[QUOTE="Olen tatuoitu jätkä!";24047857]Mitä ruokana?
Tuotoksia
Olen tatuoitu jätkä![/QUOTE]
No mitähän tuotosta mä nyt suosittelisin
No vaikka tämä:
Intialainen kebab

(Seek khabab)
-500g naudan tai lampaan jauhelihaa (tai miksi ei sekoitusta)
-1 1/2 sipulia hakattuna
-1 hienoksi hakattu vihreä chili
-2 ruokalusikallista hienonnettua/raastettua tuoretta inkivääriä
-1 1/2 teelusikallista garam masala mausteseoitusta (voi ostaa valmiina tai tehdä itse, googlesta varmaan löytyy ohjeita)
-1 teelusikallinen punaista chiliä (tää kai sellaista kuivattua jauhetta)
-1 ruokalusikallinen suolaa tai maun mukaan
Sekoita/vaivaa kaikki ainekset kulhossa huolellisesti tasaiseksi massaksi. Jaa massa 8-10 osaan ja muovaile tasapaksuiksi n. 15 cm pötkylöiksi metallisten grillitikkujen/vartaiden ympärille (kai sitä puisiakin tikkuja voi käyttää, ehkä) Grillaa uunissa grillivastuksen alla tai ulkogrillillä n. 5 minuuttia kovalla lämmöllä. (tai kun ovat kypsiä, mutta ei ylikypsiä) Paistinpannulla voi myös paistaa, muuta silloin pitää ohjeen mukaan poistaa varrastikut varovasti ennen paistamista.
Ja miksei tästä massasta voisi tehdä ihan vaan lihapullia (suomentajan huom)
Syödään salaatin ja jugurttikastikkeen kera tai pilkotaan ja käytetään pitaleivän täytteenä tomaatin, salaatin ja raa'an sipulin kanssa (+muita höysteitä maun mukaan)
En ole ite näitä tehnyt, mutta lycka till (suomensin ohjeen ruotsinkielisestä kirjasta, mut toivottavasti meni suurinpiirtein oikein, kai se msk on ruokalusikallinen ja tsk teelusikallinen...)
Omat intialaiset tuotokset yleensä kasvisruokia : kikhernecurrya, peruna-hernecurrya ja maustettuja riisijutskia. Ovat mainioita lisäkkeitä liharuualle ja maistuvat myös ihan pelkästään.
Haluutko lisää ohjeita (en oo varma jaksanko kirjoittaa, mut jonkun kasvisjutun voisin vielä vinkata)