Oireeton odotus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alku hyvin, loppu hyvin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Alku hyvin, loppu hyvin?

Vieras
Onko täällä ketään, joilla on ollut täysin oireeton raskaus? Siis aivan täysin oireeton odotus?

Ei siis mitään päänsärkyjä, pahoinvointeja, masu nippailuja, (voimakkaita) hajuaistimuksia, rintojen aristusta... yms...

Onko täällä ketään, jolla ei siis ole ollut mitään oireita ja joiden raskaus on päättynyt onnellisesti tai näyttää päättyvän onnellisesti?

(Ainoa syy, mistä voisi siis epäillä raskautta on se, että menkat olisi jääneet pois...)

Onhan noita täysin oireettomiakin raskauksia ja jos olet ekaa kertaa raskaana, niin ei ole mihin verrata. Itse oksensin ekassa jne. ja toka oli oireeton ja paljastuikin sitten tuulimunaksi. Osasin sitä pelätä juuri puuttuvien oireiden vuoksi.

Mulla on ollu molemmat raskaudet oireettomia. Ainoastaan alussa oli palelua ja väsymystä. Rintojen aristusta en muista kummastakaan. Sellasta menkkakipuilua oli sillon tällön. Molemmissa raskauksissa on jossain vaiheessa tehny mieli tomaattia leivän päällä, josta en siis muuten todellakaan välitä. Kaksi tervettä lasta on ja kolmatta yritetään kovasti :)

Tämä ei ole ensimmäinen raskaus. Ensimmäinenkin oli suht oireeton, muttei näin oireeton. Silloin oli rintojen aristusta, menkkamaista kipuilua, hieman etovaa oloa toisinaan. Ei siis muuta ja noitakin vain jonkun hetken, mutta raskaus päättyi onnellisesti. :) Nyt taas ei ole edes noita oireita. Ei siis mitään! Kyllä mua nyt huolestuttaa kaikki tuulimunat ja kaikki, kun olen oireettomista raskauksista lukenut. :/ Todella kivaa, kun ei ole pahoja oireita, mutta ihan kamalaa! :( np-ultraankin on vielä muutama vk. Nyt on kohta 8. vk. Kamalaa mennä toteamaan sinne sitten jotain tuulimunaa. :(

Enhän mä voi olla ainut täysin oireeton?! Enhän?! Ei tää kyllä varmaan hyvää enteile. Toivottavasti löytyisi joku muukin, jolla on alku mennyt hyvin ja loppukin...

Alkuraskauden ultraan on tehnyt mieli, mutta kaikki tuo on kallista lystiä... Malttaisiko tässä muutaman viikon...

Kiitokset kuitenkin jo vastanneille! :) Otan kuitenkin mielelläni vastaan enemmänkin kokemuksia ihan täysin oireettomista odotuksista, jotta jotenkin jaksaisi odottaa edes sitä np-ultraa... Melkin oon jo heittänyt kirveen kaivoon, mutta toivo auttaisi jaksamaan sinne asti... Ei nyt tosiaan huvita käyttää rahaa sinne alkuraskauden ultraan...

Mullakin on molemmat raskaudet olleet alkuun oireettomia, vasta viikoilla 8 tai 9 on alkanut lievä etova olo ja sitä on kestänyt 1-1,5 kk. Ensimmäinen raskaus oli loppuun saakka helppo ja syntyi terve tyttö, nyt toinen raskaus on loppusuoralla ja lievää menkkamaista kipua vain vaivana, tietysti iso maha häiritsee menemistä. Täällä neuvolassa ultrattiin jo eka käynnillä viikolla 9 tai 10, ja sain mieleni rauhalliseksi, kun itsekin epäilin onko mitään vauvaa tulossakaan.

Mulla on ollut raskaus tähän mennessä täysin oireeton. Ainoa merkki on kasvava vatsa, nyt on menossa rv15+6 ja odotan kaksosia. Mitään pahoinvointia tai outoja ruokahaluja ei ole eikä rintojen aristusta. Olisin luullut kärsivän pahoivoinnista jo kaksosten takia ja kun kärsin itse normaalisti pahasta matkapahoinvoinnista ja merisairaudesta. Sen takia olen yllättynyt kun raskauden aikana pahoinvointia ei ole ollut. Paino ei ole myöskään noussut, tällä viikolla tosin vasta huomaan että on alkanut nousta, ehkä tähän mennessä n.150grammaa. Lähtöpainoon on vielä matkaa, sillä raskaustestin jälkeen paino putosi kolmisen kiloa. Tsemppiä!

Mä olen lähes oireeton. Rinnat oli hetken kipeät, ja muutamat migreenit vaivasivat, mutta nämä on jo ohi. Tänään alkaa rv 10 :) Kävin varhaisultrassa rv 7 ja siellä todettiin sykkivä sydän ja kohdunsisäinen raskaus. Ei siis paniikkia :)

Kiitokset, todella paljon vielä kaikille vastanneille! :)

Vähän tämä nyt rauhoittaa mieltä, kun en ole aivan ainoa, vaikka harvinaiselta vaikuttaakin. Ei siis tarvitse hirveästi stressaa np-ultraan asti, mutta jos ei siellä mitään näkyisikään (sormet ristiin), niin tämä epäilys hieman laannuttaa shokkia. Näinpähän päin tämä on varmasti helpompaa, kuin niin että olisi kovat pahoinvoinnit ja siltikään ei olisi mitään masussa. :(

No joo... Toivotan teille kaikille muillekin erittäin hyvää loppuraskautta! :)

P.s. Palailen varmaan ihan huvin vuoksi kertomaan teille sitten np-ultran jälkeen, että miltä näytti.

Mulla oli "oireettomia" myös nuo raskaudet ;
Kaksosraskaudessa ( eka ) rinnat kipeytyi n. vk 15 ja oli kipeät pari-kolme viikkoa,
ei muuta.
Viimeisimmässä en tajunnut, että tarha- ja työmatkoja kävellessä hengästyminen
ei ollutkaan huonoa kuntoa, vaan raskaudesta johtuvaa.
Kun tein testin, olinkin eka neuvolassa jo viikolla 10 !

Silloinkin rinnat hiukan kipeytyi noilla samoilla viikoilla,
raskaudet jatkui normaalisti synnytykseen asti,
ei edes kuvotusta kertaakaan.
Kahvi vain lakkasi maistumasta miltään
kummallakin kerralla noin puolivälissä raskautta.

Että suht oireettomat on olleet, onneksi.
Painoa kyllä kertyi, 20 kg per raskaus.

Voi että, "kateellisena" kuuntelen teitä oireettomia! niinhän se taitaa olla, että aina me ollaan huolissaan. Itselläni ihan kauheat oireet ja paljon kipuja ja nekin saavat olon todella huolestuneeksi, että onko kaikki kunnossa - kunpa olis sellaisiakin vertailukohtia :) Onnea odotukseen oireista/oireettomuudesta huolimatta - muistakaa myös nauttia eikä vaan murehtia!

Kyllä vaan luulen kuitenkin, että enemmän noita
erilaisista raskausoireista "kärsivien" juttuja löytyy kuin näitä,
joissa ei oireita juuri ole.
Minua ei ainakaan koskaan huolettanut se, ettei oireita ollut.
Eihän raskaus oel mikään sairaus .
Nautin täysin siemauksin raskauksistani loppuun asti ,
tuntui ettei enää parempaa fiilistä voi ollakaan...