Odotuksen odottajat! Osa III

Rosetta: Voi ei, kamalaa tuo!

Sullakinhan oli 2 munista? Miten voi olla mahdollista, ettei silti tärppää? Vaikka pitäisi olla (tuplasti?) paremmat mahiksetkin? Pakkohan tuossa on joku muukin mättää. Onneks pe on IVF-suunnittelukäynti. Se on tehokkain hoitokeino mitä on. Laitan nyt siihen kaikki uskoni.

Toivottavasti sulle kuitenkin piirtyisi 2 hienoa viivaa!
:hug:

Toivoopi B

RouvaB: Niimpä, meillä miehen simpatkin on sen verran hyvät että periaatteessa pitäisi onnistua ihan luomuna, mutta onhan tää nähty että ei onnistu ei :/. Molemmissa insseissä on tosiaan kaksi munista ollut irtoamassa, mutta eipä ole siitäkään tainnut sen enempää hyötyä olla. Ois vaan äkkiä huominen niin ei tarvitsisi miettiä enää. Kesäkuulla tehdään vielä yksi inssi ja sitten kesätauolle odottelemaan IVF-hoitoa =)

Voi kun sie oot Rosetta reipas!

Hirveästi toivon teille plussaa, muuten tuntuu että kokisin tän päiväsen uudelleen jos teilläkään ei tärppäis.

Mut hienoa jokatapauksessa että teilläkin pian mahista IVF:ään jos ei tämä inssi toimi! =)

Tsemppiä kamalasti huomiseen! Eka puolituntinen on pahinta, se itkettää eniten, sit alkaa helpottamaan...
Varmaan sama jos tulee plussa. Että tulee itkettyä se puoli tuntia sit sillonkin. :D

-Bee

Laitoin kirjoitukseni tuonne inseminaatio puolelle kun kävin lukeen sielläkin vaikka tännehän mun piti kirjoittaa mutta laitan samaa tekstiä myös tänne...

Täällä meneillään pp4. Odottelua ja piinailua mutta enää siis 10 päivää testailuun.

Kirjoittelen tänne kun eilen jutusteltiin pitkästä aikaa mieheni kanssa hoidoista ja vauvoista ja kaikesta. Hän sanoi ettei oikeasti usko että hän voi koskaan saada lapsia. Kaikki on siis molemmilla kunnossa mutta mieheni sanoi että hänellä on ollut nuoresta asti viimeiset 10 vuotta semmoinen olo että hän ei tule saamaan koskaan biologisia lapsia. On vaan kuulemma ollu aina asiasta jotenkin tietoinen..... Hän ei ole koskaan kertonut tuntemuksistaan aikaisemmin. Eikä ole aikaisemminkaan myöskään tutkimuksissa käynyt.

Olin ihan kauhuissani miten hän voi kokea asiat niin. Toisaalta olenhan minäkin epätoivoinen ollut ja tässä hoitojenkin melskeessä monesti vaipunut epätoivoon mutta kuitenkin olen aina uskonut että minusta tulee äiti En tiedä miten olisin häntä lohduttanut tai vakuutellut että kyllä minä ainakin uskon että meille vielä vauva suodaan. Mutta kauhistus jos mieheni intuitio käykin toteen Voisiko hän jotenkin vain alitajuisesti aistia sen???!!!!

Kova yritys on kuitenkin käynnissä emmekä muuten ole mitenkään pessimistisiä ihmisiä. Hoitojakin on vielä vaikka kuinka edessä mutta tämmöinen asia oli tänään mielen päällä
:whistle:

Katriina - ehkäpä miehesi suojautuu noin. Parempi ajatella pahinta, niin voi vaan yllättyä positiivisesti. :) EHkä miehesi voi myös ottaa asiat lunkimmin kun ajattelee noin. On paljon raskaampaa pettyä joka kerta. Eli ehkä ei olekaan huono juttu, ettei odotukset ole suuret. Pysyy mies paremmin relana ja sinunkin tukena.

Mulla on intuitio sanonut mm. että inseminaatioilla ei saada lasta aikaan. Sanoin jo sillon kun ekaa oli edes yritetty. Ja nyt siis kolmas nega inssistä testattu tänään ja IVF-suunnittelu perjantaina. Eli sen ainakin tiesin... eli joskus voi intuitio kyllä osuakin. Toivottavasti ei kuitenkaan miehesi tapauksessa.

Tsemppiä jännäilyyn!

-Bee

Heippa,

Pahoittelut [/b]Rouva B :hug: Edellisessä inssissä muuten mulla oli kans 2 follia, mutta ei...

Rosetta toivon todella, että nappaat sen plussan!

Mulla oli neljäs ja vika inssi tänään. PP0 siis.. Olin siinä juuri ovuloimassa käytännössä siinä tutkimuspöydällä. :LOL: Simppoja ois saanut olla enemmän, mutta voi kuulemma vähemmälläkin onnistua... Jokatapauksessa ollaan nyt sitten IVF-jonossa syyskuulle. Suunniteltu aika on vko 39 eli syyskuun puolen välin tienoille taitaa mennä. Ihan ok, koska luulin, että minne asti lie menee toi aika.

Rosetta ja RouvaB: Mullakin kasvaa jopa ilman lääkkeitä 2 follia, miehen tavara priimaa ja silti 1.IUI ei tuottanut tulosta. Ymmärrän tunteenne ja onneksi pääsete IVF -hoitoon.

Itsellä se tilanne, että todellakin kesken Menopur -piikkien ovuloin. Ultrassa näkyi tänään, "viirut" eli oli munis irronnut. On kyllä niin turhauttavaa. Haluaisin jo IVF -hoidon, mutta ei! Vielä vaan pitäisi kuulemma inssiä yrittää. En käsitä. Me ollaan yksityisellä, eikö niille kelpaa raha vai missä mättää. Tai no, mies sanoi, et näinhän ne saa enemmän rahaa kun tekevät turhia hoitoja. Eli kyllä, meillä viikonloppuseksi maksoi sitten yli 160 euroa kun pistin ihan turhaan Menopuria ja inssiä ei voidakaan tehdä. Nyt pelottaa, että ensi kierrossakin ovuloin aivan liian aikaisin. Voi miksi tän pitää mennä kaikilta osin niin pieleen? Onko kellään käsitystä, miksi eivät suostu tekemään IVF -hoitoa, vaikka itse haluttaisiin ja maksettaisiin se omasta pussista? Lisäksi uutena ongelmana on se, että multa on nyt myös löytynyt endoa... :headwall: Käsittääkseni sekään ei mitenkään ainakaan nosta mun hedelmällisyyttä!!! On kyllä aika huijattu olo...Ärsyttää sekin, että täällä tuppukylässä on vain tuo yksi klinikka. Kyllä nyt ketuttaa poismuutto Helsingistä...

Rouva B :hug: ja tsemppiä suunnittelukäynnille.

Astrid tsemppiä piinailuun. :)

vadelmaunelma outo tilanne sulla kyllä. Luulisi että se lääkäri olisi hoksannut,, että saatat ovuloida jo aiemmin. Eikö sulla kumminkin ollut normisti kaikki ultrat ennen sitä..

Tänne ei mitään uutta. Piinaiillu jatkuu. Mahassa koko ajan ihme tuntemuksia niinku viimeksikin kun negasin.

Tiistai 21.4.

TOIVOJAT

IVF/ICSI
dreamer78........................1.ivf/icsi toukokuussa................7/41-45
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa..............................18/?
millis1981.......................1.ivf/icsi:n 1.pas..........................23/27-28
Veena............yk24.......1.ivf tulossa....................... ...........28/24-28
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf:n 1.pas tulossa..............?/?
Sannuli-81.....8/07......2.ivf.................................................?/?

IUI
Rosetta.......7/07............2IUI,clomit,menopur,pregnyl..........26/28-30
Tamtam........yli 1v..........3IUI,clomit,pregnyl.........................24/?
Rouva B..............3v........3IUI,puregon..................................
Linnia.................05/06...5.iui...puregon, pregnyl..................9/24-29
Vadelmaunelma...syksy07...2.iIUI..menopur, pregnyl, terolut..12/27
Iines-74......n.4v...2.IUI...clomit, menopur, pregnyl.............12/27-30
Riio..........3/07......2.iui.........puregon, pregnyl....................12/40
astrid.................3,5v.......... menopur, pregnyl...................15/28-35
Pikku Myy -82......11/07.....1 IUI, clomit..............................16/26-28
jastu...................yk4..........clomit,pregnyl,4.iui...................16/30-34
Plamsu75.....3v..............3.IUI, puregon, pregnyl................18/28
verve..........11/06..........1.iui, clomit, pregnyl.....................22/29-34
Evenstar.............yk3....2. IUI.....metut,clomit.....................31/26-79
Tytti82............1v.............1IUI.............................................?/?

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Taikapapu......1v.........2.iui?, clomit, luget...........................33/?
Tanjuska2107....1v2kk.......tutkimukset...............................?/?
Kanella.......3/08................Tutkimukset

Piinailijat
Astrid............................................................................15/28-35 pp1
Plamsu75........................IUI..........................................18/28 pp4
Millis1981.......................1ivf:n 1.PAS............................23/28 pp5
Katriina77....10/07........2.IUI, clomit,pregnyl................20/28-31, pp6

Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06.........orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07, 1.icsi, km 3/09
Milde........yli 1,5v...........2.icsi
digi81........2/07.............tutkimukset
perhone..........2. IUI clomit, puregon, pregnyl

PLUSSAT 2009

2/09 Viol.........8/07.........3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Irene80.........6/06.......1.ivf/icsi
4/09 Tiinuli81.... 2.IVF
4/09 Nuppu86...n1v....tutkimukset
4/09 tvvo.........km 3/09...............gonalF, pregnyl, luget

Minä olen myös alusta asti tiennyt, että tämä kakkosen tehtailu tulee kestämään. Kun Vl: oon hoitoihin lähdettiin niin tiesin, ettei niilläkään kevyillä yrityksillä mitään aikaiseksi saada. Nyt tämän ekan ivf:n aikana oli koko ajan olo, että ei onnistu.
Nyt on olo, että pas on se meidän pelastus ja päätös tulee sieltä tähän loputtomiin kestäneeseen taisteluun. On alkanut jo hirvittääkin, että mitäs jos ruput ei selviäkään sulatuksesta :ashamed: , minä kun luotan jo niin vahvasti, että nyt onnistutaan.
Silloin puoltoista vuotta sitten, kun tulin yhtäkkiä raskaaksi, niin tiesin senkin, ettei kaikki ole kunnossa, eikä pettymys ja suru sitten vuodon alettua ollut niin vaikea kestää, kun olin jo henkisesti valmistautunut siihen, ettei raskaus ole normaali.

Että täällä myös intuitijoija rvaB:n lisäksi, toivottavasti katriinan mies vaan suojelee itseään pahimman varalle.

vadelmaunelma, hoitokierroissa minä ovuloin myös todella aikaisin, kp9-11. Ensimmäinen seurantaultra silloin sattui vahingossa viikonlopun takia kp8:lle ja ei ollut yhtään liika aikaisin. Silloin folli oli jo 18mm. Näissä kierroissa limakalvo ei koskaan ehtinyt näin nopeaan kasvuvauhtiin mukaan, oli aina alle 7mm.
Luulisin, että seuraavassa kierrossa osaavat klinikalla ottaa huomioon tuon nopsan ovulaation ja saat ultran alkukiertoon.
Meille ei tehty yhtään inssiä, että kotipuuhat tuli täälläkin kalliiksi. Tosin meillä syynä tähän oli se, että kaksi luomuraskautta oli takana.
Mun mielestä endon takia järeempiin hoitoihin pitäisi päästä nopempaa, että ei kait sinun auta muu kuin taistella. Peukkuja!

Heippa tänne pinoon! Paljon on taas kuulumisia, yritin parhaani mukaan sisäistää uuden tiedon ;) Kanellalle tervehdys :wave:
Iines: Mulla oli ekassa insissä pregnylin ja inssin välillä 31h ja toimenpiteessä oli jo nestettä ontelossa, eli ovis oli tapahtunut. Mutta lääkäri kai piti sitä hyvänä kun simppojen määrä ei ollut kovin hyvä. Ajattelin itse kyllä seuraavassa inssissä ottaa puheeksi, että pitäisikö jättää pistoksen ja inssin väliin lyhempi aika.
Rouva B: :hug: Voimia jatkoon!

Vadelmaunelma:
Varmasti yberturhauttavaa, että ovis tulee liian aikaisin kesken pistosten. Eivätköhän huomioi seuraavassa hoitokierrossa paremmin sun aikaisen oviksen. Tsemppiä!!

Kaikille piinailijoille hyviä hermoja!! Ja neganneille :hug: :hug:

Aurinkoista viikkoa!!

Asennoituminen klinikalla kyllä hieman odoksuttaa. Sanottiin vaan, että alat pistämään uudelleen Menopuria seuraavassa kierrossa. Heh, eivät siis itsekään usko, että voisi tärpätä :headwall: Ultraa ei kuulemma välttämättä sitten ole ollenkaan, koska se on kuulemma kp10-12 ja jos ovulaatio tulee aiemmin, niin voi voi...Mun vaan kuulemma pitää testata ovulaatiota ja plussapäivänä pistää Pregnyl ja soittaa klinikalle. Inssi tehdään kuulemma sitten seuraavana päivänä, jos sattuu olemaan arkipäivä. Ei paljon innosta.

Vadelmaunelma: Harmi et kävi niin kun pelkäsit. Uskoisin myös et ne osaa ottaa ens kierroksella tän mahdollisuuden paremmin huomioon.

Mä sitten hätäpäissäni soittelin tänään sinne klinikalle siitä pregnylin pistosajankohdasta. Se hoitsu oli sitä mieltä et aika on ihan ok. Et ne siellä odottelee kyllä simppoja. Teen sitten niin kun ne sanoo, toivotaan et ne tietää. Tiedä näistä sitten...

Aika jännä et täällä on tullut puheeks nää intuitiot ym. Mulla on jotenkin ollut aina semmonen tunne et mä en saa ikinä omaa lasta. Jotenkin vaan on ollut vahva tunne semmosesta. Välillä tässä se tunne heikkeni, ja oli tunne et se ehkä voiskin olla mahdollista. Mut nyt viikonloppuna mä heräsin keskellä yötä siihen ajatukseen, et tää kaikki on ihan turhaa ittensä kiusaamista näillä haaveilla. Varmaan siks mä en uskalla odottaa tältäkään inssiltä mitään, et en tippuisi kovin korkeelta. Niin, ja vielä se et mä olen ehkä maailman huono-onnisin ihminen. Jos joku homma voi mennä v***tuiks, niin mulla takuulla menee! Miks tääkään ois poikkeus? :( Mut kai pitää kuitenkin kaikesta huolimatta yrittää edes tehdä kaikkensa, ennenkun luovuttaa...

vadelmaunelma no huhhuh mitä meininkiä ja suhtautumista siellä sun klinikalla!!
Siis yksityinen kilinikkahan se on? Mitä ihmettä ne tuollaisella joustamattomuudella voittaa, kun ei ultraakaan voi aikaisemmin tehdä jos asiakas haluaa. Ei kai se heiltä pois ole, tehän siitä maksatte. Ottaa pannuun kyllä teidän puolesta. :kieh:

Vadelmaunelma: Oltiinkin näemmä aiemmin yhtä aikaa... Kyllä on aikas outoa asennetta siellä klinikalla. Miten muka ei voi ultrata aiemmin? Mullakin oli nyt ultra jo kp8, kun ite halusin, ja hyvä oli et oli ajoissa. Kyllä nämä ennestäänkin hankalat asiat näemmä saadaan vielä vaikeemmiksi, jos klinikka ei yhtään voi joustaa. Ja tosiaan, luulis et se on niille ihan sama koska ne ultraa, kun te sen maksatte.

Rouva B: :hug:

Vadelmaunelma: Kummastuttaa kyllä kovasti tuo klinikan toiminta :/

astrid: Tsemppiä piinailuun!

Rosetta: Paljon plussatuulia!

).( Mulla on keskiviikkona ultra ja sitten selviää mikä on inssipäivä. Pelottaa jo nyt että viikonloppu sotkee suunnitelmat, mutta kaipa näillä pistoksilla voi edes jotenkin paremmin säädellä milloin inssi tehdään....? Mulla olis siis pe kp12 ja ma olis siis jo kp15. Viimeksi inssi tehtiin kp13...

kirma Joo, :D vaikka ei se ihan alunperin mun keksimä nimi ollu, en muista mistäköhän joltain muulta palstalta sen bongasin, tai muistu mieleen.

Täällä aika on kulunu kun ihmeen siivillä, hyvä niin.. eiköhän se 3 kk kolmeen vuoteen äkkiä mee. Vaikka samalla vähä pelkää että elokuutakin odottaa taas lopulta turhaan, että mistäköhän syystä se sit seuraavaks siirtyy.. :ashamed: No, jokatapauksessa homma ei voi enää kauaa siirtyä esim. ukon pakitusten takia, kun alkaa olla jo yksityisellekin raha koossa, lääkekuluja lukuunottamatta!

Meijän plussalista näyttää oikein hyvältä, jo tähän aikaan vuodesta, ONNEA viimeaikojen onnistuneille! :flower: :heart:

Kovasti :hug: pettyneille ja rautasia hemoja piinailijoille!! b:)d
astridille erityisesti :hug: pahoittelut äitisi poismenon johdosta.. jaksamista näiden kovien aikojen keskelle kirkkaiden kevät- ja kesäpäivien myötä!

(m) ainiin, ja tervetuloo uusille!! :)

:wave:

Tausta-jonottaja # :heart:

Moikka O.O:laiset!
Täälläpä on ollut huisketta ja hulinaa! Plussauutisia ja niitä toisiakin...
Onnittelut tvvo:lle!!!!!! =) :flower:
Kirmalle ja Rouva B:lle lohtuhalaukset!!!! :hug:
Millis: Täällä peukutetaan, että pieni taimi tarraa kiinni tiukasti seuraavaksi 9 kk:ksi
Kanella: Tervetuloa joukkoon turisemaan tunnelmista ja mieltä askarruttavista asioista :wave: Vadelmaunelma antoikin aikalailla kaikenkattavan katsauksen ov.ind.hoidosta. Oma kroppa on "hidas" (johtunee PCOsta), eli tarvii piikitellä aika pitkäänkin, että folli älyää kasvaa. Ultrassa tulee käytyä aktiivivaiheessa pari kertaa viikossa ja verikokeet otetaan samalla (hormoniarvot). Lääkitystä rukataan sitten uä- ja labratulosten perusteella sopivaksi. Tsemppiä eteenpäin!!!
Rosettalle myös peukkuja huomiseen testiin. Jatkathan plussa-aaltoa!!!
Piinailijat Plamsu75 ja Katriina77: Mielenrauhaa! Toivottavasti pääsette liittymään plussanneiden kerhoon, vaikka odotukset ei olisikaan korkealla.
Iines-74: Loistojuttu, että pääsitte IVF-jonoon! Meilläkin siirto IVF:ään, jos tämä seuraava iui-kerta ei onnistu. Mietit tuota Pregnylin pistämisajankohtaa, niin oma P-piikkini oli samanlaisella ajoituksella kuin sinun! Toivon, että tämä teidän viimeinen inssi kuitenkin tärppäisi, eikä teidän tarvitsisi enää odottaa...
Vadelmaunelma: Samaa mieltä olen, että on sangen kummallista ettet saa aiempaa ultraa, vaikka olet yksityisellä :eek: Varmasti rasittaa!!!! Ja kun tämä kaikki maksaa... HUOH! Jaksuja!!!
Astrid: Sinulla alkaa piinapäivät! Tsemppiä kovasti eteenpäin!!!

(.) Tänään oli ultra (kp11) ja eipä mitään kummosempaa kerrottavaa... Johtofolli ei ollut valikoitunut vielä ja maltilla mennään eteenpäin. Lääkäri oli positiivinen limiksen suhteen, kuulemma parempi kuin edelliskierrossa samaan aikaan. Tänään siis 6.päivä 75.0IU-annoksella Puregonia. Lääkäri sanoi soittavansa huomenna, jos annosta tarvitsee nostaa. Kävin varuiksi jo apteekissa, koska olen varma, että määrä nousee 100.0:een. Seuraavan kerran ultraan perjantaina. Tässähän nämä viikot taas rytmittyy...
Oli pakko kertoa edelliskierolla työpaikkani esimiehelle, koska olin joutunut tekemään "yllättävän monta" työvuoromuutosta, mutta vastaanotto oli hyvä ja ymmärtäväinen :)

Aurinkoa kaikkien pinolaisten viikkoon! Lähden muutaman päivän vapaalle (tulee NIIIIIIN tarpeeseen!) ja vierottaudun netistä ainakin torstai-iltaan saakka... Voikaa hyvin!

Negahan se oli niin kuin arvelinkin eli tätiä voi sitten ruveta torstaille tai perjaille odottelemaan ja mahdollissimman lyhyttä seuraavaa luomukiertoa. Kesäkuussa sitten viimeistä inssiä pelkkien menopurien avustamana. Nyt ei ainakaan jaksa hirveästi siltä mitään toivoa, mutta saapahan sen sitten pois alta ja syksyllä sitten suorilta IVF-hoitoa aloittelemaan sillä on sentäs paljon paremmat onnistumis mahdollisuudet kun näillä insseillä .

Rosetta: :hug: Pahoitteluni negasta ja onnitteluni että olette lähempänä IVF-hoitoa. Kyllä nyt rupeaa tuntumaan että nää inssit on ihan turhaa räveltämistä. Ei auta, vaikka ois miten hyvät saumat. Jos ei tule yhdynnästä raskaaksi niin ei kyllä näistäkään. Sitä mieltä olen minä kyllä nyt kun kahdella muniksella, hyvällä spermalla ja hyvällä limiksellä ei onnistu!

Riio: Oikein rattoisaa lomaa, se tekee hyvää! Miksikähän mie en sa enempää tuota Puregonia. OOn joka ikinen kerta pistänyt sen 50ml. Höh.

Linnia: Kyllä niillä konstinsa on! Jos ovu on + lauantaina, niin se inssi tehdäänkin jo la. Ja jos on + su, niin normisti tehdään inssi maanantaina. Lisäksi saattaa saada "kotisiemennystä" varsmisteluiksi ohjeeksi, mutta siis ei sen viikonlopun vuoksi inssit mene pilalle. :)

Vadelmaunelma: Ei kyllä vaikuta kamalan ammattitaitoisilta tuon siun klinikan väki. Tietenkin on ultrattava aiemmin jos ovuloi normaalia aiemmin! Onneks on sentään ne ovistestit, niin näät niistä sen oviksen ilman ultriakin. Ja joo, eivät päästä yleensä suoraan IVF-hoitoihin. On mullakin vaikka mitä vaivaa, ja inssien kautta mentävä, koska IVF-hoidossa on aina enempi haittavaikutuksia.

Kirman intuitio tuntuu olevan hyvin paikkansa pitävä, mutta toivon, että Iineksen olisi väärä. Kyllä jokainen toivova ansaitsee plussan ja oman vauvan. Vaikka itsekin olen jo tuota adoptiota ajatellut kovin. Ei sekään mahdottomalta kuulosta, mutta kuitenkin kaikkein viimeisimmältä konstilta saada lapsi.

Myös Astrid, Millis ja Verve - kiitos lohdutuksista! On tuo negan testaaminen kipeämpi asia kun mikään! Sitten menin vielä lukemaan tuolta toisesta ketjusta tuon syntymättömän lapsen rukouksen ja itkasin sit töissäkin. :'( Mut nyt jo taisteluinto on hiljalleen kohoamassa.... taas.

-B, odottelee vuotoa ja perjantain IVF-suunnittelukäyntiä.

Yhteistyössä