Olen juntti, mutta en ymmärrä miksi te rahtaatte opettajille joululahjoja?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Lunatic
Ja sitten vielä saatte siitä stressiä ja kyselette täällä mitä ostaa semmoselle ja tämmöselle opelle, kun ei oo omia ideoita. Hohhoijakkaa.

Onko se jotain numeroiden kalastelua vai mitä?
 
"mie"
Minusta lahja opettajalle on kiitos kuluneesta syksystä.
Ihan samoin annan joululahjan meidän kotisiivoojalle, meidän nuorimman toimintaterapeutille, meidän vanhimman piano-opettajalle, meidän keskimmäisen balettiopettajalle jne.
Minä olen tähän tottunut jo lapsuudenkodissani. Oma äiti antoi joka joulu lahjan jopa postinkuljettajalle.

Keneltäkään en odota erityishuomiota lapsellemme tämän johdosta, vaan ihan aidosti haluan kiittää heitä hyvin tehdystä työstä.
 
"vieras"
Ja sitten vielä saatte siitä stressiä ja kyselette täällä mitä ostaa semmoselle ja tämmöselle opelle, kun ei oo omia ideoita. Hohhoijakkaa.

Onko se jotain numeroiden kalastelua vai mitä?
En vie opettajalle mutta lapsen hoitajalle olen vienyt. Siksi, että hän on aivan mielettömän ihana ja tekee pienellä palkalla tärkeää työtä, joten joulun alla annan aina "bonuksen"
 
En mäkään ymmärrä. Mun lapsuudessa/nuoruudessa en muista että kukaan tuttavistakaan olis vieny opettajille mitään. Enkä itsekään vie päiväkodin tädeille. Ehkä sitten kun lapsi osaa itse vaikka piirtää ja ymmärtää lahjan antamisesta, saa viedä vaikka omalle hoitajalleen piirustuksen tai kortin.
Olen kyllä sanonut usein lapseni lempihoitajalle että hän tykkää tästä, ja on unissaankin puhunut ko. hoitajasta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lentokala
"vieras"
Helpommalla pääsee, kun ei lähde tämmöseen runmbaan ollenkaan. Toisekseen on vaikea kuvitella, että opet ilahtuu joka jouluisesta pikkukrääsä määrästä, aatelkaan nyt itsekkin hyvällä lykyllä ope saa n. 20-30 kpl pientä tonttu tahi pukki krääsää/joulu...
 
No kylla oot aika juntti , niiku jo sanoit.
Tottakai niille pitaa antaa lahjuksia jouluna ja muutenkin.
Eiko se lakikin sen jo maaraa ,etta opet kuuluu lahjoa tavalla tai toisella.
Avaa nyt rakas ystava silmasi.
 
fdas
En mäkään ymmärrä. Mun lapsuudessa/nuoruudessa en muista että kukaan tuttavistakaan olis vieny opettajille mitään. Enkä itsekään vie päiväkodin tädeille. Ehkä sitten kun lapsi osaa itse vaikka piirtää ja ymmärtää lahjan antamisesta, saa viedä vaikka omalle hoitajalleen piirustuksen tai kortin.
Olen kyllä sanonut usein lapseni lempihoitajalle että hän tykkää tästä, ja on unissaankin puhunut ko. hoitajasta :)
Lienee perhe- ja ehkä paikkakuntakohtaistakin.
Omasta lapsuudesta muistan, että äiti muisti pienellä paketilla
- postinkantajaa
- meijeriauton kuljettajaa
- jokaisen lapsen opettajaa
- lomittajia
ja varmaan vaikka kuinka montaa muuta, jota en nyt muista.
Lahjalla muistettiin oikeastaan jokaista, joka jollakin tapaa oli mukana perheemme arjessa.

Itsellekin tämä tapa on jossain määrin jäänyt ja joka vuosi lasten harrastusten ohjaajat, päiväkodin hoitajat ja keittäjät, koulun opettajat jne saavat pienen kiitoksen työpanoksestaan.
 
"vieras"
En ymmärrä minäkään, enkä ole ajatellut moiseen lahjarumbaan lähteä. En päivähoitopaikan enkä koulun osalta. Joulukortin voin laittaa, muuten saavat pärjätä ilman lahjuksia.
 
Lienee perhe- ja ehkä paikkakuntakohtaistakin.
Omasta lapsuudesta muistan, että äiti muisti pienellä paketilla
- postinkantajaa
- meijeriauton kuljettajaa
- jokaisen lapsen opettajaa
- lomittajia
ja varmaan vaikka kuinka montaa muuta, jota en nyt muista.
Lahjalla muistettiin oikeastaan jokaista, joka jollakin tapaa oli mukana perheemme arjessa.

Itsellekin tämä tapa on jossain määrin jäänyt ja joka vuosi lasten harrastusten ohjaajat, päiväkodin hoitajat ja keittäjät, koulun opettajat jne saavat pienen kiitoksen työpanoksestaan.
Juuri näin.
Meiltä lähtee opettajien ohella pienet paketit myös postinkantajalle ja vierasmajan talonmiehelle.

:)
 
Ken guru
Monelta se onkin sitä, että halutaan näyttää hyvältä perheeltä opettajan silmissä. Olen monien kuullut (ja täälläkin lukenut) kiroavan kun ei keksi mitä ostaa, mutta pakko jotain keksiä. Eli ei se monilta perustu mihinkään muuhun kuin pyrkimykseen luoda sädekehää oman päänsä päälle. Opettajat ei sitä pikkurahalla ostettua krääsää tarvitse.
 
  • Tykkää
Reactions: Littledeath ja Wolt
Juuri näin.
Meiltä lähtee opettajien ohella pienet paketit myös postinkantajalle ja vierasmajan talonmiehelle.

:)
mä lähetän edellämainittujen lisäksi joulupaketin myös:

*pankinjohtajalle
*sähkö- ja vesilaitokselle
*vakuutusyhtiöön
*roska-autonkuljettajalle
*lähikaupan myyjättärille
*puhelinoperaattoreiile (meillä on liittymiä kaikilta kolmelta)
*matkahuollon tytöille


nämä kaikki tekevät työtään antaumuksella meidän perheen elämän helpottamiseksi ja ansaitsevat kiitoksensa
 
"Jenni"
Meidän 1. luokkalaiselle opettaja on vielä suuri auktoriteetti ja opettajaa uskotaan joka asiassa ja hän on erittäin tärkeä henkilö lapselle. Siksi myös jouluna viemme opettajalle jotain niinkin mautonta kuin suklaata ja kukkasen. Ja siksi, että lapsi haluaa viedä. Opettajat ovat yleensä aika "lähellä" perhettä joten miksi heitä ei saisi muistaa vaikka työtään tekevätkin?
Olen itse töissä sairaalassa ja omalle osastolleni tuovat potilaat paljon jouluna ihania yllätyksiä, vaikka työtämme mekin "vain" teemme.
 
mä lähetän edellämainittujen lisäksi joulupaketin myös:

*pankinjohtajalle
*sähkö- ja vesilaitokselle
*vakuutusyhtiöön
*roska-autonkuljettajalle
*lähikaupan myyjättärille
*puhelinoperaattoreiile (meillä on liittymiä kaikilta kolmelta)
*matkahuollon tytöille


nämä kaikki tekevät työtään antaumuksella meidän perheen elämän helpottamiseksi ja ansaitsevat kiitoksensa
Ennen taisi noin melkein monessa paikassa ollakin.
Tuota roskakuskin muistamista voisin harkita itsekin.
:)
 

Yhteistyössä