Odotuksen odottajat!part II

Keskiviikko 19.11.2008



TOIVOJAT
[/url]

Pantalaimon......9/07...........clomit+metut..........................2/29
Evenstar.......yk0.....metut, iui 09, clomit/arimidex............3/~43-79
Irene80............6/06..................2.iui..................................3/28-32
Viol....................1v......................iui...................................4/28
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 1.IVF.....4/28-32 Veena............yk19..........3.iui, taukoa................................4/24-28
Meea.........1v7kk, yk21......gonal-f+pregnyl+luget..............6/30
Osiris...............3v.............puregon, pregnyl, iui..................6/28-29
Sannuli-81......8/07.....clomit, menopur, pregnyl, iui............6/26-3
Gilmore...........kesä07.....................................................7/30-32
soja.................n.1v.......................2.ivf.............................8/28
astrid.............3v..............clomit.pregnyl+inssi..................10/28-35
Ansu82.........vuosi......glucophage, puregon, iui...............13/?
millis1981......3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa.................14/27-28
Moonex.................synarela,menopur,puregon,ivf.............16/?
jastu...................................clomit, iui................................17/?
miranda-81............puregon, pregnyl, luget, iui.............19/28-32
pikkuvadelma....12/06........clomit, luget............................23/30
dreamer78...............................ivf/icsi..............................23/32-37
mama-84.........12/06.........................................................23/28
surppi.......................menopur, pregnyl, luget...................26/?
Tähtisäde...........11/07......menopur, pregnyl.................31/25-28
stellina........9/07.....arimidex,Gonal-F,pregnyl, iui.........33/n.26-28
risukasa-..........4/06.........laparoskopia?, iui....................?/25-31
Ronja80.......yli vuosi.........icsi marraskuussa...................?/?
Almuna...........1,5v........menopur+pregnyl........................?/?
haltia................2v..................ivf/icsi.................................?/?




Piinailijat

surppi pp1
miranda-81 pp2
jastu pp2
stellina pp14, - o+?
Tähtisäde pp17, -

Haamuilijat

anniette................................tutkimukset........................28/28-29



Taustailijat

Orion..................
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
kirma..................9/06......ivf alkuvuodesta
Rouva B.............3v tjot

J3N3..............iui, metut,clomit+puregon+pregnyl+luget
aitiliini83.......primolut, pas



SYKSYN PLUSSAT

Andala.........yk15, 4/07.....luomu
Virtis............yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08
Velvet Kiss...11/07.........clomit, 1.iui
pilvilinna........9/07........luomu
kinky cat.......................icsi
 
kiitos paljon tsemppauksesta, eipä tuosta pahanilmanlinnusta ole edes kuulunut enää tänään, toivottavasti tajusi miten pahasti loukkasi, mut en tosiaankaan enää voi enkä halua pitää ystävyyttä yllä tuon tempun jälkeen,en ikinä voisikaan ajatella tästä asiasta muuta kuin että tää oli meille se oikea juttu joten miks se kehtas tulla murskaan mun onnen ja mitätöimään meidän päätöksen tässä hoidossa..nauttikoot raskaudestaan mutta ilman minun tukeani, minä keskityn nyt pitämään omasta pikku asukista huolta :)
lämpimät isot halaukset kaikille teille,
 
Kinky Cat Käärin täällä hihoja jo valmiiksi ylös, sano vaan osoite niin oon menossa!! Todella tekopyhää! Mulla on mies jonkinasteen uskovainen, muttei kertaakaan oo sanonu poikittaista sanaa hoidoista. Alkuun pelkäsin ihan hulluna et miten suhtautuu, mutta sanoi vaan että moinen lääketieteen dissaus on juurikin sitä pahinta pilkkaa.

TOSIN.. Nyt kyseinen ihana herra ilmoitti että hänellä on ensi viikolla tenttiviikko, eikä hän voi mihinkään punktioon lähteä mukaan, saatikka siirtoon, kun juuri torstaina on se tärkein koe. Voi kilin *** En ole puhunut äijälle viimeiseen 24 tuntiin mitään. "En haluais olla paskapää, mut voisko sen siirtää ens viikkoon" HALOO?! Mitä noiden päässä liikkuu?! Pitäiskö Risukasa meidän ukkojen tavata ja oikein ryhmässä pohtia että mikä on homman nimi :kieh:

Pantalaimon :hug: Ja muille neganneille myöskin.

Surppi, Miranda ja Jastu iso kasa tarrasukkia!! Tää lähtee nyt systerille piikitettäväksi, ei toi körmy varmaan tenttiin lukemiseltaan sitäkään kerkeä tekemään...
 
Pantalaimon :hug: Keräilet nyt voimia tauolla

Moonex On noi miehet välis niin syvältä....Tuttu tunne :/ Eli onko sulla ens viikolla punktio ja siirto? Millainen folli tilanne nyt? Millaisilla annoksilla pistät? Mulla ens viikon maanantaina 0 ultra ja varmaan maanantaina saan alkaa pisteleen... =)
 
Tiinuli81 Eilen kävin ultraamassa; 3+6 10-12 millisiä. Ja yksi 16 millinen :wave:
Limis ysimillinen :D Hyvältä näyttää, sano lekuri.
225 Puregonia ja Menopuria sen 75. Näillä näkymin maanantaina olis punktio, perjantaina sitten varmistuu. Ja siirto varmaan on sitten keskiviikkona, mut enhän mä sitä tolle idiootille viitsi sanoa :whistle: Ressaatkoon nyt tenttinsä kanssa..
 
Heippa vaan kaikille.

Tulin ilmoittelemaan et tämä kierto meillä menee pelkillä clomeilla ja kotona pitää harrastaa sänky jumppaa. Me lähdetään huomenna aurinkolomalle ja palataan suomeen 1.5viikon kuluttua joten oviksen aikoihin ollaan reissussa siks ei voi tehdä meille inssiä.
Ja joulukuukin on siinä kinttaalla ehditäänkö tehdä kun alkaa joulutauko, mut tammikuussa ehditään ja sit helmikuussa IVF..

Kaikille paljon :hug: ketkä ovat kokeet taas inhottavia pettykyksiä.

Ja onnistuneille :flower: Ihanaa kun välillä kuitenkin tännekkin tulee plussia. Hiljaa hyvää tulee.

Mukavia viikkoja teille. palaan asiaan sitten kun ollaan kotisuomessa takaisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuli81:
Moonex onko sulla toi annos ollut alusta asti sama?
Joo, samalla on menty. Edellisessä IVF:ssä määrät heitteli 300n ja 75n välillä (todellisia soutaa-huopaa annoksia).. Nyt tää lääkäri sanoi että haluaa pitää määrän tasaisena, koska turha on kroppaa kiusaa isoilla heittelyillä. Kelpas mulle selitykseksi.

 
Heipparallaa,

folliultrassa käyty tänään ja molemmilla puolilla oli 11mm follit. Nyt sitten joudun pistämään menopuria tänään ja huomenna ja perjantaina taas ultra. Mahdollisesti sitten ma tai ti ois inssi. Huoh, kalliita noi hormoonit kyllä on... Eipä ole ongelmia mihin sitä rahansa laittaa..
 
Heips!

Täällä taustalla ollu.. eli tänään on kp 28/28-29 ja aamulla testi näytti negaa. Joten tätiä vaan odottelemaan..
Kun mä jo niin odottelin kun siellä tutkimuksissa ultrattiin jne.. sanoi, että mulla näin ultralla katsottuna näyttää olevan kaikki ok.
Oviskin tiedettiin nyt parin päivän tarkkuudella kun näki ultrassa mikä oli tilanne. Eli hyödynnettiin se viimeisen päälle ja ei niin ei.
No nyt pe mies menee antamaan näytteen ja siitä sitten eteenpäin lähdetään.

kinky cat kyllä oli sikamaista siltä naiselta |O
 
Anniette ja muutkin neganneet: :hug:

Sannulille hyvää lomaa :wave:

Moonex ja Astrid: Onnea hyvistä ultra uutisista :flower:

Meillä olikin miehen kanssa eilen kunnon keskustelu/riita tästä kaikesta. Kun on tätä stressiä jos jonkinlaista kummallakin. Ja ongelmana on se kuinka me saadaan rahat kerättyä IVF-hoitoon, ne kun ei mitään edukkaita ole. Mutta toisaalta ei kyllä hermo kestä mennä jonottaan julkisellekkaan...
 
anniette ja muut pettyneet/kyllästyneet :hug: :hug:

Sannulille aurinkoista ja rentouttavan virkistävää lomaa! :wave:

Veena, säästelen jo nyt ivf.iin.. alkusumma onkin jo mukavasti koossa jollen nyt joudukaan sinne yksityiselle. Muuten oonki sit just nyt melkosen PA..:(

).( Testeissä on taas käyty, onneks ei vaikuttanu kilpirauhasarvon tutkintaan se etten muistanu pitää paastoo eilen illalla. Varmuuden vuoks olin ilman kahvia aamulla mutta ei ois sitäkään tarvinnu tehä, hyvä tietää jatkossa :)
Sen sijaan yhen kusiputken kans meni vaikeemmaks.. olin saanu ohjeet kahden putkilon kotinäytteenottoo varten, ja tietysti oletin että se yks menee niillä samoilla, niin ei, olin ottanu sen väärin! Ois pitäny ottaa heti ekoista tipoista lähtien talteen ja pesemättä ensin, kun taas ne toiset piti ottaa just päinvastoin!
Sain sitten uuden purkin ja odottelin siellä että virtsa ois tarpeeks kauan rakossa ja että ylipäätään tulis hätä.. No kun vihdoin sain otettua näytteen ja vuoronumerolla koitin palauttaa niin siinä meni vaikka kuinka kauan ja sit oli pakko käydä välillä hammaslääkärissä. Sen jälkeen pääsin vihdoin palauttaan sen purkin, niin rupes valittaan että miksen oo laittanu sitä putkiloon, ei se tälläsessä säily..! Aattelin että just joo..sanos nyt vielä että odottelet taas sen pari tuntia täyteen että voit antaa uuden näytteen! Siinä vaiheessa oisin voinu sanoo että morjes, antaa olla, tuskimpa mulla nyt mitään klamydiaa voi olla, keväällä viimeks testattu ja sen jälkeen en oo ollu kun yhen vakituisen kans :saint: Onneks ei alkanu kyseleen tai ehdottaan enää mitään vaan pääsin lähteen.
Ärsytti/inhotti vähän kun näin että siellä ruudulla näky vieläkin itsepintasesti mulle se lähete hcg-mittaukseen, joka piti tehä ennen leikkausta, muttei tarvinnukaan kun menkat alko etuajassa..eikö sitä nyt vois jo poistaa sieltä :ashamed:

Ensviikon alkupuolella aattelin kysellä tuloksia gynen polilta kun sinne ne lähetetään, ja käskee siirtää tiedot h+l-polille, vai meneeköhän muutenki.. no kuitenki, ja sitten soitan taas jälkimmäiselle polille, että onkohan mun pakko mennä sinne pelkästään (menopur) reseptin haun takia, kun just tutkittu, vai voisko lähettää postissa.
Montakohan päivää tota tarvii pistellä jos muuten kaikki (viimeks kai se limakalvokin) näyttäs olevan ok? Aattelin vaan että jos nyt riittäs jo vähempikin ku 5 päivää.. joutuuko aina laittaan jonku irrotuspiikinki?
 
Risis: Toi sun pissatarina on kun jostain paremmastakin sketsistä :LOL:

Pistin tuohon erikseen galluppiakin siitä paljonko ne hoidot oikein maksaa, kun netissä tuntuu olevan niin ristiriitaista tietoa. Monessa paikassa sanottiin jopa että noin 4000? :eek: Ja mistäs sitä nyt sellaisia rahoja kellään oisi tosta vaan heittää..! Ajatukset on kyllä jo aika pitkälti noissa koeputki hoidoissa, en usko että meille tulee olemaan mitään hyötyä vaikka noita inssejä vielä tehtäisiinkin.

ps. On sitten sellainen päivä ettei oikein jaksaisi keskittyä töihin. Mielessä pyörii vain hoidot ja mahdollinen kasvain. Huoh.. Siihenkin tutkimukseen tuntuu olevan vielä ikuisuus.
 
Sannuli-81 Hyvää ja rentouttavaa matkaa B) Hyvältä kuullostaa teidän hoitosuunnitelmat

astrid eiköhän menopur anna kunnon kasvukiihdytyksen molemmille folleille =) Kaikki pistoslääkkeet on himskutin kalliita. Mullakin odottaa 2000? lääkkeet jääkaapissa valmiina! Onneksi maksukatto on jo täynnä....

risukasa- Yleensä ississä laitetaan irroituspiikki, että folli/follit irtoavat varmasti. Se on todella edullinen, olikos peräti 7?. Jopas sulla oli sählinkiä labrassa ;) Mulle ne joskus soittelivat labrasta perään että tulisinko uusiksi kun olivat pilanneet mun veriputkilot :eek: Ainiin se menopurin kesto ja määrä on hyvin yksilöllistä. Mä pistelin silloin 27päivää putkeen, toiset taas pistelee 5 päivää....

 
Tiinuli, no HUH, aattelin että se irrotuspiikki ois vielä kalliimpi.. jotain 200!
Joidenki jutuista oon ymmärtäny että sitä menopuria ois käytetty vaan pari päivää :eek: no, sen näkee sitte..

Veena Joo, onneks noiden kusitestien kans ei joudu turhan usein läträän! :D
 
Sannulille oikein antoisaa lomaa! Mulla on yks kaveripariskunta, jotka kärsii lapsettomuudesta, ja niiden molemmat pojat on saaneet alkunsa etelän auringossa ;)

Risukasa 7,44 yliopiston apteekin laskurin mukaan.. Ihan pikkasen nauran täällä sun labrakäynnille.. Mulle käy yleensä aina jotain tommosta, siksi mulla on jo aina valmiina teiniangsti-asenne kun lähden noihin terveydenhuollon mestoihin. Nytkin muuten isännän joku verikoe oli jäänyt ottamatta ja joutui käymään uudestaan kokeissa

Astrid Päästäänkö me samaan aikaan piinailemaan? Mua alkaa ihan tosissaan jo jännittämään

Veena Meinasin sulle tonne toiseen ketjuun vastata, mut tulkoon nyt tänne.. Meillä on kyllä ihan tosissaan parisuhde koetuksella näiden hoitojen maksujen takia... Ja ylipäänsä tää kaikki jotenkin kiristää hermoja. Mut joo, siis meille ei tarvinnut tehdä enempää tutkimuksia, joten tosiaan päästiin tosi nopeeta julkiselle puolelle. Parissa kuukaudessa lähti homma käyntiin. Ja mullahan oli kierto ekalla käynnillä just niin, että tällä hetkellä koko show voisi jo olla ohi, ellei oltais lykätty seuraavaan kiertoon. Kun vertaa Felicitasta ja TAYSia (sinne siis päädyn ens viikol, alku hoidetaan K-HKS:ssa), niin hintaeroa on tommonen 3000.. Tosin Felicitaksessakin hoidin alkulabrat kunnallisella puolella, nekin olis tuonut vielä lisää hintaa. Ja tähän asti oon ollut ainakin enemmän kuin tyytyväinen julkiseen puoleen, vaikka sitä alkuun pelkäsin et millaista hoitoa tarjoavat..

Tiinuli Kirvelikö sulla Menopur? Nostan hattua tosta 27 päivän piikkiurakasta. Mulla kirvelee niin pirusti ja lasken vaan päiviä että koska tää loppuu..
 
En ole taas hetkeen ehtinyt kirjoittelemaan tänne, taustalla olen kyllä lukenut uusimmat kuulumiset. Kollektiiviset tsempitykset kaikille ja onnitteluja plussanneille!

Me mennään nyt taas vaihteeksi ihan luomuna ja odotellaan sitä päivää kun toinen inssi päästään tekemään. :attn: Hoitopaikka pitää yhden välikierron inssien välissä. Sitten joulukuussa onkin jännää että päästäänkö inssiin, taitaa osua joulu pahasti kriittisille päiville. Ja tammikuussa ollaan viikko reissussa, eli pahimmillan saadaan taas odotella monta kuukautta. Ja minä kun en ole maailman paras tässä odottelussa... Nytkin on jo hurahtanut yli vuosi siitä kun hakeuduimme tutkimuksiin ja vasta 1. iui takana... Järkyttävää miten hitaasti kaikki etenee julkisella puolella.

Luulin että olin päässyt ihan hyvin yli ensimmäisen inssin pettymyksestä, mutta yllättäen iski pahemmansortin ahdistus päälle. Pari päivää olemme mekin mieheni kanssa kinastelleet vaikka mistä asioista. Jotenkin taas tuntuu että tämä elämä on vaan yhtä työtekoa, kotihommia ja koiran ulkoilutusta. Ja siitä en kyllä juurikaan nauti tässä ainaisessa pimeydessä, tuulessa ja vesisateessa. Jotenkin taas niin selvästi tuntuu että elämästä puuttuu jotain tärkeää... Mutta niin kai meillä kaikilla odotuksen odottajilla..? Jotenkin helpottaisi jos tietäisi että tapahtuu jotain tämän asian suhteen. Mutta nyt taas pupuillaan luomuna ja odotellaan sitä että olisi hoidot päällä ja olisi jotain mitä toivoa. Luomuraskautumiseen en vaan yksinkertaisesti jaksa enää uskoa lainkaan, kai se olisi jo tapahtunut näiden vuosien aikana mikäli se olisi mahdollista?
 
omaa pikana. mulle vois päivittää kp 8/28. menossa nyt 2. IVF:n piikittelyt, ens viikolle punktio ja siirto´, huomenna varmistuu aikataulu. enemmän kuulumisia tuolla loka/marraskuun pinossa

Jaksamista kaikille odotuksen odottajille, toivotaan että ennen joulua meistä tulee lopulta "vain" odottajia :)
 
Heipsan!Kysymystä pukkaa teille viisaat kanssatoivojat...

Eli mulla nyt pp14 inssin jälkeen menossa. Pp 12 testasin siis negan. Menkat ei ole viä kuitenkaa alkaneet, joten tein tossa testin kaapissa olleilla ovistikuilla(kun joku joskus sanoi et niilläkin voi raskautta testailla, onko ees totta?) ja siihen tuli selkeet kaksi vahvaa viivaa (joita en by the way oo koskaan ovista kyttäillessäni saanut....). Mitäs tää ny sitten tarkottaa?

Voinko ollakin raskaana, vaikka pp12 r-testi oli negatiivinen? (tää on tätä todella säälittävää toiveajattelua....) Vai onko mun hormonitoiminta ihan sekaisin lopullisesti? Miksi ovulaation stimuloinnin, pregnylin ja inssin jälkeen ovistestiin sain nyt elämäni ekan minkään plussan???Ihan ihmeissäin oon...
 
Mun on pakko laittaa kun testasin illalla uudestaan...
Mutta tää on niin onnettoman haalee etten kyllä oikein usko.

http://www.aijaa.com/v.php?i=3115202.jpg

ja stellinalle peukut pystyssä vaikken osaa asiaan neuvoakaan !

Omista jutuista vielä sen verran, että pääolotilat on kuitenkin se että hanat aukee pian. Toi haalea viiva värjäytyi saman tien siihen ettei oo mikään yliaikainen.

Mutta tätiä odottaessa.
 
Stellina: En osaa yhtään sanoa onko tuo urbaani legenda vai totta, mutta testaa nyt ihmeessä oikealla testillä!!! Eihän se pp 12 välttämätti näkynyt vielä!

Moonex: Niinpä, kyllä tämä lapsettomuus laittaa parisuhteen koville ja sitten kun vielä tulee tämä raha-ongelma niin.. Saa nähdä mitä tehdään. Sen käsityksen olen nyt saanut että reilu 2000? maksaisi yksityisellä tuo hoito. Tosin siihen on vielä aikaa kun tämän rintasyöpäepäilyn takia siirretään nyt kaikkea ja sitten meillä on vielä se yksi inssikin käymättä.
 

Yhteistyössä