oikeestiko joku nauttii pikkuvauva-ajasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 lasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3 lasta

Vieras
rytmittömyydestä, univeloista, ainaisesta vauva tissillä istumisesta. onkohan mus joku vika kun itse vaan joka kerta ootan, että aika menis mahdollisimman äkkiä ohi...

Joo :D Mä en rytmejä kaipaa, univelkaa ei ole, eikä vauva ole ikinä tissillä.

Mua harmittaa kun likka on jo 4kk ja vauva-aika vaan vähenee ja vähenee. Onneksi saan todennäköisesti vielä kokea tämän kerran :heart:

Ihan oikeasti, vauva-aika on ollut se mun juttu, mennyt aivan liian nopeasti ohi. :heart: :/
Tietysti välillä oli niitä epätoivon hetkiä kun mikään muu kuin tissi ei kelvannut tai vauva ei halunnutkaan nukkua, oli ekassa nuhassaan tai teki hampaita.. :whistle:
Mutta jos niitä ei oteta lukuun niin vauva-aika oli ihanaa ja helppoa. :)

Mä oon miettinyt samaa, että miten ihmiset voi kaivata sitä aikaa. Nyt kun pienempi on 11kk niin mulle tulee outoja fiiliksiä että haluaisin taas tuntea vastasyntyneen nukahtavan rinnan päälle, nähdä pienet sormet ja varpaat.... :o

Mutta tiedän että oikeasti mä en kestäis tässä juuri nyt yhtäkään uutta vauvaa. Mä haluaisin lapsia mutta vauva-aika on se syy miksi olen harkinnut lapsiluvun jäävän tähän kahteen.. :/

riippuu paljolti kuinka vaikea vauva-aika on. tiedän yhen kaverin joka ei ole kertaakaan joutunu valvoo, mies nousee ylös, nukuttaa ja syöttää.

mulle ei univelat sovi yhtään. on ollu öitä ku on joutunu herätä vähintään kerran tunnissa. silti, on ne ekat viikot niin ainutlaatusia. :heart: nyt kun nuorin on reilu 1v eikä tuu lisää niin toivoo että sais edes joskus nukkua yön heräämättä. :snotty:

MINÄ :)

Mutta mä en tiedäkään mitään rytmittömyydestä, unettomuudesta tai maraton imettämisestä. Laitokselta lähtien nukkuneet yöllä 6 tuntia putkeen. Imetys on ihanaa, molemmat viihtyivät tissillä sen 10min kunnes masu täys ja matka voi jatkua. Ja molemmat lapset on täysimetetty 4kk, korviketta ei kumpikaan koskaan saanut. Imetys se ihan parasta onkin, kaipaan todella, vaikka alkuun ärsyttävää kun sitä maitoa tulee joka tuutista täydellä teholla. Mutta sekin tasottunu siinä puolen vuoden jälkeen.

Joo, vauva mulle kiitos.

No en kaipaa univelkaa, ikuisuuksia kestävää huutoa yöllä, univaikeuksia, tuntikausien imetystä yöllä jne.

Mutta kaipaan vauvan tuoksua, naurua, ensimäisiä hymyjä, pientä tuhisevaa kääröä sylissä, tietoisuutta siitä että ei ole kiire mihinkään vaan voi mennä ihan vaan vauvan aikataululla, yhteistä köllöttelyä ja päikkäreitä jne.

Mikään aika ei ole vain kurjaa tai ihanaa. Silti meillä on lapsiluku täynä.

Minä nautin. Meillä tosin tyttö on ollut tosi hyvä nukkumaan, alusta asti vähintään neljän tunnin pätkiä nukkunut tai enemmän. Ekan vuoden jaksoi nukkua 10-11 asti aamulla, mikäs mulla oli siinä köllötellessä. =) Vielä kun kuljetin liinassa mukana, ei ollut sen ihmeempiä ongelmia.

Oi. Ne oli minusta jotain ihanaa aikaa! <3 Meidän pikkuvanha 5vee on tok ihana nytkin, mutta se hoivaus oli ihanaa. ei tuota 5veetä voi enää sylissä kanniskella ja rauhallisia iltapäivä kävelyitä kävellä, ei katsoa telkkaria ja imettää samalla, kokea niitä ensimmäisiä pieni eleitä ja asioita joita vauvat tekee.. awwwhh. No nyt sitä sitten mennään ja juosten joka paikkaan ja lapsi viihdyttää omilla lauluillaan ja tempuillaan, auttaa äitiä keittiössä ja voi käydä metsässä ja uimassa... :D

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
MINÄ :)

Mutta mä en tiedäkään mitään rytmittömyydestä, unettomuudesta tai maraton imettämisestä. Laitokselta lähtien nukkuneet yöllä 6 tuntia putkeen. Imetys on ihanaa, molemmat viihtyivät tissillä sen 10min kunnes masu täys ja matka voi jatkua. Ja molemmat lapset on täysimetetty 4kk, korviketta ei kumpikaan koskaan saanut. Imetys se ihan parasta onkin, kaipaan todella, vaikka alkuun ärsyttävää kun sitä maitoa tulee joka tuutista täydellä teholla. Mutta sekin tasottunu siinä puolen vuoden jälkeen.

Joo, vauva mulle kiitos.

tervetuloa meille pariksi viikoksi nukkumaan 30 min pätkissä, käyttämään päivästä 9 tuntia imettämiseen ja miettimään missä välissä sitä söis ja ehkä peräti kävis pikareissun kaupassa

Minusta tää on oikeasti ihanaa! Meillä kaksostytöt tänään 5kk ja nautitaan ihan tosissaan.Meilläkään ei kyllä oo univelkaa,rytmi alkaa olla ihan sillee,et mennään meidän omalla rytmillä :D ja tissille nuo ei koskaan oppineet.Kumpiki nukahtaa itekseen sänkyihinsä ja ovat ihan perus tyytyväisiä ja naureskelevia tapauksia :heart: :heart:

Minä nautin myös vauva ajasta. Minulla oli sama päivärytmi kuin ennenkin. Lapsi söi tosi useasti ja alkuun piti syöttää kolmen tunnin välein kun oli niin pieni. Maidon kanssa ei ollut vaivaa kun hän imirintamaitoa. Tuttia ei syönyt joten taisin välillä toimia huvituttina. Öisin heräsin kun lapsi tarvitsi minua.

Meillä on ollut helppo vauva ei koliikkia, allergioita, sairauksia eikä muita hankaluuksia. Ymmärrän hyvin perheitä joilla ei ole ollut helppoa vauva aikaa.

Nyt on haasteellinen 3.5v lapsi ja hermo on tiukalla vanhemmilla useasti, mutta se on toinen juttu se.

summa summarum: ne, joilla ei oo ollu ongelmia alussa mainitsemien asioiden kanssa, ovat nauttineet vauva-ajasta. Ne joilla on ollu ongelmia, eivät. Yllätys yllätys... kyllä mäkin nauttisin täysillä jos mulla olis sellainen vauva kuin teillä jotka ette tiedä mitään univeloista ja muista jutuista.

Just parasta aikaa...ennen seuraavaa parasta aikaa. :heart:
Ne vauvat on niin vähään tyytyväisiä ja kun niitten pienet toiveet ymmärtää ja täyttää niin ne on niin sulosen tyytyväisiä. Ja onhan se ihana kattella miten pienen ja sulosen ihmeen sitä on saanut kehiteltyä tuolla sisuksissaan. :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
summa summarum: ne, joilla ei oo ollu ongelmia alussa mainitsemien asioiden kanssa, ovat nauttineet vauva-ajasta. Ne joilla on ollu ongelmia, eivät. Yllätys yllätys... kyllä mäkin nauttisin täysillä jos mulla olis sellainen vauva kuin teillä jotka ette tiedä mitään univeloista ja muista jutuista.

Mä kyllä nautin vaikka tiedän mitä on valvoa monta kuukautta putkeen niin kauan että lopulta ei jaksa enää nousta sängystä.
Tiedän mitä on kulkea ja keinutella lasta uneen tuntitolkulla keskellä yötä ja itkeä kun on niin väsynyt itse ettei jaksaisi enää askeltakaan ja on vaan pakko.
Silti se kaikki väsymyskin ja tuska on sen onnen arvoista. Siitäkin kaikesta voi nauttia kun oppii.

Yhteistyössä