Ihan alkuraskaus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *paniikki**
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

*paniikki**

Vieras
Oireista ja sen puuttumisesta kysymys. Meillä ivf-hoito, josta plussa, oireet olleet tosi vaatimattomia koko ajan. Pieniä repäisykipuja ja menkkakipua vain. Mutta nyt on nekin hävinneet kokonaan :O Viikoja olisi nyt just 5, hcg oli viikko sitten tosi hyvä.
Miten teillä plussanneilla, onko oireet vahvistuneet koko ajan vai onko ajanjaksoja että on ihan oireeton...ihan tyhjä olotila. Tarkoitan näitä alkuraskauden viikkoja...

Oireet ovat jokaisella täysin yksilölliset. Jotkut eivät koe mitään oireita koko raskauden aikana, muista se!
Itse olin väsynyt ja syödä piti koko ajan pahan olon välttämiseksi. Nämä oireet vahvistuivat aina n. viikolle 20. Huonovointisuus ja oksentelu tulivat minulle kuvioihin vasta viikolla 12-14. Välillä tosin oli hyviä päiviä, jolloin unohti olevansa raskaana, koska oli hyvä olo eikä alussa tietenkään ole vielä mitään näkyvissäkään!
Eli sinuna ottaisin rauhallisesti - jos hcg on ollut hyvä ja siis selkeä plussa, eiköhän asiat ole hyvin!

Mulla ei ole ollut mitään oireita missään vaiheessa ei väsymystä, ei pahoinvointia, ei kipuja tai nippailuja...Eli voit olla ihan huoleti ja elää normaalisti ihanasta plussastasi nauttien. Alkuraskaudessa en siis tuntenut mitään ja sitten vähän myöhemmin tuli ainoastaan se, että usein pitää syödä muuten tulee heikotus.

Onnea matkaanja pidä itsestäsi ja vauvastasi huolta!

Hyvää kevättä toivoen, Wilma 22+3

Minusta on aina huolestuttavaa jos oireet vähenevät/katoavat. Jos on alusta asti oireeton, niin se on eri asia. Mutta nyt voit vain odottaa viikkojen karttumista.

Ihan alkuraskaudessa mulla ei ollut mitään oireita, ehkä muutama nippaus alavatsassa.

Oisko viikolla 6 rinnat kasvanu ja siitä lähtien aristanu ja noin viikosta 8 alkaen alkoi pahoinvointi ja väsymys.

Samoin, tuossa vaiheessa ei vielä ollut muuta kuin rintojen arkuutta. Pahoinvointi ja muu alkoi viikolla 6, mutta joillainhan ei ala ollenkaan - toivottavasti kuulut tähän onnellisten porukkaan. ;)

Lisään vielä että ei minullakaan ollut tuossa vaiheessa vielä mitään oireita. Ne alkoi kai joskus viikolla 6 pissahätänä, "menkkakipuina", rintojen aristuksena. Pahoinvoiti alkoi viikolla 7 ja yltyi viikolla 9...

Mulla aikanaan ( ehkä mielikuvitusta ?) oireet katosi viikolla 5,
Olin tuntevinani aina jotakin heti IVF:n jälkeisestä päivästä alkaen,
mut "oireet" ei tainneet olla todellisia.
Ehkä sulla kävi samoin ?

Kaksoset todettiin ultralla vk 6 ja loppuraskaus olikin sitten täysin oireeton,
mitä nyt lopussa kivisteli paikkoja ison massun vuoksi.

Onnea matkaan sinulle, uskon kaiken olevan ihan hyvin !

Yhteistyössä