Olen 50 v. ja odotan ekaa lasta, kysykää mitä haluatte?

• Viestiketjun aloittaja rr
  • Ensimmäinen viesti
Jotenkin tähän aloitukseen on vaikea uskoa. Vaikka tiedän, että kyllä 50-vuotiaat tai + on saaneet ennenkin lapsia, mutta silti..

Ajatteletko vielä siihen kun lapsi on n. 20-vuotias? Monesti nimittäin sitä itse mietin.. tulevaa. Mutta toisaalta, eihän sitä kukaan tiedä miten elämä menee ja koska sitä kuolee.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksei voisi olla luomu? Nainenhan voi olla hedelmällinen niin kauan kuin menkat tulee.
Kuten sanoin, lue biologian kirjat uudestaan. Kromosomihäiriöt jne.
No eihän nuo kromosomihäiriöt jne. estä tulemasta raskaaksi.
No voihan nyt helkkari! Käytä nyt aivojasi ja lue pari tutkimusta, mitkä on mahdollisuudet 50 v. saada terve lapsi! Netti on täynnä tietoa ja vieläpä suomen kielellä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
oletko parisuhteessa? kenen siittiöillä lapsi tehty?
Olen parisuhteessa, mieheni siittiöillä.
miksette menneet hedelmöityshoitoihin esim. 10 tai 20 v sitten? olisit voinut käyttää omia munasolujakin. onko miehesikin yhtä vanha?
Emme olleet yhdessä vielä silloin. Elämä ei aina mene niinkuin nuorena suunnittelee.

äiti 44v
Miksei voisi olla luomu? Nainenhan voi olla hedelmällinen niin kauan kuin menkat tulee.
No voihan nyt helkkari! Käytä nyt aivojasi ja lue pari tutkimusta, mitkä on mahdollisuudet 50 v. saada terve lapsi! Netti on täynnä tietoa ja vieläpä suomen kielellä.
Niin, tai saada omilla munasoluillaan lapsi ylipäätänsä.

Nainen EI TOSIAANKAAN ole HEDELMÄLLINEN niin kauan, kun menkat tulevat. Munasolutuotanto hiipuu jo vuosia aikaisemmin, itseasiassa tuossa jo neljänkympin jälkeen alkaa munasarjat olla melko mahot vaikka kerto pelaa prikulleen monesti vielä viiskymppiselläkin.

Lisään vielä, että siksi siis mietin monesti miten vanhaksi sitä itse saa elää ja olla lapsen elämässä mukana, koska omasta mielestä menetin toisen vanhemmistani aika nuorena eli reilu parikymppisenä (vanhemmat tekivät minut vanhemmalla iällä). Pieni katkeruus siis siinä mielessä että toiset menettää vanhempansa vasta neljä-, viisi- tai kuusikymppisenä.

äiti 44v
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v:
Niin, tai saada omilla munasoluillaan lapsi ylipäätänsä.

Nainen EI TOSIAANKAAN ole HEDELMÄLLINEN niin kauan, kun menkat tulevat. Munasolutuotanto hiipuu jo vuosia aikaisemmin, itseasiassa tuossa jo neljänkympin jälkeen alkaa munasarjat olla melko mahot vaikka kerto pelaa prikulleen monesti vielä viiskymppiselläkin.
... siis kierto pelaa...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen:
Jotenkin tähän aloitukseen on vaikea uskoa. Vaikka tiedän, että kyllä 50-vuotiaat tai + on saaneet ennenkin lapsia, mutta silti..

Ajatteletko vielä siihen kun lapsi on n. 20-vuotias? Monesti nimittäin sitä itse mietin.. tulevaa. Mutta toisaalta, eihän sitä kukaan tiedä miten elämä menee ja koska sitä kuolee.
Kukaan ei todellakaan tiedä, miten elämä menee. Tottakai olen ajatellut paljonkin tulevaisuutta.

Eikö kaikki tuo tuonut mieleesi sellaista asiaa, että lapsen saamisen suhteen juna meni jo?

Alkuperäinen kirjoittaja karvatonkoira:
Eli kun sun lapsi on 20 sä olet 70 =) Toivotan sulle pitkää ikää ja onnelista elämää :wave:
Olen pitkäikäistä sukua. Kohtuullisen terve myös.
Mut onhan naisten keski-ikä noussut paljon... ennen saattoi kuolla jo 40 vuotiaat sydänsairauksiin ym kansantauteihin, silloin 40 on ollut jo vanha ihan kaikkeen.
Nykyisin on kuitenkin naisten keski- ikä noussut paljon. Mun mielestä 40 ei ole vielä vahna äidiksi, mut 50 kyllä jo alkaa olla, vaikka olis ihan perusterve ihminen. Se henkinen jaksaminen on asia erikseen, mut mukaan saattaa tulla myös fyysiset vaivat.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Eikö kaikki tuo tuonut mieleesi sellaista asiaa, että lapsen saamisen suhteen juna meni jo?
Ei tuonut!

Yhteistyössä