[QUOTE="et oo tosissas";27737877]Ihan, että lahjalla täytyy arvostus osoittaa. Itse en ole ikinä työstäni lahjaa saanut, mutta tiedän, muuten, että ihmiset sitä arvostavat. Kumma, jos ei opettaja tiedä omaa arvoaan ilman lahjoja.
En itse ole aikaisemmin vienyt lahjoja lasten päiväkotiin, koska olen kokenut sen hankalaksi. Kaksi lasta kahdessa eri ryhmässä ja en edes oikein tiedä ketkä kaikki hoitajat vakituisesti kyseisiin ryhmiin kuuluvat. Tänä vuonna ratkaisin ongelman antamalla molempien ryhmien aikuisille suklaarasian yhteiseksi. Junttia tai ei, mutta ompahan nyt arvostettu sitten.[/QUOTE]
En minäkään vienyt jokaiselle omaa lahjaa, vaan molempien lasten hoitajille suklaarasiat hteiseksi tai siis lapset veivät. Ei ne hoitajatkaan varmaan mitään erikoista tarvi, mutta kyllä tuollainen pieni lahja kasvattaa sitä motivaatiota ja tuntee itsensä arvostetuksi. Nykyään ihmiset eivät osaa tällaisia pieniä kohteliaisuusasioita, sanotaan vaan, että saahan se siitä palkan, jotenkin kylmä ajatustapa minun mielestäni.
Ja se, että joku vie jotain kallista ei tarkoita sitä, että ne hoitajat tai muut vaatisivat jotain kallista, se yksi pieni suklaalevykin lämmittää mieltä ihan älyttömän paljon.