Odotuksen Odottajat!

Joo, en tiedä minne viesti katosi. Sensuuri iski ennen kuin pääsin edes alkuun. Mutta täällä siis ollaan! Eli kokeillaan uudestaan ja lyhyesti;
tyttö (s.96) ekasta liitosta, nyky. miehen kanssa IVF-poika 08/07 ja nyt siis tämä "Yllätys-IVF" aluillaan. Tänään alkoi taas tuttu mahakipu; täti tekee tuloaan. mulla kierto heittelee 21-28 päivää, nyt 24.pvä menossa.
Mielenkiintoista nähdä, miten hoidot eroaa. Ekalla kerralla kun oltiin yksityisellä ja nyt julkisella puolella. Eka käynti K-HKS:ssa oli ainakin todella positiivinen kokemus!
Kiva päästä odottelemaan odottamista teidän kanssa!!
 
Moonex Tervetuloa joukkoon. :)
Teillä on käynyt tosiaankin hyvä tuuri, kun pääsitte heti itse asiaan. :) Meillä on menossa parhaillaan 6 kk jonotus josta kylläkin enää pari kk jäljellä.

Tänne ei ihmeempää. Menkkoja odotellaan taasen tulevaksi. Nykyään noi tissitkin tuppaa olemaan tosi kipeät suunnilleen viikon ajan ennen menkkojen tuloa. Hyvä kun pystyy liivit ottaa pois.
 
Maanantai 6.10.2008



TOIVOJAT

Moonex................synarela, menopur, puregon, ivf.......1/?
Rouva B.....3v tjot.....puregon, pregnyl, luget, iui.......2/31-41
Velvet Kiss.........11/07...........clomit, terot...............4/30-33
Veena....................yk17..........3.iui, taukoa............6/24-28
mama-84.............12/06...........................................9/28
Rva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08......................11/30
Sannuli-81.............8/07...........clomit........................11/26-30
Pikkuvadelma.........12/06........clomit, luget..............13/30
stellina................9/07....arimidex,Gonal-F,pregnyl....14/n.31-39
Tähtisäde...........11/07......menopur, pregnyl...........14/25-28
miranda-81............................................................15/28-32
dreamer78...............................ivf/icsi........................16/31
Lumikeiju........yk6 (myös aiempia yrityksiä )..............17/30
Meea...............1v7kk........gonal-f+pregnyl+luget.....19/30
Pantalaimon..............9/07.......clomit........................20/?
soja.................n.1v.................zumenon, 2.ivf...........22/28
Gilmore...............kesä07.........................................24/30-32
millis1981......3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa.........24/27-28
pilvilinna...............9/07.............................................26/n.30
kirma...........9/06......clomit, menopur, pregnyl.........28/26
astrid.............3v..............clomit.pregnyl+inssi.........28/28-35
J3N3..........iui, metut,clomit+puregon+pregnyl+luget......32/?
Pupuvaimo.........kohta 3v.......menopur, iui...............35/31
Tiinuli81............3v......primolut,arimidex,puregon,pregnyl....36/?
Evenstar.......yk0.......metut, iui 09, clomit/arimidex....38/~43-46
aitiliini83.............................primolut, pas...................?/?
surppi.......................menopur, pregnyl, luget............?/?

Piinailijat

Pantalaimon pp2
Tiinuli81 pp5



Haamuilijat



Taustailijat

Orion..................
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
risukasa-.........4/06.....laparoskopia?, iui
Maricce..............2/06..........ivf
taru82..........reilu vuosi
haltia................2v.............ivf/icsi
Inkku83............1v7kk.........iui/ivf

SYKSYN PLUSSAT


Andala..........yk15, 4/07....luomu
 
Saas nähdä, kuuluuko Täti Punaista kylään seuraavan parin viikon sisällä... Eli alkaako menkat vai ei. Pitäisi alkaa, jos viimetalvisista kierroista voi mitään osviittaa ottaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Jos menkat sitten alkaa, seuraavassa kierrossa pitäis tosiaan sitten ottaa vähän verikokeita ja ultrailla aina välillä, että tapahtuuko muniksissa mitään vaiko eikö tapahdu.

Ens kierrossa ajattelin myös aloittaa vielä yhden luontaistuotteen lisää, Efamol-kapselit eli luontaistuotekauppiaan mukaan jotkut ekstrahyvät jättihelokkiöljykapselit. Sit olis virallisten lääkkeiden eli metujen lisäksi käytössä kalaöljykapselit (E-EPA+E-DHA), jättihelokkiöljy ja vehnänalkioöljy sekä monivitamiini, jossa on suht paljon foolihappoa. Viimeistään vuodenvaihteessa ajattelin vaihtaa vielä tujumpaan foolihappoannokseen, että sekin asia olisi kohdallaan sitten kun hoidot jossain vaiheessa päästään aloittamaan.

Sori, oli ehkä vähän liikaa omanapaista pohdintaa tuossa. Kovasti plussatuulia kaikille odotuksen odottajille ja onnea sekä tarrasukkia piinailijoille! :saint:
 
Tähtisäde
Moikka,

Tuon ultrakuulumisia. Kävin perjantaina kp11 tosiaan ultrassa ja ekaa kertaa näkyi jotain tapahtuneen. Vasemmalla oli 16mm follikkeli! Pistin vielä perjantaina ja lauantaina lisää Menopuria ja nyt pian pistän Pregnylin. Katsotaan miten käy... Voisin tulla jopa takaisin listalle, eli nyt kp13 ja kierto on ollut lääkkeiden avulla 25-28 viime aikoina.
 
Lisäilen listaan sut Tähtisäde! :wave: kyl se sieltä nyt kohta poksahtaa :D
Annatko Meea tietojasi jos haluat mukaan? :wave: Tervetuloa!

Meillä on ollu exän kanssa puhetta että tulee säätään mun koneelle uuden virustorjunnan.. Aateltiin käydä syömässä, kierteleen kaupungilla, saunassa jne. Siinä sitten mitä todennäkösimmin tulee hoideltua kaikenlaisia muitakin "tarpeita" :ashamed: vaikka mikäs siinä niin kauan kun ei kummallakaan muutakaan oo.. pitää vaan pystyä pitään tunteet ja hauskanpito erillään. Ainoo vaara siinä on että on taas liiankin kivaa yhdessä, ja taas tajuaa ettei touhussa oo oikeestaan järkee kun periaatteessa on erottu :headwall:
Joten ehkä se häviävän pieni mahdollisuus voi olla edelleen, mutta muuten kuin hoitokierroissa en kp.tä jaksa seurata, kun en enää luomuihmeisiin usko.
 
risukasa- ihan mielelläni tuun mukaan =) elikkäs pistelen itteeni gonal-f+pregnyl+luget ja tiistaina just pistin ton irrotuspiikin :) eli piinailut menossa!kiertopvä 18 siis menossa kierto on ollut sellasta 30 mut nyt lyhenee kun aloin pistelee aikasemmin :) vielä en osaa sanoa!yritetty nyt 1v7kk!haluutko muuta tietoa =)
 
Moikkista!Täällä on taas palailtu sivistyksen pariin. Kiitos kaikille tsemppiviestin lähettäneille :) Mukava myös huomata, että täällä on nyt monta suht yhtäaikaa piinailevaa!! Toivotaan sitä plussavyöryä nyt tähän kiertoon :heart:

Haltia: Toivon todella, että teillä se pikkuinen nyt tarraisi lujasti kiinni ja saisitte pian sen oman nyytin. Voimia odotteluun!!

Tiinuli:Teillekin toivon plussatuulia! Nyt piinaillaan sitten yhdessä tosiaan. Jänskää!!

Millis: Onnea tulevalle morsmaikulle :heart: Hääsunnittelu on kyllä mukavaa puuhaa!

Veena: On varmasti turhauttavaa kovan yrityksen jälkeen pitää taukoa. Ehkä sen aikana voi vähän keräillä voimia taas jatkoon. Ja ainahan se luomuplussakin on mahdollinen, vaikkakin meidän on varmaan kaikkien ihan mahdotonta omalla kohdalla siihen uskoa pitkän odotuksen ja yrityksen jälkeen. Silti se on mahdollinen ja sitä saa toivoa! Voimia sinulle :heart:

Pantalaimon: Huiput ultrakuulumiset sinullakin!!Se on tosiaan niiiin ihmeellistä, että se pikkuinen pallukka siellä munasarjoissa saa mielen niin onnelliseksi!!Samoissa siis mennään (just la-aamuna pistin pregnylin) eli jännäillään nyt sitten yhdessä ja toivotaan parasta!Mulla ainakin toivon ja epätoivon tunteet vaihtelee ihan koko aika. Tsemppiä odotteluun!

Moonex: Tervetuloa minunkin puolestani pinoon!Täällä on hyvä jakaa tunteitaan ja jänskittää yhdessä. Toivon teille sitä yllätys-IVF-plussaa;)

Tähtisäde: Onnea hienosta follista!!Mekin nyt sitten piinaillaan yhtä aikaa, joten jännittämään porukalla vaan:)

Risukasa: Tilanteenne on varmasti haastava ja vaikea...eihän sitä rakkaastaan ole noin vain helppo erota ja unohtaa kaikkea hyvää yhteistä. Toivon, että välinne vielä korjautuisivat. Paljon voimia ja halauksia sinulle lähetän :heart:

Meea: Tervetuloa myös pinoomme odottelemaan sitä odotusta :heart:

).( Täällä siis Pregnyl pistetty eilen aamulla ja mut voi siis lisätä piinailijoihin ekaa kertaa, tuntuupas mukavalta siirtyä edes siihen kohti tuolta toivojista:) Mulle ei oo tullut pregnylistä oikeen mitään oireita, onkos teillä ollut jotain?(just nyt tosin melkoista vihlontaa sillä puolella jossa munasolu olikin kasvamassa) Ja milloin tarkalleen munasolun pitäis irrota pistoksen jälkeen, kellään tietoa? Nyt on lemmitty sitten ahkerasti koko v-loppu ja nyt vaan sitten piinaillaan. Tunteet vaihtelevat ihanien toiveiden ja unelmien sekä täydellisen epätoivon välillä. Välillä uskon vahvasti tärppiin ja välillä en ollenkaan. Ja vielä kaksi viikkoa pitäis odottaa!!!Melkoisen hurjaa....Parasta toivoen ja pahinta peläten kai tässä jatketaan.
 
Niin ja viä yksi kysymys: Koska Pregnylin piston jälkeen uskaltais testata ja mikä testi on herkin???Täällä kun ajatus jo juoksee ties missä ja oon tunnetusti todella kärsimätön luonne(...jolle tää koko lapsettomuuden epämääräisen mittainen odotusaika on aikalailla kova paikka ja kasvattanu luonnetta....)
 
stellina: Ihanaa, me mennäänkin ihan samoissa piinapäivissä! :heart: Mulle gyne sanoi, että Pregnylin jälkeen oviksen pitäisi tulla puolessatoista vuorokaudessa. Mä sain siis oman piikkini perjantai-iltapäivänä, joten joskus lauantaina on ovis ollut. Meilläkin on pupuiltu ahkerasti, joten ei yrityksen puutteesta voi syyttää!

Mullakin mieli vaihtelee toivon ja epätoivon välillä aivan valonnopeudella! Toiveet on kyllä korkealla, sillä nyt pitäisi olla ajoituksenkin kohdallaan. Mutta mutta... Sitä pettymystä pelkään niin yli kaiken. :ashamed: Mulle ei Pregnylistä mitään kummempia oireita tullut. En tiedä lasketaanko lievää euforiaa perjantaina, veikkaanpa, että se tuli lähinnä niistä hyvistä ultrauutisista. ;) Maha on myös ollut sekaisin koko viikonlopun, mutta sekin voi olla stressistä tai jännityksestä johtuvaa. :/

Täältä palstalta olen lukenut, että Pregnylissä olevan istukkahormonin takia ei suositella kovin varhaista testaamista. Gyne sanoi mulle, että dpo 14 on kuitenkin ihan riittävä pitkä aika, joten silloin pitäisi näkyä jo herkällä testillä, jos raskaus on alkanut. Aion siis testata 18.10. On oikeastaan vähän pakkokin, sillä meillä on silloin isot pirskeet tiedossa, joten haluan varmistua, olenko kuski "oikeasta" syystä. :D Taidan tilata netistä testejä, ne on ainakin halpoja. Suositella en osaa oikeastaan mitään. Kaikista testeistä olen kuullut sekä hyviä että huonoja juttuja.

Tulipas pitkä pätkä juttua. :D Mutkin saa lisätä piinapenkkiin. Tänään (voi vitsit, on jo maanantai!) on pp2.
 
Hei siskot!

Pantalaimon - onpas teillä jännät paikat. Sulla on tosiaan ihana gyne. Miulla on ollu Väestöliitossa nyt kaks, ja molemmissa on jotain, mikä ei natsaa. :|
Saittepas onneksi pupuiltua! Nyt siis alkaa vaan piiiitkä odotus kohti testipäivää! Sormet ja varpaat ristissä on!

Risukasa: Ihanaa kun oot taas täällä! Kerroppas sit miten sen ukkelin kanssa teillä meni!

Moonex -Tervetuloa! Ja onpas mukava kuulla että joskus asiat hoituvat tuon hoitoonpääsyn kanssa noinkin helposti! :D Missä päin Suomea noin hyvin asiat?

Evenstar - Onko sulle tullu noin runsaasta eri öljyjen käytöstä mitään sivuvaikutuksia, esim finnejä? Luulis, että ainakin sun vitskupuoli ois nyt hanskassa!

Tähtisade - Onnittelut follista, hieno juttu! TUostahan voi kehkeytyä vielä vaikka mitä! ;)

Minä: Mulle voi siis päivittää tänään kp2. Lääkitykseksi Puregon, Pregnyl ja luget.
Kiitos päivittäjälle!
Täti viivästyi lugejen vuoksi. Ja uudelle inssikierrokselle varataan aika tänään, koska mies halusi. Mie oisin voinu jo alkaa tauollekin, kun ei millään jaksas enää kiduttaa itteensä. En vaan enää haluais käydä läpi sitä masennusta minkä se nega tuo.

Tosin tää toinen inssikierros nyt jänskättääkin, kun mulla on ollu jo kauan sellanen olo että plussaisin alkutalvesta. Ja oon sen ilmotellutkin tuolla kaikissa niissä ketjuissa missä oon tän vauvahaaveen teemoilta kirjotellut. :ashamed:
Eli jos miun naisen vaisto olis oikeessa, niin tää ois nyt SE kierto. :D

Toivoopi B
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva B:
Evenstar - Onko sulle tullu noin runsaasta eri öljyjen käytöstä mitään sivuvaikutuksia, esim finnejä? Luulis, että ainakin sun vitskupuoli ois nyt hanskassa!
Hmm, vaikea sanoa näin ensihätään. Sen olen huomannut, että iho ja hiukset rasvoittuu nyt vielä nopeammin kuin ennen -- jouduin jo ennen vehniksen ja kalaöljykapseleiden aloittamista pesemään hiukset joka toinen päivä, nyt ne on pakko pestä käytännössä joka päivä. Mutta johtuuko se nyt sitten öljyjen käytöstä vai PCOsta, sitä en tiedä. Sama tapahtui nimittäin myös reilu vuosi sitten, kun jätin pillerit kokeeksi pois.. Ja silloin en muistaakseni nauttinut mitään ravintolisiä tai ylimääräisiä öljyjä.

Voisin kyllä kuvitella, että jos tässä nyt vielä ne jättihelokkiöljykapselitkin aloitan, runsas öljyjen nauttiminen alkaisi väkisinkin näkyä jossain. Pitäisiköhän sittenkin tehdä niin, että nauttisi vain kalaöljykapseleita ja joko vehnisöljyä tai jättihelokkiöljyä samaan aikaan?

Kalaöljykapseleita en sinänsä laske tähän samaan juttuun kuuluviksi, koska niitä söisin varmaan muutenkin, vaikken olisikaan lähdössä hedelmöityshoitoihin. Vaikka juonkin paljon rasvatonta maitoa, se tuskin riittää yksinään D-vitamiinin lähteeksi. Kalaa kun tulee syötyä aika harvoin, itse asiassa liian harvoin. Ravintosuositusten mukaan kalaa pitäisi syödä pari kolme kertaa viikossa, mutta itse en syö kalaa välttämättä edes kolmea kertaa kuukaudessa. Voisihan sitä D-vitamiinia tietysti ottaa muussakin muodossa kuin kalaöljykapseleina, mutta se nyt on ollut helpoin vaihtoehto tähän asti.
 
Evenstar, kannattaa kokeilla harventaa hiljalleen hiustenpesun väliä, niin ei rasvotu niin pian ;) itsellä ainakin oon huomannu että mitä useemmin pesee, sitä nopeemmin alkaa rasvottuun.
Vaihdoin maitotuotteet ei-rasvattomiin jo parisen vuotta sitten, kun uutisen mukaan rasvattomia käyttävillä on enempi ovulaatiohäiriöitä..

Rouva Blle :hug: punaväristä.
 
Mahtuuko mukaan?

Täällä tuntuu olevan monta "tuttua" etenkin tuolta apua tarvitsevien vauvakuumeisten puolelta, ja musta alkaa tuntua tekstien perusteella, että kuuluisin enemmän itsekin tänne puolelle. Osa ehkä tietää "tarinani", mutta lyhykäisyydessään siis tämä:

- esikoinen haaveissa, kp 4/30-33, yrityksia 11/07 lähtien (välille mahtunut 2 leikkausta ja vaikka mitä)...clomeja ja teroluteja käytetty, PCO todettu,... )

Kierrot venyivät siis todella pitkiksi ilman clomeja, ja niillä olen nyt aina saanut hyvät follit aikaiseksi. Haikara ei vain ole osannut tulla oikeaan osoitteeseen! Nyt olen menossa ensimmäiseen inseminaatioon, ja toiveet alkavat taas nousemaan pikkuhiljaa. Sitä vaan jotenkin aina toivoo joka kierto niin paljon ja sitten pettyy uudelleen. En ole ehkä ahkerin palstailija kirjoittamisen puolella, mutta lukemassa käyn teidän kuulumiset melkein päivittäin!

Miranda-81 ja Rouva B :hug:

Pantalaimon, Tähtisade ja Risukasa :wave: Kiva kun olette täällä!
 
Velvet Kiss: Tervetuloa! Mukavaa nähdä vanhoja tuttuja! :hug:

Evenstar: Mä kanssa huomasin hiusten ja ihon rasvoittuvan ihan erilailla, kun jätin ehkäisyn pois. Veikkaanpa, että se on se pco... :(

Rva B:lle pahoittelut tädistä! :hug:

ON: Täällä jännäillään, että onko lievää hyperiä ilmassa. Eilen mahavaivat vaan pahenivat ja istuin pöntöllä melkein koko illan. :kieh: Yöllä kroppa kävi ihan ylikierroksilla, mutta en tiedä johtuiko stressistä vai mistä. Lähdin kolmen aikaan viemään miestä bussiasemalle, enkä siihen mennessä ollut nukkunut silmäystäkään! |O No, loppuyöstä sain ehkä viitisen tuntia unta. Aamulla sitten join vettä ja otin metut ja melkeinpä saman tien syöksyin vessaan yökkäämään. :x Soitin YTHS:lle ja sain soittoajan gynelle. Edelleen vähän kuvottava olo, mutta muita hyperin oireita ei sitten olekaan, onneksi! Jospa tästä selviäisin lepäilemällä...
 
Stelliina ja Pantsu: b :) d Kuulostaa hyvältä! nNyt vaan.. öö.. Pökköä pesään! (kauhee kun kuulostikin perverssilta :D)

Moonex ja Meea: Tervetuloa :wave:

Täällä yritetään viikonlopusta selvitä :D Oli aivan mielettömän kivaa, en muista koska mulla on viimeksi ollut niin hauskaa! Saunailta, tappiin asti baarissa ja vielä naisten jatkot päälle :D Olin kyllä aika huppellissakin, mutta olipahan edellisestä kerrasta jo vähän aikaakin. Ainoa mikä vähän harmittaa on että kun näin yhden kaverini, jota en ole nähnyt kunnolla aikoihin, niin hän kysyi 3 kertaa putkeen että koska meille tulee vauvoja. No, mullahan kilahti sitten päässä ja sanoin että meille ei tule vauvoja ja me ei voida saada lapsia. Ja sitten tuli itku. Tiedän ettei se kaveri puhu kenellekään mitään, mutta en oisi valmis vielä keskustelemaan tästä ihmisten kanssa. Ärsyttää.. Mutta se vaan pullahti mun suusta :ashamed: No mutta muuten oli todella hauskaa!
 
paltamolainen , toivottavasti ei hyperiä tule. Tsemppiä.

RouvaB , Toivotaan että tämä inssi kierros toisi teille kesävauvan :)

velvet kiss , Tervetuloa joukkoon.

veena , Mukavalta kuulosti tuo sun viikonloppu =) Pidättekö te nyt taukoa vai menettekö vielä inssiin?

ON: Clomit napsittu masuun. Ja ovista odotellaan tällä viikolla. Varmaan kp 13 keskiviikkona tulee. Siis eikun peitot heilumaan. En kyl usko et tärppää. Ens kierrossa sitten eka inssi. Jotenkin kyl aika heikot luotot insseihin. Mut täytyypä sitäkin kokeilla. Julkiselle puoelle meillä tän kuun lopusa eka käynti. Inssejä varmaan siellä sitten jatketaan ja samalla ollaan ivf jonossa. Jos inssit ei tuo tulosta niin sit ehkä jo helmikuussa ifv väestöliitolla..Pelottaa ajatus.

Mukavaa viikon alku kaikille!
 
Lisäiskö joku mut piinailijoihin (..tahtoo vaihtaa paikkaa pinossa, kun se kerrankin on mahdollista ;)...) Tarkoittaako tuo pp piinapäivää (kauan jo pinossa olleena en vieläkään tarkkaan tiedä, kun olen jumittanut vaan tuolla toivojissa)?? Ja lasketaanko se meillä Pregnylin käyttäjillä niin, että se päivä kun pisti Pregnylin, oli pp1??Jos näin on niin mulla taitaa olla pp3. Joku viisaampi varmaan kertoilee ja selvittää termistöä mulle... :heart:
 
Niin, ja panikoijana mulla on myös yksi kysymys liittyen tilanteeseeni. Eli jos näin onnellisesti olisi jostain ihmeellisestä syystä käynyt, että munasolu olisi hedelmöittynyt ja pian kiinnittymässä, niin onko rajusta liikunnasta haittaa(voiko estää alkion kiinnittymisen ja raskauden alkamisen)? Kun ainakin alkionsiirroissa liikunta on kiellettyjen asioiden listoilla. Eli uskallanko tänään/tällä viikolla bodypumppaileen vaiko en??
 
Pantalaimon Onnea mahtavasta follista. Ihanaa että sieltä kuitenkin löytyi se kunnon mollukka. Toivotaan että sitä hyperiä ei nyt tulis.

ON: Testailin tänään negan, ja myös jo lauantaina. Eli ei onnannu tässäkään kierrossa, vaikka hienot ovulaatiot oli ja ajoitus nappi. Varasin nyt ajan Fertinovaan tän kuun lopulle. Siihen asti hengähdetään koko asiasta ja nautitaan syksystä. Kumpa sieltä nyt löytyisi se tie onneen....

Mukavaa viikkoa kaikille :wave:
 
Pantsu: Siis mikä tuo hyperi on :eek: Voi toivottavasti ei mitään pahaa :|

Sannuli: meille tulee nyt kaksi taukokiertoa kun mies on työreissussa juuri silloin kun ois inssin aika ja seuraavalla kerralla ollaan kummatkin reissussa silloin. Ja ei niitä oikein ilman tuota miestä voi tehdä ja mieshän puhui muutenkin että haluaisi tauon. :) Turhauttaa odottaa, mutta ehkä tekee ihan hyvää ajatella välillä jotain muuta..
 

Yhteistyössä