Oireeton alkuraskaus

Aloitimpa tästä nyt uuden aiheen kun tuolla marraskuisissa ollaan ainakin ihmetelty kyseistä asiaa. Kaikenmaailman oireista löytyy paljon tietoo mutta oireettomasta raskaudesta aika nihkeesti. Siks olis kiva kuulla muiden kokemusia/mietteit asiasta.

Eli kuinka monella ollut täysin tai lähes oireeton alkuraskaus? Entä onko oireet vaihdellu tai loppunut alussa kokonaan?

Itellä oli plussan jälkeen muutamana päivänä rinnat vähän arat mutta nyt sekin lähteny pois. Onkohan tää kuinka tavallista eikä enteile mitään huonoo?

Jos raskaustesti ei näyttäs plusssaa en mistään muusta kun puuttuvista menkoista tietäs et olisin raskaana...
 
Itselläni oli ihan samanlainen alkuraskaus. Aamupahoinvointiakaan ei tullut. Menin rv 6+2 alkuraskauden ultraan yksityiselle tarkistamaan, että onko siellä masussa ketään. :) Ja olihan siellä. Joskus viikkojen 10 paikkeilla meinas lentää oksennus, kun aukaisin jääkaapin oven. Hajut otti koville. Ruokahalu on ollu alusta asti hyvä. Yhden kuppikoon suuremman rintaliivit piti ostaa jo joskus rv 10 tienoilla. Vessassa aloin hyppäämään tihemämpään aika alussa jo. Eli ei siis ihmeitä oireita. Ai niin, paitsi häntäluu kipeytyi päivän mittaan tuossa ehkä kuukausi sitten. Nyt sekin on hellittänyt. Viikkoja nyt 19+5.

Nauti oireettomasta raskaudesta täysin rinnoin! =)
 
Esikosta oli lähes oireeton alkuraskaus.
Tissit oli hurjan kipeät plussan jälkeen pari kolmeviikkoa, mutta sitten se jäi. Pahaa oloa ei ollut, ainoastaan verensokerit laski alussa aika nopeasti ja jos ei ollut jotain suuhunpantavaa juuri silloin, niin se ei ollut hyvä lainkaan. Nämä kaikki pienetkin oireet katosi kokonaan rv10 paikkeilla eivätkä enään takaisin tulleetkaan missään vaiheessa ja terve potra poika syntyi 13pv yli LA:n :D

Kaikki on varmasti ihan hyvin...kaikille ei tule juuri lainkaan oireita, mutta oireet tai oireettomuus ei kuitenkaan ole raskauden etenemisen mittari. Jokainen raskaus on samallakin naisella kovinkin erilaisia, tavalla tai toisella.
Koeta nauttia hvyästä olosta, sillä loppuraskaus tuo mukanaan epämukavia kolotuksia ja runsasta yöheräilyä jatkuvan pissa hädän takia :D

paapelo+poju+Tiuhti 11+0
 
Mulla alkoi oireet 6-7 viikkojen maissa ja kesti jonnekin 11-12 viikoille asti. Siis kuvotus ja väsymys, muuta ei mulla ollutkaan. Niin ja tissit nyt on ollut hellänä koko ajan :LOL: Ei kannata liikaa murehtia, joillain ei tosiaan ole mitään oireita, vaikka kaikki on tosi mallikkaasti. :heart: Ole vain tyytyväinen!
 
Hei Ellen,
minulla on myös takana täysin oireeton raskaus. Hiukan väsymystä, ei muuta. En olisi tiennyt olevani raskaana ellei raskaustesti ja myöhemmin alkuraskauden ultra olisi asiaa varmistanut. Itselläni raskaus alkoi tuntua vasta aivan raskauden lopussa noin viikolla 38 jolloin iso maha alkoi painaa ja vaikuttaa nukkumiseen ja kävelyyn.

Samaan aikaan kanssani esikoistaan odotti myös kaksi ystävääni. Kummallakin oli täysin oireeton raskaus.

Älä huoli vaan nauti raskaudestasi. Oireeton alkuraskaus ei tarkoita sitä, että keskenmenon mahdollisuus olisi yhtään suurempi.

Itselläni oireeton raskaus päättyi pikku Ellenin syntymään 5kk sitten. Myös ystäväni synnyttivät täysiaikaiset vauvat :heart:

Hyvää ja onnellista raskausaikaa!
 
kiitos kaikille vastanneille :)

Ihanaa kuulla että oireeton raskaus taitaa loppujenlopuks olla yhtä nomraalia kuin oireellinenkin raskaus. Nyt tosiaan lopetan murehtimisen ja yritän nauttia tästä oireettomasta raskaudesta kaikin tavoin :heart:

 
Mulla ainakin on mennyt ihan oireettomana.
Alussa tuli rintojen arkuus, sit ne alkoi kasvamaan..pari vk sit oksensin 2 kertaa..pari pv sit ykäsin 1 kerran..rinnat on arat.. niin ja onhan menkattomuuskin oire :D
Mutta jo kerran todistettu ultralla että siellä se on,
ja nyt paukkui 12+0.

usko vain, me jotkut päästään vaan helpommalla..ehkä se kostautuu myöhemmin :LOL:
 
Täällä kans yksi oireeton odottaja :attn: :wave:
Ainut asia mikä kertoo raskaudesta on kuukautisten poisjäänti ja positiivinen raskaustesti. Joskus on alavatsalla jotain lievää menkkakipuilua. Mutta olo on muuten kaikkea muuta kuin " raskautunut".
Esikosta mulla oli oireeton raskaus. Ainoastaan aluksi oli rinnat kipeät. Kakkosesta oli kaikki maailman oireet hiuksien rasvoittumisesta yökkäilyyn. Keskenmenneestä ei mitään kuin kuplintaa alavatsalla. Nyt ei taas mitään ( paitsi joskus tota kuplintaa ) ja tottakai pelottaa että onko siellä mitään. On se kumma vaikka on kolmas lapsi ei tätä osaa ottaa yhtään rennommin. Välillä mieli on toiveikas ja varma että kaikki on hyvin ja välillä olen aivan varma että kaikki ei voi olla kunnossa.

Kovasti mietityttää varaisko sitä varhaisultraan aikaa...

Toivotaan että meillä oireettomilla ja oireellisilla kaikki menee kuitenkin hyvin :hug:

ps: Ap:llä ja mulla on viikkoja niin vähän vasta että ne oireet ehtii kyllä vielä kovasti tulla myöhemminkin.
 
Nosto. :) Miten menee ketjun aloittajalla ja muilla vastanneilla tai oireettomilla odottajilla? Täällä myös lähes oireeton raskaus.. oireet on sitä luokkaa että ne voi hyvin olla kuviteltujakin kun kerran tietää raskaana olevansa. :D Lievää väsymystä ja ajoittaista palelua. Joskus nippailee alavatsaa ja joskus tuntuu menkkajomotusta alavatsalla, selässä tai nivusissa. Rinnat on ihan ok! Esikon odotus oli myös vähäoireinen. Sillon oli vaan rinnat tosi arat ja enemmän nippailua ja jomotusta. Kuvotusta oli rv 9-11 ja sit loppu kun seinään.. :)
 
edellinen raskaus oli täysin oireeton... ja se päätyi keskenmenoon vko:lla 12. toisaalta vertailukohteena on ollut oireellinen raskaus, joka sekin päätyi keskenmenoon vko:lla 14. Eipä siitä voi siis päätellä, onko normaalia vai ei? Tämänhetkinen odotus on oireellinen, ja tänään pamahti 8 vko.
 
Minulla on kanssa ollut täysin oireeton alkuraskaus. Ainut oli rintojen kipeytyminen.
Ei ollut pahaa oloa eikä mikään ällöttänyt. Ainut oire raskaudesta oli mekkojen pois jäänti. Väsymystä tosin oli joskus viikon 12 tienoilla.
Nyt on menossa jo 32+6!
Nauti oireettomasta raskaudesta!
Onnellista odotusta kaikille :heart:
 
Mulla on kans meneillään oudon oireeton alkuraskaus... rinnat ihan hieman arat, mutta sekin vaihtelee päivittäin. Pahaa oloa eikä väsymystä ei ole ollenkaan. Minulla on myös 6 vuotias tytär, ja häntä odottaessani voin todella pahoin ja alkuraskaudesta ja nyt ei juuri mitään. Marraskuussa 08 minulla oli keskenmeno ja silloinkaan ei ollut mitään oireita. Nyt olen siis 7+6 viikolla. Voiko raskaudet olla niin erilaisia että vaikka aikaisemmassa oli rajua pahoinvointia ja nyt sitten ei mitään???
 
tupu76: niin kun tuos aikasemmin kirjotin niin mulla alko pahoinvointi esikosta vasta joskus rv 9.. en oksennellu, mut en esim. pysytyny syömään lämmintä ruokaa tms enkä meneen keittiöön kun siellä haisi niin kamalalta :D taisin kieltää miestä tekemästä ruokaakin kun siitä tuli niin "paha" haju.. XD
 
Kyllähän se pahaolo sitten tännekin suunnalle lopulta löysi :x Eli pahoinvointi alko mulla joskus 7 ja 8 viikon vaihteessa ja siitä lähtien oon tähän saakka oksentanu joka aamu. Myös jos en syö tunnin välein alkaa pahaolo hiipimään. Mutta en valita. Olo on kuitenkin ollu ihan siedettävä koko ajan. Eli mulla kävi niin että pahoinvointi tosian tuli mut vaan vähän jälkijunassa...

Ellen ja vaavi 9+3
 
Mullakaan ei ole ollut yhtään oiretta. Ehkä rinnat ovat hieman kipeät olleet jonain päivänä, mutta se voi johtua just siitä, että tiedän olevani raskaana. Vähän yli viikon päästä lääkäri, eli silloin olen jo viisaampi ;)
 
Oireita oli ennen plussaa sen verran, että tajusin tehdä testin jo ennen menkkojen poisjääntiä. Sitten joskus 5+ viikolla ne katos kuin seinään, loppuivat tyystin. Uudelleen alkoi jotain ilmaantua muistaakseni 8. viikolla (tai 8+ eli 9. viikolla) ja ihan riittävästi ehdin kärsiä pahoinvoinnista sittenkin. :xmas: Suurin pahoinvointi päättyi muistaakseni n. 13. viikolla ja sittemmin oli vähän vähäoireisempaa liikkeiden tuntemiseen asti. Aloin kuitenkin tuntea liikkeitäkin jo aika aikasin, muistaakseni 15. viikolla (tosin en alkuun tajunnu niitä liikkeiksi enkä myöntänyt, että ne niitä on ennen kuin joskus 19. viikolla tms.). Neiti on nyt 2 kuukautta vanha. :) Tiedän myös tapauksia, joilla on ollut täysin oireeton koko raskaus ja heidänkin lapset ovat jo parivuotiaita, joten hyvin ovat päättyneet nekin.

Sen sijaan mun ekassa raskaudessa oireita oli ....aina kaavintaan saakka (rv 10). Raskaus oli tm. Joten mikään tae oireet eivät ole sen enempää kuin niiden puuttuminenkaan.
 
lueskellessani ketjua mietin omaa (alku)raskauttani. oon pitäny itseäni suht oireettomana, mutta olihan alussa sittenkin jos jonkinmoista oiretta.

eli ekassa kolmanneksessa:
- rv 4-5 alavatsaa juili ja "repi" silloin tällöin
- rv 6 alkoi kahvin haju olemaan liikaa terävöityneen hajuaistin takia (täysin kahvitta meni viikot 6-14 ja kolme ekaa viikkoa päänsärky kofeiininpuutteesta aina kahvipaussien aikoina)
- rv 8-9 kärsin ihan mielettömästä väsymyksestä, hereilläoloaikaa saattoi olla vain puolet vuorokaudesta jos sitäkään
- rinnat kipeytyivät jonkin verran ja liiviostoksille pääsi rv 8
- rv 11-12 noin viikon kestävä hormoni(?)päänsärky
- rv 12 alkoivat selkäkivut alaselässä

ja kaikki jaksoi kysellä onko ollut pahoinvointia, oletko oksennellut, JUMANKAUTA EN OLE USKOKAA JO!! :D itse huomasin, että sitä pidetään yleisimpänä raskausoireena, ja raskaus on "helppo" jos ei ole pahoinvointia.

tsempit kaikille jotka miettivät oireetonta alkuraskautta, ja nauttikaa ja huolehtikaa itsestänne!! :hug: :hug:

tänään rv 32+0
 
siis olen nyt niin onnellinen että en ole yksin tässä asiassa... olen tässä koko ajan pelänny että varmaan joku tuulimuna tuolla mahassa ku ei oikein ole mitään niitä oirita mitä "pitäisi" olla minulla on ihan kuiten kookkaat rinnat ja yleensä ollu hiukan arat menkkojen aikaan niin nyt ei mitään.... toivon niin kovasti että sit ekassa neuvolassa jotaki sieltä löytyy.... 5+6 meneillään
kova päänsärky mulla kyllä on....
 
Täällä myös yksi jolla ei oireen oiretta. Ihan alussa, viikoilla 5-6 oli jotain pientä, kuten palelua, janon tunnetta, vessassa ravaamista, mutta ei oikein muuta. Tällä hetkelllä mennään viikoilla 9+4 eikä oireita ole yhtään. Aamuisin pystyn hyvin lähteä tyhjällä vatsalla koiran kanssa lenkille eikä tule yhtään huono olo :| Nytkin vatsa kurnii, mutta en ole vielä "kerennyt" aamupalalle. Varhaisultrassa on löydetty pikkuinen ja sydämensyke, mutta silti pelottaa, että onko siellä enää elossa olevaa pikkuista.. Ehkä vain pitäisi lopettaa tämä huolehtiminen ja nauttia täysin rinnoin tästä raskaudesta :D
 
Oireeton raskaus on täälläkin ollut, ja nyt mennän jo viikossa 28. Ei pahoinvointia, ei ällötyksiä, ei närästystä - ei mitään normaalista poikkeavaa. Paitsi tietenkin maha alkoi kasvamaan tuossa vkon 20 jälkeen huomattavasti. :) Masukyytiläisellä on kaikki ollut mainiosti koko raskauden.

Nauttikaa siis oireettomuudesta!
 
Heippa, täällä kanssa yksi oireeton odottaja!Ei siis kertakaikkiaan mitään oireita...Olen kyllä ihan paskana siitä, että missään ei tunnu miltään.. :headwall:

Kiva lukea, että on muitakin oireettomia ja niitä, keillä raskaus on edennyt hyvin loppuun saakka. Minä olen vasta ihan alussa tässä raskaudessa ja viikkoja on hurjat 4+6... :ashamed:

Toivossahan on hyvä elää, että kun viikot lisääntyy, niin sitten tulee myös jotain oiretta...

Varsinkin näin aamuisin vaivun ihan epätoivoon, olo on niin hyvä ja keveä!!!Iltaisin aina ehkä vähän saattaa tisseissä tuntua pintä kipuiluja, mutta luultavasti nekin on kuvitelmaa.. :LOL:

Raskaustestejä olen tehnyt joku 10 kpl :LOL: ja viiva on kyllä tosi vahva, se sentään postitiivista!

Kivaa kevättä ja pidetään peukkuja, että meitä oireettomiakin onnistaa, että kohdusta löytyy jotain muuta kun vaan joku tuulimuna tms. :|
 

Yhteistyössä