Olen 50 v. ja odotan ekaa lasta, kysykää mitä haluatte?

• Viestiketjun aloittaja rr
  • Ensimmäinen viesti
äiti 44v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja l:
Onko luomuraskaus?
No, ei varmasti ole! Lue biologian kirjat uudestaan.
just joo..aattelinkin ettei tää ole oikea.
isomummoni on saanut lapsen 50-vuotiaana 1920 luvulla. silloin ei vissin ole ollut mitään hedelmöityshoitoja.
tiedän muitakin lähes 50 vuotiaana lapsen saaneita.
Ihmiset ovat YKSILÖITÄ, joten mahdollista on ja itsekin tiedän yhden 50v lapsen saaneen. Hänellä tosin oli jo kymmenkunta lasta entuudestaan.

Mutta tuo on niin poikkeuksellista että ei kannata tosiaankaan noista harvinaisuuksista riemastuneena jättää esikoisen hankintaa vasta viiskymppiseksi :)

dd
Minun ikäni tuntuu olevan monelle kova paikka. Miksi ette nosta meteliä, kun alkoholisti vetää viinaa raskaana ollessaan? Tai narkkari?
No olisko siksi että otsikossa kerrot jo ikäsi eikä me tiedetä susta mitään muuta. Mitäs luulisit kommenttien olevan jos otsikkona olisi että olen narkkari/alkoholisti ja odotan ekaa lastani??

asian ohi
Oikeesti? :eek:
Mikä siinä sinua ihmetyttää? Onhan niitä hyvin nuoriakin, jotka ovat raskaana. Joku 13 v. on kyllä vähän surullinen tapaus. Mutta jos 50 v. pitää itsestään hyvää huolta, niin miksikäs ei.
En osaa tarkasti sanoa, itse sain esikoisen 30-vuotiaana ja kauhistuttaisi ajatus että siitä vielä 20 vuotta eteenpäin olisin raskaana. Nyt 32-vuotiaana mietin jo että olenko liian vanha hankkimaan lisää lapsia... Onks omilla munasoluilla? Pelkäätkö saavasi vammaisen lapsen?
32 vuotiaana mietit oletko liian vanha hankkimaan lisää lapsia?????? No tyhmä olet ainakin. Seuraatko yhtään mitä ympärilläsi tapahtuu? Vai oletko niitä sukuja joissa koulua käydään se pakollinen 9 vuotta ja sitten pistetään perhe pystyyn. Suvun lukenein on lähihoitaja ja muut elelee sossun kustannuksella? Ollaan sitten mummoja 32-vuotiaana ja isomummoja 48-vuotiaana. Huhhuh. SE on säälittävää. Mieluummin perhe 40+ ikäisenä kun 20v kakarana.

äiti 44v
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Aiotko hankkia useamman lapsen? Mitä jos lapsi onkin vammainen (tunnut olevan kovasti vammaista lasta vatsaan), annatko adoptioon tms?
Missä olen sanonut, että olen kovasti vammaista lasta vastaan?

Tämä yksi lapsi riittää.
Puhuit noista kromosomihäiriöistä, niin päättelin että vammainen lapsi olisi kauhistus. Onko miehesi samanikäinen?
No eiköhän vammainen lapsi ole ainakin ensialkuun kauhistus lähes jokaiselle naiselle? Ja kun raskautta suunnitellaan niin yleensä lienee toiveissa saada terve lapsi vai ajatteleeko minua nuorempi sukupolvi näistäkin asioista jotenkin toisin?

Siru
Minun ikäni tuntuu olevan monelle kova paikka. Miksi ette nosta meteliä, kun alkoholisti vetää viinaa raskaana ollessaan? Tai narkkari?
narkkari vetää viinaa raskaana ollessaan :D

onnea odotukseen! Äidiksi 20 vuotiaana tullut nainen voi vaikka kuolla lapsen syntymän jälkeen.

ei elämää voi ennustaa.

voimia ja jaksamista!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v:
No eiköhän vammainen lapsi ole ainakin ensialkuun kauhistus lähes jokaiselle naiselle? Ja kun raskautta suunnitellaan niin yleensä lienee toiveissa saada terve lapsi vai ajatteleeko minua nuorempi sukupolvi näistäkin asioista jotenkin toisin?
Peesi. Jokainen varmasti toivoo ensisijaisesti lapsen olevan terve.

äiti 44v
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Nostamme me.
Tupakoitsijoistakin on syytä nostaa. Ja myöskin meteliä kehiin jos mies tupakoi kun vaimo raskaana, tulee savuja vaimonkin nokkaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pohjaton pyykkivuori:
Miten sinuun/ sinuun ja mieheesi (lähinnä ikään) on suhtauduttu neuvolassa yms?
Ja seurataanko raskauttasi normaalia enemmän?
Suhtauduttu asiallisesti. Seurataan normaalia tarkemmin, siis käyn lääkärissä useammin kuin muut.

Siru
Alkuperäinen kirjoittaja asian ohi:
Oikeesti? :eek:
Mikä siinä sinua ihmetyttää? Onhan niitä hyvin nuoriakin, jotka ovat raskaana. Joku 13 v. on kyllä vähän surullinen tapaus. Mutta jos 50 v. pitää itsestään hyvää huolta, niin miksikäs ei.
En osaa tarkasti sanoa, itse sain esikoisen 30-vuotiaana ja kauhistuttaisi ajatus että siitä vielä 20 vuotta eteenpäin olisin raskaana. Nyt 32-vuotiaana mietin jo että olenko liian vanha hankkimaan lisää lapsia... Onks omilla munasoluilla? Pelkäätkö saavasi vammaisen lapsen?
32 vuotiaana mietit oletko liian vanha hankkimaan lisää lapsia?????? No tyhmä olet ainakin. Seuraatko yhtään mitä ympärilläsi tapahtuu? Vai oletko niitä sukuja joissa koulua käydään se pakollinen 9 vuotta ja sitten pistetään perhe pystyyn. Suvun lukenein on lähihoitaja ja muut elelee sossun kustannuksella? Ollaan sitten mummoja 32-vuotiaana ja isomummoja 48-vuotiaana. Huhhuh. SE on säälittävää. Mieluummin perhe 40+ ikäisenä kun 20v kakarana.
??

Minä sain esikoiseni 21 vuotiaana. Enempää lapsia ei tule. Miksi sinusta jonkun toisen elämä on säälittävää? :(

Ei ikä aina viisautta tuo tullessaan!

sipsi
Lämpimästi onnea raskaudestasi ja kaikkea hyvää vauvaperheen arkeen teille :)

Ikä on vaan numeroita, ja hyvä äitiys ei ole iästä kiinni. Hienoa, että olet onnistunut vaikeuksien jälkeen tulemaan raskaaksi.

sipsi

Ikä on vaan numeroita, ja hyvä äitiys ei ole iästä kiinni. Hienoa, että olet onnistunut vaikeuksien jälkeen tulemaan raskaaksi.

ap
Jännittääkö/peloittaako synnytys?

Miten suku ja ystävät ottivat raskausuutisen vastaan?
Minut leikataan tietysti, tottakai se jännittää. Osa ystävistä tiesi asiasta jo etukäteen. Sukulaisista vain harva tietää. Mitään kkovin negatiivista ei ainakaan suoraan ole sanottu. Mitä sitten selän takana puhutaan, en tietenkään tiedä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:

Kiitos!

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja asian ohi:

Sä ilmeisesti olet itse saanut lapsesi vanhemmalla iällä tai olet lapseton? Äh, tekis mieli lähteä kinaamaan kanssasi, mutta silloin alenisin tasollesi. Voisi sitä kuitenkin aikuinen ihminen hieman miettiä mitä näppäimistöltään suoltaa, vink vink.

vieras
Minäkin ihmettelin miten kova paikka useille sun ikäsi on. Olen varmaan outo, mutta mussa se ei herätä ollenkaan voimakkaita ajatuksia. Eli onnea vaan.

ap
Minäkin ihmettelin miten kova paikka useille sun ikäsi on. Olen varmaan outo, mutta mussa se ei herätä ollenkaan voimakkaita ajatuksia. Eli onnea vaan.
Kiitos!

4-kymppisenä kuopus
En viitsi edes vastata tämäntasoiseen kysymykseen. Kaikkea hyvää vaan sinulle.
Minusta se on ihan asiallinen kysymys; minua kiinnostaa tietää, ajatteletko olevasi ihan hyvän ikäinen äidiksi, vai tunnetko itsesi jo ehkä liian vanhaksi mutta halusitte vauvan silti? Miten helppo tai vaikea päätös oli lähteä hoitoihin ja yrittämään raskautta?
Nykyäänhän kaikkien täytyy saada kaikki ja mitä haluaa. Väiäkö sillö jaksaako. ei nuoremmatkaan palstan mukaan jaksa.

4-kymppisenä kuopus
Alkuperäinen kirjoittaja hjf:
Surettaako sinua, koska todennäköisesti lapsenlapsellesi ja sinulle ei tule kiinteää suhdetta?
Kukaan meistä ei tiedä, miten kauan elää.
Näin se kyllä oikeasti menee. Itsenikin elvytettiin kammiovärnästä ja pallolaajennus tehtiin. En kyllä muista mitää. Kuopuis oli 10 vee. Täälläpähän vielä hillun ja odotan josko saisin nähdä hänenkin lapsensa.

Yhteistyössä