Odotuksen odottajat! Osa III

RouvaB: Mulla on kans ollut alusta asti semmoinen tuntuma ettei insseistä ole meille mitään hyötyä. Negojen testaaminen on tosiaan ihan P*******ä :p.
Mie en edes hirmu pettynyt ole kun en oikein mitään toivonutkaan. Syksyllä tiputaan sitten korkealta jos ei IVF-hoidolla ala tärppäämään...
 
Rosetta: Pahoittelut :hug: Sama tunne täälläkin on ettei insseistä oo mihinkään :( En ainakaan oo mistään kuullut et viides inssi tois toivotun plussan. Mut kai jollekkin niinkin on käynyt kun niin monta haluavat tehdä.

Rouva B: Vielä siitä inssistä eli oon julkisella ja siel ei tehdä viikonloppuisin mitään hoitoja ei siis lauantaisinkaan. Mut huomenna oon viisaampi ku ultrataan :)
 
Heippa vaan kaikille!

Neganneille :hug: ja plussanneille paaaaaljon onnea! :flower:

).( Tää on niin syvältä tää touhu.. :kieh: Täti tuli kylään jo kp 20 eli pp9. Ei tarvinnu rahojaan testeihin laittaa. Nyt menossa jo kp 4. Clomi annos tuplattii tähän kiertoon ja jatkamme siis edelleen inssillä.
Tää tuntuu niin rahastukselta, mekin siis yksityisellä..
Itsekkin olen kovasti tuota pregnylin laitto ajankohtaa pohtinut, kun täälä lueskellessa on tullut mielikuva, että suurimmalle osalle sanotaan 36 h ennen inssiä. Itse olen sen joutunut laittamaan joka kerta tasan 24 h ennen. Tästä syystä olen ruvennut epäilemään, onko simpat edes hengissä enään kun munikset lähtee liikenteeseen?
Kysäisin tätä hoitajalta kun soittelin ja hän vastasi, että pregnyl laitetaan 36 h ennen, vain IVF-hoidossa jotta munikset saadaan juuri oikealla hetkellä pois. Ei ymmärrä ei, miksi ennen inssiä ei haeta sitä parasta ajankohtaa? Lyhyellä matikallakin pärjää kun miettii, että pestyt siittiöt elää sen 6-12 h, pegnylin jälkeen ovis 24- 36 h päästä, jos ovis 36 h päästä niin eikö ole aika epätodennäköistä että 12 h aikasemmin laitetut simpat ois enään hengissä. :kieh: Ajattelin nyt kuitenkin kysyä jos vaste aikaa voitaisiin tähän inssiin vähän pidentää. Jos voisin laittaa piikin vaikka jo 30 h ennen.
Että tällaista..

Anteeksi purkautumiseni. :ashamed:
 
Tamtam :hug:

Vadelmaunelma Muistelin tuossa just, että muahan ei ultrattu muuten kun ekassa inssissä vaan. Mulla ei tosin ollut kun vaan clomit lääkkeenä. Mekin mentiin aina ihan tuurilla. Enkä koskaan ymmärtänyt sitä miksi niitä tehtiin neljä vaikka simpat oli joka kerta vaan huonommat.

Rosetta :hug: ja tsemppiä IVF:n odotukseen.
 
Täällä oltu kans tänään insissä eli

...ensimmäinen inssi tänään takana ja kp 16...
Eniten mua kiinnosti miehen simppojen laatu lopuksi kuin itse toimenpide. Hyvin liikkuvia eli nittä A-luokan kavereita oli 0 % ja B-luokan kavereita 63 %, loput oli sitte niitä C ja D:tä.

Mä toisaan kävin viime viikon torstaina, kp 11, kattomassa lääkärillä että mikä sielä munarakkuloissa on tilanne ja sielä oli vasemmalla puolella 15 mm folli ja oikealla puolella kaksi, joista toinen oli 15 ja toinen 12 mm. Mut sit kohdunlimakalvo oli vain 4 mm ja sen olisi ollu hyvä olla 7 mm (tämä kuulemma johtuu joillakin Clomeista, se ohentaa sitä). Sit sunnuntaina piikitin itteeni Prengnylillä ja viime yönä oli ihan järkyttävät ovulaatiokivut melki itku tuli, kun en tohtinut ottaa buranaa ettei se vaan vaikuta negatiivisesti tähän hedelmällisyyteen, vaikka empä tiedä olisko sillä ollu mitään vaikutusta.

Oon vähä skeptinen tän inseminaation kans, huonoja kavereita ruiskutellaan tupiin... ei siitä voi seurata mitään muuta ku tädin kyläily...

Eli TAYSsia ICSI:tä odotellessa...
 
Keskiviikko 22.4.



TOIVOJAT

IVF/ICSI
dreamer78........................1.ivf/icsi toukokuussa................8/41-45
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa..............................19/?
Veena............yk24.......1.ivf tulossa....................... ...........29/24-28
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf:n 1.pas tulossa..............?/?
Sannuli-81.....8/07......2.ivf..................................................?/?

IUI
Linnia.................05/06...5.iui...puregon, pregnyl................10/24-29
Vadelmaunelma...syksy07...2.iIUI..menopur, pregnyl, terolut..13/27
Iines-74......n.4v...2.IUI...clomit, menopur, pregnyl.............13/27-30
Riio..........3/07......2.iui.........puregon, pregnyl....................13/40
jastu...................yk4..........clomit,pregnyl,4.iui...................17/30-34
verve..........11/06..........1.iui, clomit, pregnyl.....................23/29-34
Tamtam........yli 1v..........3IUI,clomit,pregnyl.........................25/?
Rosetta.......7/07............2IUI,clomit,menopur,pregnyl..........27/28-30
Evenstar.............yk3....2. IUI.....metut,clomit.....................32/26-79
tytti82............1v.............1IUI.............................................?/?
Rouva B..............3v........3IUI,puregon..................................

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Taikapapu......1v.........2.iui?, clomit, luget...........................34/?
kanella.......3/08................Tutkimukset................................?/?





Piinailijat
Pikku Myy -82......11/07.....1 IUI, clomit........................17/26-28 pp1
astrid...................3,5v........IUI.....................................16/28-35 pp2
Plamsu75........................IUI..........................................19/28 pp5
millis1981.......................1ivf:n 1.PAS............................24/28 pp6
Katriina77....10/07........2.IUI, clomit,pregnyl................21/28-31 pp7





Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06.........orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07, 1.icsi, km 3/09
Milde........yli 1,5v...........2.icsi
perhone..........2. IUI clomit, puregon, pregnyl


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.........8/07.........3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Irene80.........6/06.......1.ivf/icsi
4/09 Tiinuli81.... 2.IVF
4/09 nuppu86...n1v....tutkimukset
4/09 tvvo.........km 3/09...............gonalF, pregnyl, luget

 
Lakkasin sitten miettimästä niitä "oikeita" pistoajankohtia, ja laitoin sen pregnylin äsken niinkun ne käski. Sen näkee sitten torstaina mikä on meininki. Ja edelleenkään en usko et tää insseily tois meille toivottua tulosta, mut tehdään nyt vielä sit tää yks kerta, kun ne on sitä mieltä.

Mä oon ollut ihan tajuttoman väsynyt nyt oikeestaan jo viime viikosta asti. Oliskohan näillä clomeilla ja menopureilla jotain tekemistä asian kanssa? Onko kellään muulla vastaavaa? Koko ajan vaan tekis mieli nukkua, eikä oikeen jaksais mitään. Ja edelleen pinna melko kireellä... :ashamed:
 
Iines ja tamtam: Kylläpäs vaihtelee nuo pregnylin otot. Mie oon ottanut siis.. tasan 38 tuntia ennen inssiä ja olen just siirtopöydällä ovuloinut joka kerta. Nyt vielä viimeksi niin, että toinen lähti matkaan just siinä ja toinen kuulema oli just lähtemäisillään. Eli mulle tuo 38h on just nappi. :D
 
Kommentoin minäkin tuohon pregnylin pistoajankohtaan. Minä pistin tässä inssissä pregnylin siis noin 38,5h (tarkkaa..) ennen toimenpidettä ja tosiaan ovuloimassa olin oikeastaan juuri siinä toimenpidepöydällä kun simpat ruiskutettiin. Lääkäri totesi, että ainakiaan ei voisi olla parempi ajoitus.
Käytännöissä tuntuu eroja olevan jos jossain pistetään 24h ennen ja toisaalla 36h ennen. Jostain olen saanut käsityksen, rttä tuo 36h ennen olisi kyllä "yleisemmin käytössä".
 
Tamtam: :hug:

).( Tänään olin siis ultrassa ja inssi tehdään perjantaina. Tänään pistän viimesen kerran puregonia ja aamulla laitan pregnylin. Laskeskelin et mul pregnylin ja inssin väliin jää n.30h Onneksi tuo viikonloppu ei päässyt nyt sotkemaan kuvioita niinku pelkäsin...
 

Linnia: Hyvä, että onnistui sun inssi! Nyt vaan kaikki tsempit sulle mukaan sinne! :D Sähän voit nyt katsoa miltä se ovulointi näyttää kun pistät (vain) 30h ennen inssiä, niin voit sitten seur.kerralla (jota ei toiv.tarvita!) pistää aikasemmin jos ei ole vielä ovista tapahtumassa.

Pregnyl on muuten inhottava! Muut pistokset menee, mutta tuo saa kyllä kädet hikoilemaan. Viimeksi mies joutui sen pistämään ja olin kyllä tosi hankala ja järjestin hirveän shown siitä!
:ashamed:
 
Rouva B ja Rosetta: Kiitoksia kovasti tsempityksistä. ( Kirjotinkohan ton tsempityksen oikein ku näyttää niin kummalta :ashamed: )

Rouva B:Mulla kanssa Puregonin pistäminen menettelee, mut se pregnyl-lasijutuilla kikkailu saa kyllä kädet hikoamaan. Siinä meinaa kyllä pinna kiristyä ku pelkää et mokaa.
 
Rouva B, Rosetta ja Linnia: Mulla ollut molemmat, pregnyl ja menopur. Molemmathan on niitä mitkä pitää ite sekotella. Ekat kerrat oli ihan karseeta, ihan kun Linnia sano pelkäsin et mokaan koko homman. Musta se aineitten sekottelu oli kamalampaa kun se pistäminen. Nyt tällä tokalla inssi-kerralla jo sekottelukin meni ihan ok.

Täällä sitten huomenissa olis se viimenen inssi-yritys. Ei ole edelleenkään odotuksia sen onnistumisen suhteen, mut silti se vähän jänskää...
 
Taisin juuri plussata äsken, ehkä. Kai. Ehkä. Okeasti. En tiedä. Tää nainen on ihan sekaisin nyt.

Nyt siis kp 30 ja ensimmäisen kerran elämässäni menkat tällain myöhässä. Laatikon pohjalta löytyi joku vanha mammaksin liuskatesti. Tosin olin aukaissut sen pussin joskus aiemmin kun joskus aikoinaan meinasin sen tehdä, mutta en tehnytkään, kun se ei ollut herkkätesti (tiedä sitten vaikuttaako pussin aukaiseminen testin luotettavuuteen).

Ja siihen piirtyi 2 viivaa. Siis juuri äsken. Ei ne ihan tasavahvoja viivoja ollut, mutta ihan selkeitä kuitenkin. Ensimmäinen kerta elämässäni kun näen raskaustestin josssa on kaksi viivaa.. Töiden jälkeen pitää hakea kunnon testi.

Todella epätodellinen olo että näin voisi käydä. Niin kauan on toivottu ja käyty inssit läpi ja IVF oltaisiin tehty tähän kiertoon, jos ei olisi tullut pääsiäinen väliin. Voiko tämä olla tottakaan. Mietityttää jos siinä testissä onkin joku vika. Ja en muutenkaan tehnyt sitä ihan ohjeiden mukaan (se olisi ollut sellainen kuppiin kastettava, mutta en jaksanut lähteä etsimään mukia, kun ajattelin että nega se on kuitenkin).

Koita tässä nyt töihin keskittyä. :heart:
 
Veena. Tuhannesti onnea jo näin etukäteen!!!!!
Kyllä se vaikuttaisi ihan oikealta tulokselta. Vaikea kuvitella että testit noin kikkailisivat. Mutta siis pienellä varauksella tosi tosi paljon onnea.
Voi kun tulisi itsellekin tässä kierrossa hyviä uutisia :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa kaikille!

kirmalle pahoittelut negasta! :hug: Joko teillä on pas aikataulu tiedossa?

millikselle tsemppiä piinailuun ja täältä lähetän oikein paljon +++++puhureita sinulle ja kaikille muillekin. :whistle:

Voi Veena minkä uutisen paukautit :D ! Oikein suuret onnittelut ja mars apteekkiin ostamaan testiä niin saat varmistuksen asiasta! :heart: Ihana luomuylläri, taisi paineet ja stressi välikierrolla kaikota!

Irene ja Onni 6+0
 
Ihana kun täällä on tullutpaljon plussia ja kyllä hamukin on jo jonkinlainen plussa! Siis ONNEA kaikille sen saanneille.

Mä täällä odotan toukokuun alkua sit selviää et millä kaavalla lähdetään toista ivf menemään. Lähinnä onko se lyhyt vai pitkäkaava. Touko-kesäkuussa meillä kuitenkin on se uus hoito. Siittä mä nappaan itselle mukaan pienen kyytiläisen joka on kyydissä seuraavat 9 kk

Aurinkoista päivää kaikille.
 
Voi JEE Veena!

USKOMATONTA! Mutta kyllä uskon että sun tulos on oikea. Jos testit on avattu, niin ennemminkin siitä kärsiis sit se, että tulos on haalea (eli väärä). Ei se siis vanhetessa anna vääriä positiivisia!

ONNEA! :flower:
Ihanaa kun voi onnitellaihan sydämen pohjasta! Teitä jokaista voi. :heart:

-Bee, ja KP 1 sekä huomenna IVF-suunnittelukäynti
 

Yhteistyössä