Olen alkoholisti, saa kysyä mitä haluaa

Ihmettelijä
Miksi sä teet näitä avauksia, joissa hehkutat alkoholismiasi ja kuitenkin vaan kiellät, kiertelet ja puolustelet? Jos olet alkoholisti, vaihtoehtosi on hiekkahoito haudan pohjassa tai nöyrtyminen sen tosiasian edessä, että viina on sinua vahvempi. Myötätuntoa et saa kun niiltä, jotka ei sairaudesta nimeltä alkoholismi mitään tiedä. Sen jo tiedät itsekin, että kukaan muu ei sinua paranna, ei ole lääkettä eikä taikanappia joka sinut paranntaa.
Jos haluat parantua, haet hoitoa alkoholismiisi, et sen seurauksiin, masennuksiin ja persoonallisuushäiriöihin sun muihin häröihin, kaikilla alkoholisteilla niitä on. Jos haluat parantua, haet hoitoa alkoholismiin, et kuntoutusta alkoholistille.
Jos haluat parantua, loeptat tämän paskan jauhamisen ja säälin kerjäämisen täällä, kohtaat totuuden ja sen mitä teet miehellesi ja pojallesi ja pelastat itsesi tai sitten vaan jatkat sen odottamista, että lääkkeet parantaa sut ja päädyt ennenaikaiseen hautaan.
Tyypillinen alkoholisti: ahdistunut, syyllisyydentuntoinen, häpeää, sekasortoinen, vihainen, pelokas, tuskainen joka kieltää tilansa, syyttää siitä muita, valehtelee, on kriittinen ja käyttäytyy kaikintavoin epäloogisesti ja mielettömästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:
Tsemppiä Samperi :) Siulla on muuten uskomattoman pitkä pinna, kun tämän topikin alun kahlasin läpi :| Mie olisin luultavasti jo polttanut käämini muutaman kanssa :ashamed:
Juu, niin mulla on :D Miä en ikuna oo jaksanut ottaa noita päänaukojia tosissaan. Tää on vaan palstaelämää :D
Pakko kehasta, et oon sen verta viestejä jo laittanut, eikä monikaan oo miun ihon alle negatiivisessä mielessä päässyt
 
Mää
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Ei toki, raitistua voi, moni on niin tehnytkin. Silloin pitää raitistaa koko elämätapansa, eikä siinä voi käyttää "apuna" päihdyttäviä lääkkeitä.
En tiedä muuta toimivaa hoitomuotoa kuin Minnesota-hoito. Onko tuttu?
Jos miä menisin sanomaan lääkärilleni, että miä en saa/voi enään käyttää "päihdyttäviä" lääkkeitä, se heittäs miut suoraan osastolle
on tuttu
Tiedän tämän. Suurin osa lääkäreistä ei yksinkertaisesti ole päteviä hoitamaan alkoholisteja. Minnesota-hoito osaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
luuletko tosiaan että jonain kauniina päivänä raitistut? ilman että teet mitään sen eteen..

sanot ettei lapsi nää sinua kännissä.. entäs kun lapsesi tuleekin niin isoksi että tajuaa että äiti juopottelee salaa, hän voi alkaa pitää sinua petturina.. lapset ei ole niin tyhmiä niin kuin moni luulee..
Luulen
Luulen, että se palapelin puuttuva osa tulee yhtäkkiä miun eteen ja siitä alkaa parempi elämä
lapset ei ole tyhmiä
 
Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Jaa, että ihan vaan yhtenä päivänä juova alkoholisti päätti, että nyt tuo on tukenut minua niin hyvin, että minäpä en enää juo?? Ei hoitoja, ei AA:ta, ei mitään muuta un toteamus, että perhe on tukenu niin hyvin, että minäpä raitistun?
Todella suosittelen soittoa ja sen kysymistä, miten asia oikeasti on.
Noin se meilläkin ulopäin on, mutta tostuus on, että miehen juominen loppui, koska mä sekosin ihan oieasti, vaihtoehdot oli mies hoitoon tai minä psykiatriselle osastolle.
No ei todellakaan yhtenä päivänä. Alkoholismista pääsee irti ilman hoitoja ja aa:takin
Pitkä oli kummallakin tie alkoholismin kanssa.. Sitten vaan alkoi voittamaan se asia, että on vaimo/mies, lapsi/lapsia ja siitä alkoi asiat rauhoittumaan
Ja paljon oon heidän kanssa jutellut asiasta
Teillä on käynyt paljon huonommin
Alkoholismia ei mitata juodun viinan määrällä. Suurkuluttaja ja alkoholisti on eri asia. Suurkuluttaja juo, koska se nyt vaan on kivaa, ehkä kuuluu elämäntapaan tms. Suiis jossain elämänvaiheessa (itekkin olen ollu sellainen). Alkoholisti tarvii AINA hoidon. Suurkuluttaja lopettaa kun tulee elämänvaiheeseen, johon viina ei enää sovi.
Missä menee suurkuluttajan - alkoholiriipuvaisen - lievän alkoholismin - alkoholismin ja rappioalkoholistin rajat? Missä kohtaa Samperi on?

Suurkuluttaja, jolla on taipuvaisuus alkoholismiin sairastuu riippuvuuteen, joka johtaa syvemmälle alkoholismiin. Mitä aiemmin ongelmansa tiedostaa ja alkaa tehdä asialle jotain, sitä paremmat mahdollisuudet parantua.

Tarkoitin tällä sitä, että Samperi ei ole juonut sitä 50 vuotta aamusta iltaan, että voidaan ehkä puhua vielä hoidon ja parantumisen mahdollisuuksista.
mun tarkoitus ei ollutkaan arvioda/ennustaa Samperin parantumisen mahdollisuuksia, vaan kerroin oman isäni, joka on vuosikymmenet juonut, näkökulman asiaan
Lainasin lähinnä LisaMarieta, (mut hänel olikin visiin alkohlistimies, eikä isä) kun hänellä tuntuu olevan niin jyrkkä käsitys alkoholismista. Siinäkin sairaudessa on eri vaiheet, jolloin hoito tehoaa eri tavalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:
Miksi sä teet näitä avauksia, joissa hehkutat alkoholismiasi ja kuitenkin vaan kiellät, kiertelet ja puolustelet? Jos olet alkoholisti, vaihtoehtosi on hiekkahoito haudan pohjassa tai nöyrtyminen sen tosiasian edessä, että viina on sinua vahvempi. Myötätuntoa et saa kun niiltä, jotka ei sairaudesta nimeltä alkoholismi mitään tiedä. Sen jo tiedät itsekin, että kukaan muu ei sinua paranna, ei ole lääkettä eikä taikanappia joka sinut paranntaa.
Jos haluat parantua, haet hoitoa alkoholismiisi, et sen seurauksiin, masennuksiin ja persoonallisuushäiriöihin sun muihin häröihin, kaikilla alkoholisteilla niitä on. Jos haluat parantua, haet hoitoa alkoholismiin, et kuntoutusta alkoholistille.
Jos haluat parantua, loeptat tämän paskan jauhamisen ja säälin kerjäämisen täällä, kohtaat totuuden ja sen mitä teet miehellesi ja pojallesi ja pelastat itsesi tai sitten vaan jatkat sen odottamista, että lääkkeet parantaa sut ja päädyt ennenaikaiseen hautaan.
Tyypillinen alkoholisti: ahdistunut, syyllisyydentuntoinen, häpeää,sekasortoinen, vihainen, pelokas, tuskainen joka kieltää tilansa, syyttää siitä muita, valehtelee, on kriittinen ja käyttäytyy kaikintavoin epäloogisesti ja mielettömästi.
Miä en hehkuta alkoholismiani, vaan kerron suoraan ja rehellisesti sen.
Ehkäpä joku kohtalotoveri tarttuu täkyyn
Miä taas luulen, et suurin tuki tulee niiltä, jotka on nähnyt, mitä pahimmista pahin alkoholismi on,tai muuten vaan ymmärtäävät asian

Miä kuitenkin uskon, että ihmisiltä pitää karsia ne mielenterveysongelmat, ja sen jälkeen alkoholismi hiljentää otettaan. Eiks tuon pitäs sullakin jo soittaa kelloja, et kaikilla alkoholisteilla on jotain mielenterveyden häikkää-siis siun mielestä
Ja sori, kun en ihan sovi noihin siun kriteereihin
:xmas:
 
Mää
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Jaa, että ihan vaan yhtenä päivänä juova alkoholisti päätti, että nyt tuo on tukenut minua niin hyvin, että minäpä en enää juo?? Ei hoitoja, ei AA:ta, ei mitään muuta un toteamus, että perhe on tukenu niin hyvin, että minäpä raitistun?
Todella suosittelen soittoa ja sen kysymistä, miten asia oikeasti on.
Noin se meilläkin ulopäin on, mutta tostuus on, että miehen juominen loppui, koska mä sekosin ihan oieasti, vaihtoehdot oli mies hoitoon tai minä psykiatriselle osastolle.
No ei todellakaan yhtenä päivänä. Alkoholismista pääsee irti ilman hoitoja ja aa:takin
Pitkä oli kummallakin tie alkoholismin kanssa.. Sitten vaan alkoi voittamaan se asia, että on vaimo/mies, lapsi/lapsia ja siitä alkoi asiat rauhoittumaan
Ja paljon oon heidän kanssa jutellut asiasta
Teillä on käynyt paljon huonommin
Alkoholismia ei mitata juodun viinan määrällä. Suurkuluttaja ja alkoholisti on eri asia. Suurkuluttaja juo, koska se nyt vaan on kivaa, ehkä kuuluu elämäntapaan tms. Suiis jossain elämänvaiheessa (itekkin olen ollu sellainen). Alkoholisti tarvii AINA hoidon. Suurkuluttaja lopettaa kun tulee elämänvaiheeseen, johon viina ei enää sovi.
Missä menee suurkuluttajan - alkoholiriipuvaisen - lievän alkoholismin - alkoholismin ja rappioalkoholistin rajat? Missä kohtaa Samperi on?

Suurkuluttaja, jolla on taipuvaisuus alkoholismiin sairastuu riippuvuuteen, joka johtaa syvemmälle alkoholismiin. Mitä aiemmin ongelmansa tiedostaa ja alkaa tehdä asialle jotain, sitä paremmat mahdollisuudet parantua.

Tarkoitin tällä sitä, että Samperi ei ole juonut sitä 50 vuotta aamusta iltaan, että voidaan ehkä puhua vielä hoidon ja parantumisen mahdollisuuksista.
mun tarkoitus ei ollutkaan arvioda/ennustaa Samperin parantumisen mahdollisuuksia, vaan kerroin oman isäni, joka on vuosikymmenet juonut, näkökulman asiaan
Lainasin lähinnä LisaMarieta, (mut hänel olikin visiin alkohlistimies, eikä isä) kun hänellä tuntuu olevan niin jyrkkä käsitys alkoholismista. Siinäkin sairaudessa on eri vaiheet, jolloin hoito tehoaa eri tavalla.
Eri vaiheet on meilläkin koettu. LisaMarien kommentit ovat hyvin järkeenkäypiä, jos ne tuntuvat jyrkiltä, lukijalla ei ole pienintäkään käsitystä alkoholismista. Hoito joka tehoaa vain ja ainoastaan on täysraittius johon päästään lääkkeettömällä hoidolla joka edellyttää sairaalta täyttä rehellisyyttä ja nöyrtymistä. Muunmuassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Ei toki, raitistua voi, moni on niin tehnytkin. Silloin pitää raitistaa koko elämätapansa, eikä siinä voi käyttää "apuna" päihdyttäviä lääkkeitä.
En tiedä muuta toimivaa hoitomuotoa kuin Minnesota-hoito. Onko tuttu?
Jos miä menisin sanomaan lääkärilleni, että miä en saa/voi enään käyttää "päihdyttäviä" lääkkeitä, se heittäs miut suoraan osastolle
on tuttu
Tiedän tämän. Suurin osa lääkäreistä ei yksinkertaisesti ole päteviä hoitamaan alkoholisteja. Minnesota-hoito osaa.
Miua hoitaa mielenterveyden ylilääkäri, joten eiköhän hän nää asia tiedä paremmin, kuin palstalaiset.. Ellei täällä ole palstailijaa, jolla olis oikeasti tietämystä/tutkintoa puuttumaan lääkärini "tuomioihin"
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Jaa, että ihan vaan yhtenä päivänä juova alkoholisti päätti, että nyt tuo on tukenut minua niin hyvin, että minäpä en enää juo?? Ei hoitoja, ei AA:ta, ei mitään muuta un toteamus, että perhe on tukenu niin hyvin, että minäpä raitistun?
Todella suosittelen soittoa ja sen kysymistä, miten asia oikeasti on.
Noin se meilläkin ulopäin on, mutta tostuus on, että miehen juominen loppui, koska mä sekosin ihan oieasti, vaihtoehdot oli mies hoitoon tai minä psykiatriselle osastolle.
No ei todellakaan yhtenä päivänä. Alkoholismista pääsee irti ilman hoitoja ja aa:takin
Pitkä oli kummallakin tie alkoholismin kanssa.. Sitten vaan alkoi voittamaan se asia, että on vaimo/mies, lapsi/lapsia ja siitä alkoi asiat rauhoittumaan
Ja paljon oon heidän kanssa jutellut asiasta
Teillä on käynyt paljon huonommin
Alkoholismia ei mitata juodun viinan määrällä. Suurkuluttaja ja alkoholisti on eri asia. Suurkuluttaja juo, koska se nyt vaan on kivaa, ehkä kuuluu elämäntapaan tms. Suiis jossain elämänvaiheessa (itekkin olen ollu sellainen). Alkoholisti tarvii AINA hoidon. Suurkuluttaja lopettaa kun tulee elämänvaiheeseen, johon viina ei enää sovi.
Missä menee suurkuluttajan - alkoholiriipuvaisen - lievän alkoholismin - alkoholismin ja rappioalkoholistin rajat? Missä kohtaa Samperi on?

Suurkuluttaja, jolla on taipuvaisuus alkoholismiin sairastuu riippuvuuteen, joka johtaa syvemmälle alkoholismiin. Mitä aiemmin ongelmansa tiedostaa ja alkaa tehdä asialle jotain, sitä paremmat mahdollisuudet parantua.

Tarkoitin tällä sitä, että Samperi ei ole juonut sitä 50 vuotta aamusta iltaan, että voidaan ehkä puhua vielä hoidon ja parantumisen mahdollisuuksista.
mun tarkoitus ei ollutkaan arvioda/ennustaa Samperin parantumisen mahdollisuuksia, vaan kerroin oman isäni, joka on vuosikymmenet juonut, näkökulman asiaan
Lainasin lähinnä LisaMarieta, (mut hänel olikin visiin alkohlistimies, eikä isä) kun hänellä tuntuu olevan niin jyrkkä käsitys alkoholismista. Siinäkin sairaudessa on eri vaiheet, jolloin hoito tehoaa eri tavalla.
no itseasiassa mullakin on ollut alkoholisti mies...ja just silloin kun tunsin itseni oikein huonoksi ja epäonnistuneeksi kun mies vaan joi ja joi vaikka mitä tahansa olisin tehnyt, isä sanoi mulle "ei se tyttö sinusta kiinni ole, eikä myöskään oo niin ettei J. sua rakasta, vaan se on sairaus, yksikään läheinen vaikka kuinka tärkee olisi ei pysty alkoholistia parantamaan jne" se mitä aiemmin kirjoitin tässä samassa ketjussa

 
Mää
Lisään vielä, viitaten edellisiin ap:n kommentteihin. Suurin osa, jos ei kaikki, alkoholistin mielenterveysongelmista ratkeavat raitistumalla.
Eli on suuri valhe uskotella itselleen, että käyttää päihteitä mielenterveydellisten ongelmiensa vuoksi.
Tunnen monta raitistunutta. Kaikkien "mielenterveysongelmat" ovat poistuneet raitistumisen myötä.
Toisaalta, en tunne yhtään holistia, joka olisi "raitistunut" mielenterveyttä "lääkitsemällä".
 
Mää
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Ei toki, raitistua voi, moni on niin tehnytkin. Silloin pitää raitistaa koko elämätapansa, eikä siinä voi käyttää "apuna" päihdyttäviä lääkkeitä.
En tiedä muuta toimivaa hoitomuotoa kuin Minnesota-hoito. Onko tuttu?
Jos miä menisin sanomaan lääkärilleni, että miä en saa/voi enään käyttää "päihdyttäviä" lääkkeitä, se heittäs miut suoraan osastolle
on tuttu
Tiedän tämän. Suurin osa lääkäreistä ei yksinkertaisesti ole päteviä hoitamaan alkoholisteja. Minnesota-hoito osaa.
Miua hoitaa mielenterveyden ylilääkäri, joten eiköhän hän nää asia tiedä paremmin, kuin palstalaiset.. Ellei täällä ole palstailijaa, jolla olis oikeasti tietämystä/tutkintoa puuttumaan lääkärini "tuomioihin"
Kysyisin, että jos oikein Ylilääkäri hoitaa, miksi sitten olet ongelmissa, joista täällä palstallakin puhut???
 
Minna
Tosiasia on, ettei täällä palstalla voi ketään oikeasti raitistaa, taikka saada kenenkään käsityksiä muuttumaan. Suomessa alkoholismin hoito ja sairauskäsitys on yksinkertaisesti ihan päin peetä. Koko yhteiskunta kokisi shokkihoidon jos alkoholismia alettaisiin hoitaa oikealla tavalla... siihen ei Suomi ole vielä valmis. Koko yhteiskuntamme on alkoholimyönteinen ja paljon pitää tapahtua että paisuvaan ongelmaan löytyisi johdonmukainen ratkaisu.
Alkoholismi on yksi vakavampia sairauksia, joka edetessään johtaa kuolemaan.. sen vaikutuspiiriin luetaan myös läheiset ja näinollen karkeasti laskien sen vaikutuspiiriin kuuluu lähes 1,5 miljoonaa suomalaista. Niin kauan kun alkoholismia hyssytellään ja alkoholismia tuetaan kemiallisilla lääkkeillä ja jopa kotuukäytön mahdollisuudella, ongelmat eivät ratkea. Alkoholistin on kohdattava itsensä todellisuusterapian avulla, saatava vertaistukea ja uskottava täysraittiuteen. Raitis ei tarvitse alkoholia mihinkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Lisään vielä, viitaten edellisiin ap:n kommentteihin. Suurin osa, jos ei kaikki, alkoholistin mielenterveysongelmista ratkeavat raitistumalla.
Eli on suuri valhe uskotella itselleen, että käyttää päihteitä mielenterveydellisten ongelmiensa vuoksi.
Tunnen monta raitistunutta. Kaikkien "mielenterveysongelmat" ovat poistuneet raitistumisen myötä.
Toisaalta, en tunne yhtään holistia, joka olisi "raitistunut" mielenterveyttä "lääkitsemällä".
Mutta mitäpä tuumaat tähän, että miun mielenterveysongelma aiheuttaa juomista? Tunne-elämältään epävakaa persoona...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Ei toki, raitistua voi, moni on niin tehnytkin. Silloin pitää raitistaa koko elämätapansa, eikä siinä voi käyttää "apuna" päihdyttäviä lääkkeitä.
En tiedä muuta toimivaa hoitomuotoa kuin Minnesota-hoito. Onko tuttu?
Jos miä menisin sanomaan lääkärilleni, että miä en saa/voi enään käyttää "päihdyttäviä" lääkkeitä, se heittäs miut suoraan osastolle
on tuttu
Tiedän tämän. Suurin osa lääkäreistä ei yksinkertaisesti ole päteviä hoitamaan alkoholisteja. Minnesota-hoito osaa.
Miua hoitaa mielenterveyden ylilääkäri, joten eiköhän hän nää asia tiedä paremmin, kuin palstalaiset.. Ellei täällä ole palstailijaa, jolla olis oikeasti tietämystä/tutkintoa puuttumaan lääkärini "tuomioihin"
Kysyisin, että jos oikein Ylilääkäri hoitaa, miksi sitten olet ongelmissa, joista täällä palstallakin puhut???
No sitä en tiedä. Tän ylilääkärin luona oon käynyt sen.. 6 vuotta. Hän kirjottaa mulle aina reseptit
Ehkäpä hän ottaa vakavammin nää miun mielenterveyshäikät kuin alkoholismin (hm.. ihanku toistasin itseäni)

 
Mää
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Lisään vielä, viitaten edellisiin ap:n kommentteihin. Suurin osa, jos ei kaikki, alkoholistin mielenterveysongelmista ratkeavat raitistumalla.
Eli on suuri valhe uskotella itselleen, että käyttää päihteitä mielenterveydellisten ongelmiensa vuoksi.
Tunnen monta raitistunutta. Kaikkien "mielenterveysongelmat" ovat poistuneet raitistumisen myötä.
Toisaalta, en tunne yhtään holistia, joka olisi "raitistunut" mielenterveyttä "lääkitsemällä".
Mutta mitäpä tuumaat tähän, että miun mielenterveysongelma aiheuttaa juomista? Tunne-elämältään epävakaa persoona...
Tuumaan, että tunne-elämältään epävakaita on seka raittiissa että alkoholisteissa. Mutta se on varmaa, että jos alkoholisti jatkaa päihteiden käyttöä, tunne-elämä vaurioituu lisää.
Tapella en asiasta halua, toteanpa vaan vielä, että jos tosissaan haluat raitistua, siihen on mahdollisuus. Etsi vaikka netistä Minnesota-hoito.fi.
Jos olet jo löytänyt pohjasi, se on paikka jossa saat avut.
Jos et ole löytänyt pohjaasi, jatkat yhä päihteitten parissa, mutta tekosyysi juomiseen eivät uppoa meihin asiasta ymmärtäviin, vaikka ne uppoavat useimpiin. Läheisiisi ja Ylilääkäriisi mm.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Tuumaan, että tunne-elämältään epävakaita on seka raittiissa että alkoholisteissa. Mutta se on varmaa, että jos alkoholisti jatkaa päihteiden käyttöä, tunne-elämä vaurioituu lisää.
Tapella en asiasta halua, toteanpa vaan vielä, että jos tosissaan haluat raitistua, siihen on mahdollisuus. Etsi vaikka netistä Minnesota-hoito.fi.
Jos olet jo löytänyt pohjasi, se on paikka jossa saat avut.
Jos et ole löytänyt pohjaasi, jatkat yhä päihteitten parissa, mutta tekosyysi juomiseen eivät uppoa meihin asiasta ymmärtäviin, vaikka ne uppoavat useimpiin. Läheisiisi ja Ylilääkäriisi mm.
No varmasti on samaa tautia sairastavia, joilla täyttyy eri kriteerit, kuin mulla
Varmasti myös raittiita tapauksia on, mutta sitten täytyy nousta jotkut muut asiat esille, että diagnoosin saa
En tiedä, ehkä se on parempi niin
Eli siä ymmärrät asian paremmin,kuin ne ihmiset, jotka miua hoitaa...? Nyt en ihan usko siihen
;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
miltä tuntuu olla alkoholisti?
Hyvältä kaikkien pääaukojien edessä :LOL:
Normaalille, apua hakevalle ihmisille niille, jotka ymmärtävät tai yrittävät ymmärtää.
Ihmettelen kyllä itsekkin, et miks just miusta tuli tällänen :/
 
toipuva
mun mielestä on jännä että ihmiset perustelee käytöstään mielenterveysongelmilla.. "mä juon koska mulla on tää sairaus" "mä petän ku mulla on tää epävakaa persoonallisuus".. näitä kuulee jatkuvasti joka paikasta..

ihan ku se sairaus antais oikeuden käyttäytyä huonosti ja pilata muiden elämää..

itselläkin mielenterveysongelma, mutta askel toipumiseen on ratkaisevasti ollut se, kun oikeasti etsii ja miettii ITSE ne terveet keinot ongelmiin..
 
Mää
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Tuumaan, että tunne-elämältään epävakaita on seka raittiissa että alkoholisteissa. Mutta se on varmaa, että jos alkoholisti jatkaa päihteiden käyttöä, tunne-elämä vaurioituu lisää.
Tapella en asiasta halua, toteanpa vaan vielä, että jos tosissaan haluat raitistua, siihen on mahdollisuus. Etsi vaikka netistä Minnesota-hoito.fi.
Jos olet jo löytänyt pohjasi, se on paikka jossa saat avut.
Jos et ole löytänyt pohjaasi, jatkat yhä päihteitten parissa, mutta tekosyysi juomiseen eivät uppoa meihin asiasta ymmärtäviin, vaikka ne uppoavat useimpiin. Läheisiisi ja Ylilääkäriisi mm.
No varmasti on samaa tautia sairastavia, joilla täyttyy eri kriteerit, kuin mulla
Varmasti myös raittiita tapauksia on, mutta sitten täytyy nousta jotkut muut asiat esille, että diagnoosin saa
En tiedä, ehkä se on parempi niin
Eli siä ymmärrät asian paremmin,kuin ne ihmiset, jotka miua hoitaa...? Nyt en ihan usko siihen
;)
Sen uskallan sanoa varmasti, että alkoholismista ei ole mahdollista parantua kuin täysin raitistumalla.
Siihen, siis raitistumiseen taas vaikuttaa henkilön oma halu raitistumisesta, jo jos sellaista löytyy, oikea hoito siihen. Ei enempää tällä kertaa, olen jo sanonut kaiken tarpeellisen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja toipuva:
mun mielestä on jännä että ihmiset perustelee käytöstään mielenterveysongelmilla.. "mä juon koska mulla on tää sairaus" "mä petän ku mulla on tää epävakaa persoonallisuus".. näitä kuulee jatkuvasti joka paikasta..

ihan ku se sairaus antais oikeuden käyttäytyä huonosti ja pilata muiden elämää..

itselläkin mielenterveysongelma, mutta askel toipumiseen on ratkaisevasti ollut se, kun oikeasti etsii ja miettii ITSE ne terveet keinot ongelmiin..
Ei se sairaus anna oikeutta siihen, vaan saattaa aiheuttaa "huonoa" käytöstä
Mikäs mt ongelma sulla on ?
Mulle pitäs terapiassa ne oikeat keinot opettaa, koska ite en niitä vaan löydä
Joten pidetään peukkuja miun terapeutille ;)
 
Minna
Olen nähnyt uskomattomia potilaskertomuksia joita on kirjoitettu erittäin vakavasti sairaille "mielenterveyspotilaille". Myös itselleni on dignosoitu keskivaikea masennus, itsetuhoinen persoon jne jne. Liian runsas alkoholin käyttö on myöskin mainittu, mutta se on mainittu oireena ongelmista, ei toisinpäin. Kuitenkin kun on alettu hoitamaan ensisijaisesti alkoholismia myös muut sairaudet ovat hoituneet. Ja tämä hoito tapahtui ilman keskushermostoon vaikuttavia kemiallisia lääkkeitä.
Raitistuminen ei tapahdu koskaan hetkessä, se on pitkä tie jossa vertaistuen voimaa ei voi vähätellä. Se on rehellinen matka itseensä, pois itsekkyydestä terveempään itsetuntoon. Siitä alkaa raittius.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Sen uskallan sanoa varmasti, että alkoholismista ei ole mahdollista parantua kuin täysin raitistumalla.
Siihen, siis raitistumiseen taas vaikuttaa henkilön oma halu raitistumisesta, jo jos sellaista löytyy, oikea hoito siihen. Ei enempää tällä kertaa, olen jo sanonut kaiken tarpeellisen :)
No nyt puhutaan jo alkuperäisestä aiheesta;)
:wave:
 
mietin
Ajatteletko/ myönnätkö oikeasti olevasi alkoholisti?
Meinaan kun mun mies sanoo et hän on alkoholisti, mutta ei oikeasti ajattele niin. Eli sanoi olevansa kun huomas et myöntämällä (valehtelemalla) asian sai mut hetkeksi hiljaiseksi.

Mutta toivon että löydät pian hukassa olevan palan :)
 
Sirkkeli
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Lisään vielä, viitaten edellisiin ap:n kommentteihin. Suurin osa, jos ei kaikki, alkoholistin mielenterveysongelmista ratkeavat raitistumalla.
Eli on suuri valhe uskotella itselleen, että käyttää päihteitä mielenterveydellisten ongelmiensa vuoksi.
Tunnen monta raitistunutta. Kaikkien "mielenterveysongelmat" ovat poistuneet raitistumisen myötä.
Toisaalta, en tunne yhtään holistia, joka olisi "raitistunut" mielenterveyttä "lääkitsemällä".
Mutta mitäpä tuumaat tähän, että miun mielenterveysongelma aiheuttaa juomista? Tunne-elämältään epävakaa persoona...

Mulla on sama persoonallisuushäikkä, sekä masennus, ahdistus ja sosiaalisten tilanteiden pelko, eikä ne pistä minua juomaan. Päinvastoin, en viitsi juoda usein, koska sen jälkeen olen entistä ahdistuneempi.
On jonkin verran itsekuria ja järkeä vielä päässäni.

Join ennen lasta todella paljon, tukka sekasin joskus montakin kertaa viikossa...ainakin 10 vuoden ajan. Lopetin kun tulin raskaaksi, lopetin muuten tupakoimisenkin samalla. Nykyisin juon muutaman kerran vuodessa, mutta enempiä en viitsi kun ahdistus/masennus on sitten voimakkaampi.

Isäni oli väkivaltainen alkoholisti. Hänenkin isä oli alkoholisti. Lapsuus/nuoruus oli mullakin mitä oli. Meitä on 4 kakrua, kukaan meistä ei ole lapsen syntymän jälkeen jatkanut juojan uraa. Vaikka persoonallisuushäröjä meillä riittää...

No siis pointti oli, että ei se tuo härö ole joka sinut juomaan saa. Että pääsisit balanssiin, siun pitää EKA saaha JUOMINEN KURIIN. Siitä sitten on hyvä päästä tasasempaan mieleen. Tätä mieltä mie oon, muut voi olla toista mieltä sit :)
 

Yhteistyössä