äippä:... Hoitajathan saivat jo alkuperäisissä neuvotteluissa ok korotuksen, joka pystyttäisiin maksamaan. Annetaan lisää, ei siinä mitään. Mutta "suotakoon se hoitajille" ei perustellut kysymystäni. Esim. kaupan alan palkan korotukset lisätään luonnollisesti hintoihin. Tässä asia ei ole ihan niin selvä. Ihmisillä tuntuu karvat nousevan pystyyn kun kysyy, että mistä ne rahat ihan oikeasti otetaan? (itse olen valmis maksamaan muutaman euron suurempia hoitomaksuja, 0,5% korkeampia verojakin jos asianmukainen hoito voidaan taata)
On helppoa vaatia rahaa jos ei tiedä mistä se otetaan. En muuten ole myöskään nähnyt missään asiallista taulukkoa, jossa näkyisi juuri valmistuneen sairaanhoitajan lähtöpalkka vs 5v töissä olleen jne. puhutaan vaan keskimääräisistä ansioista, joista ei käy ilmi, että onko niissä lisät mukana vai ei. Niin, ja mielestäni lisiä ei pitäisi laskea mukaan lainkaan.
Kiin: Ymmärtääkseni hoitajat eivät ole vaatimassa parempia välineitä tai enemmän henkilökuntaa vaan lisää liksaa. "Lisää liksaa" ei paranna työoloja. Isompi palkka hyvitää hetkeksi sen, että tekee hevosen työt aasin palkalla, mutta ei lämmitä loputtomiin.
Korostan edelleen, että hoitajat ansaitsevat korotuksensa ja TOIVON, että he saavat korotuksensa.
Mutta tähän mennessä Snoopyn kommentointi siitä mihin raha menee on paras selitys mitä olen saanut.
Ja millä hinnalla työtaistelua käydään? Tarkoitus ei pyhitä keinoja. Mielummin pitkittynyt lakko kuin kiristystä ihmishengillä. Minä en ainakaan vauvaani halua uhrata jonkun ryhmän isomman palkan puolesta. Oma laskettuaika on vasta maaliskuussa, mutta huolettaa muiden puolesta sitäkin enemmän.