Tässä ja kaikessa muussakin Amodinin kanssa samaa mieltä :flower: .Alkuperäinen kirjoittaja Amodini::attn: Korostan edelleen, että jos minulta kysytään hoitajat ansaitsevat korotuksensa, keinot on nyt vain väärät :attn:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumyy42:eiköhän joka synnytyssairaalassa voi synnyttää yksityisesti. Siis menet yksityisen gynen luo joka toimii synnytyslääkärinä myös sairaalassa, niin saat valita leikkaavan lääkärin. Näin ainakin ennen oli.Sitten sovitte pvn, jos se on etukäteen mahdollista sopia.
-pikkumyy- :heart: :wave:
Höpö höpö. Lakkoon vaan. Kyllä järjestelmä todellakin kärsisi jo lakosta, jossa hoidetaan vain kiireelliset tapaukset.Huvittavaa, kun ihmiset hokevat, että hyväksyvät palkankorotusvaateet, mutta eivät keinoja. Tämä yhteiskunta on valitettavasti niin kova, ettei muita keinoja palkkavaatimusten taakse terveydenhuollossa ole. Valitettavaa, että näin järeät keinot joudutaan ottamaan palkkavaateiden tueksi
Luepa vaikka Iltalehdestä http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/ Kalle Isokallion kolumni "Kauas pilvet karkaavat" Eikö yhtään mietitytä, tämä ihmisistä "huolehtiminen"? Juurikin tuosta olen puhunut, kaikki odotetaan saatavan valmiina. "Ilmaiseksi".Alkuperäinen kirjoittaja Unni:Koska ihmisten maksukyky vaihtelee, peruspalveluita ei tule joutua kokonaan itse maksamaan. Peruspalvelujen saatavuudessa ihmisten tulee olla tasa-arvoisia.
Me emme nyt oikein pääse samalle aaltopituudelle. Katsos kun näköjään tässä olisimme huolissamme samasta asiasta: Huolettaa minuakin lisääntyvä vastuuttomuus, aikuisten aikuisuuden puute, lastenhoidon ulkoistaminen; käsien pystyyn nostaminen yksinkertaisimmissakin asioissa. Sanalla sanoen se kuuluisa uusavuttomuus.Alkuperäinen kirjoittaja Turdus:Luepa vaikka Iltalehdestä http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/ Kalle Isokallion kolumni "Kauas pilvet karkaavat" Eikö yhtään mietitytä, tämä ihmisistä "huolehtiminen"? Juurikin tuosta olen puhunut, kaikki odotetaan saatavan valmiina. "Ilmaiseksi".
Mutta kun ei toimi. Sairaanhoitajilla on lakossa suojatyövelvollisuus. Tällä hetkellä väkeä on hoitoalalla niin vähän, että työntekijöitä olisi lakon aikana käytännössä saman verran kuin ilman lakkoa. Ei siitä lakkoilusta silloin olisi sen enempää apaua kuin pelkästä puheesta, joka tunnetusti ei auta yhtään mnitään.Alkuperäinen kirjoittaja Amodini:Höpö höpö. Lakkoon vaan. Kyllä järjestelmä todellakin kärsisi jo lakosta, jossa hoidetaan vain kiireelliset tapaukset.Huvittavaa, kun ihmiset hokevat, että hyväksyvät palkankorotusvaateet, mutta eivät keinoja. Tämä yhteiskunta on valitettavasti niin kova, ettei muita keinoja palkkavaatimusten taakse terveydenhuollossa ole. Valitettavaa, että näin järeät keinot joudutaan ottamaan palkkavaateiden tueksi
No mielestäni on oikein että yhteiskunta huolehtii heistä jotka eivät ihan oikeasti kykene huolehtimaan itse itsestään. Mutta tämä yhteiskunta on tehnyt myös sellaisista ihmisistä, jotka todellakin pystyisivät huolehtimaan itse itsestään, täysin passiivisia ja kykenemätömiä vastaamaan omasta elämästään.Alkuperäinen kirjoittaja Unni:MUTTA minä en näe, että sillä olisi mitään tekemistä perusturvan kanssa. Perusturvaa tarvitaan, kun ihmisen selviytyminen on muuten vaarassa. Sitä tulee tarjota kaikille, koska muuten joudutaan eriarvoiseen yhteiskuntaan. Kenelle tahansa voi tapahtua mitä tahansa. Sinäkin voit masentua vaikka vuosiksi tai vuosikymmeniksi niin, ettet kykene yhtään mihinkään. Kuka hoitaa sinut kuntoon; kuka maksaa, kun et jaksa itse tienata?
Ihmiset tekevät yhteiskunnan. Voidaan tietysti vääntää kättä siitä, tekeekö yhteiskunta ihmisistä jonkinlaisia. Joka tapauksessa siinä olen samaa mieltä, kuten aiemminkin kirjoittelinkin, että passiivisuus ja tietynlainen avuttomuus ja keinottomuus ovat huolestuttavassa määrin lisääntyneet. Taustalta löytyy monimutkaisia syy-seuraus -suhteita ja tilanteen korjaamisen tulisi lähteä jostain ihan muualta kuin taloudellisista tuista.Alkuperäinen kirjoittaja Tirlitii:No mielestäni on oikein että yhteiskunta huolehtii heistä jotka eivät ihan oikeasti kykene huolehtimaan itse itsestään. Mutta tämä yhteiskunta on tehnyt myös sellaisista ihmisistä, jotka todellakin pystyisivät huolehtimaan itse itsestään, täysin passiivisia ja kykenemätömiä vastaamaan omasta elämästään.
Nyt jäi kiinnostamaan tämä. Ihanko oikeasti on esitetty muitakin vaatimuksia kuin palkankorotus? Mitä vaatimuksia? Ymmärtääkseni tämän työtaistelun tarkoituksena on vain ja ainoastaan 24%:n palkankorotus. Sitä olenkin kysellyt, miten korkeampi palkka parantaa työoloja, jotka ihan varmasti ovat todellinen ongelma.Alkuperäinen kirjoittaja Kantti:Irtisanoutuminen ei ole tässä vain keino kiristää lisää palkkaa. Se on viesti: me emme halua enää tehdä tätä työtä, mikäli asiat eivät muutu. Palkka on tässä vain yksi oire ja keino kannustaa lisää väkeä alalle korjaamaan epäinhimillisiä työoloja.