oikeestiko joku nauttii pikkuvauva-ajasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 lasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä vaan nautin. :) Mun mielestä se on niin helppoa, täyttäää vaan vauvan perustarpeet, ja voi olla varma, että vauva ei ns. kiukutellakseen itke tai osoita mieltään, vaan aina on joku tarve, minkä täyttämistä hän kaipaa. =) Mun mielestä isompien kanssa on usein hankalampaa, koska ne osaavat olla jo ilkeitä toisilleen, kiukutella, uhmata jne. Meillä oli kyllä lapsilla tosi paljon univaikeuksia ym. ja nuorempi varsinkin oli tissillä lähes aina. :D Silti mun mielestä ihania aikoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
summa summarum: ne, joilla ei oo ollu ongelmia alussa mainitsemien asioiden kanssa, ovat nauttineet vauva-ajasta. Ne joilla on ollu ongelmia, eivät. Yllätys yllätys... kyllä mäkin nauttisin täysillä jos mulla olis sellainen vauva kuin teillä jotka ette tiedä mitään univeloista ja muista jutuista.

Mä kyllä nautin ihan täysillä, vaikka olikin univelkaa. :)

Kaipa se riippuu niin siitä, millaisia vauvoja on ollut. Mulla on ollut 2 refluksista kärsivää, pulauteltu ylt ympäriinsä esikoinen ensimmäisen vuoden, ja saas nähdä kauanko kakkosella jatkuu, kumpikaan ei nukkunut koskaan pitkiä päikkäreitä, kakkonen nukkui ensimmäiset 2 kk vain 5 minuutin pätkissä päivisin ja heräs taas huutamaan. Öisin onneksi paremmin. Nukuttaminen oli järkyttävää taistelua, ja sitten kun se ei saanut nukuttua, se oli koko päivän vihainen. Kakkonen ei myöskään koskaan nukahtanut tissille, että siitäkään ei ollut mitään apua. Järkyttävää riittämättömyydentunnetta tunsin ensimmäiset n. 4 kk, kun aikaa esikoiselle (alle 3-vuotias hänkin) ei ollut koskaan mitään aikaa, kun vauva oli vaan niin hankala. :( Ulkona ehdittiin olemaan just ja just tunti kun taas piti juosta kotiin imettämään (oli talvi). Kakkonen ei myöskään mennyt matkassa mukisematta, vaan oli äärimmäisen herkkä paikanvaihdoksille ja vieraille ihmisille, sen kanssa reissussa (sukuloimassa) oli ihan horroria.

Nyt kakkonen on 6,5 kk, ja helpottaa huomattavan nopealla tahdilla koko ajan. Hänelle on tullut säännöllinen rytmi, vaikkakaan en erityisemmin arvosta sitä, että hän herää joka aamu kello 5 ja päivässä ei ole yksiäkään pidempiä päikkäreitä vaan neljät 30 min päikkärit. Mutta siihen tottuu. :) Ainakin nyt pystyn taas olemaan isosiskon kanssa täysipainoisemmin, vauva menee siinä mukana. Alussa näin ei todellakaan ollut.

Olen valtavan onnellinen lapsistani, siitä että heitä on kaksi, ja he rakastavat suunnattomasti toisiaan jo nyt. Mutta että vielä uudelleen altistaisin perheeni sille, että yksi karjuja pyörittää koko perheen arjen ihan perseelleen ensimmäiset 5-6 kk, niin enpä usko...

Ja vielä kun lisää siihen sen, että se vauvan yritys jo ylipäätään kesti yli vuoden ja aiheutti mulle masennusta vauvakuumeessani, sekä sen, että raskausaikana tunsin koko ajan kamalaa kuolemanpelkoa (perusteetonta kai, mutta kuitenkin), niin ei tunnu siltä, että maksaa vaivaa... Tää on ollut raskasta meidän parisuhteellekin. Jos mieheni haluaa kolmannen lapsen niin se olkoon joku valmiiksi vähän isompi tummasilmäinen Pepe Kolumbiasta. ;) Vitsi vaan, tiedän kyllä, ettei adoptio ole noin helppoa. Mutta oikeasti tosi vaikea uskoa, että ryhdyttäisiin tähän vauvahommaan uudelleen, meillä tää on vaan ollut niin raskasta.

Mä oon eniten elementissäni hiukan isompien lasten kanssa, nyt kun esikoinen täyttää kohta kolme, niin mä niin nautin, kun saan selittää hänelle asioita ja hän kuuntelee silmät suurina, ja luetaan kirjoja, ja askarrellaan, se on ihanaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
MINÄ :)

Mutta mä en tiedäkään mitään rytmittömyydestä, unettomuudesta tai maraton imettämisestä. Laitokselta lähtien nukkuneet yöllä 6 tuntia putkeen. Imetys on ihanaa, molemmat viihtyivät tissillä sen 10min kunnes masu täys ja matka voi jatkua. Ja molemmat lapset on täysimetetty 4kk, korviketta ei kumpikaan koskaan saanut. Imetys se ihan parasta onkin, kaipaan todella, vaikka alkuun ärsyttävää kun sitä maitoa tulee joka tuutista täydellä teholla. Mutta sekin tasottunu siinä puolen vuoden jälkeen.

Joo, vauva mulle kiitos.

tervetuloa meille pariksi viikoksi nukkumaan 30 min pätkissä, käyttämään päivästä 9 tuntia imettämiseen ja miettimään missä välissä sitä söis ja ehkä peräti kävis pikareissun kaupassa

Niin tai meille. Yöllä ei ollut mitään rytmiä kokonaiseen 8 kuukauteen. Saattoi yöllä huudella eikä edes haluta syömään. Niin kuin sen ajattelisi, että tissi vaan suuhun ja nukkumaan. Mutta entäs kun herää ihan muuten vain seurustelemaan :D

Sitten päivällä ei meinannut käydä nukkumaan millään minnekään, syliin tai autoon vain. Vähän harmittaa kun en siihen aikaan tajunnut kantoliinasta, olisi varmaan helpottanut. Ainakin päivällä! No onneksi oli hyvä poika syömään vauvana edes, nukkumaan ihan madoton. Sekin jäänyt ensimmäisestä vuodesta muistoksi, että vaunuissa ja rattaissa huusi aina. Siinä oli ulkoiluhalut kaukana, mutta sitkeästi yritettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja adora:
MINÄ :)

Mutta mä en tiedäkään mitään rytmittömyydestä, unettomuudesta tai maraton imettämisestä. Laitokselta lähtien nukkuneet yöllä 6 tuntia putkeen. Imetys on ihanaa, molemmat viihtyivät tissillä sen 10min kunnes masu täys ja matka voi jatkua. Ja molemmat lapset on täysimetetty 4kk, korviketta ei kumpikaan koskaan saanut. Imetys se ihan parasta onkin, kaipaan todella, vaikka alkuun ärsyttävää kun sitä maitoa tulee joka tuutista täydellä teholla. Mutta sekin tasottunu siinä puolen vuoden jälkeen.

Joo, vauva mulle kiitos.

tervetuloa meille pariksi viikoksi nukkumaan 30 min pätkissä, käyttämään päivästä 9 tuntia imettämiseen ja miettimään missä välissä sitä söis ja ehkä peräti kävis pikareissun kaupassa

Niin tai meille. Yöllä ei ollut mitään rytmiä kokonaiseen 8 kuukauteen. Saattoi yöllä huudella eikä edes haluta syömään. Niin kuin sen ajattelisi, että tissi vaan suuhun ja nukkumaan. Mutta entäs kun herää ihan muuten vain seurustelemaan :D

Sitten päivällä ei meinannut käydä nukkumaan millään minnekään, syliin tai autoon vain. Vähän harmittaa kun en siihen aikaan tajunnut kantoliinasta, olisi varmaan helpottanut. Ainakin päivällä! No onneksi oli hyvä poika syömään vauvana edes, nukkumaan ihan madoton. Sekin jäänyt ensimmäisestä vuodesta muistoksi, että vaunuissa ja rattaissa huusi aina. Siinä oli ulkoiluhalut kaukana, mutta sitkeästi yritettiin.

Niin ja refluksivauva meilläkin tämä.

mä nautin kolmosen vauva-ajasta. oli niin ihanan helppo vauva, se oli mukavaa aikaa. sitten uskaltauduin vil neljännen hankkimaan. vauva nyt 4kk ja koko vauva-aika on ollut ihan kamalaa. ootan vaan et vauv atäyttää vuoden. siinä vaihees varmaan sit helpottaa.

Kylläkyllä :) Odotan aikaa kun taas saa pienen rinnalle :heart:
Ja meillä esikoinen huusi ekan 3kk ja kuopuksella oli refluksi ja allergioita. Eikä juurikaan nukuttu.

molemmat pojat( nyt 3 ja 6) täys imetyksellä 7 kk ja ihan alusta asti vaikka molemmat sektiolla . nukkumaan menivät 18.30-21 maissa, söivät 3-5 h välein.
päiväunet ulkona 2-5 h. mikäs siinä ollessa, ihanaa se oli. ehd haluaisin lisää tissivauvoja, mutta eiväthän ne sellaisina pysy

Yhteistyössä