Odotuksen odottajat!part II

Perhone Toivottavasti olisi nyt tärpännyt. :)

linnia pahoittelut. :hug: Oottekos yksityisellä hoidoissa? Mietin vaan kun tehdään monta inssiä.

Täällä oli aikainen ovis. Tiedossa vissiin lyhyt kierto kuten on aika monellakin ollut IVF:n jälkeen. Noh päästäänpä nopeammin sitten eteenpäin.
 
Mahtuisko tänne vielä mukaan?

Hei,
olen pitkään käynyt lukemassa näitä kirjoituksia. Ja nyt itse rohkenen kirjoittaa:)
Olen 28v nainen ja mieheni on 35v. Minulla on todettu PCO -04. Olen aina jotenkin tiennyt,että jotain häikkää on. Joten yllätys ei ollut suuri. On ylipainoa, näppyä jne.. :D


Miehelläni on entuudestaan lapsi, joten hänen fysiikkansa näytti olevan kunnossa. Mutta todellisuudessa näin ei ollutkaan.. Lievästi alentunut sp-laatu..
Niin ja luomusti yritystä on takana n 5v.

Nyt sitten 09.03 oltiin ekassa inssissä metut+terolut+clomi+pregnyl. Aluksi ei näyttänyt että clomeilla vastetta, vaikka annostus 3tabl/pv. Mutta loppujen lopuksi molemmilla puolin oli kasvanut yksi isompi ja loput pienempiä. Sitten ma ekaan iui ja yllätykseksi miehen sp-laatu huonontunut niin, että lääkärin mielestä ei ollut kovin järkevää tehdä inssiä- tehtiin kuitenki. Mulla yllätykseksi oli kaikki kunnossa. Siis niin hyvin kun PCOlaisella voi olla. lääkäri kehui mua anatomisesti ihan malliyksilöltä, että esim kohtu, limakalvot jne on todella upeat. :p Nyt sitten jännätään tulosta 23.3 saa tehdä testin.

Ennen tätä ekaa iui meillä on ollut 3 clomikiertoa.
Seuraavaksi sitten, jos/kun tää hoito ei onnistu niin edessämme IVF/ICSI :/

Voimia kaikille kanssasisarille

ToivoaOn pp6
 
dreamer78 ja millis1981: Oon julkisella hoidossa, lääkäri kai uskoo että onnistuu kun haluaa tehdä niin monta inseminaatiota. Kolme tehtiin clomeilla ja tää neljäs oli pistoshoidolla, ja viides myös pistoksilla. Miehen simpat ei oo mitään priimaa, mut ilmeisesti ei niin huonojakaan ettei lainkaan kannattais. Pesun jälkeen simpat ok, muuten aika heikkoja. Ite olisin kyl jo valmis siirtymään IVF-jonoon näiden pettymysten jälkeen...

Plussatuulia muille piinailijoille :heart:

ToivoaON: Tervetuloa mukaan joukkoon! :flower:

Kiitos kaikille pahoitteluista, kai se elämä tästä jatkuu taas vaikka nyt ei siltä tunnukkaan.
 
Hei!

Jos sopii, niin minäkin liittyisin tähän joukkoon? Olen ollu tuolla vauvakuumeisten puolella jo syksystä 2007, mutta en nyt sitten pääse sieltä pois odottajiin...Mulla ja miehellä molemmilla ikää 30v ja yritys aloitettu syksyllä 2007. Loppukesästä 2008 hakeuduttiin lapsettomuustutkimuksiin ja diagnoosina selittämätön laspettomuus. Yksityisellä ollaan nyt hoidoissa, jossa tähän mennessä käytössä olleet 4 kierrossa clomit+terolut -yhdistelmä. Follit kasvaa upeasti, limakalvot on erinomaiset, mutta tulosta ei kuulu. Tai no, vain 2 kemiallista raskautta on clomeilla saatu aikaan, ei muuta. Itseä jäänyt kalvamaan nuo kemialliset, että miksi ei onnistu ja ne tuntuvat suorastaan julmalta pilalta. Nyt uusi kierto alussa eli kp2 ja heti huomenna soitto klinikalle uutta hoitosuunnitteluaikaa varaamaan...
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista, huitoo kans kaikille :wave:

Linnia:Meillä kans lääkäri oli aluksi sitä mieltä, että kun sp-laatu lievästi alentunut, niin sillä voi vielä inssejä tehdä. No sitten ekan iui:ssa kävikin ilmi että laatu alentunut huomattavasti, joten näillä näkymin meidän inssit jää tähän kertaan ja seuraavaksi IVF.

Tänää kyl suoraan sanoen v****** tää lapsettomuus. Ja taitaa ne menkat sieltä alkaa ennen testipäivääkin. Kauheat valkovuodot päällänsä ja alavatsakivut ollut ihan melkein inssistä asti..

Ja mää tyhmä menin tekemään testiä, negahan se oli. Tietenki nyt on vasta pp6.. MUtta usko on kadonnut taas jonnekki....

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille.

ToivoaOn pp6
 


Maanantai 16.3.2009

TOIVOJAT

IVF/ICSI
Irene80.........6/06...........1.ivf/icsi vko13...puregon........2/28-32
dreamer78........................1.ivf/icsi huhtikuussa...............4/32
Sannuli-81.........8/07..........1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...9/26-30
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa.............................10/?
millis1981.......................1.ivf/icsi..................................12/27-28
Veena............yk23.......1.ivf tulossa.................................17/24-28
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf vko14..........................26/n.28
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................28/?
Tiinuli81......................primolut, puregon, 2.IVF..vko14......?/?
emily81.........07/07.......1.ivf/1.pas, gonal-f, pregnyl..........?/?

IUI
Linnia.................2,5v....puregon, pregnyl.....................2/25-28
Plamsu75.....3v..............2.IUI, clomit............................9/28
jastu...................yk3..........clomit,pregnyl,iui...............10/30-34
Tamtam.......yli 1v.............2 IUI, clomit, pregnyl...............12/?
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl............18/30

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Vadelmaunelma.....syksy07......clomit, terolut..................3/?
Iines-74..........................................................................5/27
astrid.................3,5v..................................................14/28-35
Tanjuska2107....1v2kk.......tutkimukset...........................?/?
Julietta................2v............metut, clomit.........................?/?


Piinailijat
perhone..........2. IUI clomit, puregon, pregnyl.................pp5
ToivoaON......5v.......iui, metut+terolut+clomi+pregnyl.....pp7
Evenstar.............yk2.........metut,clomit.....................25/26-79, pp9
tvvo..................................gonalF, pregnyl, luget.............22/?, pp10
verve..........11/06..............clomit.............................22/29-34, pp10
Linnia...............2,5v....puregon, pregnyl.................26/25-28, pp13
Pantalaimon.9/07.1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget..29/29,pp13
Taikapapu......1v.........1.iui, clomit, luget...........................pp13

Haamuilijat


Taustailijat
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07, 1.icsi, km 3/09
Milde........yli 1,5v...........2.icsi
digi81........2/07.............tutkimukset



PLUSSAT 2009

2/09 Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7....terot, km1/09
 
Tervetuloa uudet palstalaiset :wave:

).( Nyt on tilanne se, että toiveet on vähän liiankin ylhäällä. Tiedän, että on vasta pp9 joten voi käydä miten vain. Nyt kun toiveet on ylhäällä niin tullaan kovaa ja korkealta rymisten alas, siksi olen aina mieluummin optimistinen. Mulla on nyt 10pv Pregnylin pistosta. 1-2 päivää ovulaation jälkeen mulla kipeytyy aina Pregnyllistä nännit, siis kyllä rinnatkin, mutta nännit kipeytyy vain Pregnylin jälkeen. Luomukierrossa vain rinnat. Nega kierroissa nännien aristus on loppunut pp8. Raskaudessa juuri nännit olivat kipeät rv 9 asti. Menkkakipuja ei ole ja nekin kivut kun oli niin olisivat voineet olla kiinnittymiskipuja...
Aivan liian vaikeaa! Ei saisi näin tutkiskella itseään. Pieni matkakin olisi edessä ensiviikolla. Uskaltaisiko testata aiemmin, testipäivä on siis vasta ensi sunnuntaina. Toisaalta en halua pilata matkaa mieheni kanssa siihen yhteen viivaan.
Nyt kun kirjoitan tänne niin menkkakivut alkaa 100% varmuudella ensyönä ja nännikipu loppuu. Lämmöt on vielä ylhäällä, mutta niin niiden kuuluukin olla. Mietin kokoajan lääkärin sanoja: Tämän parempi ajoitus ei voisi olla, luonto hoitaa loput. Voi mua tyhmyriä :ashamed:
 
Tervetuloa Vadelmaunelma :wave:
tvvo: mulla kans pregnylin pistosta 10pv, testipäivä olis perjantaina. Mulla ei ole ollu pregnylistä mitään oireita. Eikä muutenkaan juuri mitään, ihan pikkuriikkisiä pistoja välillä mahassa ja alaselkä on vähän kipeenä. Selkä tosin johtuu varmaan anoppilan kovassa sängyssä nukkumisesta.
Ollaan kans lähdössä reissuun huomenna ja oon päättänyt että en ajattele koko asiaa matkan aikana ja testaan sit vasta aikaisintaan sillloin perjantaina. Ihan ihmettelen tässä itseni mielenlujuutta :D Sullekin suositelen, että odota vaan vielä :hug: Pidän täällä peukkuja db
 
Risupesä Kyllä mun tiedot ovat ainakin oikein :D Kiitos :)

Herttileijaa oikein pysähdyin miettimään, että 5v yritystä takana :D 09/08 alkaen hoidossa.
Mutta on tää naisen mieli ihmeellinen, nyt on taas niin hyvä fiilis. Että jos nyt ei onnaa, niin eteenpäin sanoi mummo lumes :LOL:

ToivoaOn pp6
 
Tervetuloa ToivoaON ja Vadelmaunelma! :wave:

Kanssapiinailijoille paljon tsemppiä ja plussapeukutuksia! b=)d

ON: Täällä on alkanut jo kunnon menkkajuilinnat. :/ Nyt mietin, että pitäisikö testata jo pp14, vaikka TYKSistä neuvoivatkin testaamaan vasta torstaina ja ehdottomasti käyttämään lugekuurin loppuun asti (eli torstain iltana ottaisin viimeisen). Mietin vaan, että on ihan turhaa käyttää niitä ja pitkittää menkkojen alkua, jos vuoto kerran on tullakseen. Lisäksi ei nää kivut ole mitään herkkua, joten sinänsäkin en haluaisi tätä pitkittää. Yleensä jo toisena vuotopäivänä alkaa kivut hellittää...
 
Täällä on ihan samat fiilikset, kun Pantalaimonilla. Tuntuu, että menkat alkaa ihan justiinsa ja tuntuu tosi typerältä pitkittää alkamista niillä lugeilla. Huomenna varmaan lopetankin ne, vaikka ei kai saisi. Ollaan lähdössä reissuun huhtikuun alussa ja jos menkkojan alku pitkittyy päivän tai pari, niin ei ehditä tekemään inssiä ennen reissua ja sit siirtyy kuukaudella.

Voisin varmaan liittyä teidän listaan, kun näyttää pitkittyvän tämä odotuksen odotus kuitenkin. Eli yritystä takana vuosi, 1. IUI clomeilla ja lugeilla tehtiin 3.3, joten tänään on se PP 12.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja muillekkin. Linnialle :hug:
 
taikapapu, toivoaON ja vadelmaunelma tervehdys teille jokaiselle! Aina kiva saada lisää porukkaa :) Vaikka tiedätte kyllä, kellekään tätä liian pitkää odottelua ei kyllä toivoisi :(

toivoaON, sinulla on ihanan kannustava nikki, oletko muutenkin luonteeltasi positiivinen? Tänne nimittäin iloista mieltä tarvittaisiin enemmän kuin usein, tämä meidän pino ei ole tunnu olevan nopeimpien onnistujien päästä.
Ilmeisesti olette yksityisellä, kun ivf/icsi on vuorossa jo seuraavana. Hyvä tietää, että tulevaisuus on hoitojen kohdalta ainakin jo selvillä.

linnia, voi surku. Teille kyllä noita inssejä siunaantuu.. :/ , saako kysyä missä olette hoidoissa? Voisitko pyytää jo jonopaikkaa julkisen ivf:ään niin tulisi "hyötykäyttöön" myös tuo insseissä ravaus..?

vadelmaunelma, tervehdys ikäkaveri ja selittämätön, sama tuomio meillä. (Mulla hoitohistorian näkee profiilista.) Jos yhtään lohduttaa niin meille lääkäri sanoi, että onneksi me olemme aikaisin liikenteessä, että olette vielä nuoria! Minä itkun seasta sain kysyttyä, että ootko tosissa, mekö nuoria!? Mutta nauroi ja sanoi, että tilanne olisi paljon huolestuttavampi jos molemmissa olisi löydetty vikaa ja ikää olisi viisikin vuotta enemmän. Että tällä olen itseäni synkkinä aikoina lohduttanut.

evenstar, tvvo, verve ja pantalaimon ja taikapapu, viimeinen rutistus vielä+++ :whistle:

kuten myöskin perhone, siimahännät tehkööt työnsä!

irene80, tuntuuko vielä mitään? Milloin sulla on eka kontrolliultra? Miten on sujunut, onko kynä helppo käyttää? Entäs sivuoireita tässä vaiheessa? Eipä kiinnosta ei.. :ashamed:

).( Vitsit kun nauran sille meiän lääkärille jos mun kierto tulee olemaan tasan 28pvää!! Se naurahti epäuskoisena, kun kysyi kierron pituutta ja laskeskeli hoitosuunnitelman ultra-aikoja ja piikkipäiviä, että kyllä sinun täytyy olla melkoisen säännöllinen nainen jos kierto tosiaan on 28 päivää!!? Ei uskonut mua :headwall:
Mutta tuhruilu on alkanut, kaikki normioireilut on just aikataulussaan, että kp1 on ihan pian. Jippiiiii :D :D Ivf -tulossa ollaan!!
 
Kiitos risupesälle listalle lisäämisestä. :)

Vaikuttaa kyllä tosiaan positiiviselta ihmiseltä tuo toivoaON. Hieno juttu, että jaksat olla positiivinen, varmasti kyllä helpottaa oloa. Ei se negatiivisuus vie asiaa yhtään eteenpäin, mutta välillä sitä on vaan niin vaikeaa ajatella positiivisesti.

Tämä odottaminen tässä on pahinta. Jos varmasti tietäisi, että tulee sen vauvan saamaan, niin ei olisi kovin vaikeaa odottaa vaikka useammankin vuoden. Mutta koska ei yhtään tiedä onnistuuko ikinä, niin tää odotus on kauheeta. Ärsyttää, kun ihmiset sanoo, että kyllä teillä ihan varmasti vielä onnistuu. Millä perusteella ne sanoo niin? Tekeekö ne sen lapsen meille itse, jos meille sitä ei muuten kuulu?

Ei auta kiukuttelu. Oikein paljon plussatuulia kaikille tähän ketjuun. :flower:
 
Kirma ja Taikapapu
Kyllä mulla tulee usein kans epätoivon vihlaisuja syämmessa, mutta kuitenki jostain nousee tää pohjalainen sisu,joka ei anna periksi :D Ja tuon nimimerkin keksin myös itseäni muistuttamaan, että aina on toivoa =)

Tämä lapsettomuus on tosi rankkaa ja kaikkien tunteiden kirjoja ei voi välttää:) Esim. eilen alkupäivän olin ihan p***** ja itkin, sitten yhtäkkiä tuli olo, että paskat kyllä tää tästä B) Mies katsoi silmät lautasanteina- että naiset :LOL:

Mua pelottaa kovasti,että mitäs jos ei onnistutakaan...

Mä aloin miettimään, että josko tuon miehen sperma saatais vähän paremmaksi, niin sittenhän me voitaiski tehdä vielä inssi. Mä en jotenkaa toisaalta haluai ihan vielä siirtyä IVF. Mutta sitten mietin, että onko noista iui:sta mitää hyötyä... Mitäs mieltä olette?

Varasin itselle neuvolaa ens ma r-testi ajan, ellei menkat ala sitä ennen. Hyvä kaveri on neuvolan täti, niin kivempi mennä, ei haittoo vaikka itkukin tuloo :D

ToivoaOn pp7
 
Ultrassa oltiin ja 3 follikkelia oli.. nyt en jaksa hakee tuolta niitä papereita että minkä kokosia olivat mutta voin niitä ilmotella sit myöhemmin.. :)
Torstaina sit pistän pregnylin ja perjantaina inssi.. :) <3 ei voi muuta sanoo kun että toivotaan että sanonta kolmas kerta todensanoen pitäis paikkaansa! :D Mutta täällä lueskellaan joka päivä vaikkei aina kirjottelekaan.. :)
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Soittelin sitten kilttinä tyttönä tänään klinikalle ja varasin hoitosuunnitteluajan. Menee ensi viikolle, mutta menköön. Tavallaan pelkään, että meille ehdotetaan IUI -hoitoa, vaikka itse epäilenkin niiden tarkoituksenmukaisuutta meidän kohdalla, kun olllaan kuitenkin kotona saatu aikaiseksi 2 kemiallista raskautta....Saa kyllä lääkäri perustella hyvin, miksi IUI eikä vaikka IVF. Toki tiedän, että halutaan varmaan säästellä myös kehoa, mutta kun itse maksaa omasta pussista nää hoidot, niin ei viitsisi "turhasta" maksaa vaan haluaisin maksaa lääketieteellisesti hyödylliseksi todetusta hoidosta. En siis väitä, että IUI on turhaa, sillä onhan sillä ihmiset lapsia saaneet, mutta en vaan tiedä, että onko se meidän kohdalla lääketieteellisesti tarkoituksenmukaista...
 
kirma: Itsekin ajattelin että voisi laittaa jo IVF-jonoon, mut se ei kuulemma onnistu. Jonoon pääse vasta ku viimesen inssin tulos on selvillä :( Naistenklinikalla siis olen Hesassa käynyt hoidoissa.

Taikapapu: Samat ajatukset täälläkin, olisi niin paljon helmpompaa jos tietäisi milloiin sen pienen käärön saa syliin. Tää odottaminen on raastavaa....

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Piinailijoille plussatuulia! :heart:
 
Mulla ei ole koskaa ollut välivuotoja eikä tuhrutusta ennen menkkoja. Tänään on tullut aivan kuin ovulaatiolimaa, aivan vaalean rusehtavaa, vain wc-käyntien yhteydessä. Lämmöt on vielä koholla ja nännit kipeät. Pinna on kireellä kuten aina ennen menkkoja. Alavatsalla painon tunnetta, ei kipua, mutta tunne on ja alaselkä hieman kipeä. Tässä se sitten taisi olla, taas kerran. En nyt kuitenkaan lopeta Lugeja, viimeksi lopetin lääkärin luvalla koska pp12 oli niin kovat menkkakivut. Nyt sitten vaan odotellaan virallista pettymyspäivää eli sunnuntaita. Jos tulee kovat menkkakivut niin lopetan kyllä Luget. On tämäkin! :'(
 
vadelmaunelma: sun tekstit on kun mun kirjottamia!!! Ollaankohan oltu jossain toisessa pinossa aiemminkin? Meillä on huomenna hoitosuunnittelu ja ihan samanlaiset fiilikset mulla. Oottekos missä hoidossa?
Laita vaikkas yksäriä, jos haluat. Ollaan vissiin aika samoilla viivoilla nyt! :saint:
 

Yhteistyössä