Olen 50 v. ja odotan ekaa lasta, kysykää mitä haluatte?

• Viestiketjun aloittaja rr
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="lähihoitaja";21930880]Sinuna olisin hiljaa ja haukkumatta hoitajia, kyllä ne sunkin itsekkään perseen vielä joskus pesee![/QUOTE]

Haha, elämässä hävinnyt iskee kipinää. Jäikö yliopisto kesken lasten takia? Jos olisit ollut tarkka, niin tuossa ei lähihoitajia haukuttu yhtään, kyllä se oli ihan sun oma huono itsetuntos.

Järkyttävää.
Jaa että nykyään kaikki 20-25 v äidit on pentuja..juuh.
No minä sain esikoiseni 22vuotiaana ja enpä ole tullut katuneeksi koskaan.
Minkälainen elämänkuva täällä joillain on? Ihan tosissaanko luulette että kaikille sopii juuri se tasan 28? :D
Ei olisi tullut mieleenikään! Miten te "vanhemmat" olette aina noin suvaitsemattomia kaikkia "nuoria" äitejä kohtaan? Kolahtaako se jotenkin?
Surullista, ettei voida elää samassa maailmassa...

En tiedä yhtäkään syytä miksi juuri minun olisi pitänyt odotella sinne kolmeenkymppiin asti :O
Jokaisella on varmasti henkilökohtaiset syynsä siihen "valittuun" ikäänsä. Ihme asenteita, vaikka luulisi iän tuoneen järkeä teille ikävästi kommentoineille...eipä siltä vaikuta.

Olisi varmaan optimi että kaikilla vauvoilla olisi 25-30-vuotiaat älykkäät, terveet, fiksut ja filmaattiset vanhemmat. Totuus on usein tarua karumpi. Omat vanhempani olivat niukin naukin yli 20 kun saivat minut; toisen lapsensa ja perheen kuopuksen. Isä kiskoi viinaa ja äiti piti pystyssä kulisseja. Ei tullut kovin hyvää jälkeä.

Vanhempani ovat nyt 50:n hujakoilla. Isäni täysraitistui 9 vuotta sitten ja vanhemmillani on vihdoin unelmiensa avioliitto. Uskoisin että vanhempani olisivat parempia vanhempia nyt. Ottaisin mieluummin 20 hyvää vuotta kuin vaihtoehdon jonka minä sain.

Onnea ap:lle. Erilaisuus on rikkaus ja "normaalin" rajat ovat onneksi hyvin väljät. Niin monella tapaa voi onnistua hyvin, ei kaikkien tarvitse valita samaa polkua.

"öö"
Olisi varmaan optimi että kaikilla vauvoilla olisi 25-30-vuotiaat älykkäät, terveet, fiksut ja filmaattiset vanhemmat. Totuus on usein tarua karumpi. Omat vanhempani olivat niukin naukin yli 20 kun saivat minut; toisen lapsensa ja perheen kuopuksen. Isä kiskoi viinaa ja äiti piti pystyssä kulisseja. Ei tullut kovin hyvää jälkeä.

Vanhempani ovat nyt 50:n hujakoilla. Isäni täysraitistui 9 vuotta sitten ja vanhemmillani on vihdoin unelmiensa avioliitto. Uskoisin että vanhempani olisivat parempia vanhempia nyt. Ottaisin mieluummin 20 hyvää vuotta kuin vaihtoehdon jonka minä sain.

Onnea ap:lle. Erilaisuus on rikkaus ja "normaalin" rajat ovat onneksi hyvin väljät. Niin monella tapaa voi onnistua hyvin, ei kaikkien tarvitse valita samaa polkua.
Ja tosissaan tyrmäät siis kaikki 20-25vuotiaat äidit oman ikävän kokemuksesi perusteella?

[QUOTE="öö";21931283]Ja tosissaan tyrmäät siis kaikki 20-25vuotiaat äidit oman ikävän kokemuksesi perusteella?[/QUOTE]

En kyllä mitenkään saa väännettyä BitchAlin (vai AI:n?) juttua täystyrmäykseksi. Itse käsitin, että hän sanoo: tottakai on parempi, että vanhemmat olisivat nuorempia, mutta ikä ei ole ainoa eikä ehkä edes tärkein juttu, mikä asiaan vaikuttaa.

"sama"
Alkuperäinen kirjoittaja oot tymä;21931317:
En kyllä mitenkään saa väännettyä BitchAlin (vai AI:n?) juttua täystyrmäykseksi. Itse käsitin, että hän sanoo: tottakai on parempi, että vanhemmat olisivat nuorempia, mutta ikä ei ole ainoa eikä ehkä edes tärkein juttu, mikä asiaan vaikuttaa.
ok. Oon vaan niin lopen kyllästyny siihen, kun puhutaan vanhemmista äideistä niin joka ketju on sitten sitä kuinka kakaroita kaikki alle 30vuotiaat on ja jauhetaan sellasta sontaa... Että taisin lukea vähän ärsyyntyneenä väärin :D

[QUOTE="öö";21931283]Ja tosissaan tyrmäät siis kaikki 20-25vuotiaat äidit oman ikävän kokemuksesi perusteella?[/QUOTE]

En mielestäni tyrmännyt nuoria vanhempia. Ikävää jos tekstistäni sai sen kuvan. Tyrmäsin oman lapsuuteni. Halusin sanoa että onnistumiseen on monia tapoja. Ikä ei takaa onnistumista, mutta ei välttämättä ole myöskään este onnistumiselle.

bud
En jaksa ketjua lukea, mutta tiedän erään naisen, joka sai lapsen 47-vuotiaana. Tosin oli kolmas lapsi, jos sillä nyt merkitystä on. 50v:llä yleensä on kouluikäiset tai jo aikuiset lapset, onnea silti, jos tämä on totta. Vaikka kyllä sitä lasta tullaan kiusaamaan, kun olet niin vanha ja sua luullaan lapsen mummoksi.

"vierailija"
"32 vuotiaana mietit oletko liian vanha hankkimaan lisää lapsia?????? No tyhmä olet ainakin. Seuraatko yhtään mitä ympärilläsi tapahtuu? Vai oletko niitä sukuja joissa koulua käydään se pakollinen 9 vuotta ja sitten pistetään perhe pystyyn. Suvun lukenein on lähihoitaja ja muut elelee sossun kustannuksella? Ollaan sitten mummoja 32-vuotiaana ja isomummoja 48-vuotiaana. Huhhuh. SE on säälittävää. Mieluummin perhe 40+ ikäisenä kun 20v kakarana."

puhut ihankuin näin olisi AINA ollut että kakarat tehdään vasta 40v?? täähän on hyvinki uus juttu että ollaan näin urakeskeisiä. ja sitäpaitsi biologisesti olis just täydellinen aika tehä lapset "20v kakarana". ite ainakin mieluusti haluaisin nähdä lapsenlapseni nuorena ja jaksaa vielä leikkiä heidänkin kanssaan. onneksi suurinosa yli 35v ensisynnyttäjät eivät edes saa enää lapsia. tunnut itse olevan paljon epäkypsempi kuin yksikään 20 vuotias. vaikka kuinka nykyään elettäis 100 vuotiaiksi niin ei se keho paljolti yli 35 v jaksa kaikkea raskauteen liittyvää saatika sitten juosta vilistävän lapsen perässä ja murrosikäkin jaksettava kun itse on 50v.

"äiti minäkin"
Koitetaan nyt kuitenkin muistaa että uusi elämä on saanut alkunsa ja se on aina ihmeellinen ja hieno asia. Siis se uusi elämä itsessään. En ota kantaa enempää ikäasiaan, toivon jaksamista lapsen kanssa ja sitä että teillä on tiivis tukiverkko ystävistä ja sukulaisista.
Ja uskon että jokainen lapsi joka syntyy, on merkityksellinen. Lapsiahan ei tehdä vaan saadaan! Ja tiedän että lapsi ei ole saanut alkuaan luomusti, mutta raskaus on kuitenkin jatkunut ja sehän ei ole mitenkään itsestään selvää! Onnea teille!

Halit sulle
[QUOTE="vierailija";24500307]

puhut ihankuin näin olisi AINA ollut että kakarat tehdään vasta 40v?? täähän on hyvinki uus juttu että ollaan näin urakeskeisiä. ja sitäpaitsi biologisesti olis just täydellinen aika tehä lapset "20v kakarana". ite ainakin mieluusti haluaisin nähdä lapsenlapseni nuorena ja jaksaa vielä leikkiä heidänkin kanssaan. onneksi suurinosa yli 35v ensisynnyttäjät eivät edes saa enää lapsia. tunnut itse olevan paljon epäkypsempi kuin yksikään 20 vuotias. vaikka kuinka nykyään elettäis 100 vuotiaiksi niin ei se keho paljolti yli 35 v jaksa kaikkea raskauteen liittyvää saatika sitten juosta vilistävän lapsen perässä ja murrosikäkin jaksettava kun itse on 50v.[/QUOTE]

Onneksi suurin osa yli 35-vuotiaista ensisynnyttäjistä saa terveitä lapsia. Ja monet heistä ovat ehtineet tehdä sitä ennen elämässään paljon muutakin, esimerkiksi opetella erilaisuuden suvaitsemista ja oikeinkirjoitusta.

"vieras"
Onnea ap!

En halua kysyä mitään. Onnitella vain. Sinun lapsesi on varmasti haluttu ja toivottu, kun näitte ison vaivan raskautumisen kanssa. Teillä on myös varmasti varaa pitää hänestä säällisesti huolta, koska teillä oli varaa ulkomaalaisiin hedelmöityshoitoihinkin! Hienoa lapselle, hienoa teille:) Maailma tarvitsee enemmän perheitä, joissa lapsenhankinta on harkittua ja perheessä talous kunnossa.

Yhteistyössä