Olen mielenterveyshoitaja, haluatko kysyä jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hoitsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä mieltä olet "luomulääkkeistä" oikeitten lääkkeitten sijaan? Esimerkkinä vaikka masennuksen ja uniongelmien hoitoon 5-htp ja l-tyrosiini tai muut luontaistuotteet, joita ei välttämättä saa apteekista? Onko asiakkaan/potilaan oma-aloitteisuus lääkityksen suhteen hyvä vai huono asia?

Edit. Tiedän, että lääkitysjutut ei varsinaisesti kuulu mielenterveyshoitajan työhön, mutta ne varmasti vaikuttaa jollain tavalla hoitosuhteessa.

Viimeksi muokattu:
Olen lähi- ja sairaanhoitaja.

Jotkut varmasti rasittuvat työstään niin, että sairastuvat itsekin, mutta uskon, että tällä alalla työssä jaksamisesta pidetään erityisen hyvin huolta. Omien ja työkaverieni kokemusten mukaan.

Mielestäni mielialalääkkeitä tuputetaan ihmisille turhan usein nykyään, varsinkin lievissä masennustapauksissa. Uskon, että lääkkeet eivät auta kaikkia, vaan keinot parantumiseen tulisi löytyä oman itsensä löytämisestä. Terapian avulla tai itse.

[QUOTE="Hoitsu";26247288]Mielestäni mielialalääkkeitä tuputetaan ihmisille turhan usein nykyään, varsinkin lievissä masennustapauksissa. Uskon, että lääkkeet eivät auta kaikkia, vaan keinot parantumiseen tulisi löytyä oman itsensä löytämisestä. Terapian avulla tai itse.[/QUOTE]

Olen samaa mieltä. Lääkkeistä on apua vaikeissa tilanteissa, mutta aina nekään ei auta.

Niin jatkan vielä lääkkeistä. Mielestäni, jos ihminen kokeilee "luomulääkkeitä" ensin ja kokee hyötyvänsä niistä, niin se on parempi kuin, että hakisi heti masennuslääkkeet lääkäristä. Sitä en pidä hyvänä, että masennuslääkkeiden lisäksi syödään luonnontuotteita, joiden yhteisvaikutuksista ei ole varmuutta. Mutta jokainen omalla vastuullaan. Ja lääkehoito kuuluu olennaisesti työnkuvaani.

Luonteenpiirteet ovat kaikilla ihmisillä yksilölliset, mutta skitsofreenikot näkevät ja kuulevat usein harhoja, ovat epäluuloisia ja maailmankuva on usein "vääristynyt".

Ei kiinnosta mennä työelämään tai muutenkaan elämässä eteenpäin eikä ole edes haluja hakea apua jos ja kun tämä on masennusta..niin mitäpä siinä sitten olisi tehtävissä?

Yhteistyössä