Olen alkoholisti, saa kysyä mitä haluaa

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkoholismia ei mitata juodun viinan määrällä. Suurkuluttaja ja alkoholisti on eri asia. Suurkuluttaja juo, koska se nyt vaan on kivaa, ehkä kuuluu elämäntapaan tms. Suiis jossain elämänvaiheessa (itekkin olen ollu sellainen). Alkoholisti tarvii AINA hoidon. Suurkuluttaja lopettaa kun tulee elämänvaiheeseen, johon viina ei enää sovi.
Sori, mut miä oon täysin erimieltä asiasta

 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
sä syöt mielialalääkkeitä ja viinaa sekaisin?
en osaa oikein sit muuhun sanoo, ku et masennus lähtee pois vain kun sen aika on. itellä oli se raskaudenjälkeinen paska... nyt sen jälkeenkin on ollu yksi paha vuosi sitten, mut se on jo takanapäin :)
Juu, mielialalääkkeitä, mielialaa tasottavia jne
Mutta lekuri tietää miun ongelman alkon kanssa, joten kai se osaa oikeat lääkkett määrätä..?
Salli mun nauraa!
Lääkärit tekee alkoholisteista tietämättään sekakäyttäjiä. ´
PKV-lääkkeet ja alkoholi ei sovi yhteen ja Engalnnissa tai USA:ssa niitä ei missään nimessä alkoholisteille määörätäkkään, mutta Suomi on tämän asian takapajula.
Alkoholismina hoidetaan masennuksen oireena, vaikka todellisuudessa tilanne on toisinpäin; masennus on alkoholismin aiheuttamaa.
 
mun isä joka on ollut yli 50 vuotta alkoholisti sanoo ettei kukaan toinen voi alkoholistia parantaa, vaikka olis kuinka rakas ja läheinen, eikä mitkään lääkkeet auta jos ei itse tiedosta ongelmaansa, siis oikeasti, eikä ole halua parantua, että pitää olla tarpeeksi pohjalla tajutakseen missä mennään, mutta että jotkut vaan ei ikinä ole tarpeeksi pohjalla, ennen kuin se haudan pohja tulee vastaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkoholismia ei mitata juodun viinan määrällä. Suurkuluttaja ja alkoholisti on eri asia. Suurkuluttaja juo, koska se nyt vaan on kivaa, ehkä kuuluu elämäntapaan tms. Suiis jossain elämänvaiheessa (itekkin olen ollu sellainen). Alkoholisti tarvii AINA hoidon. Suurkuluttaja lopettaa kun tulee elämänvaiheeseen, johon viina ei enää sovi.
Sori, mut miä oon täysin erimieltä asiasta
No sit sä et ole löytäny vielä pohjaas. Kyllä se vastaan tulee -tai sit hauta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkoholistin lapsi:
Kyllä minä ainakin tajusin lapsena isäni juomisen jo ennen kuin korkki narahti auki. Sen tiesi jo siitä maireasta hymystä, jonka alkossa käynti oli saanut naamalle.
Vaikka isä ei ollut väkivaltainen tms, niin silti se juominen ahdisti. Aina jankutti nimenomaan sitä, kuinka moni muu saattaa hakata perhettään kännissä vaan hän ei. Ihan kuin se juominen olisi ollut sitä kautta sallitumpaa.
Entä jos olet lapsesi kanssa kahdestaan, sinä humalassa, ja lapsesi saa sairauskohtauksen etkä sinä humalaltasi huomaa sitä? (siis toivon ettei näin käy!) Voisitko ikinä antaa sitä itsellesi anteeksi?
Vaikka kuinka selittäisit itsellesi ja vaikka mikä virkamiestaho tahansa olisi todistellut, että lapsellasi on hyvät oltavat niin joskus se totuus tulee silmille. Ota nyt järki käteen!!!
Näin ei tapahdu koskaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
mun isä joka on ollut yli 50 vuotta alkoholisti sanoo ettei kukaan toinen voi alkoholistia parantaa, vaikka olis kuinka rakas ja läheinen, eikä mitkään lääkkeet auta jos ei itse tiedosta ongelmaansa, siis oikeasti, eikä ole halua parantua, että pitää olla tarpeeksi pohjalla tajutakseen missä mennään, mutta että jotkut vaan ei ikinä ole tarpeeksi pohjalla, ennen kuin se haudan pohja tulee vastaan
Onko sun isä nykyään raitis, vai muuten vaan "valveutunu juoppo"?
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
En jaksanut lukea koko ketjua, joten en tiedä onko jo kysytty: oletko kokeillut Naltrexone (entinen Revia) lääkettä? Se nappaa kiinni samoihin mielihyväkeskuksiin kuin alkoholi, jolloin alkoholin nauttiminen ei tuo hyvänolontunnetta - nousuhumalaa -jolloin ei siis ole mitään järkeä juoda. Kyllä se ilmeisesti myös vähentää alkoholinhimoa.
Ei ole mulle tuollasta lääkettä koskaan tarjottu
No, jo on ihme, jos kerran käyt terapiassakin. Oletko kertonut lääkärille, että käytät liikaa alkoholia ja haluaisit eroon riippuvuudesta?

Suosittelen tuota. Olen itsekin parhaillaan toisella kuurillani. :ashamed:

:)
Juu, kaikki viralliset tahot miun ympärillä tietää, että juon ja paljon
Kai ne sitten kiinnittää vaan enemmän huomiota näihin miun mielenterveysjuttuihin
Kerro ihmeessä, millainen lääke se on??
No sitä just ajattelin, että oletko nimenomaisesti kertonut, että haluat eroon riippuvuudestasi.

Mutta lääkkeestä; melkein lyhykäisyydessään kerroinkin, eli estää alkoholin nauttimisesta saadun mielihyvän ja vähentää alkoholinhimoa. Käytetään alkoholiriippuvuuden hoitoon.

Tietty halua ja tahtoa tarvitaan, mutta kyllä se riippuvuus vaan on niin vaikea pelkällä tahdonvoimalla voittaa. Kyllä tämä auttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Salli mun nauraa!
Lääkärit tekee alkoholisteista tietämättään sekakäyttäjiä. ´
PKV-lääkkeet ja alkoholi ei sovi yhteen ja Engalnnissa tai USA:ssa niitä ei missään nimessä alkoholisteille määörätäkkään, mutta Suomi on tämän asian takapajula.
Alkoholismina hoidetaan masennuksen oireena, vaikka todellisuudessa tilanne on toisinpäin; masennus on alkoholismin aiheuttamaa.
Naura vaan ihan vapaasti- miä luotan yhä lääkäriini
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
mun isä joka on ollut yli 50 vuotta alkoholisti sanoo ettei kukaan toinen voi alkoholistia parantaa, vaikka olis kuinka rakas ja läheinen, eikä mitkään lääkkeet auta jos ei itse tiedosta ongelmaansa, siis oikeasti, eikä ole halua parantua, että pitää olla tarpeeksi pohjalla tajutakseen missä mennään, mutta että jotkut vaan ei ikinä ole tarpeeksi pohjalla, ennen kuin se haudan pohja tulee vastaan
Onko sun isä nykyään raitis, vai muuten vaan "valveutunu juoppo"?
enemminkin vanha juoppo, ei kestä enää viinaa siten kuin ennen, siis fysiikka, voi olla nykyään pari viikkoakin ottamatta, mutta aiemmin ei menny yhtäkään viikkoa ilmaan kännäämistä
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkoholismia ei mitata juodun viinan määrällä. Suurkuluttaja ja alkoholisti on eri asia. Suurkuluttaja juo, koska se nyt vaan on kivaa, ehkä kuuluu elämäntapaan tms. Suiis jossain elämänvaiheessa (itekkin olen ollu sellainen). Alkoholisti tarvii AINA hoidon. Suurkuluttaja lopettaa kun tulee elämänvaiheeseen, johon viina ei enää sovi.
Sori, mut miä oon täysin erimieltä asiasta
No sit sä et ole löytäny vielä pohjaas. Kyllä se vastaan tulee -tai sit hauta.
Okkei, ,eli pahempaa on vaan luvassa tulevaisuudessa
:xmas:
 
Mää
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkoholismia ei mitata juodun viinan määrällä. Suurkuluttaja ja alkoholisti on eri asia. Suurkuluttaja juo, koska se nyt vaan on kivaa, ehkä kuuluu elämäntapaan tms. Suiis jossain elämänvaiheessa (itekkin olen ollu sellainen). Alkoholisti tarvii AINA hoidon. Suurkuluttaja lopettaa kun tulee elämänvaiheeseen, johon viina ei enää sovi.
Sori, mut miä oon täysin erimieltä asiasta
No sit sä et ole löytäny vielä pohjaas. Kyllä se vastaan tulee -tai sit hauta.
Okkei, ,eli pahempaa on vaan luvassa tulevaisuudessa
:xmas:
Näin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkoholismia ei mitata juodun viinan määrällä. Suurkuluttaja ja alkoholisti on eri asia. Suurkuluttaja juo, koska se nyt vaan on kivaa, ehkä kuuluu elämäntapaan tms. Suiis jossain elämänvaiheessa (itekkin olen ollu sellainen). Alkoholisti tarvii AINA hoidon. Suurkuluttaja lopettaa kun tulee elämänvaiheeseen, johon viina ei enää sovi.
Sori, mut miä oon täysin erimieltä asiasta
No sit sä et ole löytäny vielä pohjaas. Kyllä se vastaan tulee -tai sit hauta.
Okkei, ,eli pahempaa on vaan luvassa tulevaisuudessa
:xmas:
Näin!
Eli miä vaan jatkan juomista ilman, et toivookaan siitä et raitistun
:xmas:
Noh, onneks kaikki ihmiset ei aattele ihan noin
 
Todella rohkeaa tunnustaa täällä. Eiköhän meillä kaikilla ole jotain kivirekiä joita pitää vetää ja usein se elämä palkitsee vasta kun sen reen saa jätettyä pois. Toivon todella sitä sinulle, että elämästäsi aukeaisi uusi lehti, hienoa että jaksat vielä toivoa ja uskoa siihen itsekin :hug:
 
Mää
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkoholismia ei mitata juodun viinan määrällä. Suurkuluttaja ja alkoholisti on eri asia. Suurkuluttaja juo, koska se nyt vaan on kivaa, ehkä kuuluu elämäntapaan tms. Suiis jossain elämänvaiheessa (itekkin olen ollu sellainen). Alkoholisti tarvii AINA hoidon. Suurkuluttaja lopettaa kun tulee elämänvaiheeseen, johon viina ei enää sovi.
Sori, mut miä oon täysin erimieltä asiasta
No sit sä et ole löytäny vielä pohjaas. Kyllä se vastaan tulee -tai sit hauta.
Okkei, ,eli pahempaa on vaan luvassa tulevaisuudessa
:xmas:
Näin!
Eli miä vaan jatkan juomista ilman, et toivookaan siitä et raitistun
:xmas:
Noh, onneks kaikki ihmiset ei aattele ihan noin
Ei toki, raitistua voi, moni on niin tehnytkin. Silloin pitää raitistaa koko elämätapansa, eikä siinä voi käyttää "apuna" päihdyttäviä lääkkeitä.
En tiedä muuta toimivaa hoitomuotoa kuin Minnesota-hoito. Onko tuttu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Jaa, että ihan vaan yhtenä päivänä juova alkoholisti päätti, että nyt tuo on tukenut minua niin hyvin, että minäpä en enää juo?? Ei hoitoja, ei AA:ta, ei mitään muuta un toteamus, että perhe on tukenu niin hyvin, että minäpä raitistun?
Todella suosittelen soittoa ja sen kysymistä, miten asia oikeasti on.
Noin se meilläkin ulopäin on, mutta tostuus on, että miehen juominen loppui, koska mä sekosin ihan oieasti, vaihtoehdot oli mies hoitoon tai minä psykiatriselle osastolle.
No ei todellakaan yhtenä päivänä. Alkoholismista pääsee irti ilman hoitoja ja aa:takin
Pitkä oli kummallakin tie alkoholismin kanssa.. Sitten vaan alkoi voittamaan se asia, että on vaimo/mies, lapsi/lapsia ja siitä alkoi asiat rauhoittumaan
Ja paljon oon heidän kanssa jutellut asiasta
Teillä on käynyt paljon huonommin
Alkoholismia ei mitata juodun viinan määrällä. Suurkuluttaja ja alkoholisti on eri asia. Suurkuluttaja juo, koska se nyt vaan on kivaa, ehkä kuuluu elämäntapaan tms. Suiis jossain elämänvaiheessa (itekkin olen ollu sellainen). Alkoholisti tarvii AINA hoidon. Suurkuluttaja lopettaa kun tulee elämänvaiheeseen, johon viina ei enää sovi.
Missä menee suurkuluttajan - alkoholiriipuvaisen - lievän alkoholismin - alkoholismin ja rappioalkoholistin rajat? Missä kohtaa Samperi on?

Suurkuluttaja, jolla on taipuvaisuus alkoholismiin sairastuu riippuvuuteen, joka johtaa syvemmälle alkoholismiin. Mitä aiemmin ongelmansa tiedostaa ja alkaa tehdä asialle jotain, sitä paremmat mahdollisuudet parantua.

Tarkoitin tällä sitä, että Samperi ei ole juonut sitä 50 vuotta aamusta iltaan, että voidaan ehkä puhua vielä hoidon ja parantumisen mahdollisuuksista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Todella rohkeaa tunnustaa täällä. Eiköhän meillä kaikilla ole jotain kivirekiä joita pitää vetää ja usein se elämä palkitsee vasta kun sen reen saa jätettyä pois. Toivon todella sitä sinulle, että elämästäsi aukeaisi uusi lehti, hienoa että jaksat vielä toivoa ja uskoa siihen itsekin :hug:
Kiitos. Pakkohan se on jaksaa uskoa ja toivoa :hug:
En miä oo vielä valmis luovuttamaan
 
..
luuletko tosiaan että jonain kauniina päivänä raitistut? ilman että teet mitään sen eteen..

sanot ettei lapsi nää sinua kännissä.. entäs kun lapsesi tuleekin niin isoksi että tajuaa että äiti juopottelee salaa, hän voi alkaa pitää sinua petturina.. lapset ei ole niin tyhmiä niin kuin moni luulee..
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Todella rohkeaa tunnustaa täällä. Eiköhän meillä kaikilla ole jotain kivirekiä joita pitää vetää ja usein se elämä palkitsee vasta kun sen reen saa jätettyä pois. Toivon todella sitä sinulle, että elämästäsi aukeaisi uusi lehti, hienoa että jaksat vielä toivoa ja uskoa siihen itsekin :hug:
Kiitos. Pakkohan se on jaksaa uskoa ja toivoa :hug:
En miä oo vielä valmis luovuttamaan
:hug: :flower: :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Jaa, että ihan vaan yhtenä päivänä juova alkoholisti päätti, että nyt tuo on tukenut minua niin hyvin, että minäpä en enää juo?? Ei hoitoja, ei AA:ta, ei mitään muuta un toteamus, että perhe on tukenu niin hyvin, että minäpä raitistun?
Todella suosittelen soittoa ja sen kysymistä, miten asia oikeasti on.
Noin se meilläkin ulopäin on, mutta tostuus on, että miehen juominen loppui, koska mä sekosin ihan oieasti, vaihtoehdot oli mies hoitoon tai minä psykiatriselle osastolle.
No ei todellakaan yhtenä päivänä. Alkoholismista pääsee irti ilman hoitoja ja aa:takin
Pitkä oli kummallakin tie alkoholismin kanssa.. Sitten vaan alkoi voittamaan se asia, että on vaimo/mies, lapsi/lapsia ja siitä alkoi asiat rauhoittumaan
Ja paljon oon heidän kanssa jutellut asiasta
Teillä on käynyt paljon huonommin
Alkoholismia ei mitata juodun viinan määrällä. Suurkuluttaja ja alkoholisti on eri asia. Suurkuluttaja juo, koska se nyt vaan on kivaa, ehkä kuuluu elämäntapaan tms. Suiis jossain elämänvaiheessa (itekkin olen ollu sellainen). Alkoholisti tarvii AINA hoidon. Suurkuluttaja lopettaa kun tulee elämänvaiheeseen, johon viina ei enää sovi.
Missä menee suurkuluttajan - alkoholiriipuvaisen - lievän alkoholismin - alkoholismin ja rappioalkoholistin rajat? Missä kohtaa Samperi on?

Suurkuluttaja, jolla on taipuvaisuus alkoholismiin sairastuu riippuvuuteen, joka johtaa syvemmälle alkoholismiin. Mitä aiemmin ongelmansa tiedostaa ja alkaa tehdä asialle jotain, sitä paremmat mahdollisuudet parantua.

Tarkoitin tällä sitä, että Samperi ei ole juonut sitä 50 vuotta aamusta iltaan, että voidaan ehkä puhua vielä hoidon ja parantumisen mahdollisuuksista.
mun tarkoitus ei ollutkaan arvioda/ennustaa Samperin parantumisen mahdollisuuksia, vaan kerroin oman isäni, joka on vuosikymmenet juonut, näkökulman asiaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Ei toki, raitistua voi, moni on niin tehnytkin. Silloin pitää raitistaa koko elämätapansa, eikä siinä voi käyttää "apuna" päihdyttäviä lääkkeitä.
En tiedä muuta toimivaa hoitomuotoa kuin Minnesota-hoito. Onko tuttu?
Jos miä menisin sanomaan lääkärilleni, että miä en saa/voi enään käyttää "päihdyttäviä" lääkkeitä, se heittäs miut suoraan osastolle
on tuttu
 

Yhteistyössä