Olen hormoonihirviö, taas hermot meni

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Esimerkki
Avioero

Kysymys:

Solmin eläkepäivilläni avioliiton joka muutaman kuukauden jälkeen osoittautui erehdykseksi ja eroasia on vireillä. Minulla on ennen avioliittoa hankittu omistusasunto ja kesämökki.
Miehellä ei ole mitään omaisuutta. Avioehtoa ei ole tehty. Pitääkö minun nyt luovuttaa puolet omaisuudestani miehelle?

Vastaus:

Yleinen käsitys on, että aivoeron sattuessa puolisoiden varat jaetaan puoliksi, ellei avioehtosopimuksella ole suljettu pois tai rajoitettu toisen avio-oikeutta. Tämä onkin pääsääntö, mutta ei sääntöä ilman poikkeusta. Avioliittolakiin on luotu mekanismi, jolla vältetään kohtuuttomien tilanteiden syntyminen.

Puolittamissäännöstä voidaan poiketa tilanteissa, joissa omaisuuden puolittaminen johtaisi kohtuuttomaan lopputulokseen tai siihen, että puoliso saisi perusteetonta etua. Tätä kutsutaan osituksen sovitteluksi. Sovittelu kriteereinä ovat mm. avioliiton kesto ja puolisoiden toiminta yhteisen talouden hyväksi ja omaisuuden kartuttamiseksi. Koska avioliittonne on ollut lyhyt ja ositettavat varat ovat ennen avioliittoa teidän hankkimianne tulee osituksen sovittelu tapauksessanne aivan ilmeisesti kysymykseen.

Ositusta voidaan sovitella mm. siten, että puolison oikeutta saada avio-oikeuden nojalla tasinkona toisen omaisuutta rajoitetaan tai tämä oikeus kokonaan poistetaan.

Kuka ratkaisee miten varat jaetaan? Ensisijaisesti teidän tulisi neuvotellen pyrkiä sopimaan asiasta. Mikäli sopua ei synny, jommankumman puolison pyynnöstä käräjäoikeus määrää ns. pesänjakajan (yleisimmin joku paikkakunnan asianajajista) toimittamaan osituksen. Jos osituksen sovittelua vaaditaan, pesänjakaja harkitsee, miten lakia sovelletaan tapaukseenne ja tekee asiasta ratkaisun. Pesänjakajan ratkaisuun tyytymätön osapuoli voi saattaa asian oikeuslaitoksen ratkaistavaksi.

http://www.suonio.com/perheoikeus.htm
 
Venakko Milanna
miksi sä oot ottanut valmiiksi selvää lakipykälistä,jos sulla on rakkaudesta solmittu suhde vanhempaan miljonäärimieheen? :whistle: ja mistä toi sun tieto on lähtöisin?
tämä laki tiedän siks, koska kun olin töissä strippibaarissa, mun yhdeltä asiakkaalta vaimo vei puolet aomaisuudesta, sitten se kertoi etä nykyään on uus laki että jopa avoliitossa pitää jakaa kaikki puoliks jos asuu joku aika yhdessä
 
tämä laki tiedän siks, koska kun olin töissä strippibaarissa, mun yhdeltä asiakkaalta vaimo vei puolet aomaisuudesta, sitten se kertoi etä nykyään on uus laki että jopa avoliitossa pitää jakaa kaikki puoliks jos asuu joku aika yhdessä
Hyvä on tietolähde...

Tässäpä sinulle se avoliittolaki selvällä kielellä.
Avoliittolaki

Ei mitään "kaikki automaattisesti puoliksi" pykälää ole siinäkään.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
"vieras"
tämä laki tiedän siks, koska kun olin töissä strippibaarissa, mun yhdeltä asiakkaalta vaimo vei puolet aomaisuudesta, sitten se kertoi etä nykyään on uus laki että jopa avoliitossa pitää jakaa kaikki puoliks jos asuu joku aika yhdessä
Ja tämä asiakas oli siis se miljonääri, jonka takia jätit lapsiesi isän?
Eikö onnistunut enää rahanlypsäminen tältä miljonääriltä, kun jouduit vaihtamaan hänet tähän nykyiseen miljonääriin?
 
"vieras"
nykylain mukaan, jopa avovaimot ja miehet jos asuu yhdessä kaikki menee puoliks jos toinen halua. Mutta niin kuin sanon minulle aivan sama, tiedän vaan lakia
Ikävä paljastaa, mutta sinulle on valehdeltu. Suomessa sellaista omaisuutta ei jaeta erossa tasan, joka on hankittu ennen avioliittoa. Suomessa on myös ihmiskauppa kielletty. Toki voit myydä itsesi, mutta lapsiasi et voi myydä. Kenestäkään uudesta miehestä ei tule isää lapsillesi, vaikka hän maksaisi miljoonia.

Avioeron sattuessa molempien puolisoiden omaisuus (myös ennen avioliittoa hankittu) lasketaan yhteen, siitä vähennetään puolisoiden velat, ja jäljelle jäänyt summa jaetaan puolisoiden kesken. Se, joka omistaa enemmän, joutuu maksamaan tasinkoa sille, joka omistaa vähemmän. Näin siis silloin, jos ei ole avioehtoa. Jos avioliitto on kestänyt vain vähän aikaa, oikeus voi poiketa tästä perussäännöstä.
 
"vieras"
kuulema uus laki on sellainen, myös avoparia koske, ettei joku aika vaan pitää elää ja automattisesti menee puoliks jos toinen halua
Olet väärässä ja edelleenkin valkoista roskaväkeä.

En edes tiedä, minsi mua raivostuttaa tämä ap niin paljon.

Toivon todella. että jos ap: llä ja miehellä ei ole avioehtoa, mies palkkaa eron sattuessa hyvän juristin ositukseen. Ei nykysuomessa parin kk:n avioliiton peristeella ryöstetä ex- puolisoa. Ihan tiedoksi ap:llekin. Eli kannattaa teeskennellä rakastunutta vaimoa vähän pidempään.
 
"vieras"
Muistan ap, sun kirjoituksesi tästä? miljonääristä että miten hän oli asiakkaana strippibaarissa ja hän rakastui sinuun siinä, ja ettei hän hyväksynyt että strippaat muille, niimpä strippasit hänelle hänen kotonaan tai jotain. Jätit ja petit miestäsi, ryyppäsit shamppanjaa.


Miksi nyt väität ettei hän ollut asiakkaasi ja että tapasitte jotenkin mystisesti, että sun numero oli hänellä, vaikkette tunteneet ja muuta schaibaa? Vai onko tämä eri tapaus?
 
Venakko Milanna
ei hän ollut mun asiakas!!!! Me emme ole tutustuneet strippibaarissa, mutta hän kävi monta monta kerta, koska mä olin siellä töissä....

Enkä mä leikki rakastunutta, vaan rakastan oma miestä, mutta tämä vitsi suututta mua aika paljon. Enkä ole eroamassa vaan, sillä tavalla hauan sille todista ettei mulle saa noin vitsailla. Jos hän oikeasti mulle olisi joku sellainen kenestä ei olisi väliä, niin luuleko joku että olisin otanut sen vitsin vakavasti???

Sekä tämäkin komentti ärsyttää, kun joku sanoi että hän mua 20v vanhempi.

Kyllä hän on mua 18,5v vanhempi, mutta ei helvetti mikä vanhuus, en mä ise olisi ikinä hänelle antanut 44 mitä hän on. Koska hänellä hieno kroppa ja hän on söpö, rehellinen, kiltti, hyvää lapsille, hyvää töissä, rakasta työnteko, hänellä on paljon plussia... Mutta se vitsi mitä hän mulle heti jo toinen kerta otin nyt vakavasti, nkä anna noin vaan anteeks, enkä edes tee kakkua huomenna.... Mä olen se mitä olen ja näin näytän itseä kun suutun
 
"vieras"
ei hän ollut mun asiakas!!!! Me emme ole tutustuneet strippibaarissa, mutta hän kävi monta monta kerta, koska mä olin siellä töissä....

Enkä mä leikki rakastunutta, vaan rakastan oma miestä, mutta tämä vitsi suututta mua aika paljon. Enkä ole eroamassa vaan, sillä tavalla hauan sille todista ettei mulle saa noin vitsailla. Jos hän oikeasti mulle olisi joku sellainen kenestä ei olisi väliä, niin luuleko joku että olisin otanut sen vitsin vakavasti???

Sekä tämäkin komentti ärsyttää, kun joku sanoi että hän mua 20v vanhempi.

Kyllä hän on mua 18,5v vanhempi, mutta ei helvetti mikä vanhuus, en mä ise olisi ikinä hänelle antanut 44 mitä hän on. Koska hänellä hieno kroppa ja hän on söpö, rehellinen, kiltti, hyvää lapsille, hyvää töissä, rakasta työnteko, hänellä on paljon plussia... Mutta se vitsi mitä hän mulle heti jo toinen kerta otin nyt vakavasti, nkä anna noin vaan anteeks, enkä edes tee kakkua huomenna.... Mä olen se mitä olen ja näin näytän itseä kun suutun
Sitä saa mitä tilaa. Kannattaa tosiaan alkaa miettimään sitä laihduttamista raskauden jälkeen, että ex- työnantaja otta töihin.

Halveksun kaltaisiasi naisia. Ja niin halveksuvat normaalit miehetkin, ikäloppuja epätoivoisia lukuun ottamatta. Hyi h**tti.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25016784]Sitä saa mitä tilaa. Kannattaa tosiaan alkaa miettimään sitä laihduttamista raskauden jälkeen, että ex- työnantaja otta töihin.

Halveksun kaltaisiasi naisia. Ja niin halveksuvat normaalit miehetkin, ikäloppuja epätoivoisia lukuun ottamatta. Hyi h**tti.[/QUOTE]

:), en mä itse enää lavalle mee, mutta synnytyksen jälkeen on parempaa sunnitelma mitä teen;) ainakin sama bisness jatkuu tai saman alan
 
"xxx"
ei hän ollut mun asiakas!!!! Me emme ole tutustuneet strippibaarissa, mutta hän kävi monta monta kerta, koska mä olin siellä töissä....

Enkä mä leikki rakastunutta, vaan rakastan oma miestä, mutta tämä vitsi suututta mua aika paljon. Enkä ole eroamassa vaan, sillä tavalla hauan sille todista ettei mulle saa noin vitsailla. Jos hän oikeasti mulle olisi joku sellainen kenestä ei olisi väliä, niin luuleko joku että olisin otanut sen vitsin vakavasti???

Sekä tämäkin komentti ärsyttää, kun joku sanoi että hän mua 20v vanhempi.

Kyllä hän on mua 18,5v vanhempi, mutta ei helvetti mikä vanhuus, en mä ise olisi ikinä hänelle antanut 44 mitä hän on. Koska hänellä hieno kroppa ja hän on söpö, rehellinen, kiltti, hyvää lapsille, hyvää töissä, rakasta työnteko, hänellä on paljon plussia... Mutta se vitsi mitä hän mulle heti jo toinen kerta otin nyt vakavasti, nkä anna noin vaan anteeks, enkä edes tee kakkua huomenna.... Mä olen se mitä olen ja näin näytän itseä kun suutun
S-etukorttikin on ihan jees, niillä plussilla ei välttämättä lyö rahoiksi.
 
"vieras"
Kyllä se oli sun asiakas, voit ihan itse etsiä ne vanhat kirjoituksesi ja lukea ne läpi. Just äsken niitä vähän selailin, harmittaa todella paljon lapsiesi isän puolesta. Hän kävi töissä, hoiti sinun liikettäsi, hoiti lapsia, remontoi taloa, oli sinun haukuttavanasi, ja samaan aikaan sinä vain strippasit ja ryyppäsit jossain ihan muualla.

Kaiken huippu on että sinun silmissäsi näillä lapsilla on nyt uusi isä, jota pitää juhistaa näin isänpäivänä.
 

Yhteistyössä