Odotuksen odottajat! Osa III

Sopisinkohan tähän pinoon? Tapasin elämäni miehen vasta kypsällä iällä ja aloitettiin vauvayritys vuosi sitten maaliskuussa. Tulinkin ensimmäisellä kerralla raskaaksi, mutta koin keskenmenon toukokuussa. Keskenmenon ja kaavinnan jälkeen menkat muuttui niukoiksi, enkä yrityksistä huolimatta tullut uudelleen raskaaksi. Joulukuussa sain lähetteen hysteroskopiaan Asherman-epäilynä. Arpikudosta ei löytynyt tammikuun skopiassa, mutta kohdussa oli edelleen raskausmateriaalia, minkä vuoksi limakalvo oli pysynyt todella ohuena. Nyt kolme kuukautta skopiasta limakalvo on edelleen liian ohut raskauteen ja edessä on tutkimuksen, joiden jälkeen mietitään, olisiko hormonihoidoista apua. Limakalvon kasvattamiseksi ei kuulemma hirveästi keinoja ole, mutta pistoshoitoa ja estrogeenia ilmeisesti kokeillaan.
 
Kanella Tervetuloa joukkoon. Annatko sun kp tietoja niin voin laitella nekin tuohon listaan. :)

Ai niin kysynpä teiltäkin kanssatoverit, että tietääkö kukaan onko alkionsiirron jälkeen jotain ns rajoituksia? Kuten esim liikunta yms? Lääkäri ei kyllä sanonut mulle nytkään mitään..mietin vaan.
 
millis Kiitos toivotuksesta. Sopiiko, jos olen vähän aikaa ilman kp-tietoja, kun ahdistaa lähinnä kiertopäivien ajatteleminen. Tällä hetkellä on lisäksi kierto sekaisin ja menkat myöhässä Divina-kokeilun takia, ja Teroilla ruvettiin eilen käynnistelemään vuotoa.
 
Terveluloa palstailemaan kanella!
Keväistä viikonloppua kaikille palstailijoille!

).( Tänään sitten oli viimeinen inseminaatio, ja nyt meinasikin käydä niin,ettei tehdä, mutta lääkäri päätti sitten kuitenkin, että juu siemenet sisään vaan. Folleja olikin molemmin puolin 2, eli siis 4 yhteensä, joista kolme jo yli 20mm. Noh, katsotaan taas miten käy vaikka itsellä jo ajatus siintää seur.kierron ivf:ssa. Eli tänään pp0 ja tästä tämä piina taas alkaa.
 
Tervetuloa kanella!

Täällä: Tänään oli ultra, vaikka vasta kp8. Menopuria tuli nyt neljäksi pväksi, ja tänään heti tupla-annoksella. Sitten tietty Pregnyl tiistai-iltana. Tää toka (ja viimenen) inssi olis sitten torstaina. Lääkäri täräytti mut jo tänään ivf-jonoon!! Kuulemma ikä :LOL: ja aiempi gyn. historia huomioonottaen tää on viisainta meidän tapauksessa. Sano et päästäis kesätauon jälkeen jatkaan sit sillä ivf:llä. Tiedä sitten millanen jono sinne on. Tokihan marraskuukin on kesätauon jälkeistä aikaa :kieh:. No, mulle tää sopii, kun en edelleenkään odottele ihmeitä tältä inssiltä. Josko sitten mahkut paranis sillä, kun aikaa ei ole hukattavaksi turhiin hoitoihin.
 
kanella Tervetuloa!

Plamsu Jaksamista piinailuun!

Iines Onnea jonoon pääsemisestä. Mulla oli kyllä samat mietteet, kun lääkäri lupasi meidät pistää jonoon ensi kuussa (viimeinen inssi). Että juupa, juu... kesän jälkeen on aika laaja käsite. Eli ennen ensi kesää(kö)... :kieh:

Noi inssit kun ei mullekkaan oikein enää merkkaa mitään. Niinkuin olen aikaisemmin maininnut, ne ovat tie ivf:ään! Siis vain mun mielestä. Tokihan ne on joillakin toiminutkin. ;)
 
Voi itkujen itku! Täällä näyttää clear bluen ditiaalinen ovulaatiotesti plussaa ja olo on aivan kuin olisi ovulaatio! Miten voi olla...Mä olen pulittanut jo yli 160 euroa Menopureihin, joita pitäisi vielä pistää huomenna. Nää ilmeisesti kiihdyttää mun munasarjojen toimintaa. Voi että harmittaa,kun en älynnyt kysyä, että pitääkö mun vahdata ovulaatiota ja pitääkö sitten pistää Pregnyl jos plussa tulee. No, maanantaina ultrassa nähdään menikö rahat ihan hukkaan. Mun mielestä meidän kotiseksi ei kyllä voi olla 160 euron arvoista, vaikka se ihanaa onkin :/ . Miksi missään ohjeissa ei kerrota, näyttääkö Menopur vääriä positiivisia ovulaatiotesteissä? Tosin eilen oli cb:n digitaalinen negaa ja tänään plussaa...Tiedän kuulostavani oudolta, kun valitan ovulaatiostani, kun monet eivät meinaa saada sitä edes tuhdilla lääkeannostuksella, mutta mua vaan niin ketuttaa tää rahojen tuhlaus...
 
Vadelmaunelma en nyt oikeasti osaa auttaa, mutta yritetään. Löysin tällaisen:

http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/2794/28434

Siellä sanotaan Menopur-pistosten jälkeen että:

Ovulaation ajankohta

Munasolun irtoamisajankohdan (ovulaation) selvittämiseksi tulee kotona tehdä ovulaatio- eli LH-testejä sovitusta päivästä alkaen. Testin voi ostaa apteekista tai hyvin varustellusta päivittäistavarakaupasta. Emme suosittele internetistä ostettuja testejä niiden vaihtelevan laadun vuoksi. Kun ovulaatiotesti on positiivinen, tulee siitä soittaa erikoissairaanhoitajalle.

Munasolun irroitus voi tapahtua myös Pregnyl® / Ovitrelle® -pistoksen ("irroituspistos") avulla. Pistoksen ajankohta kerrotaan poliklinikkakäynnillä.
Eli käsittäisin että ovisplussa voi Menopurien kanssa tulla ennen kun on aika ottaa Pregnyl, kun tuossahan vasta plussan aikoihin soitellaan klinikalle ja sitten siellä saa tietää koska laitetaan Pregnyl?
 
kanella tervetuloa!

plamsu onnea piinailuun! Iines hienoa, että pääsitte jonoon. Kesän jälkeen on tosiaan aika laaja käsite... :(

Vadelmaunelma tosi ikävää jos nyt jo ovuloit ja iso summa mennyt tohon menopuriin. :headwall: Toivottavasti kaikki ok huomisessa ultrassa.

Itse pistin eilen pregnylin ja huomenna on inssi. Aloitankohan ne luget heti huomenna? Se selvinnee kun kysyn huomenna, mutta mietiskelin vaan... Miten te, jotka niitä olette käyttäneet, olette ne aloittaneet?
 
Mulla ei kanssa tarkempaa tietoa ton Menopurin toiminnasta, mut mulla kanssa nyt menossa pistokset, ja oli myös viime yrityskerralla. Mulle on ollut vaan ohjeena pistää nyt Menopur pe-ma iltoina ja sitten tiistai-iltana pregnyl. Eikä tarvi testailla sen kummemmin ovista, enkä testaillut viimekskään.

Mut mulle tuli mieleeni et kuinka paljon ennen teidän on käsketty pistää Pregnyl? Kun mun käskettiin nyt pistää tiistaina illalla klo 21-22, ja inssi olis torstaina puolenpäivän jälkeen. Jostain muistaisin lukeneeni jotain 36 tuntia, mut tässähän tulee jo lähes 40 tuntia! :eek: Niin ja kun kysyin viime inssin ajotuksesta et oliko oikea, niin ne sano vaan että olihan siellä jo viimeksi vähän nestettä... eikä sen kummempaa vastausta tullut. Viimeks pistin Pregnylin muistaakseni samoilla ajotuksilla. Vaik ei paljoa olekaan odotuksia tän inssin suhteen, niin siltikin olis ihan kiva että ajotus osuis nappiin.
 
Iines-74 mulle annettiin nyt ohjeeksi pitää Pregnyl klo 5.50 aamulla, josta 33,5h päästä tehtiin sitten inssi. Virallisesti pistoajaksi tuli aamyö jotain klo 2.20, mutta lääkäri totesi, että armahdetaan sua nyt, laita vasta aamulla herättyäsi :)

Itse en tuosta ajoituksesta kanssa tiedä, mutta nyt kai oli ensimmäisen kerran vielä molemmin puolin pallukat tallella, eivät olleet siis vielä irronneet. Inssipäivän iltana kyllä mahakivuista päätellen irtosivatkin liikenteeseen.

Saas nyt sitten taas nähdä kuin käy.
 
Sunnuntai 19.4.

TOIVOJAT

IVF/ICSI
dreamer78........................1.ivf/icsi toukokuussa................5/41-45
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa..............................16/?
millis1981.......................1.ivf/icsi:n 1.pas..........................21/27-28
Veena............yk24.......1.ivf tulossa....................... ...........26/24-28
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf:n 1.pas tulossa..............?/?
Sannuli-81.....8/07......2.ivf.................................................?/?

IUI
Linnia.................05/06...5.iui...puregon, pregnyl..................7/24-29
Vadelmaunelma...syksy07...2.iIUI..menopur, pregnyl, terolut..10/27
Iines-74......n.4v...2.IUI...clomit, menopur, pregnyl.............10/27-30
Riio..........3/07......2.iui.........puregon, pregnyl....................10/40
astrid.................3,5v.......... menopur, pregnyl...................13/28-35
Pikku Myy -82......11/07.....1 IUI, clomit..............................14/26-28
jastu...................yk4..........clomit,pregnyl,4.iui...................14/30-34
Plamsu75.....3v..............3.IUI, puregon, pregnyl................16/28
verve..........11/06..........1.iui, clomit, pregnyl.....................20/29-34
Evenstar.............yk3....2. IUI.....metut,clomit.....................29/26-79
Tytti82............1v.............1IUI.............................................?/?

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Taikapapu......1v.........2.iui?, clomit, luget...........................31/?
Tanjuska2107....1v2kk.......tutkimukset...............................?/?




Piinailijat
Plamsu75........................IUI..........................................16/28 pp2
Millis1981.......................1ivf:n 1.PAS............................21/28 pp3
Katriina77....10/07........2.IUI, clomit,pregnyl................18/28-31, pp3
Tamtam.......yli 1v..........3. IUI, clomit, pregnyl..............22/?, pp10
Rosetta.....7/07..........2 IUI,clomit, menopur,pregnyl....24/28-30,pp11
Rouva B.............3v......3.IUI, puregon..........................28/?, pp12





Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06.........orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07, 1.icsi, km 3/09
Milde........yli 1,5v...........2.icsi
digi81........2/07.............tutkimukset
perhone..........2. IUI clomit, puregon, pregnyl


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.........8/07.........3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Irene80.........6/06.......1.ivf/icsi
4/09 Tiinuli81.... 2.IVF
4/09 Nuppu86...n1v....tutkimukset
4/09 tvvo.........km 3/09...............gonalF, pregnyl, luget




[/quote]

 
Plamsu: Nyt on vielä enemmän :eek: .

Meneeköhän tää vähän paniikin puolelle jos huomenna vielä soittaa ja kysyy sitä ajankohtaa. Ärsyttää kun nyt oli ihan eri lääkäri kun viimeks, niin tää puhu ihan eri asioista kun se toinen. Ei sitten siinä tullut mieleen vielä varmistaa ajankohtaa kun tuli niin paljon muuta juttua.

Viimeks siellä oli kai vähän nestettä, ja sit kuitenkin kolme pallukkaa paikoillaan. Että mitähän sekin mahtaa tarkottaa? Kun ei näistä tiedä. Mut toisaalta nehän siellä on ammattilaisia, kai ne tietää oikeet ajotukset. Kai...
 
Iines-74 mun mielestä kyllä aina voi soittaa ja varmistaa. Nää asiat kun ei oo helppoja, ja just jos aina on eri lääkäri, niin ei aina tiedä niiden tulkintoja, vaikka tosiaan pitäis kai luottaa ammattilaisten osaamiseen... :|

 
Vadelmaunelma: Voiskohan ne tehdä sulle "lennosta" inssin huomenna, jos näyttää siltä, että follit on puhkeamassa? Tuosta ovisplussastahan menee myös yleensä se 24-36h ennenkuin munasolu irtoaa, eli ei välttämättä olisi liian myöhäistä huomenna. Tsemppiä ultraan! :hug: Tosi kurjaa, jos menisi piikitykset hukkaan.

Iines: Mulla oli myös ohje, että pistetään Pregnyl su iltana klo 21. Inssi oli tiistaina muistaakseni klo 11. Kyllähän siitäkin tulee enemmän kuin 36 h. Mullahan ei silloin ultrattu, joten varmaksi ei tiedä, oliko folli(t) vielä paikoillaan. Illalla kuitenkin tuli ihan selvät oviskivut, joten uskoisin, että silloin vasta irtosi. Soita ihmeessä klinikalle huomenna, jos siltä tuntuu. :)

Inseminaatiossa siittiöillä on lyhyempi matka uida munatorviin. Lisäksi, vaikka munasolu olisi jo irronnut ennen inssiä, säilyy se hedelmöittymiskykyisenä 24 h. Tietysti optimaalisinta olisi, että siittiöt ovat valmiina odottamassa munasolua, mutta uskon kyllä, että riittää, kun ovulaatio ja inssi tapahtuvat saman vuorokauden aikana. Jostain luin, että pestyt siittiöt eivät elä aivan niin kauan naisen elimistössä kuin pesemättömät, joten senkin takia on varmasti parempi, että inssi ja ovis ovat suht samoihin aikoihin, eikä niin, että inssi on kovin paljoa ennen ovulaatiota. Saikohan näistä mun sepustuksista jotain selvää? :D

Mitäs piinailijoille kuuluu? Rouva B ja Rosetta? :wave: Entäs Veena, osuuko kierto kohdilleen? Voi kun saisin omia teidät kaikki tuonne odotuspuolelle!

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä. Huonovointisuutta edelleen, onneksi sängynpohjalle kaatava väsymys on sentään hieman lieventynyt. Torstaina kävin "huvin vuoksi" ultrassa YTHS:llä. Gyne oli kovin mielissään, kun tulin sinne hyvine uutisineni. Minähän olin siellä monta kuukautta hoidossa. Ultrassa meidän pikku toukka jo vähän liikuskeli ja pienet kädet ja jalat näkyivät hyvin.

Kaikille hurjasti plussatuulia! ++++ Ihanaa kevään jatkoa! :flower:

-Pantsu ja toukka 8+5
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista. Mulle vois siis listaan laittaa toistaiseksi tiedot, että yritys alkoi 3/08. Tutkimuksiin olen menossa, kunhan nyt menkat tulee ja saadaan verikokeet otettua. Kiertopäivien kohdalle voi merkata ?/?.

Miten ovulaation induktio käytännössä menee? Missä vaiheessa saan lääkkeet ja milloin aloitan pistelyn? Ja kuinka usein ultrassa pitää käydä? Mietityttää vähän käytännön järjestelyt, kun sahaan kahden kaupungin väliä päivittäin.
 
Tänne ei mitään kummempaa. Tässä jatketaan piinaavaa piinailua taasen. :) Nyt oon yrittänyt olla tutkimatta omaa kehoa koko ajan. Ehkä opin jotain viime kerrasta. On se niin mahdoton huomata sitä kiinnittymistä. En mä ainakaan ole osannut sitä tunnistaa. :) Tänään kai sen on viimeistään pitänyt tapahtuu jos on tapahtuakseen.
 
Mä kyllä luulen, että se oli sitten siinä eli ovulaatio oli eilen - kaikista oireista päätellen :headwall: . Tietysti yhtenä ehkä epärealistisena toiveena on, että siellä onkin vielä kasvamassa lisää folleja Menopurin avustuksella ja tämä oli joku luomuovulaatio...Heh, en tiedä, onko sellainen mahdollista, etät olisi "luomuovulaatio" ja Menopurin kypsyttämä ovulaatio samassa kierrossa. Ultra on huomenna heti aamusta - onneksi. Tänään pistin vielä viimeisen Menopurin, kun ohjeissa kerran luki että kp5-kp10 pistetään. Mutta jos nyt tosiaan on niin, että ovis oli ja meni, niin jatkoja täytyy varmaan miettiä, että mikä on järkevää. Vai pitääkö mulle muka tehdä IUI tyyliin kp8 tai kp9, jos pistelen itseäni?!? Tai miten oninstuu IVF, jos kehoni vain kiihtyy näistä mömmöistä? Mähän varmaan sitten tuotan 100 munasolua miniannoksilla alle viikossa :headwall: Tietysti mietin myös sitä, että näinköhän olivat edes kypsiä munasoluja vai irtosiko vain tyhjiä folleja? Kyllä tää on niin hanurista! Hah, no nyt harrastettu kotona yli 160 euron hintaista seksiä!

Kanella: Tervetuloa! Yleensä ovulaation induktio aloitetaan pistoksia kevyemmin eli clomifen -tableteilla. Tietysti tämä on yksilöllistä, mutta ainakin clomit on halvempia. Esim. mulla tämän kierron Menopurit maksoivat yli 160 euroa. Jouduin ostamaan 2 x 5 ampullin pakkausta, koska piti pistää yhteensä 6 päivänä. Clomeja syödään yleensä joko kp3-kp7 tai kp5-kp9 ja sitten ultra kp10-12 välillä, jotta nähdään mikä vaste clomeilla on. Myös pistosten yhteydessä ultrataan, mutta ilmeisesti mä en edes ehdi nyt ajoissa ultraan...Myös clomifen -hoitoon voidaan yhdistää inseminaatio. Ultrausten määrä riippuu aika paljon klinikan käytännöistä ja siitä, miten reagoit annettuihin lääkkeisiin. Jos esim. follit ei meinaa kasvaa kunnolla ja annostuksia nostetaan, voit joutua käymään useammankin kerran ultrassa. Mulla on kyllä aina 1 ultraus riittänyt. Inssissä tosin ultrattiin vielä inssipäivänäkin, jolloin todettiin molempien munasolujen irronneen.

Mutta palailen huomenna ultrakuulumisten kanssa, että miten meni. Toivon todellakin, että olen väärässä ja keho teki vaan tepposia...
 
Kiitos tiedoista, Vadelmaunelma. Peukut ja varpaat pystyssä, että sulla ei vielä olisi ovulaatio mennyt. Voisiko olla, että oireet johtuu vain kasvavista munarakkuloista? Paljon tsemppiä huomiselle!

Mulla siis tilanne on se, että ongelmana on kohdun ohut limakalvo, eli Clomit ei gynen mukaan ole vaihtoehto. Käsittääkseni ne ohentaa limakalvoa entisestään. Pistoksilla on siis tarkoitus boostata munasolua sen verran, että se stimuloisi limakalvoakin. Onko Menopur yleensä se valmiste, mitä käytetään? Onko sen yhteydessä ultra samoihin aikoihin kuin Clomeilla? Täytyy nyt toivoa, että limakalvo saataisin jollain reagoimaan, kun se on meidän ainoa mahdollisuus.
 
Ensimmäinen ICSI-hoito päättyi keskenmenoon. Tällä hetkellä kp 11 (24-28), Huomenna aloitetaan ovulaation testaaminen. Lääkäri meinas,että monesti keskenmenon jälkeen voi tulla helposti raskaaksi, toivotaan parasta. Odotan kyllä ku kuuta nousevaa seuraavaa siirtoa.
 
Kanella: Mulla on clomit käytössä kp 3-7. Sit ultra olis n. kp10 paikkeilla, mut mulla oli nyt kp8 viikonlopun takia. Ja onneks oli hyvissä ajoin, sillä siinä ultrassa lääkäri totes että menopuria tarvitaan ohuen limakalvon kasvatukseen. Ja totes et hoikilla naisilla clomit usein aiheuttaa ohutta limakalvoa. Nyt sitten kasvattelen limakalvoa menopurilla neljä päivää, ja viidentenä pistän pregnylin. Sit onkin jo inssi siitä 36-40 tunnin kuluttua. Elikkäs selitinköhän vähän hankalasti... Mulla on ainakin vaan yks käynti ultrassa, clomejen jälkeen. Siellä sitten saan reseptit piikkeihin, joita pistän ultran ja inssin välisen ajan. Varmaan näissä on eroja, eri paikoissa toimitaan erilailla. Ja tietty yksilölliset erot.

Niin, ja vaikka mulla on vaan yks ultra ja sit se itse toimenpide, niin pistää hiukan mietityttään tää edestakasin suhaaminen. Mun kanssa pitää mennä toiseen kaupunkiin. Nyt vielä näyttää siltä, et mulla ei ole kulkuvälinettä, eli joudun lähteen julkisilla. Melko hupaisaa että 5 min toimenpiteen takia meikä on reissussa lähes 5 tuntia :LOL: !!! Omalla autolla oisin ehkä puoltoista. Kaikista koomisinta tässä on se, et mä en edes usko et tää tuottais tulosta. Elikkäs matkustelen huvikseni 4-5 tuntia!!! :LOL:
 
Heipä tytöt,

Nyt alkaa hiljalleen olla laskeutuminen suoritettu ja pahin kiire ohi (loman jälkeen kaikki oli ihan sekasin töissä ja kotona). Nyt siis lupaan paneutua hiukan aktiivisemmin tähän palstailuun.

Kanellalle tervetuloa!

JA onnittelut plussanneille. :flower:


Negalleitakin tässä nyt yhteisesti pahoitelen.
Itse negaasin tänään pp 14. :'(

Perjantaina siis IVF-suunnittelukäynti yksityisellä. KOlme inssiä siis takana, ja kaikista nega vaikka viimeisimmässä irtosi kaksi munasolua.
Lisäksi mulle tehdään julkisella aukiolotutkimus, mikäli sen voi tehdä samaan aikaan hoitojen kanssa.

*alkaa nyt selailla foorumia takaisinpäin ja perehtyä teidän kuulumisiin*

Toivoopi B
 

Yhteistyössä