaan". Nyt hoidon aikana jäänyt päivänokoset pois ja paljon pirteämpi muutenkin.Itse teen säännöllisesti 12 tunnin yövuoroa aina 4-6 yötä pötköön ja välissä nukun n.4-6t eli sen ajan minkä lapset ovat koulussa. Väsynyt välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Alkuperäinen kirjoittaja tympääntynyt puoliso:Mies tekee kolmivuorotyötä ja minä olen kotiäitinä. Olen niin tympääntynyt tähän että mies on ihan koko ajan aivan poikki. Tämän viikon on yövuorossa ja on kirjaimellisesti nukkunut koko päivän..kerran on käynyt vessassa ja painui takaisin sänkyyn..ei ole edes syönyt mitään.Tiedän että yövuorot väsyttää, mutta että onko tämä enää normaalia? Työ ei ole fyysisesti raskasta.
Itsekin toivoisin vähän apua kotitöissä ja lastenhoidossa. Ja kaipaan hänen seuraansa...en edes muista milloin viimeksi meillä olisi ollut helliä hetkiä. On aina niin väsynyt ja kärttyinen ettei jaksa nähdä "vaivaa" minun eteeni.
Alkuperäinen kirjoittaja y:Alkuperäinen kirjoittaja ihmetyttää hitleri naiset..:Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:Mun mies teki 3-vuorotyötä ja on kyl osallistunut lasten- ja kodinhoitoon. Nukkui sen minkä nukkui ja sitten oli meidän kanssa (olin silloin kotona lasten kanssa). Ei kuulosta normaalilta, enkä itsekään jaksais katsoa tuollaista miestä.
jokaisen jaksamis kyky on erillainen... jos näkee että kumppani ei jaksa niin pitäisi olla tukena.. eikä kasata lisää töitä..
Näitä kommentteja voi tulla vain ihmisiltä, jotka eivät oikeasti tiedä, mistä puhuvat. Hyvähän se on opettaa ihmisille, miten pitää toimia, kun ei oikeasti ole vastaavassa tilanteessa ollut.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Samalla tavalla toimin minä. Hoitsu kolmivuorotyössä. Yötyö ei vain ole sama kuin päivätyö, kun kroppa elää kuitenkin päivärytmissä. Tunnut vain pahentavan tilannetta.
Alkuperäinen kirjoittaja tympääntynyt puoliso:Mies tekee kolmivuorotyötä ja minä olen kotiäitinä. Olen niin tympääntynyt tähän että mies on ihan koko ajan aivan poikki. Tämän viikon on yövuorossa ja on kirjaimellisesti nukkunut koko päivän..kerran on käynyt vessassa ja painui takaisin sänkyyn..ei ole edes syönyt mitään.Tiedän että yövuorot väsyttää, mutta että onko tämä enää normaalia? Työ ei ole fyysisesti raskasta.
Itsekin toivoisin vähän apua kotitöissä ja lastenhoidossa. Ja kaipaan hänen seuraansa...en edes muista milloin viimeksi meillä olisi ollut helliä hetkiä. On aina niin väsynyt ja kärttyinen ettei jaksa nähdä "vaivaa" minun eteeni.
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:Alkuperäinen kirjoittaja tympääntynyt puoliso:Mies tekee kolmivuorotyötä ja minä olen kotiäitinä. Olen niin tympääntynyt tähän että mies on ihan koko ajan aivan poikki. Tämän viikon on yövuorossa ja on kirjaimellisesti nukkunut koko päivän..kerran on käynyt vessassa ja painui takaisin sänkyyn..ei ole edes syönyt mitään.Tiedän että yövuorot väsyttää, mutta että onko tämä enää normaalia? Työ ei ole fyysisesti raskasta.
Haloo! Jos mies on yövuoroissa, niin silloin on tärkeää nukkua!!! Itse nukun yövuoron jälkeen 7-8 tuntia ja tokkurassa sen jälkeen menee tunti pari tokkurassa.