Alkuperäinen kirjoittaja mumu:
Onnea raskauteen ja kaikkea hyvää äitiyteen! kysyn vaan että eikö sitten häiritse, kun sinua luullaan lapsen mummoksi? Tiedän tapauksia joissa nelikymppisenäkin synnyttäneitä äitejä ollaan luultu lapsen mummoksi.Mutta se on tuskin huolista suurin
Minua kyllä luullaan yleensä nuoremmaksi kuin olen. Mutta, mitä se muille kuuluu minun ikäni??? Kuka olisi niin pässi, että tulisi kysymään minulta olenko lapseni mummo? Kai ihmisillä nyt jonkinlaiset käytöstavat sentään on?
Olen todellakin ihan aito 50 v. Enkä ole edes lähes tulkoonkaan vanhin odottaja Suomessa. Pari vuotta sitten Sara-lehdessä kerrottiin sinkkunaisesta, joka oli saanut 52-vuotiaana kolmostytöt. Tämä nainen on antanut viime aikoina monia haastattelua asiasta. Hyvin hänellä ja tytöillä menee. Kannattaa lukea niitä artikkeleita, jos on jotain ennakkoluuloja yli 50 v. äitejä kohtaan. Monta vuotta sitten "Sunnuntaivekkari" -ohjelmassa haastateltiin naista, joka oli saanut luomutyttären 50 vuotiaana. Esikoinen oli jo 33v.
Isäni isä eli 94 vuotiaaksi. Suvussani löytyy aika paljon yli 90-vuotiaaksi asti eläneitä. Jos pidän itsestäni huolta, niin myös minulla on ihan hyvät mahdollisuudet saavuttaa tuo ikä. Voin hyvin nähdä lapsenlapsetkin.
En polta tupakkaa, en käytä alkoholia, huumeita en ole koskaan edes kokeillut. Enkä ole lääkkeiden väärinkäyttäjä. Olen perusterve ja pyrin elämään kohtalaisen terveellisesti. Yritän antaa lapselleni mahdollisimman hyvän alun elämälle.
On todellakin vaikka kuinka paljon naisia, jotka eivät elä terveellisesti ja suorastaan vahingoittavat odottamaansa vauvaa käyttämällä alkoholia tms. Siksi ihmettelenkin tätä pelkkään ikään kohdistuvaa arvostelua.