Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Jaa, että ihan vaan yhtenä päivänä juova alkoholisti päätti, että nyt tuo on tukenut minua niin hyvin, että minäpä en enää juo?? Ei hoitoja, ei AA:ta, ei mitään muuta un toteamus, että perhe on tukenu niin hyvin, että minäpä raitistun?
Todella suosittelen soittoa ja sen kysymistä, miten asia oikeasti on.
Noin se meilläkin ulopäin on, mutta tostuus on, että miehen juominen loppui, koska mä sekosin ihan oieasti, vaihtoehdot oli mies hoitoon tai minä psykiatriselle osastolle.
No ei todellakaan yhtenä päivänä. Alkoholismista pääsee irti ilman hoitoja ja aa:takin
Pitkä oli kummallakin tie alkoholismin kanssa.. Sitten vaan alkoi voittamaan se asia, että on vaimo/mies, lapsi/lapsia ja siitä alkoi asiat rauhoittumaan
Ja paljon oon heidän kanssa jutellut asiasta
Teillä on käynyt paljon huonommin
Alkoholismia ei mitata juodun viinan määrällä. Suurkuluttaja ja alkoholisti on eri asia. Suurkuluttaja juo, koska se nyt vaan on kivaa, ehkä kuuluu elämäntapaan tms. Suiis jossain elämänvaiheessa (itekkin olen ollu sellainen). Alkoholisti tarvii AINA hoidon. Suurkuluttaja lopettaa kun tulee elämänvaiheeseen, johon viina ei enää sovi.
Missä menee suurkuluttajan - alkoholiriipuvaisen - lievän alkoholismin - alkoholismin ja rappioalkoholistin rajat? Missä kohtaa Samperi on?
Suurkuluttaja, jolla on taipuvaisuus alkoholismiin sairastuu riippuvuuteen, joka johtaa syvemmälle alkoholismiin. Mitä aiemmin ongelmansa tiedostaa ja alkaa tehdä asialle jotain, sitä paremmat mahdollisuudet parantua.
Tarkoitin tällä sitä, että Samperi ei ole juonut sitä 50 vuotta aamusta iltaan, että voidaan ehkä puhua vielä hoidon ja parantumisen mahdollisuuksista.