Oireeton alkuraskaus

Mulla myöskin sut oireeton alku raskaus. Huomasin raskauden menkkojen pois jäännillä oliko se sit rv 5 tai jotain. Minimaalista Menkkojen tapasta kipuilua oli aluks mut sekin kesti max. viikon puoltoista. Muuten olo oli kun ei ois raskaana ollukkaan.
Sitä sitten epäilikin, mut rv 12 NT-ultra todisti että oli siellä sittenki elämää :) Nyt raskaus jo paljon todellisempi ku kaks ultraa takana ja rv 23+0, ja kaveri liikkuu mahassa jo tosi iloseen..
monella ollu tosi pahaa oksentelua yms. joten onnellinen ainaki ite oon että on suht vähällä päässy.

Odottamisen iloa kuitenkin kaikille!

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://md.lilypie.com/0rMqp3/.png[/img][/url]
 
Täällä oli myös oireeton alku raskaus.

Menkat oli myöhässä viikon ja plussasin :) Koko raskaus aika on mennyt hyvin, minkäänlaisia oireita ei ole ollut.. Alussa esiintyi väsymystä enemmän, mutta sekin loppui 11 viikon tietämillä.. rv 19 paikkeilla oli rinnat kipeänä n. viikon ja sitten sekin helpotti..

Muutaman kerran koin sellaista yököttävää oloa makean saippuan tuoksusta mutta ei muuta.

Nyt on rv 25+3 ja hyvin menee vieläkin, pikkuinen potkii minkä kerkeää ja pitää sellaista rummutusta välillä että ihan kutittaa :DD

Niin ja ensimmäistä odotan.

Tyttö 19 ja Sintti rv 25+2
 
Ekassa raskaudessani ei ollut mitään oireita koko aikana. Se osoittautuikin sitten kohdun ulkoiseksi lopulta, mutta hormonia oli kuitenkin ihan kunnolla elimistössä, eli en usko että oireettomuudella ja ku:lla oli mitään yhteyttä. Nyt viikkoja on tulossa täyteen 4, joten aivan alussa tämän kanssa ollaan. Mitään oireita ei ole oikeastaan ollu ja toivottavasti sen kummempia ei tulekaan!
 
Minulla oli kuopuksesta lähes oireeton raskaus. Ainut alkuraskauden vaiva oli kahden viikon migreeni, mutta eipä muuta. Raskaus oli niin helppo, että jumppasin vielä viimeisellä viikolla ja olin kuin ei mitään pienen mahani kanssa.
Nyt on menossa täysin erilainen raskaus, toki on tuplat tulossa. :)
 
Ensimmäisessä raskaudessa ainoat oireet olivat rintojen kipu ja kasvu ja väsymys. Siis alkuraskaudessa. Ei mitään pahoinvointia tai muuta.
Raskaus sujui suht normaalisti ja terveen lapsen sain.

Toisesta raskaudesta ainoana oireena alkupuolella oli nälkä. Eikä siitäkään osannut ajatella, että olisi raskausoire. Terveen lapsen sain tästäkin oireettomasta raskaudesta. :)

Kolmas kerta sitten menikin alun suhteen täysin eritavalla ja oireita löytyi, mutta jospa sen terveen lapsen tästäkin palkinnoksi saisi. Nyt rv 29+0.
 
Minulla oli esikoisen odotus täysin oireeton, lukuun ottamatta mahan kasvua - viikosta 14 raskausvaatteisiin.

Kuopuksen raskaudessa tajusin olevani raskaana kun olin nukkunut monena päivänä päikkärit - olin silloin jo 6+6. Hirmuinen väsymys siis n. vko 6-13. Viikosta 8 raskausvaatteisiin.

Nyt odotan kolmosta ja toistaiseksi ei mitään oireita. Viikkoja 5+3.

Niin ja tuon kakkosen jälkeen oli km viikoilla 6+6 - lähes oireeton - vilunväristyksiä toisinaan.

P123
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ella-83:
nostoa :D Toivon että mulla PMS-oireiden puuttuminen voisi olla merkki raskaudesta.. Ekassa raskaudessakin eka oire oli lähestulkoon oireettomuus aluksi..
Näin oli mulla kakkosen kohdalla..eli kun ne "varmat raskausoireet" puuttuivat, olin satavarma negasta, mutta plussahan sieltä tuli ;)

 
Esikoisen raskausaika oli melko oireeton. joskus rv 10 alkoi järisyttävä väsymys.

Nyt ollaan taas paksuna ja tosi oireeton on meininki. Plussan jälkeen oli ihan mukavastikin oireita, mutta hiipuivat hiljalleen pois.
Palelua ja kahvi ei oikeen maistu. Siinäpä oireet tällä hetkellä. Pakko oli tehdä vielä raskaustestikin ja viiva oli suorastaan musta, eikä punainen. ja se tuli ennenkuin tikku oli edes kastunut läpeensä. Kai se on pakko uskoa...

rv. 6+4
 
Takana kaksi lähes oireetonta raskautta, joista kummastakin syntynyt terve lapsi. Oikeastaan ainoa asia mistä (menkkojen puuttumisen lisäksi) huomasin olevani raskaana, oli se ylenpalttinen väsymys mikä oli kummastakin tosi paha. Todella helppoa on siis molemmat raskaudet olleet...
 
Ihanaa, että on mahdollista olla raskaana ilman "raskausoireita" :D Mulla on dpo10 tänään eikä tosiaankaan mitään PMS- oireiluja. Ovuloinut olen varmasti ja pupuiltiin ovispäivänä :whistle: On mulla joskus menkat alkaneet ns. puun takaa mutta yleensä on erilaisia oireiluja etukäteen, jotka viimeaikoina olen kuvitellut raskausoireiksi. Mutta täti on tullut ajallaan.. Olisi hienoa, jos oireettomuus voisi olla raskausoire mullakin.. :saint:
 
Kiva tietää, etten ole ainoa, jolla oireton alkuraskaus. Tosin kyllä mulle vielä ehtii oireita tulla, kun on vasta kuudes viikko menossa. Maha on turvoksissa ja se on hankalaa, kun en vielä haluaisi kertoa sukulaisille ja tuttaville olevani raskaana. Nyt siis odotan toista lasta (vaikka onkin vaikea uskoa olevansa raskaana). Ensimmäisestä oireet alkoivat jo ennen plussaa ja olivat todella voimakkaita. Nyt ei ole mitään oireita.
 
Mulla oli täysin oireeton alkuraskaus ja itse asiassa koko raskaus! Sanoin neuvolassakin lääkärille joskus raskauden puolivälissä, et "ei edes tunnu että olisin raskaana" Se vaan hymyili, että "oot onnekas, kun ei ole oireita". Synnytin 11.1.2010 terveen tytön :)
 
Noniin, löytyipä sitten tällainen hyvä vanha ketju. Vieläköhän jollain olisi sama tilanne, eli jos nyt ei ihan oireeton niin ainakin melko vähäoireinen alkuraskaus?

Mulla nyt menossa rv 5+0, ja jotain pieniä oireita siis on - mutta niin vähäisiä, että ennen plussatestin tekoa olis kyllä ollut oireiden perusteella aika vaikea edes kuvitella olevansa raskaana. Raskaus sai alkunsa IVF-hoidosta, ja olin jo itkenyt negaa pari päivää, niin varma siitä olin. No nyt oireina suunnilleen:

Väsymys, päikkärit on maistuneet kahtena päivänä vaikka yleensä en juuri koskaan nuku päivällä
Menkkatuntemukset vatsaassa ja erityisesti alaselän puolella, ei mitän järin voimakkaita nämä
Lievä närästys
Maha turpoaa vähsen iltaa kohti
Rinnat ihan hippasen verran arat
Joskus nopeasti häivähtävä pienenpieni ällötyksen tunne

mutta siis nämä kaikki tosiaan aika vähäisiä ja lisäksi vielä tuntuvat tulevan ja menevän ja vaihtelevan päivän ja kellonajan mukaan. Jotenkin olen tästä hirveän huolestunut, vaikka järjellä ajatellen tiedän, että oireilla tai oireettomuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, eteneekö kaikki hyvin vai ei. Ja erityisesti tuo oireiden vaihteleminen tuntuu pelottavalta.

Onko muita vähäoireisesti alkuraskauttaan viettäviä / viettäneitä? Ja kiitos, kauhutarinat voitte jättää nyt kertomatta :D
 
Menkkojen myöhässä olon lisäksi epäilin raskautta, koska aamukahvini maistui AIVAN viskille. Enkä pidä viskistä :D Pistin miehenkin maistamaan ja aivan tavallista kahvia se kuulemma oli.

Sitten on ollut jaksottaista rintojen arkuutta, turvotusta, väsymystä (hyvin hyvin vähän), palelua (sekin ihan normaalia minulle), ja jos jättää kunnon syömisen väliin töissä, alkaa heikottamaan. Olo paranee saman tien kun syö. Närästystä on ollut ja siihenkin auttaa syöminen.
Hajuaistin huomaan välillä olevan tarkempi kuin ennen.

Ei pahoinvointia, ei ällöttäviä hajuja, eikä oikein mitään muutakaan. Nuo edellä mainitsemanikin ovat niin vähäisiä, ettei oikein tiedä laskisiko niitäkään.

Olen iloinen tästä oireettomuudesta. Toivon että ainut selkeä oire tulee olemaan _loppu_raskaudesta näkyvä maha. Peukut pystyyn.
Ja toisaalta pelkään pessimistinä että tämä tulee kostautumaan lopussa tai vauvan synnyttyä jollakin aivan hirveällä tavalla... :(

Tänään tuli rv 12 täyteen ja ultrassa näkyi oikein eloisa vauvan alku :) Runsas pari viikkoa takaperin tyyppi vain köllötteli paikallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Scarleth: minulla on kaksi lasta ja kummankin alkuraskaus on ollut todella vähäoireista. Esikoista odottaessa aloin epäillä raskautta, kun jouduin käymään töissä usein pissalla ja yleensä saatoin käydä koko työpäivän ajan pissalla ehkä kerran. Oireet eivät tästä juurikaan lisääntyneet, väsymystä oli hieman alussa. Mitään muita oireita ei ollut. Toisessa raskaudessa ainoa oire oli repäisykivut nivusissa. Ja nekin loppuivat hyvin pian plussatestin tekemisen jälkeen. Tokassa raskaudessa ei pissattanut usein, eikä väsyttänyt lainkaan. Voisi sanoa, että minulla ei ollut MITÄÄN raskausoireita. Kävinkin alkuraskauden ultrassa kaksi kertaa, koska en voinut uskoa, että alkio on elossa, mutta aina siellä vaan sykki pienen sydän kuvaruudulla :) Nyt on siis menossa kolmas raskauteni ja tämä on myös aivan oireeton. Pissattaa ehkä aavistuksen useammin kuin muullon ja silloin tällöin on etovaa oloa, mutta ei niin mitään muuta. Ja taas pelottaa...Mutta ole siis hyvillä mielin, oireettomuus ei tarkoita välttämättä yhtään mitään :heart:
 
Mulla tämä panikointi varmaan osaksi johtuu siitä, että taustalla on yksi alkuraskauden keskenmeno ja yhtään edennyttä raskautta ei ole ollut. Eli vaikea ylipäätään uskoa, että mikään voisi mennä näissä hommissa hyvin - ja varmaan sitten jotenkin kuvittelen, että jos olisin koko ajan pää vessanpöntössä yrjöämässä, tuntisin sitten jotenkin enemmän olevani raskaana :) Onhan tämä vaihekin tietysti tosi varhainen, eli ehtiihän oireita vielä tulla. Keskenmenneessä raskaudessa mulla muistaakseni oli vähän enemmän jotain tuntemuksia, mutta siis siitäkin pitäisi järjellä päätellä, ettei ne oireet kerro mistään mitään. Siis faktat on tiedossa, mutta huolestunut mieli haluaa kuulla näitä tarinoita hyvin menneistä, vaihtelevaoireisista raskauksista :)
 
Eipä se omakaan alkuraskaus kauhean oireilevaa ollut, lähinnä rintojen arkuus, väsymys ja iltasella hervoton turvotus. Etominen ja ällötys alkoi vasta rv8 paikkeilla ja kesti sinne rv12 saakka. Mulle on kanssa suvun ja kavereiden toimesta sanottu, että onnekas olen ollut, kun ei ole tarvinnut tehdä tuttavuutta posliinijumalan kanssa. Kyllä sitä arvostaakin, tuota oireettomuutta, mutta jotenkin sitä itsekin panikoi, kuvitteleeko koko raskauden, kun ei ole jatkuvasti kurlaamassa pöntöllä...
Ei se pelkkää kuvitelmaa onneksi ollut.
Nyt mennään 18+1, kolme viikkoa rakenneultraan. Ja esikkoa odotellaan. :)

Kirjoituksista ja kuulopuheista päätellen oireeton alkuraskaus on ihan yhtälailla normaali kuin se voimakkaasti oireileva. Helposti sitä pelästyy suotta oireettomuuttaan, ymmärrettävää, kun siitä ei niin paljoa missään puhuta. :)
Tsemppiä odotukseen! :heart:
 
MrsR, kiitos tsemppauksesta :) Tänään on taas vähän oireettomampi päivä (mitä nyt aamulla tuli aika voimakas ällötysaalto joka kylläkin meni sitten varmaan viidessätoista sekunnissa ohi eikä toistunut), eli kuten arvata saattaa, olen ihan varma ettei tuolla mahassa enää mitään kasva :headwall:

Tällä hetkellä ainoa selkeästi tuntuva oire on menkkamainen jomotus alamahassa ja selässä. Ei siis vähimmässäkään määrin "raskaana oleva olo". Voi miksi sitä nyt ei vaan voisi relata ja ajatella, ettei oireiden vaihtelusta tosiaan voi mitään päätellä, ja ettei raskaushormonin määrän lisääntymistä välttämättä mitenkään koko aikaa "tunne"...
 
Viimeksi muokattu:
Miullakaan ei ollut mitään muita oireita kun tissit kasvo yhessä yössä kahdella kuppikoolla.:D Edellisillan rintsikat ei mahtuneetkaan aamulla enää päälle. Odottelin siitä 5pvää ja tein testin. Nyt vkolla 13+2.:)
 
Vanha ketju, mutta nostellaampas..
Itselläni takana 3 täysin oireetonta raskautta, ainoa oire oli puuttuvat menkat. Ei ällötystä, mielihaluja, kipuja tms. Nyt ollaan 3kk yrittämällä yritetty vielä yhtä vauvaa. Epäilen että olisi tärpännyt, koska kaikki normaalit negakierron kivut, ällötykset ym kuvitellut raskausoireet puuttuu, olo on hyvä ja rauhallinen. Viikon päästä testailen, saapa nähdä kuinka käy :)
 
Onpas ollut miellyttävää luettavaa. Pienet rintani alkoivat tuntumaan täyteläisimmiltä ja kasvooni ilmaantui runsaasti pieniä mustapäitä. Kuukautiset oli muutaman päivän myöhässä ja Kaapista löytyi hieman vanhaksi päässyt testi jonka "huvikseni" tekaisin. Kaksi selkeää viivaa tuli alle minuutissa. Täytyy käydä ostamassa ihan tuore ja viikkonäytöllinen testi, kun olo on nuita alku oireita lukuunottamatta mitä mainion (rinnat yhä kokoajan täyteläisen tuntuiset). Ekasta testistä on nyt kulunut nelisen päivää ja kuukautisia ei ole kuulunut, eli vanhentuneesta testistä huolimatta saattoi se ihan oikeaa näyttää. Oman kehon ovistuntemuksen mukaan niin rv saattaa lähennellä jo kuutta. #epätodellinenolo #onnellinen
 

Yhteistyössä