Oisko ideoita? Patterin taus täynnä kirjoja!

Mä oon joskus muutamaan otteeseen rikkalapion harjan varrella niitä kitkutellut sivusuunnassa liikkeelle ja sitä kautta ulos. Kun ensin tyhmänä olin sullonut niitä alaspäin vain huomatakseni ettei ne mahdu tietenkään sitäkautta pois.

Onneksi olen joutunut yhden ainoan sieltä onkimaan. Jos useampaa joutuisin yrittämään, niin silloin varmaan ottaisin pari pitkää narua, jotka laittaisin kaksinkerroin (lenkki alhaalla ja päät ylälaidan yli roikkumaan) sinne patterin väliin ja ujuttaisin kirjat niihin lenkkeihin ja vetäisin varovasti ylös. Kai ne sentään siellä patterin alapuolella on esillä, että saa ne narut niihin? Jonkun sopivan pitkän viivottimen kanssa sen ainokaisen taisin sieltä ottaa lopulta.

Alkuperäinen kirjoittaja Laura08098:
Mä oon joskus muutamaan otteeseen rikkalapion harjan varrella niitä kitkutellut sivusuunnassa liikkeelle ja sitä kautta ulos. Kun ensin tyhmänä olin sullonut niitä alaspäin vain huomatakseni ettei ne mahdu tietenkään sitäkautta pois.

Se on ihana tunne, kun se kirja on siellä alhaalla ja huomaa, että se onkin liika korkea mahtuakseen ulos. Seuraavana huomaa sitten, että se patterin kiinnike on liian korkea, että mahtuisi sivusuunnassakaan ulos ja lopulta sitten kaivelee sitä yläkautta ulos.

Ja tietenkin on vielä kyse kirjastonkirjasta, joka pitäisi juuri palauttaa.

Semmosen metaalihenkarin vedät pitkäksi, Siis siitä keskeltä pitkästä osata kiinni, ja koukusta ja sitten vedät niin pitkäksi kuin saat. Tällä koukulla sitte kaivelet. Ja uudemmista pattereista saa kyl kiinnikkeetkin avattua...

Uusimmat

Yhteistyössä