Oireeton raskaus

Pakko tulla vähän utelee et onko teilä puuttunut ihan kaikki mahan nippasu oireetkin =) ?kun itelläni on vasta dpo8 eikä yhtään mitää oiretta ja nyt tietty oon sitä mieltä et nega kierto..mut täällähän on paljon porukkaa joilla oireeton raskaus..eli ehkä toivoa olis vielä..kun on jo pari kemiallista takana ja sillon nipisteli ja oloja oli jonki verta.Ni nyt ku ei mitää ni mietin vaa et saako menkkoja oottaa vai voiko vielä toivoa =)

Annukka84 Mullakin oireeton raskaus, nyt menossa rv9+6 että aika samoissa mennään :) Itse olen kanssa ihmetelly oloa koska välillä on niin epäuskoinen tän kanssa kun lukee muiden juttuja jotka valittavat oloaan erittäin kurjaksi?? :|
Hyvää odotusta kuitenkin sinulle :flower:

Mullakin alku oli aivan oireeton, ei mitään huonoa oloa, ei rintojen arkuutta ei yhtään mitään! Ainut että aluksi olin väsynyt n.1-2 viikkoa saatoin mennä illalla jo puol 8 nukkumaan :D mutta väsymyksen laitoin sitten vain koulun piikkiin!
Kun menkkojen aikaan tuli vain pientä rusehtavaa muotoa, ajattelin ekana että nyt on tärpännyt :heart: mutta en vielä tehnyt testiä, vasta parin viikon kuluttua tein ja se näytti vahvaa plussaa, silti oli epävarma olo ja menin terveyskeskukseen vielä varmistamaan asian (meillä saa tehdä ilmaiseksi raskaustestejä sielä ) ja plussaahan se näytti, ja silloin olin varmaan rv 7 tai 8 :p

"oireet" ovat tulleet kuvioihin vasta joskus rv 20 jälkeen :)

maj & 38+5

Onpa helpottavaa kuulla että tämä ei välttämättä ole merkki mistään viasta tms. vaikea on ollu uskoa että tästä pääsis näin vähällä, mutta olisko oireet edessä edessäpäin? No, tiistaina sen sitten näkee... Joku kirjoitti tänne että olisi huolissaan oireiden häviämisestä, mutta tarkoittiko sitten että alussa kovat oireet jotka yhtäkkiä loppuu? Koska mulla oli alussa ensin närästystä, sitten kuvotusta, sitten väsymystä ja mikään näistä ei samaan aikaan. Sitten hävisivät pikkuhiljaa. Pistely kohdussa kuitenkin ollut koko ajan, eli olisko se sitten sitä kasvukipua.

suruvaippa72
Minulla on oireettomuus liittynyt kaksi kertaa keskenmenoon ja kesken ovat menneet spontaanisti noin rv8. Kerran oireita oli hyvin voimakkaasti. Silloin todettiin myös vuotoja ja hematoma kohdussa. Raskaus päättyi rv15. Kahdessa onnistuneessa raskaudessani oireita on ollut suht paljon tai riittävästi tietääkseni olevani raskaana. Nyt rv:t ovat juuri 6. Ennen plussaa oli jo oireita ja vielä viimeisiin päiviin nännit olivat arat, alaselkä kipuili, mahassa juili, huimasi ja etoi. Nyt viimeiset kaksi päivää ovat olleet aivan oireettomia ja olen jo lähes luovuttanut. Odottelen oikeastaan vain vuodon alkamista :(( Ultrauskaan tässä vaiheessa ei vielä tuo selvyyttä suuntaan eikä toiseen.

Mun oireeton raskaus on nyt 3 kk ikäinen ihana pikkuinen neiti. Ei vois sanoa raskausaikaa helpommaksi. Pahoinvointia ei ollut, väsymystä vähän enemmän kuin normaalisti ekat 3 kk ja lopussa. Lapsivesien menoiltana kävin vielä lenkillä ja silloin tiesin vasta, mikä on supistus. Siksi sitä aina välillä olikin huolissaan, kun ei ollut oireita, että onko kaikki hyvin.

Glow
meinasin jo alkaa kysellä, että voiko todellakin olla eroja raskauksissa ja oireeton. eka raskaus oli heti alusta, rv5-> rinnat arat, paha olo, kahvin haju etoi yms. Nyt ei mitään muuta kuin ruokahaluttomuus ja älytön väsymys. ehkä silloin tällöin, kun pitäisi syödä, alkaa hivenen etoa. mutta verrattuna ekaan, tää on ihan tosi outoa. vielähän ne olot ehtii tulla, mutta nyt tuntuu kuin ei raskaana olisikaan :| ja että olenko varmasti?! plussaa näytti testi kuitenkin eilen ja laskujen mukaan nyt olisi se rv 6 menossa. (niin ja ei menkkoja, siitä tajusin testin tehdä)

luulin tähän jo vastaneeni, mutta enpäs ollutkaan..mulla esikoista oottaessa raskaudesta ei ees tiedetty ennen rv 21, et tosiaan OIREETON raskaus...ees menkat ei loppunu kun sillon vasta.Tai eihän ne oikeet menkat ollu mut, valesemmoset :) joten tosiaan raskaus voi olla täysin oireeton.Nyt sit taas tää raskaus alko semmosella 18 viikon oksentelu-putkella että ei voinut raskaudesta kyllä erehtyä, kyllä niissä ilmeisesti voi siis olla hurjiakin vaihteluja.
Onneksi esikko vaikuttaa täysin terveeltä ja kaikki meni hyvin vaikka raskaudesta ei tiedetty kun tollon vasta ja olin tosiaan elänyt elämääni ihan "normaalisti".Vasta rv 30 jälkeen tuli vähän väsymystä ja närästys joka oli ihan kaameeta, mut synnytyskin oli nopee eikä ennen "tositoimia" tullut lainkaan supistuksia, liitoskipuja tms.mitä tässä raskaudessa on nyt jo(rv29)

Joo täällä kans ihan oireeton raskaus menossa, alussa oli hieman rintojen arkuutta ja etovaa oloa silloin tällöin, nyt tuntuu vaan enemmän että oisin teini-ikänen uudestaan :D finnejä tms.. suutun mitä pienimmistä asioista.. tunnen kyllä kohdun kasvukivut melkein koko ajan, mutta kuitenkin on jotenki epäuskottava olo! :D huono-olo tulee jos en syö. :p meen nyt 11+2, ja 28 päivä on sit neuvolaan rekisteröinti, sillon on viikot 12 mennyt jo :heart: että toivon kovasti että kaikki menee hyvin! :headwall:

Heipä hei ja kiitokset kaikille, jotka ovat tähän ketjuun kirjoitelleet oireistaan/oireettomuudestaan!

Minulla on huimat rv 4+1 menossa ja muita oireita ei vielä ole kuin "menkkakipuja", väsymystä ja rintojen arkuutta. Viimeksi olin raskaana joulun aikaan ja silloin oireettomuus merkitsi tuulimunaraskautta, joten pelonsekaisin mielin tässä mennään päivä kerrallaan eteenpäin. :ashamed:

Tämän ketjun lukemisen myötä yritän siis olla ajattelematta oireita tai ainakin tekemättä niiden puuttumisesta johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen. :) Ultraankin on vielä 3vk aikaa, joten voihan tässä vielä tapahtua mitä tahansa ennen sitä...

Onnellista odotusaikaa kaikille :heart:

No niin nyt mennään ainakin viikolla 12 jo =) toivotaan että kaikki on hyvin.. lähes oireettomana jatkuu raskaus :p mutta pitää vaan nauttia ja toivoa että kaikki on niinku pitää, eikös tuulimuna raskaus yleensä keskeydy ihan itsekseen keskenmenona? :( mulla ei oo ainakaan ollu mitään vuotoja eikä mitää semmosta että pitää vaan toivoa että siitä ei ainakaan olisi kyse.. 28 päivä on neuvolaan aika että sillon saa varmasti kuulla ainakin sydänäänet niin tietää että kaikki on hyvin, voi että tätä odotusta... :D

Täällä myös yksi oireeton. Yökötystä oli varmaan pari päivää viikoilla 6 ja 7. Sen jälkeen ei mitään. Kaikki kuitenkin kunnossa :heart: Sydän sykkii ja pikkuinen kasvaa. Hieman mieltä kyllä painaa, kun ei oireita ole. Vatsaa joskus nipistää, ei muuta.

päpsy ja papu 14+4

mä oon nyt rv 22+1 ja alussa oli rinnat vain kipeät ja pari kertaa nipistänyt alavatsaa mutta siinä kaikki oireet mun raskaudessa:) kaikkea olen pystynyt syömään mitä aina ennenkin eikä mikään ole saanut voimaan pahoin.. ei pienintäkään etomisen merkkiäkään ollut missään vaiheessa.. Ja ei ole ollut mitään mielihaluja enkä ole syönyt yhtään enemmän/erilaisemmin kuin ennenkään.. pari kertaa tosiaan ollut ihan pientä närästystä mutta nekin menny ohi ittestään melkein heti. eli mielestäni olen ollut oireeston! :D ja on kyllä kiva koska oon nauttinut koko raskaudesta täysillä:):heart:

Jane & Viltsu 22+1

Hei,

täällä on kanssa ollut oireeton raskaus ja odotan vielä KAKSOSIA! Pahoinvoinnista en tiedä mitään, jossain vaiheessa väsytti vähän enemmän mutta olen aina ollut kovan nukkumaan :) Muita oireita ei ole ollut alussa eikä nyt myöhemminkään (paitsi lähiviikkoina selkää vähän särkenyt). Ihan ekoina päivinä plussan jälkeen mahaan sattui ja ajattelin että menkat alkaa, mutta sse kipu loppui viikon sisällä plussasta.

Tytti rv 27+1

Täällä eka raskaus ja kaksoset tulossa. Oikeastaan mitään muuta oireita ei ole kuin kasvava masu, satunnaiset liikkeet, painonnousu hiljalleen, väsymys iltaisin ja hyvä ruokahalu - tämä tosin ollut miulla hyvä aina.... ;)

Alussa oli lugejen takia rinnat arat hetken ja sit 2-3 vkoa iltaisin lievää etomista sekä tunneherkkyys/ -ailahtelevuus.

Minusta siis hyvin "oireeton" raskaus, vaikka tuplat tulossa. Välillä ei edes suunnilleen muista olevansa raskaana, jos mahdollista ja toisaalta tuntuu kuin olisin plussanut vasta eilen ja oireita odotellen kovasti.

Taitaa hyvin yksilöllistä olla nuo oireet ja itsellä on muuten pää yhtä hatara kuin kalaverkko, joten osan olen varmaan jo unohtanutkin....

Nonna ja sukeltajat 18+2

Tämä olikin hyvä ketju löytää. Nostankin sitä siksi. Olen vailla perinteisiä oireita: ei ole herkkä nenä, ei pahoinvointia, ei mielialanvaihteluita, ei rintojenarkuutta, eikä repäisykipujä. Sen sijasta on alamahan kipristelyä, alakulo, väsymys, saamaton olo ja koko ajan nälkä. Ja näistä mainituista 4 viimeistä voi johtua vaikka vain stressistäkin... Ilmoittelen ensi viikon nt-ultran tuloksista tännekin.

Mandalay + Nokka 11+1

Ja kun sanon koko ajan nälkä tarkoitan että on leivän ja ruuan nälkä, ei herkkujen ja silti olen syönyt itelleni muutaman lisäkilon. (muoks)

Viimeksi muokattu:
Edelleen oireetonna, mutta en silti tyhjän masun kanssa. Nt-ultrassa nähtiin pieni ja vilkas ihmisenalku, jonka sydän löi ja kaikki muukin oli juuri niinkuin pitää. Nyt taidan alkaa nauttimaan tästä oireettomuudestani. :) Tsemppiä muille vastaavasta "kärsiville"!

Yhteistyössä